شمس: به خاطر ۵۰ میلیون فوتسال ناشنوایان به تایلند نرفت/ چون کر و لال هستند حقشان پایمال می‌شود

گروه ورزشی الف،   3960901165

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان پس از لغو سفر این تیم به مسابقات جهانی تایلند به دلیل مشکلات مالی گفت: با وجود این که مدعی قهرمانی در مسابقات جهانی تایلند در رده سنی جوانان بودیم، اما به خاطر ۵۰ میلیون تومان سفر این تیم لغو شد.

حسین شمس در گفت‌وگو با ایسنا، پس از لغو سفر تیم ملی فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی تایلند اظهار کرد: برای آماده‌سازی این تیم جهت شرکت در اولین دوره مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان در رده سنی جوانان، ورزشکاران ناشنوا مدت ۹ ماه همراه با خانواده‌هایشان در اردوی آمادگی بودند تا بهترین نتیجه را در این تورنمنت کسب کنند اما متاسفانه ۲ هفته مانده به سفر، فدراسیون اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی امکان اعزام تیم به تایلند وجود ندارد. این در حالی بود که بلیط هواپیمای ۲۵ نفر اعزامی (۱۹ نفر ورزشکار، مربی، سرپرست، کادر پزشکی و ۶ نفر همراه جهت شرکت در اجلاس جهانی ناشنوایان) به تایلند توسط شرکت ماهان به صورت رایگان تهیه شده بود و تنها به خاطر فراهم نشدن ۵۰ میلیون این سفر لغو شد.

وی گفت: متاسفانه این رقابتها چون جذابیت زیادی برای اسپانسر ندارد، هیچ اسپانسری برای حمایت از تیم فوتسال ناشنوایان اعلام آمادگی نکرد و حتی با وجود تلاشهای رییس انجمن فوتسال ناشنوایان، هیچ نهاد و ارگانی حتی بهزیستی حاضر نشد با تامین این اعتبار، امکان سفر فوتسالیستهای ناشنوا را به مسابقات جهانی فراهم کند. البته تا جایی که خبر دارم، فدراسیون نیز از وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده بود که در صورت امکان مابقی بودجه این فدراسیون را نسبت به سایر فدراسیون‌ها زودتر پرداخت کند تا تمهیدات این سفر را مهیا کند، اما پاسخی از وزارت دریافت نکرده بود.

سرمربی تیم ملی فوتسال ناشنوایان ادامه داد: خانواده این ورزشکاران طی پیامک‌هایی از طریق تلگرام نسبت به این مساله بسیار ابراز ناراحتی و انتقاد می‌کنند که می گویند اگر قرار بود تیم به مسابقات جهانی تایلند اعزام نشود، چرا ما را مجبور کردند ۹ ماه تمام همراه بچه‌های خود در اردوهای آمادگی حضور پیدا کنیم. البته من به شخصه بارها با نمایندگان مجلس برای کمک به ورزشکاران ناشنوا صحبت کردم و حتی با وزارت ورزش و جوانان موضوع را مطرح کردم که زودتر بودجه این فدراسیون را پرداخت کند تا مشکلی برای اعزام تیم فوتسال به مسابقات جهانی نداشته باشد، اما متاسفانه بی‌نتیجه بود.

وی با بیان این که لغو این سفر تاثیر بسیار بدی روی خانواده‌های ناشنوایان داشت، گفت: به طور قطع اگر سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان و سایر ارگان‌ها و نهادهایی که چنین افرادی را تحت پوشش دارند کمک مالی می‌کردند، به طور قطع ۵۰ میلیون تومان پولی نبود که فدراسیون به دلیل مسائل مالی خواستار لغو اعزام تیم ملی فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی تایلند شود.

شمس تاکید کرد: اگر این ورزشکاران زبان گویا داشتند و می‌توانستند با انجام مصاحبه از حق خود دفاع کنند، مطمئنا این سفر صورت می‌گرفت اما چون کر و لال هستند، حقشان به راحتی پایمال می‌شود و کسی نیست آنها را حمایت کند.

او گفت: مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان برای اولین بار بود که در رده سنی زیر ۱۸ سال در تایلند برگزار می‌شد و تیم ما به احتمال زیاد در جایگاه قهرمانی قرار می‌گرفت اما با غیبت تیم ایران در این تورنمنت، تایلند شرایط راحت‌تری برای قهرمانی مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان خواهد داشت.

شمس در پایان خاطرنشان کرد: برای تیم فوتسال ناشنوایان که هم‌اکنون در رده سنی بزرگسالان قهرمان جهان است، این مساله قابل هضم نیست که به دلیل مشکلات مالی امکان حضور در مسابقات جهانی را نداشته باشد و براحتی جایگاه قهرمانی خود را از دست بدهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. وحدت ملی با وعده صادق

  12. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  15. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  16. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  17. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  18. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  19. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  20. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  23. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  24. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  25. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

آخرین عناوین