نرخ تورم آبان ماه به ۸.۴ درصد افزایش یافت

گروه اقتصادی الف،   3960901209

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به آبان ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است.

به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨.٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

١- شاخص کل (بر مبنای١٠٠=١٣٩٠) در آبان ماه سال ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٢٥٨,٤، ٢٥٥.٨ و ٢٦٨.٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.١ درصد افزایش یافته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) به ترتیب ٩.٦، ٩.٥ و ١٠.٠ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ٠.٩ واحد درصد افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به آبان ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور ٨.٤ درصد، مناطق شهری ٨.٢ درصد و مناطق روستایی ٩.٣ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهر ماه ١٣٩٦، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

٢- شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ٣٠٤,٨، ٣٠٦.٩ و ٢٩٩.٧ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٨ درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١٣.٠ درصد و مناطق روستایی ١٢.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ١١.٩ درصد و برای مناطق روستایی ١٢.٠ درصد است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد ٣٠٢.٤، ٣٠٤.٩ و ٢٩٦.٤ رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری به ترتیب ١٣.٣ درصد و مناطق روستایی ١٣.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه این گروه برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی ١٢.١ درصد است.

٣- شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آبان ماه ١٣٩٦ برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب به عدد ٢٤٠,٠، ٢٣٨.٣ و ٢٤٨.٢ رسید که نسبت به ماه قبل، این اطلاع برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٠.٨، ٠.٩ و ٠.٤ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل برای کل کشور و مناطق شهری ٨.٠ درصد و مناطق روستایی ٧.٨ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آبان ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه برای کل کشور ٦.٨ درصد، مناطق شهری ٦.٧ درصد و مناطق روستایی ٧.١ درصد است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین