تعطیلی بی منطق 8 ربیع‌الاول را از تقویم حذف کنید

حجت الاسلام علی شاملو گروه فرهنگی الف،   3960830162 ۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
تعطیلی بی منطق 8 ربیع‌الاول را از تقویم حذف کنید

 

سال گذشته، خیلی بی‌مقدمه و ناگهانی، خبر تصویب  تعطیلی 8 ربیع الاول در رسانه ها منتشر شد. نمایندگان ارائه دهنده طرح، شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(ع) را دلیل این تعطیلی بیان کرده بودند.

از بدو این تصویب، حقیقتا بسیار متعجبم که چرا مخالفت چندانی با این موضوع ابراز نشد و رسانه‌ها و سیاسیون، به موضوعی با این سطح اهمیت، اینقدر کم‌توجه بودند. اولین مطلبی که بنظر میرسد، مناسبت این روز است. با توجه به تعطیل نبودن سالروز شهادت بیشتر امامان معصوم علیهم‌السلام، ظاهرا هدف اصلی این تعطیلی، بزرگداشت اولین روز امامت امام زمان(ع) باشد تا شهادت امام عسکری(ع). مطلبی که هیچ مستند روایی و شهرتی بین علمای شیعه ندارد، که اگر اینگونه بود باید سالروز وفات همه ائمه را، به مناسبت امامت امام بعدی جشن میگرفتیم. همچنین باید بپرسیم که آیا بزرگداشت یک مناسبت مذهبی، فقط با تعطیل کردن آن امکانپذیر است؟ آیا نمی‌بینیم که همین الان نتیجه برخی تعطیلات ملی یا مذهبی، صرفا شلوغ شدن جاده‌های کشور و تعطیلی چند روزه ادارات است؟ آیا باید یادآوری کنیم که کشورمان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار و سختکوشی و مقاوم‌سازی اقتصاد است و نباید در عروسی یا عزا قبل از همه، کار و تلاش را قربانی کرد؟

مطلب دیگری که باعث نگرانی و حتی سوءظن به طراحان این طرح است، امکان سوء استفاده از این تعطیلی برای برخی برنامه‌های وحدت شکن و خلاف مصالح ملی است. متاسفانه چند سالی است که برخی مجالس و مراسم خرافی و بدعت‌آلود به بهانه این روز در برخی نقاط کشور برگزار می‌شود که کاملا مخالف اسلام، وحدت ملی و توصیه‌های رهبر انقلاب است. بیم آن میرود که تعطیلی 8 ربیع‌الاول، به نوعی، رسمیت بخشیدن به این مراسم تلقی گردد و زمینه را برای گسترش بیشتر این مجالس و تفرقه افکنی بین برادران دینی فراهم کند.

متاسفانه جریانی که امروز به نام «تشیع انگلیسی» می‌شناسیم، تحت عنوان «هفته برائت»، در برابر «هفته وحدت» بنیانگذاری شده توسط حضرت امام(ره)، تلاش دارند ضمن مناسک‌سازی برای ایام هشتم و نهم ربیع‌الاول، برای خود مشروعیت و بدنه اجتماعی ایجاد کنند و این تعطیلی می‌تواند دستاویز خوبی برای این گروه باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۱۴۳۰۸:۱۱:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۱
مخالفم ....
محسن۱۴۹۵۰۸۱۶:۳۱:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۱
تا جایی که یادمان هست کارگروهی تشکیل شده بود برای کم کردن تعطیلات و سامان دادن آنها، ظاهرا کارگروه منفعل عمل کرده.
ناشناس۱۴۹۶۵۴۲۲:۳۲:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۱
اشتباه بزرگ این ذهنیت که باید مناسبت های مهم تعطیل باشه، در حالی که باید روزهایی که در ان کسب و کار مذموم مثل عاشورا یا روز قتل حضرت امیر فقط تعطیل باشه
ناشناس۱۴۹۱۴۴۰۸:۱۳:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۱
کاملا موافقم
محمد حاجی کرمی۱۴۹۱۴۷۰۸:۲۲:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۱
در این اوضاع اقتصادی و مشکلات مردم این تعطیلی از چند جهت بی معناست : 1-روز عزاست و معلوم نیست عزاداری کنیم یا شادی؟ 2-این تعطیلی چه تاثیری در بزرگداشت مقام ان امامان عزیز می تواند داشته باشد ؟ 3-آیا واقعا نمایندگام مملکت که روزانه میلیارها ریال خرج آنان می شود اینقدر بیکارند که روی یک مصوبه غیر منطقی اینقدر وقت بگذارند و بعد ملغی شود جه کسی جوابگوی مردم است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۹۳۲۹۱۲:۱۳:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۱
سلام فقط تعطیلاتی منطقی است که مردم در آن روز آئین خاصی را اجرا کنند، وگرنه تعطیلی هیچ قداست خاصی برای اتفاقی که موجب تعطیلی شده نمی آورد،
ناشناس۱۴۹۵۱۶۱۶:۵۰:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۱
کدوم اوضاع فعلا که همه جا تعطیل هست همه تو خونه نشستن منتظر کار. شما استخدام کن مردم قول میدن جمعه هم بیان سرکا
ناشناس۱۴۹۱۴۸۰۸:۲۳:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱
ژاپنی ها از کار خودکشی می کنند شماها از تعطیلی!
فرناز۱۴۹۱۵۲۰۸:۲۶:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱
جناب آقای شاملو این مسئله تصویب شده و تمام شده است.
ناشناس۱۴۹۱۵۴۰۸:۲۸:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۱
من به عنوان یک واحد خصوصی نمی‌دونم چرا باید طبق قانون کار بابت روزهای تعطیل حقوق و بیمه پرداخت کنم ،ماشالله هر ماه چند روز به یک بهانه تعطیل است و کار ما هم عقب می افتد.دولت پولداره و از پول نفت بابت روزای تعطیل هزینه می‌کنه اما واحد خصوصی سرمایه اش کار و تولیده که تعطیلی های بیخود و بی‌جهت یعنی ضرر.
ناشناس۱۴۹۳۱۶۱۱:۵۸:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱
واقعا، پدر همه دراومده. کاش میشد روزهای تعطیل رو بیمه و حقوق رد نکنیم
ناشناس۱۴۹۶۲۷۲۱:۲۶:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۱
واحدهای خصوصی که تعطیل نمی کنند
حمید۱۴۹۷۷۱۱۱:۱۲:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲
واحدهای خصوص همون حقوق ما رو به موقع بدن خیلی کار کردن. والا روزای تعطیل رو اگه حق بیمه هم رد میکنید از روی حقوق مون به عنوان روز تعطیل کم میکنید . با این اوضاع کسی هم جرات دنبال کردن حقش رو نداره
ناشناس۱۴۹۱۵۷۰۸:۳۰:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۱
کاملا موافقم
ناشناس۱۴۹۱۶۴۰۸:۴۱:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۱
آقا چیکار داری بزار یه روز بگیریم استراحت کنیم
تهرانی۱۴۹۱۶۵۰۸:۴۴:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۱
اربعین تعطیل، 28 صفر تعطیل، 30 صفر تعطیل، 8 ربیع الاول تعطیل، 17 ربیع الاول تعطیل! در این ماه هر هفته یک روز تعطیل است. با این وضعیت اصلا بخش خصوصی به قهقرا میرود.
ناشناس۱۴۹۱۷۲۰۸:۴۹:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱
احسنت. این مجلس نوبره والا.
ناشناس۱۴۹۶۳۶۲۱:۳۵:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱
بنایش از مجلس قبل شروع شد و جناب احمدی نژاد که تعطیلی عیدفطر را افزایش داد......
ناشناس۱۴۹۱۷۳۰۸:۵۵:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۱
اتفاقا خيلي هم بجا و با منطق است ، چه روزي مهم تر از روزي كه آخرين حجت زنده خدا بر روي زمين به امامت رسيده است؟
ناشناس۱۴۹۷۶۰۱۰:۳۴:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲
احسنت موافقم
ناشناس۱۴۹۱۷۴۰۸:۵۵:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۱
البته تعطیلی ادارات بویژه نوع دولتی آن حتما به نفع دولت خواهد بود زیرا وقتی کلیه ادارات تعطیل باشند در نظر بیاورید چه حجم در همه چیز صرفه جویی میشود و از آن طرف اقلا پرسنل یک روز استراحت خود را در منزل می گذرانند نه در اداره .
ناشناس۱۴۹۱۷۹۰۹:۰۳:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۱
واقعا متاسفانه چندین سال است که مراسم وحدت شکنانه اجرا میکنند و مومنان هم بی توجه و با نیت خیر آلت دست تفرقه افکنان میشوند و تعطیلی این روز هم موید همان روال ناصواب است
ناشناس۱۴۹۱۸۱۰۹:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۱
من حاظرم 10 تا تعطیلی حذف بشه. ولی این یکی باقی بمونه. به نظرم حتی از تعطیلی نیمه شعبان هم مهم تره.
ناشناس۱۴۹۸۱۳۱۲:۴۰:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲
احسنت
ناشناس۱۴۹۱۸۲۰۹:۰۵:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۱
تحلیل بسیار مبهم و بی منطقی بود
ناشناس۱۴۹۱۸۵۰۹:۰۷:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱
موافقم. این تعطیلی هیچ توجیه منطقی نداره.این لطفا نام تصویب کنندگان آنرا مطرح کنید ببینیم آیا اینها از حداقل سواد و بینش برخوردارند یا نه؟
آرش۱۴۹۱۸۹۰۹:۱۳:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۱
بعد از یکسال ؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۹۱۹۲۰۹:۱۶:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۱
بابا تو این مملکت که کار انجام نمیشه حداقل بگذارید مردم از یه تعطیلی استفاده کنند.
ارش۱۴۹۲۰۴۰۹:۲۹:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۱
مملکت کلا تعطیله...کجایی عمو
ناشناس۱۴۹۲۱۴۰۹:۳۶:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۱
عید زهراست گویا و به خاطر ان تعطیل شده
ناشناس۱۴۹۲۱۶۰۹:۳۷:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱
به نظر می رسد اصولا تعطیلی مبنای دینی ندارد و نباید امور دینی بهانه ای برای فرار از کار باشد. چرا که اسلام همه را به تلاش و کوشش دعوت می کند. صرفا در مورد روز جمعه گفته شده که هنگامی که برای نماز ظهر شما را می خوانند از تجارت دست بکشید. تعطیلی های عصر ما به تقلید از سایر کشورها و قوانین بعدی مانند قانون کار و ... وضع شده است.
ناشناس۱۴۹۲۱۷۰۹:۳۸:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱
در کمال ارادت به ساحت مقدس تک تک امامان، به نظر من هم کسانی که این طرح را تصویب کرده اند این را لحاظ نکرده اند که سایر شهادتهایی که تعطیل است از قبیل 28 صفر و 30 صفر و 21 رمضان فضای جامعه فضای معنوی و حزن و اندوه است و حرمت ها شکسته نمی شود اما اگر این روز تعطیل به چهارشنبه یا شنبه و ... بیفتد و مردم سه روز را به گردش و تفریح و شادی بپردازند چه کسانی مسئول شکسته شدن حرمت خواهند بود. اگر می خواهند تعطیل کنند می توانند نیمه شعبان را دو روز تعطیل کنن.
ناشناس۱۴۹۲۱۹۰۹:۴۰:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۱
از یک سال پیش تعطیل شده و در تقویم هست حالا شما امروز به فکر نقد افتادی؟
ناشناس۱۴۹۴۴۱۱۴:۲۹:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۱
تو تقویم نیست
ناشناس۱۴۹۲۲۰۰۹:۴۱:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱
اینکه شروع امامت یک امام جشن گرفته شود هیچ مبنایی ندارد در 8 و 9 ربیع دعا برای برکت و سلامتی امام عصر مرسوم بود ونه جشن و شادی
ناشناس۱۴۹۲۲۲۰۹:۴۲:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۱
حالا که تعطیل شده و در قانون امده دارید نقد می کنید؟
ناشناس۱۴۹۲۲۵۰۹:۴۵:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱
جز روز تاسوعا و عاشورا و روز قتل امیرالمونین در هیچ روز دیگری کار و تلاش مذموم نیست این را بارها از زبان علمایی چون بروجردی نقل کرده اند حالا متاسفانه انقدر تعطیلات زیاد و بی منطق است که در روز عاشورا هم می بینیم مغازه ها باز هستند
ناشناس۱۴۹۳۹۱۱۳:۱۹:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۱
عبادت در هیچ روز خدا بد نیست و کار برای روزی حلال یک عبادت است اینو من نمیگم همان علمای عزیز می گویند
ناشناس۱۴۹۲۲۷۰۹:۴۶:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۱
نماینده هایی که رکود و بیکاری جوانان رو نمی بینند چنین طرح هایی را تصویب می کنند
ناشناس۱۴۹۲۲۹۰۹:۵۱:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱
احسنت
محمد۱۴۹۲۳۰۰۹:۵۱:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۱
بسیار مطالب مفیدی ارائه شد مسئولین کشور متوجه این موضوع باشند کشورمان از هر زمان دیگری نیازمند کار و فعالیت میباشد، اگر اقتصاد و صنعت و تولید کشوری نابود گردد ، پس خواهشن دانسته تعداد تعطیلی های کشور را بسط و گسترش ندهید و اجازه دهید اقتصاد کشور شکوفا شود. لذا پیشنهاد میگردد کلیه تعطیلات سالانه از عید نوروز و سیزده بدر و وفات و میلاد و غیره به شکل منطقی تعدیل و کل این تعطیلات به کمتر از دو هفته کاهش یابند.
ناشناس۱۴۹۲۳۱۰۹:۵۲:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۱
موافقم
ناشناس۱۴۹۲۳۴۰۹:۵۶:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۱
لااقل نهم ربیع الاول را تعطیل می کردند .چون در روز هشتم آدم میمونه شاد باشد یا ناراحت
علیرضا۱۴۹۲۳۶۰۹:۵۸:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۱
اینو راس گفتی
میلاد حمیدی۱۴۹۲۳۸۱۰:۰۲:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۱
موضوع بی ربطی بود به نظرم. امام زمان عج امامی هستند که امام کنونی بوده و در قید حیات می باشند و موضوع ایشان فرق دارد. به علاوه اینکه وجود تعطیلات و کنار خانواده بودن به استحکام زندگی کمک می کند. و در بالارفتن روحیه نیروی کار موثر است و این امری اثبات شده در دنیای امروز است.
ناشناس۱۴۹۲۴۱۱۰:۰۷:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱
تا ظهر عزا است از ظهر به بعد جشن.
ناشناس۱۴۹۲۴۴۱۰:۱۲:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱
تمام رفتارهای این دولت شبه دار است
ناشناس۱۴۹۲۹۹۱۱:۳۸:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱
دوست عزیز مجلس تصویب کرد چه ربطی به دولت داره!
بی نام۱۴۹۲۵۰۱۰:۲۳:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱
با سلام،من ماندم از این همه تعطیلی چه نتیجه ای عاید این مملکت شده؟با این همه هزینه سر بار که تولید کننده و تمام مملکت بصورت غیر نقدی پرداخت میکنند چه کسی جوابگو هست؟موقع مالیات و بیمه حقوق که میشه هیچ کسی به این مسایل توجه نمیکنه.اگر ۲۰ میلیون حقوق بگیر داشته باشیم با حداقل روزی ۲۳۰۰۰ هزار تومان برای یک روز باید ۴۶ میلیارد هزینه کنبم بدون هیچ عایدی موثر.یعنی پول دادیم و هیچ کاری انجام نشده.روز روزش که آمار باز دهی کار فاجعه آمیز هست با این تعطیلیها هم که نو علی نور میشه.
علی۱۴۹۲۵۱۱۰:۲۴:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱
شما نگران نباش، بخش خصوصی که کار داره، کاری به قوانین دولت و مجلس نداره، جمعه و شیفت شب هم دارند! دولتها هم که اکثراً بیکار میچرخند، نبودشون سودش بیشتر از بودنشون هست. حداقل برق و گاز کمتر مصرف میشه. ولی اینکه دلیل تعطیلی چی هست، از خود طراح ها بپرسید. اینجا زور به بخش خصوصی فقط میاد! همین
ناشناس۱۴۹۲۵۶۱۰:۴۲:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۱
سلام وسپاس از بیان به موقع و مناسب این حقیقت،امیدوارم بازنگری شود.
افضلی۱۴۹۲۶۱۱۰:۵۱:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۱
احسنت . نوشته زیبایی بود.متاسفانه این روال وقتی جای خود را محکم کرد که تعطیلی ولادت امام غریب جای خود را به روز شهادتش داد. یک کار غیر کارشناسی و مردود از نظر مردم.
ناشناس۱۴۹۲۶۸۱۰:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱
به عنوان یک استاد دانشگاه صد در صد به اشتباه بودن این تعطیلی و موافق کامل حذف آن هستم... این یک روز معادل حذف یک هفته درسی می باشد... بعدا دانشجو ادعا می کند استاد فلان مطلب را نگفته!..، این یک فریب است چون دانشجو یادش نمی یاد چقدر بی جهت کلاس ها را تعطیل کرده است... این یک قانون بی نهایت مضر است...
مرتضی حاجی احمدی۱۴۹۲۷۵۱۱:۰۵:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱
عالی
ناشناس۱۴۹۲۸۳۱۱:۱۶:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱
تمام کارهای ما باید از روی سنت و رفتار پیامبر و امامان باشد و خلاف ان می شود بدعت و بدعت در اسلام حرام است . ایا در زمان حیات خود ائمه هم این گونه بود که با شهادت امامی ، امام بعدی به شادی و پایکوبی می پرداخت . ایا با شهادت امام علی امام حسن شاد و خوشحال بود . ایا با شهادت امام حسین ، امام سجاد به شادی پرداخت یا در ان روزگار شیعیان با شهادت امام ، برای آغاز امامت امام بعدی جشن می گرفتن ‌؟ .
ناشناس۱۴۹۶۳۳۲۱:۳۰:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۱
داداش!!!! کجای کاری؟؟؟؟!!!! ما چسبیده ایم به پوسته و هسته را رها کردیم.... چه می گویی شما؟؟؟!!!!
ناشناس۱۴۹۲۹۰۱۱:۲۷:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۱
من نمي دونم بايد عزاداري كرد يا جشن وپايكوبي كرد اون كسي كه تصويب كرده جواب بده؟
سید۱۴۹۳۰۱۱۱:۴۲:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۱
خدا وکیلی برا یه ادمی مثل کوروش ببین تو فضای مجازی چه کارها که نمیکنن .... اما به قاطعیت عرض میکنم نویسنده و حتی سایت الف بدون غرض این مطلب را نشر نداده
ناشناس۱۴۹۳۱۳۱۱:۵۶:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۱
اخر تعطیل هست یا نه تکلیف مردم مشخص شود نه اینکه یک شب قبل از ان اطلاع دهند فردا تعطیل نیست
سید محمد رضوی۱۴۹۳۱۷۱۱:۵۹:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱
کلا تعطیلات خیلی زیاده و باید کم بشه ما بخش خصوصی فعال در اقتصاد از این تعطیلات اسیب میبینیم طرح ساماندهی تعطیلات کشور چی شد؟؟؟
ناشناس۱۴۹۶۲۹۲۱:۲۷:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱
می خواستی چه بشود؟؟؟!!!! مثل باقی طرح ها!!!!!
ناشناس۱۴۹۳۲۱۱۲:۰۱:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۱
اگه می خواستن تعطیل کنن باید نهم ربیع رو تعطیل میکردن که روز اول امامت هست و جشنه و علاوه بر آغاز امامت عید بزرگی در اسلام هست
ناشناس۱۴۹۳۳۲۱۲:۱۵:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۱
چرا چنین تیتری برای عدم تصویب حقوق مادام العمر آقایان نزده و نمی زنید؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۹۳۴۱۱۲:۲۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱
هر روز شده تعطیل .نمایندگان از مردم رای جمع می کنند که تعطیلات درست کنند؟
ناشناس۱۴۹۶۲۶۲۱:۲۵:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۱
نخیر!!!! از مردم رای جمع می کنند که حقوق مادام العمر برای خودشان تصویب کنند جانم.
ناشناس۱۴۹۳۴۵۱۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۱
تعطیل باید باشه این همه تعطیلی شما الان به یک روزش گیر دادید
علی۱۴۹۴۱۵۱۳:۵۳:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۱
من حاظرم 10 تا تعطیلی حذف بشه. ولی این یکی باقی بمونه. به نظرم حتی از تعطیلی نیمه شعبان هم مهم تره ! اللهم عجل لولیک الفرج
کامران 33333۱۴۹۶۱۵۲۰:۵۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱
تو سال کلی تعطیلی داریم همه بیکار نشستیم تو خونه دعا میکنیم کار پیدا بشه برامون صبح تا عصر چایی درست میکنیممیریزیم تو فلاکس می خوریم خواهشا منتشر کنید
جعفر۱۴۹۶۳۹۲۱:۵۳:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۱
برای شما و تفکرات این چنینی متاسفم بفکر کار و پیشرفت کشور باشیم مگر بدون تعطیلی نمیتوان به مناسبتها ارج نهاد؟ ؟
ناشناس۱۴۹۶۶۵۲۲:۵۲:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۱
جناب! يک مقاله هم در مورد بی منطق بودن حقوق بازنشستگان بنويس.
ناشناس۱۴۹۷۰۴۰۷:۱۴:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲
تعطیلی خوبه هرچی بیشتر بهتر!
ناشناس۱۴۹۷۳۴۰۸:۵۸:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲
باید تعطیل باشه لطفا به مقدسات توهین نکنید بجاش تعطیلیهای بی جای عید باستانی وشاهنشاهی نوروز را کامل حذف کنید
ناشناس۱۴۹۷۳۷۰۸:۵۹:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲
اگر تعطیلی بد است بهتر است پنجشنبه های تهران را لغو کنید حالا یک روز برای شهرستانی ها تعطیل شد مطهری تهران نشین ناراحت شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین