ابرچالش ورشکستگی برخی صندوق‎های بازنشستگی در راه است

گروه اقتصادی الف،   3960903118 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به دنبال اصلاح و عادلانه کردن سقف دریافتی بازنشستگان هستیم، گفت: سهم پایین بهره وری و حیاط خلوت بودن موجب ایجاد فساد در برخی صندوقهای بازنشستگی شده است.

محمد حسینی در گفتگو با تسنیم، در خصوص  بدهیهای دولت به صندوقهای بازنشستگی و تامین اجتماعی گفت: نگاه ما این است که اگر امروز به مشکلات صندوقهای بازنشستگی رسیدگی نشود در آینده نزدیک با ابر چالش در این خصوص مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ورودی منابع صندوقها با خروجی و پرداختهای آنها همخوانی ندارد، گفت: امروز بعضی از صندوقها مدعی هستند که در نقطه سر به سر مالی قرار دارند ولی پیش بینی ما این است که در کمترین زمان این صندوقها نیز دچار مشکل خواهند شد.

حسینی ادامه داد، سرمایه گذاریهایی که این صندوقها انجام داده اند به خاطر تنوع موجود و سهام رد دیون که دولت به آنها پرداخت کرده موجب انباشت دارایی در صندوقها شده که بر اساس ارقام اعلامی میزان سود به داراییشان عدد بسیار کوچکی می‌باشد.

وی افزود، اگر تمام داراییهای سازمان بازنشستگی و یا شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به فروش برسد، تنها 8ماه حقوق و مزایا مستمری بگیران تامین اجتماعی و فقط 3 ماه حقوق و مزایای مستمری بگیران صندوقها را تامین میکند.

حسینی همچنین تاکید کرد، سهم پایین بهره وری و حیاط خلوت بودن موجب ایجاد فساد در برخی از این صندوقها شده است.

وی با بیان اینکه بنگاه داری به صلاح صندوقهای بازنشستگی نیست، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه به دنبال تدوین راهکارهایی برای برون رفت از چالشهای پیش روی صندوقهای بازنشستگی است. بر این اساس  مباحثی مانند افزایش سن بازنشستگی، افزایش درصد حق بازنشستگی و قرار دادن سقف پرداخت به بازنشستگان برای تعدادی از سازمانها در دست بررسی قرار گرفته است. مشخصا برخی گروهها سهم بازنشستگی بالایی دریافت میکنند که این موضوع عادلانه نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد، به عبارت دیگر این موضوع  عادلانه نیست که یک فرد در یک وزارت خانه خاص ماهیانه 20 میلیون تومان حقوق بازنشستگی دریافت کند و فرد دیگر تنها 800 هزار تومان دریافتی بازنشستگی داشته باشد.

حسینی در پایان گفت: باید قانون در این گونه موارد اصلاح شود تا اجازه چنین دست اندازیها و دریافتهای غیر عادلانه ای در پرداخت حقوقهای بازنشستگی مرتفع شود.

دیدگاه کاربران

farhad۱۵۰۳۴۳۱۵:۵۷:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۳
شما مقدار پول پرداختی اشخاص مختلف به صندوقها را باید بررسی کنید!آن شخص خاص که در طول زمان به اندازه کل آن هشتصدهزار تومان،حق بیمه ومالیات و...پرداخته، الآن بایدحقوق بازنشستگی بالا هم بگیرد!به این حرفا میگن حرف پوپولیستی!!
ناشناس۱۵۰۶۲۹۰۸:۱۸:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۴
درایران هرکسی ویا گروهی که دارای قدرت است دریک مقطعی حرف وتصمیم خودرا به کرسی می نشانند بدون آنکه درمورد هدف وامکان اجرای آن به مرد پاسخگو باشند یک نفربی طرف بیاید وهمه وجوه پرداختی توسط یک بیمه شده به صندوق های بازنشستگی را ازاول استخدام وبراساس نرخ تورم محاسبه کندتاببیندطرف چقدرسپرده درآن صندوق دارد تامردم ببیندصندوق ها حتی کمترین نرخ سودبانکی راهم برای پرداخت حقوق طرف درمورد سپرده هایش اعمال نمی کنند کارکنان وبازنشستگان چه تقصیر درمورد بکارگیری مدیریت های ناکارآمد وانتصابی وریخت وپاشهای بی حساب وکتاب آنها دارند مدیریت تامین اجتماعی دردولت قبل نمونه مشتی است ازخروار.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین