نوبخت: خدا سردار سلیمانی را حفظ کند

گروه سیاسی الف،   3960830148

سخنگوی دولت گفت: دولت قدردان نیروهای مسلح کشورمان به‌ویژه برادر رشید و عزیزمان سردار قاسم سلیمانی است که یک فرد در حد قواره یک نظام ایفای نقش کرد و‌خداوند حفظش کند.

به گزارش تسنیم، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود که امروز سه‌شنبه( 30 آبان)برگزار شد ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در برابر تروریسم گفت: با وجود همه نامردی‌هایی که از سوی تروریست‌ها اعمال می‌شد با عنایت خداوند و‌پشتیبانی ملت‌ها مردم بزرگ سوریه و عراق جبهه تروریستی داعش را درهم ریخت و بار دیگر نشان داده شد که اگر ایستادگی از سوی مردم صورت گیرد پایان آن پیروزی است.

وی با بیان اینکه شایسته است به پاس تشخیص درست و واقع‌بینانه‌ای که از سوی مقام معظم رهبری در آغاز این مبارزه صورت گرفت تشکر کنیم، ادامه داد: در حالی که تلاش ‌ می‌شد داعش را بر علیه د‌ولت قانونی سوریه به نشانه اعتراض مدنی مردم بر علیه آن کشور تعریف کنند با بصیرت و‌ هوشمندی رهبر انقلاب و مسئولین عالی نظام تشخیص داده شد که این مبارزه برای حقوق شهروندی نیست و‌ لشکرکشی عده‌ای تروریزم بر علیه یک دولت قانونی است.

سخنگوی دولت افزود:خیلی‌هایی که آن زمان تحت تاثیر تبلیغات به تروریست‌ها پیوستند و‌به گمان خودشان فکر‌کردند مانند لیبی زود تمام می‌شود و‌قدرت را در دست می‌گیرند مشاهده شد که اینگونه نیست و باید از نیروهای وفادار و مقاوم و مسلح سوریه و‌عراق قدردانی شود.

نوبخت با تاکید براینکه از نیروهای فهیم مدافع حرم و‌همچنین مستشاران که به حشدالشعبی و‌ نیروهای مسلح عراق کمک‌رسانی کردند قدردانی می‌کنیم، اضافه کرد:دولت سپاسگذار و قدردان نیروهای مسلح کشورمان به‌ویژه برادر فهمیم، رشید سلیم و عزیزمان سردار قاسم سلیمانی است که یک فرد در حد قواره یک نظام ایفای نقش کرد و‌خداوند حفظش کند.

وی با بیان اینکه ما از همه عزیزانمان که برای دفاع از‌حرم و‌ دفاع از اسلام ناب به پا خواستند قدردانی می‌کنیم، ادامه داد: خدارا شاکر هستیم پایان این نبرد با شکست تروریست‌ها همراه بود البته باید همیشه آمادگی داشته باشیم تا در فاز دیگری این نوع تفکرات سلفی را با درایت بخشکانیم و از همه نیروهای اطلاعاتی امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران که برای ثبات منطقه و‌جهان مسئولانه اقدام کردند بار دیگری تشکر می‌کنم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه پرونده خرید گندم از کشاورزان بسته شد، اظهار داشت: بر همین اساس 8 میلیون و 722 هزار تن گندم از کشاورزان به بهای 11 هزار و 593 میلیارد تومان خریداری شد و 100 درصد اعتبار به گندم‌کاران پرداخت شد.

نوبخت درباره بیانیه نفتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که خواستار کاهش فروش‌نفت ایران شده بود گفت: هر نوع تخلفی از سوی طرفین برجام صورت گیرد هم‌ مکانیزم رسیدگی به آن در خارج و‌ هم در داخل نسبت به اینکه چه مصادیقی مغایرت با اجرای برجام بوده و از آن به عنوان خلاف برجام یاد می‌شود وجود دارد و مطمئن باشید هرچه کمیته ویژه رسیدگی‌ به برجام در این زمینه مقرر کند برای مقابله با آن اقدام و‌عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قرارداد توتال فرایند نسبت طولانی را طی کرد و‌ در ایستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت، اظهار داشت: اتفاقاً یکی از نکات قوت این قرارداد این بود اگر طرف مقابل از تعهدات خود عدول‌کرد پیش بینی کارها را کرده‌ایم و‌ما به هیچ وجه از حقوق ملی خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه آمریکا درحال ایجاد فضای کدر است، افزود:همه دنیا هم می‌دانند که آمریکایی‌ها متخلف هستند و حقانیت جمهوری اسلامی ثابت شده است.هرچه در قرارداد توتال رخ دهد متناسب با آن اقدامت لازم را انجام خواهیم داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین