دقیقا کجایی؟

فرید امانی،   3960830108 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

با گذشت یک هفته از سفر چندساعته وزیر راه به مناطق زلزله زده کرمانشاه بسیاری در رسانه های اجتماعی به نوعی با داغ کردن هشتک های گوناگون به ویژه #گمشده به دنبال وی برای پاسخگویی و بازدید میدانی وی از مناطق آواربرداری شده هستند.

دقیقا کجایی؟

فردی که به سبب سمت حقوقی خود،‌ از افرادی است که باید بیشترین نقش و آنهم حضوری در مناطق زلزله زده را در اتخاذ تصمیمات لازم در این اتفاق داشته باشد؛ دستورات لازم درباره بازسازی جاده های آسیب دیده، ساختمان های فروریخته،‌ بیمارستان های تازه تاسیسی که بنای آنها در کمتر از چندماه از زمان افتتاح ویران شده (ایازی معاون وزیر بهداشت اخیرا درباره گفته است؛ «بیمارستان اسلام آباد غرب توسط وزارت راه ساخته و به وزارت بهداشت واگذار شده و فروردین امسال به بهره‌برداری رسید.») و البته بازسازی ساختمان های خراب شده.

وی تاکنون تنها یک سفر هم به مناطق زلزله زده داشته و حالا دو هفته ای است که همه به دنبال اثری از وی هستند!

البته وی ساعتی پس از وقوع زلزله از جلسه ای در تهران توسط معاون اول رییس جمهوری بدون سرکشی به مناطق و بازدید از وضعیت سازه های ساخته شده،‌ دستور علت تخریب خانه های مسکن مهر را دریافت کرده بود. امری که درحین امدادرسانی و مصیبت های مردم زلزله زده عجیب و سیاسی کاری خوانده شد.

قابل ذکر است که در این مطلب هیچ نگاه مثبت یا منفی به وضعیت سازه های مسکن مهر وجود ندارد و تنها از حیث مسئولیت پذیری یک وزیر است که او می بایستی در حوزه مسائل وزارتی و قبل از آن وظایف انسانی خود نقش پررنگی داشته باشد.

این رفتار و سکوت آخوندی نسبت به وظایف حتمی خود در این اتفاق را پیشتر و به نوعی دیگر در حادثه قطار تبریز- مشهد رخ داده بود،‌ جایی که پس از یک حادثه مرگبار برای مردم ایران وزیر راه یک کشور در مقابل دوربین ها حاضر می شود و با بیان صحبت هایی مانند «بیمه بودن مسافران قطار سمنان – مشهد» نمک بر روی زخم ها می پاشد!

امروز خبر رسید که فرآیند استیضاح آخوندی در مجلس شورای اسلامی کلید خورده است.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از طرح سؤال و یا استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسئولیت احداث ساختمان بیمارستان‌هایی که اخیراً افتتاح شده، نظیر اسلام‌آباد غرب که در زلزله کرمانشاه آسیب دیده، به‌عهده وزارتخانه راه و شهرسازی است، بنابراین تصمیم گرفتیم که آقای آخوندی به‌نحوی پاسخگوی مردم و نمایندگان باشد.

وی افزود: اعضای کمیسیون شوراها براساس گزارش قرائت‌شده در جلسه اخیر این کمیسیون درباره اقدامات کار‌گروه ویژه کمیسیون که به منطقه اعزام شده بودند، به این نتیجه رسیدیم که این موضوع در قالب سؤال و یا استیضاح از وزیر راه و شهرسازی پیگیری شود و وی پاسخگوی مشکلات مردم با تخریب ساختمان‌ها و بیمارستان‌ها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه باشد.

همه سازمان ها از امداد و نجات تا نیروهای نظامی داوطلب حاضر در میدان و البته مردم غمخوار یکدیگر ایران و.. پا رکاب در میدان عمل و کمک به هموطنان حضور دارند و تا اینجا نشان داده اند که نیاز به حضور فرد خاصی می خواهد وزیر باشد یا هرکسی دیگر ندارند. مردم زلزله زده در کانکس های موقت مستقر شدند تا به کمک همین نیروها برای بی سرپناهان سرپناهی جدید ساخته شود.

سیاسی کاری برخی منتقدان خرید هواپیماهای نو به کنار؛ اما این روزها و غیبت وی در رسیدن به داد مردمی که شب ها را با سرما به صبح می رسانند باعث می شود اطمینان حاصل کنیم که او آمده فقط برای خرید هواپیماهایی که ادامه ورود آنها در هاله ای از ابهام است و عکس یادگاری گرفتن با آنها!

هشتگ گمشده (#گمشده) واژه مناسبی برای توصیف این روزهای وزیر راه و شهرسازی انتخاب شده است.