مطهری: روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود دارد

گروه جهان الف،   3960830248 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی اکبر ولایتی در پیامی نوشت: بار دیگر وعده الهی محقق گردید و نصرت پروردگار در سایه ایثار و فداکاری دلیر مردان، فرماندهان، سرداران و مدافعان سرافراز حرم در پیروزی بزرگ در برابر داعش، جریانات افراطی و تکفیری و حامیان آنان متبلور گشت که این مهم تنها با مقاومت به دست آمده است.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود، پیروزی جبهه مقاومت که در مسیر ایستادگی در برابر توطئه دشمنان محقق گردید و نابودی داعش را به دنبال داشت تبریک گفت.

او در این پیام نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر وعده الهی محقق گردید و نصرت پروردگار در سایه ایثار و فداکاری دلیر مردان، فرماندهان، سرداران و مدافعان سرافراز حرم در پیروزی بزرگ در برابر داعش، جریانات افراطی و تکفیری و حامیان آنان متبلور گشت که این مهم تنها با مقاومت به دست آمده است.
از حدود شش سال گذشته با طرح آمریکایی - اسراییلی به منظور تبدیل مبارزه اسلام بر علیه صهیونیسم به اسلام در برابر اسلام و درگیر کردن مسلمانان منطقه در فتنه و آشوب و به راه انداختن داعش که خود بارها به آن معترف بودند، منطقه را به بی ثباتی و جنگ های نیابتی کشاندند و هر آنچه را بیان از ترسیم و تشریح آن قاصر است بر سر دولت های قانونی و ملت های مظلوم منطقه آوار کردند که بخش هایی اندک از این ددمنشی، خباثت، جنایت و ظلم در نامه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به محضر رهبر فرزانه انقلاب ارایه گردید و بسیاری دیگر نیز قابل توصیف نیست.

پایان داعش و سرنگونی پرچم سیاه شرم و دشمنی آنان نتیجه ایثار و فداکاری ملت های مظلوم منطقه، دولت های قانونی آنان، رشادت ها و ایثارگری های فرماندهان، مدافعان حرم و شهدای گرانقدر و همچنین مردم شریف و بزرگ ایران اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و عزم و همت تمامی مسئولان بود که بی تردید اگر این مقاومت و مجاهدت ها نبود امروز باید شاهد تسلط داعش و جریانات افراطی و تکفیری و تروریست ها که امنیت و آرامش منطقه را هدف قرار داده اند می بودیم.
همه ما قدران این ایستادگی، فداکاری و مجاهدت ها هستیم و این پیروزی بزرگ و افتخارآفرین که قلب ملت های منطقه را شاد کرد را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی و ملت ها و دولت های مظلوم منطقه تبریک می گویم.
البته باید دانست دشمنی های بدخواهان منطقه و به ویژه توطیه گران بر ضد امنیت، پایداری و اقتدار ایران اسلامی، خواب های شوم دیگری را طراحی خواهند کرد که باید هوشیار و بیدار در برابرآنان ایستادگی نمود که بی تردید رمز پیروزی همانا مقاومت خواهد بود.

مطهری: روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود دارد

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش ابزار دست آمریکا، صهیونیسم و عربستان بوده گفت که امروز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

در یادداشت علی مطهری آمده است:

اگر بخواهیم برای پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی بر داعش نمونه‌ای در تاریخ پیدا کنیم، باید از پیروزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر خوارج یاد کنیم. زمانی که جنایت‌ها و خشونت‌های خوارج را در تاریخ می‌خواندیم با خود می‌گفتیم چگونه چنین افرادی با ادعای ایمان اسلامی در صدر اسلام پیدا شدند. پیدایش داعش در زمان ما ثابت کرد که استعداد پدید آمدن گروه‌هایی مثل خوارج همیشه وجود دارد. آنجا که جهالت توأم با خشکه‌مقدسی می‌شود و گروهی مقدس نادان پدید می‌آیند منافقان زیرک آنها را ابزار دست خود می‌سازند و به جنگ حق می‌آیند. داعش بدون تردید ابزار دست آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه عربستان که اخیراً به دامان اسرائیل رفته است بود و هست. علی علیه‌السلام خوارج را چنین توصیف می‌کند:

«مردمی خشن، فاقد اندیشه عالی و احساسات لطیف. مردمی پست، برده‌صفت، اوباش که از هر گوشه‌ای جمع شده‌اند. اینها کسانی هستند که باید اول تعلیمات ببینند، آداب اسلامی به آنها تعلیم داده شود، در فرهنگ و ثقافت اسلامی خبرویت پیدا کنند. باید بر اینها قیّم حکومت کند.»

این توصیف بر خوارج امروز یعنی گروه داعش نیز صدق می‌کند. واقعاً نیاز به یک روان‌شناسی و تحقیق عمیق اعتقادی و روانی درباره این گروه است که چگونه تعداد قابل توجهی از جوانان کشورهای اسلامی به این گروه پیوستند و حاضر به فداکاری بودند به طوری که طبق گزارش سردار سلیمانی حدود شش هزار نفر از آنها در عملیات انتحاری، خود را منفجر کردند.

شهید آیت‌الله مطهری می‌گویند گروه خوارج منقرض شده ولی روح خارجی‌گری ممکن است در برخی از ما وجود داشته باشد. امروز نیز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین