لاوروف: آمریکا "عامدانه" کره‌شمالی را تحریک می‌کند

گروه جهان الف،   3960904053

وزیر خارجه روسیه گفت، واشنگتن در واکنشی نامناسب به تهدیدهای کره شمالی در حال نظامی کردن منطقه آسیا-پاسیفیک با تزریق سلاح به ژاپن و کره جنوبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از میزبانی تارو کونو، همتای ژاپنی‌اش در مسکو با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: مسکو تلاش‌های آمریکا را در نظامی کردن منطقه آسیا- پاسیفیک و تزریق سلاح به این منطقه به بهانه مقابله با تهدیدهای کره شمالی غیرقابل قبول می‌داند.

لاوورف با متهم کردن آمریکا به تحریک کره شمالی گفت: جای تاسف است که طی چند ماه اخیر به رغم عدم انجام آزمایشات موشکی از سوی پیونگ یانگ، آمریکا راضی نشده و باز هم دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زند. گویا آمریکایی‌ها منتظرند صبر کره شمالی به پایان برسد تا بتوانند بار دیگر گزینه نظامی را مطرح کنند. همان طور که مقامات آمریکا بارها گفته‌اند همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی درباره کره شمالی روی میز است.

وی ادامه داد: ما براین باوریم که اقدامات انجام شده از سوی آمریکا و متحدانش در منطقه "کاملا نامناسب" است. روسیه نگرانی شدید خود را بابت این حقیقت که ژاپن یا کره جنوبی در واکنش به تهدیدهای کره شمالی میزبان سیستم‌های دفاعی موشکی آمریکا شوند ابراز کرده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: سامانه دفاع موشکی مشابهی از سوی آمریکا در اروپا در حال مستقر شدن است، واشنگتن مدعی است که آن را برای دفاع از قاره سبز در مقابل موشک‌های ایران مستقر می‌کند. اگر شما روی نقشه هم نگاهی بیندازید، می‌بینید که سیستم دفاع موشکی آمریکا به سوی چین و روسیه هدف گرفته شده است.

اما وزیر امور خارجه ژاپن با این اظهارات از سوی لاوروف مخالفت کرد و گفت که این سامانه دفاع موشکی روابط میان توکیو و مسکو را مخدوش نمی‌کند و استفاده از همه ابزار ممکن و تشدید فشارها بر کره‌شمالی برای توقف برنامه‌های هسته‌ای و آزمایشات موشکی‌اش ضروری است.

لاوروف در ادامه تاکید کرد که سیستم آگیس می‌تواند با موشک‌های "کروز توماهوآک" مسلح شود. دولت مسکو از اقدامات موشکی و اتمی کره شمالی که نقض کننده آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است، استقبال نمی‌کند.

دیدار میان وزرای خارجه روسیه و ژاپن در حالی صورت گرفت که تنش در شبه جزیره کره در بالاترین سطح خود قرار دارد. در ماه های گذشته، واشنگتن نشان داده که مساله اقدام نظامی علیه کره شمالی را مدنظر دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین