پایان ارائه گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان/تخلفات هنوز قطعی و تأیید نشده است

گروه اجتماعی الف،   3960903087

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه قرائت گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش به پایان رسید، گفت: ارائه گزارش در صحن علنی مجلس در نوبت قرار می‌گیرد و خلاصه‌ آن در صحن قرائت خواهد شد.

به گزارش فارس، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، با بیان اینکه قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به پایان رسید، اظهار داشت: ارائه گزارش در صحن علنی مجلس در نوبت قرار می‌گیرد و خلاصه‌ای از آن، در صحن علنی قرائت خواهد شد. 

وی افزود:‌ غیر از آقای فرشیدی هیچ‌یک از وزرای سابق آموزش و پرورش با وجود دعوت قبلی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور پیدا نکردند.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد:‌ رقم نهایی تخلفات بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان 15 هزار میلیارد است؛ ما به دلیل کمبود وقت و نیروی انسانی نتوانستیم بیشتر تحقیقات را ادامه دهیم، در صورت ادامه تحقیقات، با توجه به فساد فراگیر این صندوق، رقم تخلفات افزایش می‌یافت.

 رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه مدیرعامل فعلی صندوق ذخیره فرهنگیان هم توانمندی لازم برای اداره این صندوق را ندارد، گفت: از وزیر آموزش و پرورش هم خواسته‌ایم فرد بهتری را برای اداره این صندوق معرفی کند.

 
اسدالله عباسی نایب‌ رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان هم در جریان تحقیق و بررسی تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: جلسه‌ای را پیرامون بررسی تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیته تحقیق و تفحص بر صندوق ذخیره فرهنگیان در تلاش است تا جمع‌بندی بررسی به تخلفات را داشته باشد و گزارش نهایی را برای ارائه به صحن علنی خانه ملت آماده کند.

نایب‌ رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه چون تخلفات هنوز قطعی، تأیید و از سوی کمیسیون تصویب نشده است، نمی‌توانیم صحت آن را اعلام کنیم، اضافه کرد: در جایی از این تخلفات داریم که حدود یک هزار و 100 میلیارد تومان وثیقه برای وامی که یک هزار و 300 میلیارد تومان بوده، گذاشته شده است و از این موارد وجود دارد.

عباسی با اشاره به اینکه با بررسی نهایی جمع‌بندی‌ها را اعلام خواهیم کرد، اظهار کرد: اطلاعات تکمیلی را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.