کاخ سفید: به حمایت از عربستان در برابر ایران متعهد هستیم

گروه جهان الف،   3960904088

کاخ سفید در بحبوحه شدت گرفتن انتقادها از ائتلاف متجاوز عربستان به یمن در بیانیه‌ای شامگاه جمعه تلاش کرد ایران را مقصر بحران انسانی ایجادشده در یمن جلوه دهد.

کاخ سفید: به حمایت از عربستان در برابر ایران متعهد هستیم

به گزارش تسنیم در شرایطی که بحرانی انسانی ایجاد شده در یمن، حملات ائتلاف متجاوز عربستان و حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا و کشورهای غربی از این ائتلاف را در مدار توجه افکار عمومی قرار دادهکاخ سفید در بیانیه‌ای شامگاه جمعه تلاش کرد ایران را مقصر بحران جلوه دهد. 

کاخ سفید در بیانیه ای ضمن استقبال از اقدام ادعایی عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری این کشور در بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا نوشته است: «ما در برابر تجاوزگری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  به حمایت از عربستان سعودی و تمامی شریکانمان در خلیج [فارس] متعهد هستیم.»

در شرایطی که گزارشی محرمانه از شورای امنیت امنیت سازمان ملل متحد، ادعاهای ریاض درباره نقش ایران در حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاهی در ریاض را رد کرده، کاخ سفید بار دیگر به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخته است. 

در این بیانیه ادعا شده است: «شورشی‌های حوثی با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نوعی سامانه‌های موشکی بی‌ثبات‌کننده برای حمله به عربستان سعودی استفاده کرده‌اند که قبل از درگیری‌ها در یمن وجود نداشته‌اند.»

 یک هیئت منصوب شده توسط شورای امنیت سازمان ملل اخیراً در نامه‌‌ای محرمانه‌ای به دیپلمات‌های ارشد اعلام کرده بود که هیچ شواهدی در خصوص ادعاهای عربستان سعودی مبنی بر اینکه ایران مسئول حمله موشکی انصارالله به ریاض است، وجود ندارد.

کاخ سفید خاطرنشان کرده است: «در حالی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بحران انسانی ایجاد شده در یمن برای پیشبرد آرمان‌های منطقه‌ای خود بهره‌برداری می‌کند جامعه بین‌المللی باید ایران را بابت نقض مکرر قطعنامه‌ای 2216 و 2231 شورای امنیت پاسخگو کند.»

بیانیه کاخ سفید در شرایطی صادر شده که نقش آمریکا در جنایت‌های جنگی عربستان سعودی در یمن اخیراً مورد توجه ناظران مستقل قرار گرفته است. «رو کانا»، نماینده کنگره آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره، آمریکا را همدست «جنایت‌های جنگی عربستان» در یمن دانست. 

وی گفت: «این احساس به طرز فزاینده‌ای در آمریکا وجود دارد که مداخلات ما در خاورمیانه ما را ناامن‌تر کرده است و ما نباید با جنایت‌های جنگی عربستان در نقاط دیگر همراه شویم.» 

مجله فارن‌پالیسی روز چهارشنبه گزارش داد کاخ سفید برای منحرف کردن اذهان عمومی از نقش آمریکا و عربستان در بحران ایجاد شده در یمن، قصد دارد نهادهای اطلاعاتی را برای انتشار گزارش‌هایی درباره نقش ایران در یمن تحت فشار قرار دهد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین