وعده سیف برای سپرده‌گذاران غیرمجازهای واگذار شده/ قفل"البرز ایرانیان" شکست

گروه اقتصادی الف،   3960903096 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

آن طور که رئیس کل بانک مرکزی وعده داده در هفته پیش رو تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله افضل توس و وحدت (آرمان) از سر گرفته می‌شود. تعیین تکلیف سپرده گذاران البرز ایرانیان که هیچ پرداختی تاکنون در مورد آنها انجام نشده است نیز آغاز خواهد شد.

وعده سیف برای سپرده‌گذاران غیرمجازهای واگذار شده/ قفل"البرز ایرانیان" شکست
به گزارش ایسنا، در مردادماه امسال و در راستای ساماندهی بازار غیر متشکل پولی، فعالیت سه موسسه بزرگ غیرمجاز که مدتی متوقف شده بود، رسما از سوی بانک مرکزی پایان یافت و مسئولیت دارایی و بدهی آنها و همچنین انجام تعهداتشان به دو بانک و یک موسسه مجاز واگذار شد. بر این اساس مسئولیت تعاونی منحله افضل توس به بانک آینده، تعاونی وحدت(آرمان) به موسسه ملل و تعاونی البرز ایرانیان به بانک تجارت واگذار شد.

در ادامه با شروع فرایند ارزیابی دارایی و بدهی تعاونی های منحله، تعیین تکلیف سپرده گذاران افضل توس و وحدت تا سقف سه میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت و در مهر و آبان ماه طبق برنامه زمان بندی شده پیش رفت ولی برای مدتی متوقف شد تا وضعیت پرداختی در سطوح بالاتر مشخص شود ولی در این بین بانک تجارت اقدامی در مورد البرز ایرانیان انجام نداد و دلیل این موضوع نیز به تخلفات مدیران این تعاونی و پرونده قضایی آنها بر می‌گشت که باید وضعیت آن مشخص می شد.  

 اما در هفته های اخیر در نتیجه جلسه‌ منتخب سران سه قوا، تصمیم‌هایی برای شرایط سپرده‌گذاران این تعاونی‌ها اخذ شد. در هفته گذشته بود که نهاوندیان به عنوان نماینده دولت در این جلسه اعلام کرد که به زودی تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونیهای واگذار شده از سر گرفته می‌شود. اخبار دریافتی حاکی از آن بود که قرار است سقف پرداخت به سپرده‌گذاران افضل توس و وحدت از سه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

گرچه زمان مشخصی برای این موضوع اعلام نشده بود اما تازه‌ترین اعلام ولی‌الله سیف -رئیس کل بانک مرکزی- از این حکایت دارد که تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های افضل توس و وحدت در هفته پیش رو آغاز می‌شود. بر این اساس سقف پرداختی به سپرده گذاران تعاونی های واگذار شده به ١٠٠ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. در این بین شروع تعیین تکلیف سپرده گذاران البرز ایرانیان نیز قابل توجه است که از سقف ١٠٠ میلیون تومان آغاز و در دستور کار بانک تجارت قرار می گیرد.
موسسه ملل به عنوان مسئول انجام تعهدات تعاونی وحدت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که از فردا همزمان با چهارم آذرماه تا پنجم دی ماه بر اساس زمانبندی انجام شده تعیین تکلیف سپرده‌گذاران را شروع می‌کند. همچنین بانک آینده اعلام کرده است که  از چهارم تا ٢٩ آذرماه پرداخت های تا ١٠٠ میلیون تومان را انجام می دهد.

دیدگاه کاربران

تعاونی الزهرا۱۵۰۳۵۹۱۶:۱۵:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۳
چرا بقیه تعاونی های زیر مجموعه کاسپین تعیین تکلیف نمی شوند . کاسپین که فقط فرشتگان نیست
جعفر۱۵۰۴۳۶۱۹:۴۲:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۳
سلام با توجه به اینکه ضرر در سپرده گذاری در موسسه مالی فقط متوجه خود موسسه است لذا تقاضا داریم تا ریال آخر اصل و سود طبق تعهد موسسه پرداخت گردد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین