فولاد و آب دو دیده

یاسر تک فلاح، گروه تعاملی الف،   3960903117 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
 فولاد و آب دو دیده

زلزله اخیر کرمانشاه اگرچه محنت افزای تن و جان تعداد زیادی از هموطنان شد، مثل هر نقمت دیگر، نعمت و فرصت و عبرتی در آزمودن توانایی ها بود. نیروهای مسلح بعنوان فرزند ملت و بخشی از پیکره نظام، در این آزمون چگونه ظاهر شدند؟

سرلشگر موسوی فرمانده ارتش و سرلشگر جعفری فرمانده سپاه در نخستین صبح پس از زلزله یعنی کمتر از ده ساعت از وقوع حادثه، در محل حاضر شدند و مستقیما فرماندهی یگان های ارتشی و سپاهی را در امداد و نجات و اسکان موقت مردم برعهده گرفتند. در شرایطی که ارتباط با روستاها بعلت ریزش کوه و... در برخی مناطق ناممکن شده بود، هوانیروز ارتش از هوا و نیروهای بسیج از زمین به امداد مردم شتافتند.

علاوه بر کادر موظف ارتش و سپاه و بسیج که بنا به دستور مقامات مافوق خود در محل حضور یافتند، سرلشگر محسن رضایی فرمانده هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از سرداران و کهنه سربازان و پیشکسوتان جنگ که شناخت کافی از مناطق عملیاتی غرب کشور و تجارب ارزنده در مهار بحران هایی از این دست داشتند، بطور داوطلبانه به آنجا شتافتند و خالصانه تجارب ارزنده خود را در اختیار تصمیم سازان و مدیران میان دار قرار دادند.

حضور پیشکسوتان دفاع مقدس نظیر سرلشگر موسوی، سرلشگر جعفری و سرلشگر محسن رضایی باعث ارتقای روحیه جهادی پرسنل، ارتقای هماهنگی و هم افزایی بین تیم های مختلف نیروهای مسلح و نیز مایه ی استواری تصمیم ها و کاهش خطاهای احتمالی شد. ملت ایران آن خلبان هوانیروز را هرگز فراموش نمی کند که از شدت خستگی و فشار روحی تماشای محنت هموطنانش، دچار ایست قلبی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

ملت ایران آن سرباز وظیفه را فراموش نمی کند که 48 ساعت نخوابید، چندین نفر را زنده از زیر آوار نجات داد و پس از آن بطور داوطلبانه به نگهبانی از خانه های نیمه سالم و برقراری نظم در منطقه پرداخت. ملت ایران تصویر نیروهای مسلح این مردان سخت و فولادهای آبدیده را فراموش نمی کند که در حال نجات هموطنانی که زیر آوار مانده بودند، زار زار گریه می کردند؛ فولادمردان نازک دل و گشاده دست.

زلزله محنت و رنج بود ولی تصاویر عبرت آموزی از همبستگی عمومی ایرانیان و بویژه آمادگی مثال زدنی نیروهای مسلح کشورمان را به خوبی به نمایش نهاد. دور باد آن محنت و پاینده باد این نعمت.