کریم باقری: کسی حق ندارد در رختکن فریاد بزند/ علی کریمی صحبت نکند پس چه کسی حرف بزند؟

گروه ورزشی الف،   3960901237

کریم باقری مربی تیم فوتبال پرسپولیس، دستیار برانکو، تنها عضو ایرانی کادر فنی، کاپیتان واقعی سرخ‌پوشان و مرد دوست‌داشتنی تیم، در گفت‌وگویی، از ماجراهای جدید برای تیمش صحبت به میان آورد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: حرف‌های خواندنی آقاکریم را می‌خوانید.

انتظار هواداران این بود که پرسپولیس برنده بازی با پدیده باشد. چرا روند پیروزی‌های‌‌تان دوباره قطع شد؟
ما بعد از دو هفته یا شاید ۲۰ روز تعطیلی به میدان رفتیم و مسلماً شروع بازی‌ها بعد از تعطیلات می‌تواند برای هر تیمی مشکل ایجاد کند. این تعطیلات تأثیر خودش را به هر حال روی تیم می‌گذارد. از طرف دیگر ما می‌دانستیم که بازی سختی خواهد بود چون پدیده تیم خوبی است و نتایج خوبی به دست می‌آورد. کادر فنی و بازیکنان قدرتمندی هم دارد اما تعطیلات بیشتر از حریف روی تیم ما تأثیرگذار بود. یادتان نرود هر تیمی به تهران می‌‌آید، می‌خواهد بهترین بازی خود را مقابل پرسپولیس انجام بدهد ولی دلیل نمی‌شود که بگوییم بازی بدی کردیم.

شاید تمرکز تیم کامل نبود.
بله قطعاً همین‌طور است چون موقعیت‌هایی داشتیم، به خصوص در نیمه اول می‌توانستیم گل بزنیم ولی تمرکز بازیکنان‌مان صددرصد نبود و به خاطر همان، نتوانستیم بازی همیشگی را انجام بدهیم و مساوی کردیم.

برانکو اعتقاد داشت همین که پرسپولیس بازی را نباخته، جای شکر دارد. این موضوع را می‌پذیرید؟
تیمی که گل نمی‌زند، آماده گل خوردن است. ما موقعیت‌های‌مان را به گل بدل نکردیم و حریف هم در دقیقه ۹۶ ضربه کاشته نزدیک به دروازه داشت که اگر توپ‌شان وارد دروازه می‌شد، بازی را می‌باختیم. منظور برانکو دقیقاً همین صحنه بود.

اینکه مهاجمان پرسپولیس گل نمی‌زدند به خاطر استرس بود؟
نه قبول ندارم. بازیکنی استرس دارد که خوب تمرین نکند. ما تمرینات‌مان را به خوبی پشت‌سر گذاشتیم و توانستیم مثل یک تیم واقعی به میدان برویم. چرا بازیکن باید استرس بگیرد؟ به عقیده من همان عدم تمرکز باعث شد در گلزنی موفق نباشیم. البته گاهی اوقات چنین مسائلی در زمین پیش می‌‌آید و این اتفاقات طبیعی است. امیدوارم در آینده، امتیازات از دست رفته فعلی را جبران کنیم.

این عدم تمرکز حتماً به خاطر ماجراهایی است که برای علیرضا بیرانوند به وجود آمد. به نظر شما، رفتار بیرانوند درست بود؟
من در رابطه با کسی صحبت نمی‌کنم. نمی‌خواهم وارد این مسائل شوم. باشگاه مدیر دارد و مدیرانش قطعاً نظرشان را خواهند گفت. در رابطه با این موضوع باید منتظر برخورد کمیته انضباطی باشگاه باشیم، آن‌ها خودشان صحبت خواهند کرد.

البته پای شما هم به میان آمده است. گویا شما در رختکن و هنگامی که بیرانوند داشت داد و بیداد می‌کرد، به او تذکر داده‌اید!
بله، من به این بازیکن گفتم رختکن جای داد و فریاد کردن نیست. اگر مشکلی دارد، باید در جای دیگری یعنی باشگاه حل‌وفصل کند. هر کسی ممکن است هر مشکلی داشته باشد اما حق ندارد در رختکن داد و فریاد کند. برای من بین بازیکنان هیچ تفاوتی وجود ندارد، این حاشیه‌ها گریبان هر کسی را می‌گیرد اما باید در باشگاه آن را حل کند نه داخل رختکن.

شما سنگ صبور پرسپولیسی‌ها هستید. این رفتار شما در واقع حمایت از بازیکنان دیگر بود، درست است؟
مسلماً همین‌طور است. گفتم که برای من فرقی نمی‌کند چه کسی در تیم حضور دارد. کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باید بدانند چه رفتاری انجام می‌دهند. این رفتارها ممکن است هم به خودشان لطمه بزند هم به تیم. این موارد نباید در رختکن تیم پیش بیاید. اگر مشکلی هست، باید بروند و به مدیریت باشگاه بگویند.

البته پیشکسوتان باشگاه حسابی از رفتار بیرانوند عصبانی هستند و واکنش‌های تندی نیز نشان داده‌اند. شما به عنوان یک پیشکسوت چه نظری در مورد رفتار بیرانوند دارید؟ آیا رابطه او با هواداران عادی می‌شود؟
در این مورد، همه چیز بستگی به رفتارهای ما دارد. اگر در قبال تماشاگران رفتار خوبی داشته باشیم، همان خوبی به ما منعکس می‌شود و البته اوضاع می‌تواند کاملاً برعکس هم باشد. این اتفاقات در تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید رقم بخورد. من فقط امیدوارم بازیکنان درک کنند که هواداران همیشه در کنار تیم‌شان هستند و همه چیز را می‌بینند. آنها در گرما و سرما روی سکوها هستند و بدون هیچ منتی از پرسپولیس و بازیکنانش حمایت می‌کنند. پس ما باید مراقب رفتارهای‌مان باشیم. این روابط هم باید از سوی باشگاه رفع و رجوع شود.

اینکه سیدجلال حسینی بعد از بازی با پدیده گفته بود «نه مدیرعامل داریم و نه هیئت‌مدیره که مشکلات‌مان را آن‌جا عنوان کنیم» را قبول دارید؟
سیدجلال کاپیتان و بزرگ‌تر تیم است. او این شرایط را می‌بیند و دلش می‌سوزد. تمام زمانی که تیم در تمرین است، نیاز به مدیریت دارد. سیدجلال دنبال این است که تکلیف پرسپولیس مشخص شود. تیم مدیر دارد، هیئت‌مدیره هم دارد اما متأسفانه این اتفاقات باعث شده تمرکز تیم به‌هم بریزد. وزارت ورزش باید هرچه زودتر تکلیف ما را روشن کند.

شما بالاخره حامی علی‌اکبر طاهری به عنوان مدیرعامل باشگاه هستید یا منتقد او؟
طاهری در این دو، سه سال که بوده، تلاش زیادی کرده و حاشیه زیادی هم نداشته است. او بدون سر و صدا کار می‌کرد و تیم خوبی هم بست. حالا هم از سوی طرفداران حمایت می‌شود. باید ببینیم بالاخره چه می‌شود.

جواب هوشمندانه‌ای دادید! فکر می‌کنید برخورد باشگاه با بیرانوند چطور خواهد بود؟
همان‌طور که گفتم باید تلاش کنیم تا حواشی را جمع و جور کنیم. باشگاه باید در این زمینه خیلی محکم برخورد کند و آرامش را به تیم برگرداند. در این چند روز باقی‌مانده، منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه می‌شود. بالاخره باشگاه، کمیته انضباطی دارد و در این جریان آن‌ها رأی نهایی را می‌دهند.

آقاکریم! چرا کار به اینجا کشید؟ چرا برای بقیه بازیکنان این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟
هر کس که کاری انجام می‌دهد، باید جوابگوی کارش باشد. اگر کارش بد باشد، همه می‌بینند. همه می‌دانند که از کجا شروع شده و این موضوع چه ریشه‌هایی داشته است. بگذاریم باشگاه در این خصوص تصمیم بگیرد.

صحبت دیگری هم باقی مانده؟
دوست دارم در مورد یک موضوعی صحبت کنم. چند روزی است که علی کریمی انتقاداتی را از مهدی تاج دارد. من خیلی دوست دارم که بحث‌هایی که کریمی انجام داده، بیشتر از سوی اهالی فوتبال جدی گرفته شود. پیشنهادم این است که مدیران فدراسیون هرچه زودتر علی کریمی را به یک جلسه دعوت کنند و در این جلسه او را قانع کنند. باید به علی و اصلاً به تمام اهالی فوتبال توضیح بدهند که چه اتفاقی رخ داده و اصلاً آیا فسادی در فوتبال وجود دارد یا نه. رئیس فدراسیون باید بیاید و شفاف صحبت کند. این حرف‌هایی که علی کریمی مطرح کرده، مهم است و نباید بی‌پاسخ گذاشته شود. من امیدوارم اگر مشکلی هست، داخل فدراسیون و با حضور کریمی حل شود تا خیال همه راحت شود.

به عقیده شخصی شما، فساد در فوتبال کشورمان وجود دارد؟
ببینید متولی ورزش ما فدراسیون است. اگر چیزی وجود دارد، یا مسئله‌ای هست که علی کریمی آن را مشاهده کرده، باید خیلی شفاف و صریح گفته شود. کریمی بحث ناجوری را مطرح نکرده است. در این فوتبال اگر علی کریمی حرف نزند، چه کسی باید صحبت کند. من می‌گویم تاج بیاید و خیلی راحت، در موارد مطرح شده صحبت کند. قطعاً او مسئول فوتبال ایران است و صحبت‌هایش می‌تواند در ریشه‌کن کردن مسائلی که می‌بینیم، مؤثر باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین