توصیه آیت الله مکارم شیرازی به بسیج

گروه اجتماعی الف،   3960902190

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تقدیر از فعالیت‌های سازمان بسیج گفت: توضیحات نشان می‌دهد که نقطه‌های اصلی درد را کاملا پیدا کردید و به سراغ درمان رفتید، شناخت مشکلات و دردها، نیمی از معالجه است.

وی با اشاره به پیروزی محور مقاومت بر تروریست‌های داعش افزود: پیروزی‌های اعجاب انگیز اخیر اثبات کرد که مذهب نقش مهمی در پیروزی بر دشمنان دارد، ما می‌دانیم که سپاه، بسیج و نیروهای مسلح بر تفکر مذهبی پایه گذاری شده‌اند.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که فعالیت‌های حشدالشعبی و مدافعان حرم نیز بر اساس تفکرات دینی و مذهبی بوده است، اظهار داشت: معلوم می‌شود که اعتقادات دینی خمیرمایه اصلی کار است و دشمن هم چون این را ندارد، نمی‌تواند پیروز شود؛ دشمن بمب اتم دارد اما از این سلاح بسیار موثر بی‌بهره است.

وی ادامه داد: سلاح مهم اعتقادات دینی و مذهبی سبب شد که پیروزی پیدا شود، انگیزه سردار سلیمانی و دوستانشان این است که باید مسلمانان را از چنگ جنایتکاران نجات دهند و باید از شهادت در این راه استقبال کرد.

دشمن می‌خواهد سرمایه اعتقادات دینی و مذهبی را بزند

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که باید این سرمایه را حفظ کرده و توسعه دهیم، ابراز داشت: از طرفی باید هوشیار باشیم و بدانیم که دشمن می‌خواهد سرمایه اعتقادات دینی و مذهبی را بزند و آن را مورد هجمه قرار داده است.

وی عنوان کرد: دشمنان در فضای مجازی شبهاتی ایجاد می‌کنند تا اعتقادات را از بین ببرند و به مسائل اخلاقی خدشه وارد کنند، دشمن می‌خواهند چیزی را که سلاح اصلی است از دست ما بگیرند؛ باید کاملاً مراقب باشیم و این سلاح را حفظ کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه توجه به مساجد، مسائل فرهنگی و آموزشی و کمک‌های انسانی را دستور اصلی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: درباره کمک‌های مردمی در اسلام به اندازه‌ای صحبت شده و روایت داریم که عجیب است.

وی اضافه کرد: باید با توجه به نتایجی که از پیروزی‌های اخیر گرفتیم، سرمایه اصلی خودمان را حفظ، تقویت و تکمیل کنیم، نسل جوان پیروزی‌های انقلاب را ندید اما پیروزی‌های اخیر مقاومت جانشین پیروزی‌های انقلاب شد. نسل جوان باید باید لمس کند و ببیند که افتخارات دینی، عقاید دینی و پایبند بودن به اصول اسلام چه آثاری دارد.

چادرها جوابگوی حل مشکلات زمستان زلزله زدگان نیست

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات زلزله زدگان گفت: زلزله زدگان شرایط بسیاری سختی دارند چرا که چادرها و خیمه‌ها آسیب‌پذیر است، این افراد آسیب دیده در شرایط بارانی مشکلاتی بسیاری دارند، زمستان نیز در پیش است و باید برای زلزله‌زدگان فکری اساسی کرد.

وی افزود: چادرها جوابگوی حل مشکلات زمستان زلزله زدگان نیست، ما چادرهای بسیاری تهیه کردیم و فرستادیم ولی این کار موقتی است، باید سرپناهی برای افراد به صورت موقت در نظر گرفته شود، اعلام کردند که ۱۵ هزار خانه آسیب دیده اما نمی توان این مقدار خانه را در دو سه ماه ساخت از این رو باید یک سرپناه مطمئن برای زلزله زدگان فراهم کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که مردم و مسئولان باید برای حل مشکلات زلزله زدگان دست به دست هم دهند، گفت: اگر فکر اساسی نشود عده‌ای از افراد تلف خواهند شد، تأمین پلاستیک، کاری اورژانسی است اما باید از اورژانس به مرحله موقت رفته و از مرحله موقت به مرحله دائم برویم.

ارتباط بسیج با حوزه علمیه مهم است

وی ارتباط بسیج با حوزه علمیه را امری مهم دانست و ادامه داد: امیدواریم که با آمدن شما در بسیج یک تحول عمده‌ای پیدا شود، اتصال بسیج به حوزه علمیه برای شما بسیار پر برکت خواهد بود و توجه به این مسئله نشان می‌دهد که ریشه‌ای فکر کرده‌اید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بسیج باید سرزنده‌تر از سابق باشد، ابراز داشت: بسیج می‌تواند در میدان نبرد با داعش و همچنین در میدان کمک رسانی به مردم بدرخشد، واقعا امام راحل به عنوان بنیان‌گذار بسیج فکر خوبی کردند و به سراغ برنامه‌ای رفتند که همه جا با پیروزی همراه است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین