حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ تصمیم گیری ۲۳ نماینده مجلس برای دریافت حقوق نجومی و مادام العمر خود و سایر مقامات

گروه اقتصادی الف،   3960830086 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تصویب حقوق نجومی و مادام العمر برای نمایندگان مجلس و مقامات در لایحه بودجه سال 96 گفت: 23 عضو کمیسیون امروز در این باره تصمیم می گیرند که آیا این حقوق باقی بماند یا حذف شود.

تصمیم گیری ۲۳ نماینده مجلس برای دریافت حقوق نجومی و مادام العمر خود و سایر مقامات

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف، با اشاره به طرح اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 96 کل کشور گفت: بر اساس اشتباه عمدی یا سهوی که در فرایند تصویب بند الف تبصره 12 بودجه سال 96 پیش آمده، یک ویرگول بین 2 کلمه «حقوق و ثابت» قرار داشته، حذف شده که در این صورت یعنی همه پرداختی ها علاوه بر حقوق ثابت افراد، شامل مزایا و فوق العاده اضافه کار و ... بعنوان حقوق ثابت تلقی می شود.

وی افزود: همچنین در قانون بودجه سال جاری تبصره سه ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 که در سال 90 بدنبال اعتراضات مردمی، مجلس آنرا حذف کرده و منسوخ شده، مجددا این تبصره بدون ذکر اصلاحیه آن، بعنوان قانون تصویب و منتشر شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه تصویب این بند تبصره 2 پیامد ناگوار دارد، افزود: اولا باعث برقراری حقوق مادام العمر برای نمایندگان و مقامات خواهد شد و همچنین علاوه بر بار مالی، حذف آن ویرگول بین 2 کلمه یاد شده باعث بار مالی حداقل هفت هزار میلیارد تومان برای سال جاری و حداقل 350 هزار میلیارد تومان برای سالهای آینده تعهد اضافی ایجاد می کند که این عدد 10 برابر بودجه عمرانی کشور خواهد بود.

حاجی دلیگانی گفت: رسیدگی به این طرح در دستور کار بعدازظهر امروز سه شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قرار دارد که امیدواریم اعضای کمیسیون به حذف حقوق نجومی و مادام العمر خود، نمایندگان مجلس و مقامات رای مثبت بدهند.

بر اساس مصوبه مجلس در بند الف تبصره 12 لایحه بودجه آمده: افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات بطور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد 71 و 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم جقوق ثابت باقی بماند، انجام پذیرد.

این در حالی است که در لایحه ارسالی دولت به مجلس، بین 2 کلمه «حقوق و ثابت» یک ویرگول وجود داشت که این اشتباه بوجود نمی آمد.

 

به گزارش الف؛ اين ٢٣ نفر امروز سه شنبه بعداز ظهر با برقراري حقوق نجومي و حقوق مادام العمر براي خود و نمايندگان مجلس و مقامات مخالفت مي كنند يا موافقت ؟

اسامی نمایندگان کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به شرح زیر است:

هادی قوامی(اسفراین)،حسینعلی حاجی دلیگانی(شاهین شهر و میمه و برخوار)، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی(رشت)، عزت‌الله یوسفیان‌ملا(آمل و لاریجان)، علی قربانی(بجنورد،مانه و سملقان)، حسن سلیمانی(کنگاور،صحنه وهرسین)، غلامرضا حیدری(تهران)، جهانبخش محبی‌نیا(میاندوآب،شاهین دژ و تکاب)، احمد خدابخشی(الیگودرز)، محسن بیگلری(سقز و بانه)، شهباز حسن‌پور(سیرجان وهرسین بردسیر)، محمدرضا تابش(اردکان)، سیدمهدی فرشادان(سنندج،دیوان دره وکامیاران)، محمدمهدی مفتح(تویسرکان)، غلامرضا تاجگردون(گچساران)، منصور مرادی(مریوان و سروآباد)، محمد فیضی(اردبیل،نیر،نمین و سرعین)، محمد حسینی(تفرش،آشتیان وفراهان)، نبی هزار جریبی(گرگان و آق قلا)، حمیدرضا حاجی بابایی(همدان وفامنین)، علی کاظمی(اردل،فارسان وکوهرنگ)، مهرداد لاهوتی(لنگرود)، عبدالرضا مصری(کرمانشاه) حاجى دليگانى دوره دهم مجلس شوراى اسلامى اصفهان شهرستان هاى شاهين شهر، ميمه و برخوار