قنادباشی در گفتگو با الف مطرح کرد: نابودی داعش، بازدارندگی نظامی ایران را در منطقه نشان داد/ این پیروزی پیام مهمی برای همه جهانیان دارد

گفتگو از معصومه پورصادقی،   3960830238 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

قدرت ایران محور تمدن اسلامی را در منطقه ایجاد کرد و نشان داد که ایران همواره داعیه مبارزه با تروریسم است و در عرصه بین المللی مشخص شد که چه کشورهایی حامی داعش بوده و چه کشورهایی همواره مبارزه با تروریست را در دستور کار دارند.

نابودی داعش، بازدارندگی نظامی ایران را در منطقه نشان داد/ این پیروزی پیام مهمی برای همه جهانیان دارد

به گزارش خبرنگار الف، صبح امروز سرلشگر سلیمانی در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پایان داعش را رسماً اعلام کرد که این موضوع بازتاب زیادی در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشت و بسیاری از کارشناسان معتقدند که پایان داعش نشان داد که کشورهای غربی توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند و درس بزرگی به حمایت کنندگان تروریسم در منطقه خاورمیانه داد.

در همین راستا خبرنگار الف، گفتگویی با یکی از کارشناسان بین المللی داشته است که بدین شرح است:

 جعفر قنادباشی، کارشناس مسایل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی الف، در مورد پیام سردار سلیمانی  به رهبر انقلاب و اعلام پایان گروه تروریستی داعش اظهار داشت: از بین رفت داعش در منطقه پیروزی بزرگی برای محور مقاومت در جهان محسوب می شود و پیام مهمی برای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی دارد، اینکه ایران به همراهی حزب الله و ارتش سوریه توانست این گروه تروریستی را که ساخته و پرداخته کشورهای غربی به همراهی عربستان بود را شکست دهند و تمام توطئه های آنها را خنثی کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر داعش در عرصه میدانی حضور نداشته و به عنوان حکومت از هم پاشیده شده است، شاید  در برخی نقاط تحرکات کوچکی داشته باشند اما بدنه اصلی آن که شاخه های زیادی در کشورهای مختلف به وجود آورده بود از بین رفته است و این موفقیت بزرگی است که هیچ کدام از تحلیگران مسایل جهانی و سیاسی آن را پیش نمی کردند.

این کارشناس مسایل خاورمیانه ادامه داد:آمریکایی ها با ایجاد ائتلافی وانمود کردند که می خواهند با داعش مبارزه کنند درحالیکه از داعش حمایت می کردند. تمام دولتمردان آمریکایی تصور می کردند که داعش تا سال ها باقی خواهد ماند و شکست ناپذیر است و آنها از این طریق می توانند در منطقه جنگ و آشوب درست کنند. داعش در واقع یک فلسفه وجودی برای خودش ساخته بود و سعی کرده بود با احکام اسلامی که خواسته بخشی از مردم منطقه  بود مجری آرزوهای دیرینه بخشی از اهل سنت که در عراق و سوریه هستند باشد و از این طریق حکومت جهانی تشکیل دهد و این موضوع پدیده ساده ای نبود و از تمام کشورهای جهان به این گروه تروریستی ملحق شده بودند تا باورها و تصورات مردم منطقه را تغییر داده و جنگ و خونریزی به راه بیندازند.

قنادباشی تاکید کرد: تا به حال هیچ تکنوکرات، کمونیست و ناسیونالیستی نتوانسته بود به این صورت در منطقه نفوذ پیدا کند، لذا غربی ها سعی کردند بر اساس قومیت گرایی وارد کار شوند لذا نیروهای مذهبی و ایدئولوژی اسلامی را به خدمت گرفته و سعی کردند از این طریق ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه این پیروزی دو نکته مهم را در بر می گیرد، اظهار داشت:این پیروزی دو مسئله مهم را در برمیگیرد،1)داعش اهرم صهیونیستی و غربی بود که برای همیشه از بین رفت و نابود شد. 2) همواره در نبردها کسی پیروز است که توانمندی و قابلیت مندی بیشتری کسب کند لذا جبهه مقاومت به همراه ایران پیروز این نبرد بزرگ است که پیام مهمی برای همه جهانیان دارد. ایران، عراق، حزب الله و ارتش سوریه به کمک روسیه نیز توانستند در مقابل توطئه های غربی و رژیم صهیونیستی و عربستان ایستادگی کنند و این یعنی اینکه اگر همه جهان در مقابل محور مقاومت بایستند، قطعا شکست خواهند خورد.

این کارشناس مسایل خاورمیانه تاکید کرد: حرکت ایران محور تمدن اسلامی را در منطقه ایجاد کرد و نشان داد که ایران همواره داعیه مبارزه با تروریسم است و در عرصه بین المللی مشخص شد که چه کشورهایی حامی داعش بوده و چه کشورهایی همواره مبارزه با تروریست را در دستور کار دارند. عربستان، اسراییل به همراهی آمریکا در طی این چند سال گذشته همواره حمایت های خود از داعش را دریغ نکردند اما در حال حاضر با شکست مواجه شده اند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۴۳۴۱۴:۱۷:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۱
اگر روسیه نبود معلوم نبود عاقبت ایران چه خواهد شد.
محمد قاسمی۱۴۹۴۶۳۱۴:۵۹:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱
خوبه تا دیروز میگفتن الانه که سوریه رو بفروشه حالا شد کشور قویه عجب آدمهای متزوری
ناشناس۱۴۹۴۵۱۱۴:۳۶:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱
افرین بر سردار پیروزی ها
ناشتا۱۴۹۴۸۷۱۵:۳۷:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱
درود‌به‌سردار.سردارعزیز‌پیش‌بینیت‌محقق‌شد.لطفا‌برای‌حل‌مشکلات‌جامعه‌هم‌یکی‌پیشبینی‌کنه
ناشناس۱۴۹۵۲۰۱۶:۵۹:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۱
مشکلات جامعه را موقع رای دادن میشه پیش بینی کرد. هرکسی وظیفشو باید درست انجامن بده.
ناشناس۱۴۹۵۱۷۱۶:۵۲:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۱
سردا رخدا قوت
ناشناس۱۴۹۵۳۶۱۷:۳۸:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۱
خوارج نهروان و ... وهابیت وطالبان بعد القاعده و بعد داعش. تا این تفکر باقی است این سلسله ادامه دارد. مساله را ساده نگاه نکنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین