14 هزار کانکس برای مناطق زلزله زده تهیه می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3960901176

استاندار کرمانشاه گفت: برای اسکان موقت زلزله زدگان 10 هزار کانکس در مناطق روستایی و چهار هزار کانکس برای مناطق شهری تهیه می‌شود.

‌‌به گزارش‌ ایسنا‌‌، هوشنگ بازوند امروز(اول آذر) در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، زلزله رخ داده در استان کرمانشاه را در 50 سال گذشته نادر برشمرد و افزود: این زلزله منطقه وسیعی از استان کرمانشاه شامل هفت شهر بزرگ و ‌1920 روستا را درگیر کرد.

بازوند با بیان اینکه زلزله رخ داده در استان کرمانشاه ناشی از حرکت یک گسل به طول 70 کیلومتر و عرض 40 کیلومتر بوده که از سرپل ذهاب تا ازگله ادامه دارد، اظهار کرد: به دلیل هوشمندی مردم تلفات جانی این زلزله خیلی کم بود، هرچند خسارت آن گسترده بوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه 31 هزار واحد مسکونی آسیب دیدند، اظهار کرد: 12 هزار واحد مسکونی روستایی و چهار هزار واحد مسکونی نیز در شهرها تخریب شده‌اند، ضمن اینکه 15 هزار واحد نیز از 10 تا 70 درصد آسیب و نیازمند تعمیرات هستند.

بازوند اظهار کرد: قرار شده برای بازسازی این واحدها در مناطق شهری 35 میلیون تومان و در مناطق روستایی 25 میلیون تومان تسهیلات اختصاص پیدا کند که البته این رقم کم است و درخواست افزایش آن را داریم.

وی با اشاره به اختصاص 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بخش های صدمه دیده در مناطق مسکونی، تجاری و معیشتی مردم، افزود: همچنین 764 میلیارد تومان هم کمک تسهیلاتی برای این امر در نظر گرفته شده است.

بازوند اضافه کرد: در بخش‌های دیگری هم مثل مواردی که مردم روستاها دام‌های خود را از دست داده و احشام‌شان تلف شده، نیاز به کمک‌های بلاعوض داریم.

بازوند گفت: برآورد می‌شود بیش از هفت هزار واحد سنتی دامپروری و 600 واحد صنعتی و 100 مزرعه پرورش ماهی در زلزله تخریب شده باشند.

وی با اشاره به ورود خوب استان در حوزه امداد و نجات، عنوان کرد: در روز اول 6500 مجروح با 34 بالگرد به کرمانشاه اعزام شدند.

بازوند با اشاره به توزیع 84 هزار تخته چادر برای اسکان اضطراری بین زلزله زدگان، افزود: تلاش شده تا حد امکان نایلون و سیستم‌های گرمایشی در اختیار مردم زلزله زده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید اسکان اضطراری ظرف دو ماه جمع شده و به سراغ اسکان موقت برویم، افزود: قرار شده برای اسکان موقت زلزله زدگان 10 هزار کانکس در مناطق روستایی و چهار هزار کانکس برای مناطق شهری تهیه شود.

بازوند با بیان اینکه قرار شده 10 هزار کانکس روستایی توسط قرارگاه خاتم تامین شود، افزود: کانکس‌های 16 متری با اولویت روستاهای سردسیر در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیروز عملیات خاکبرداری برای استقرار کانکس ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم همچون روزهای نخست که برای زلزله زدگان غذا و لوازم مورد نیاز می‌‌آورند، اقدام به آوردن کانکس به مناطق زلزله زده می‌کنند که این اقدام آنها باعث اخلال در نظم می‌شود، اظهار کرد: افرادی که تمایل به تهیه کانکس برای زلزله زدگان دارند اگر پول آن را پرداخت کنند این آمادگی وجود دارد که کانکس‌ها به نام خودشان در هر روستایی که بخواهند مستقر شود تا کانکس‌ها شکل‌های مختلف نداشته باشند.

بازوند در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید برای اسکان موقت زلزله زدگان مدیریت جهادی و سرعت عمل داشته باشیم، افزود: این مردم هشت سال درگیر جنگ بوده و جنگ فرصت توسعه را از آنها گرفته و اکنون نیز زلزله مشکلات زیادی برای آنها بوجود آورده است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان، بیان کرد: بخاطر زلزله 800 نفر فقط در بخش صنعت به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم بیکار شده‌اند و و تقریبا معادل همین عددها هم در بخش‌های دیگری مثل کشاورزی، گردشگری و خدمات به خیلی بیکاران استان اضافه شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله این تجربه را برای ما داشت که خطوط انتقال آب، برق و... خیلی در برابر زلزله مقاوم نیستند، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنیم، نیازمند حمایت مالی هستیم، چراکه زیرساخت‌های ما آسیب جدی دیده‌اند.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت برای حمایت از مردم زلزله زده نظر مثبت دارد، تاکید کرد: به خاطر جبران این خسارت‌های سنگین تقاضا داریم یک ردیف بودجه در سال 97 برای استان درنظر گرفته شود تا از آن محل خسارات وارده به زیرساخت‌های استان جبران شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. کمی دیر نیست؟

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  15. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  19. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  23. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  24. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

آخرین عناوین