حاجی دلیگانی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ تصمیم گیری ۲۳ نماینده مجلس برای دریافت حقوق نجومی و مادام العمر خود و سایر مقامات

گروه اقتصادی الف،   3960830086 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تصویب حقوق نجومی و مادام العمر برای نمایندگان مجلس و مقامات در لایحه بودجه سال 96 گفت: 23 عضو کمیسیون امروز در این باره تصمیم می گیرند که آیا این حقوق باقی بماند یا حذف شود.

تصمیم گیری ۲۳ نماینده مجلس برای دریافت حقوق نجومی و مادام العمر خود و سایر مقامات

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف، با اشاره به طرح اصلاح بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 96 کل کشور گفت: بر اساس اشتباه عمدی یا سهوی که در فرایند تصویب بند الف تبصره 12 بودجه سال 96 پیش آمده، یک ویرگول بین 2 کلمه «حقوق و ثابت» قرار داشته، حذف شده که در این صورت یعنی همه پرداختی ها علاوه بر حقوق ثابت افراد، شامل مزایا و فوق العاده اضافه کار و ... بعنوان حقوق ثابت تلقی می شود.

وی افزود: همچنین در قانون بودجه سال جاری تبصره سه ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 که در سال 90 بدنبال اعتراضات مردمی، مجلس آنرا حذف کرده و منسوخ شده، مجددا این تبصره بدون ذکر اصلاحیه آن، بعنوان قانون تصویب و منتشر شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه تصویب این بند تبصره 2 پیامد ناگوار دارد، افزود: اولا باعث برقراری حقوق مادام العمر برای نمایندگان و مقامات خواهد شد و همچنین علاوه بر بار مالی، حذف آن ویرگول بین 2 کلمه یاد شده باعث بار مالی حداقل هفت هزار میلیارد تومان برای سال جاری و حداقل 350 هزار میلیارد تومان برای سالهای آینده تعهد اضافی ایجاد می کند که این عدد 10 برابر بودجه عمرانی کشور خواهد بود.

حاجی دلیگانی گفت: رسیدگی به این طرح در دستور کار بعدازظهر امروز سه شنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قرار دارد که امیدواریم اعضای کمیسیون به حذف حقوق نجومی و مادام العمر خود، نمایندگان مجلس و مقامات رای مثبت بدهند.

بر اساس مصوبه مجلس در بند الف تبصره 12 لایحه بودجه آمده: افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات بطور جداگانه توسط دولت به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع مواد 71 و 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم جقوق ثابت باقی بماند، انجام پذیرد.

این در حالی است که در لایحه ارسالی دولت به مجلس، بین 2 کلمه «حقوق و ثابت» یک ویرگول وجود داشت که این اشتباه بوجود نمی آمد.

 

به گزارش الف؛ اين ٢٣ نفر امروز سه شنبه بعداز ظهر با برقراري حقوق نجومي و حقوق مادام العمر براي خود و نمايندگان مجلس و مقامات مخالفت مي كنند يا موافقت ؟

اسامی نمایندگان کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به شرح زیر است:

هادی قوامی(اسفراین)،حسینعلی حاجی دلیگانی(شاهین شهر و میمه و برخوار)، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی(رشت)، عزت‌الله یوسفیان‌ملا(آمل و لاریجان)، علی قربانی(بجنورد،مانه و سملقان)، حسن سلیمانی(کنگاور،صحنه وهرسین)، غلامرضا حیدری(تهران)، جهانبخش محبی‌نیا(میاندوآب،شاهین دژ و تکاب)، احمد خدابخشی(الیگودرز)، محسن بیگلری(سقز و بانه)، شهباز حسن‌پور(سیرجان وهرسین بردسیر)، محمدرضا تابش(اردکان)، سیدمهدی فرشادان(سنندج،دیوان دره وکامیاران)، محمدمهدی مفتح(تویسرکان)، غلامرضا تاجگردون(گچساران)، منصور مرادی(مریوان و سروآباد)، محمد فیضی(اردبیل،نیر،نمین و سرعین)، محمد حسینی(تفرش،آشتیان وفراهان)، نبی هزار جریبی(گرگان و آق قلا)، حمیدرضا حاجی بابایی(همدان وفامنین)، علی کاظمی(اردل،فارسان وکوهرنگ)، مهرداد لاهوتی(لنگرود)، عبدالرضا مصری(کرمانشاه) حاجى دليگانى دوره دهم مجلس شوراى اسلامى اصفهان شهرستان هاى شاهين شهر، ميمه و برخوار

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۵۱۰۱۱:۱۴:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۳۰
کسی از پول بدش نمیاد اینها هم به فکر خودشون هستند تا پول مردم و به نفع خودشون رای میدن
ناشناس۱۴۸۶۲۴۱۳:۰۹:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۳۰
بدین بخورند آقا جان! اگه نخورند جای تعجبه! وقتی در دوره تبلیغات انتخاباتی هزارر برچسب به رقبا و رفقا میزنند، مشخصه که واسه چی دارن هول میزنند! حداقل بعد از اونهمه فحش دادن های دوره تبلیغات، بذارید بار خود شون و هفت نسلشون رو محکمتر ببندند!
ناشناس۱۴۸۷۵۷۱۴:۵۶:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۳۰
اصلا این مجلس رو تعطیل کنید, نبودنش بهتر از بودنشه ماه پیش یک خیابان عمومی که نامش هم مردم بود را غصب کردند
تبریزی۱۴۸۷۸۳۱۵:۱۷:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۳۰
خب چه اشکلی داره؟ همون قدر که حقوق 1.5 میلیونی حق مسلم یه معلم با مدرک فوق لیسانس و 10 سال سابقه است همونقدر هم حقوق نجومی حق مسلم مسئولینه. به هر حال اینجا یه کشور اسلامی بر مبانی حق و عدالته و هر کس به اندازه ای که حقشه حقوق می گیره امریکا که نیست هیچی جای خودش نباشه.
ناشناس۱۴۸۹۰۵۱۸:۲۹:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۳۰
البته اگه مثلا این ویرگول سهوی باعث کاهش حقوق و مزایای این اقایون میشد بدون بررسی و جلسه و غیره شباشب دخل اون ویرگول مزاحم رو میاوردند.
ناشناس۱۴۸۵۱۲۱۱:۱۶:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۳۰
سلام یعنی اینها نمایندگان مردم هستند یا پرکنندگان جیب امانتداری و امین رای مردم بودن کجا میره تاسف آوره .....
ناشناس۱۴۹۳۵۵۱۲:۳۸:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱
یک نکته جالب تصویر، عبارتی است که با خودکار قرمز دست نویس شده . نوشته تلفیق!! هنوز کلمه درستش رو نمیدونند ، و میشینند و برای مملکت بودجه تصویب میکنند!
ناشناس۱۴۸۵۱۴۱۱:۱۷:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۳۰
سالی هفت هزار میلیارد چطور حساب کردی !!!!!!
علی۱۴۸۶۸۱۱۳:۵۲:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۳۰
به نظر نماینده مجلسی یا کس و کارت اونجا مشغولن.
ناشناس۱۴۸۸۶۲۱۷:۲۶:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۳۰
خیر خواننده هستم و پرسیدم چرا جواب نمیدی چطور حساب کردی شد سالی هفت هزار میلیارد تومان با تشکر
ناشناس۱۴۸۵۲۱۱۱:۳۰:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۳۰
واقعا خجالت داره! می گویند که برای مردم کار می کنند اما حقوق مادام العمر چند ده میلیونی برای کاری که انجام نمی دهند طلب می کنند!
ناشناس۱۴۸۷۹۰۱۵:۲۶:۴۴ ۱۳۹۶/۸/۳۰
اگر کاری هم انجام دهند باز اجازه چنین چیزی را ندارند...وظیفه اشان بوده و مسوولیت پذیرفتند پس منتی نیست.....این پولها حق مردم است.کم باسم نماینده سالهاست امتیازات مختلف دریافت کرده و می کنند؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس۱۴۸۵۲۵۱۱:۳۸:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۳۰
قسمتهایی از نامه مولا علی خطاب به مالک اشتر " بپرهیز از اینکه به خود اختصاص دهی، چیزی را که همگان را در آن حقی است‌یا خود را به نادانی زنی در آنچه توجه تو به آن ضروری است و همه از آن آگاه‌اند.زیرابزودی آن را از تو می‌ستانند و به دیگری می‌دهند.زودا که حجاب از برابر دیدگانت‌برداشته خواهد شد و بینی که داد مظلومان را از تو می‌ستانند.. .. بکوش تا اقتدا کنی به آنچه ما بدان عمل می‌کرده‌ایم و بکوشی تا از هر چه‌در این عهدنامه بر عهده تو نهاده‌ام و حجت‌خود در آن بر تو استوار کرده‌ام، پیروی‌کنی، تا هنگامی که نفست‌به هوا و هوس شتاب آرد، بهانه‌ای نداشته باشی.و جزخدای کس نیست که از بدی نگهدارد و به نیکی توفیق دهد.
ناشناس۱۴۸۵۲۷۱۱:۴۰:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۳۰
در این کشور هرکسی قدرت و توانائی داره هر کدام به نوعی و به روشی برای خودش میبره آنها هم روش. چه عیبی داره؟آینده کشور و نسل امروز و آینده بیخیال.
ناشناس۱۴۸۵۲۸۱۱:۴۲:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۳۰
امام علی: ای مالک باید بهترین اندوخته‌ها در نزد تو، اندوخته کار نیک باشد. پس زمام هواهای نفس خویش فروگیر و بر نفس خود، در آنچه برای او روا نیست، بخل بورز که بخل ورزیدن بر نفس، انصاف دادن است در آنچه دوست دارد یا ناخوش می‌شمارد. مهربانی به رعیت و دوست داشتن آنها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت‌شماری،
ناشناس۱۴۸۵۷۰۱۲:۲۶:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۳۰
صبر کنید
ناشناس۱۴۸۵۸۷۱۲:۳۸:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۳۰
بسیاری از نماینگان هنوز هم مورداعتماد هستند خدا رو شکر
ناشناس۱۴۸۵۹۵۱۲:۴۹:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۳۰
از اين سهوها به بازنشستگان هم بکنيد.
ناشناس۱۴۸۶۰۱۱۲:۵۲:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۳۰
این اعمال دیر یا زود به دلسردی مردم می انجامد.....آنزمان دودش بچسم همه هم اصلاح طلب و هم اصولگرا خواهد رفت
ناشناس۱۴۸۶۱۰۱۳:۰۲:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۳۰
واقعا به سر ما و مملکت ما چه آمده است؟
رضا۱۴۸۶۱۸۱۳:۰۶:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۳۰
می خوان درستش کنند وگرنه در هیچ متنی حقوق وثابت نوشته نمی شه!!!! مثلا کلماتی مثل حقوق ومزایا معمولا نوشته می شود. حقوق وثابت یعنی چه ؟!!!
ناشناس۱۴۸۶۶۱۱۳:۴۰:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۳۰
لطف کنند و این 23 تن اول بروند و به مردم حوزه خود بگویند ما چنین تصمیمی داریم...بعد اگر مردم تایید کردند و پوستشان را نکندند....بروند تصویب کتند
ناشناس۱۴۸۶۶۸۱۳:۴۳:۵۰ ۱۳۹۶/۸/۳۰
شرم آور است...به چه حقی در بودجه 96 تصویب شده؟؟؟!!!!! همه می دانند که مردم به چنین چیزی راضی نیستند....من از ابتدا تا امروز در رای گیری ها شرکت کردم.ابن مورد تصویب شود ،دیگر محال است در هیچ انتخاباتی شرکت کنم
ناشناس۱۴۸۶۷۲۱۳:۴۶:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۳۰
دکتر توکلی چرا پیگیر این مورد مهم و عدم تصویبش نیستند؟؟؟؟ شک نکنید مردم اعتمادشان به نظامی که چنین امتیازاتی را برای مدیرانش قائل میشود،از دست می دهد
علی طباطبایی۱۴۸۶۷۸۱۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۳۰
نویسنده محترم به این مطلب اشاره نکرده اند که این امر شامل تمام حقوق بگیران نیز می گردد. یعنی آن کارمند با حقوق و مزایای سمت و پستی که دارند، نیز شامل می گردد. فردی که امروز بازنشسته شود ، در صورت تغییر قانون با فرد دیگری که 2ماه بعد بازنشسته شود؛ تفاوت در بین دریافت حقوق دارند.
ناشناس۱۴۸۷۲۶۱۴:۳۴:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۳۰
هزار جريبي اگه پدرت زنده بود اين لايحه رو امضا ميكرد؟ (پدر ايشان از نمايندگان شهيد افتتاح فرودگاه تهران گرگان هستند ) كه با پشتوانه پدر شهيدش راي اورد
ناشناس۱۴۸۷۴۸۱۴:۵۲:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۳۰
اونایی که ساکت موندن هم شریک قافله اند
ناشناس۱۴۸۷۶۶۱۵:۰۹:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۳۰
نه خدا و نه مردم از طراحان آن ،تصویب کنندگان آن و مجریان و آنان که در مقابل اینکار ساکت ماندند و میمانند نمیگذرد
ناشناس۱۴۸۸۳۳۱۶:۱۹:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۳۰
حقوقهای اینچنینی و فقر مردم و در حوادث و بلایا ، دعوت از مردم جهت کمک ، مردم را چی فرض کردند ؟ اینها به فکر مردمند ؟
ناشناس۱۴۸۹۶۶۲۰:۱۱:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۳۰
بدبخت کارمندان دولت ، رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ، مصوبه 1/10/95 هیئت دولت درخصوص نحوه کسربیمه از اضافه کار کارکنان دولت را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرده تا به مستمری کارکنان در بازنشستگی افزوده گردد . هنوز هیچ اتفاقی برای حداقل حقوق در یافتی کارکنان صورت نگرفته آنوقت صحبت از برقراری حقوق های نجومیه وای به حال این ملت با این مجلس و دولت
ناشناس۱۴۸۹۸۶۲۰:۵۰:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۳۰
یک بار برای همیشه این حقوق هارو بذارید کنار و به بهونه ..اینکه مسئولین نباید دغدغه مالی داشته باشن خودتون رو دور نزنید. باکری و همت و زین الدین و متوسلیان حقوق کافی نداشتن اما اندازه 10تای شما کار میکردن. مزایای بیخود رو بذارید کنار ببینید چطور انسان های فداکار وارد عرصه خدمت میشن. نه کسانی که تو طول دوره مسئولیتشون رنگ مردم رو هم نمیبینن و حتی از قیمت گوشت و مرغ هم خبر ندارن و آکواریومی زندگی میکنن
ناشناس۱۴۹۰۱۲۲۱:۴۷:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۳۰
به نمایندگان رای دادند تا برای کشور وبرای ملت کار کنند نه اینکه به فکر پر کردن جیب خودشان باشند مگر کم حقوق میگیرند می خواهند حقوق مادام العمر بگیرند با این حساب در آمد مملکت وبیت المال را باید به عنوان حقوق مادام العمر به نمایندگان چندین دوره مجلس بدهند پس برای ملت چه میماند عدالت کجا رفته است؟
ناشناس۱۴۹۰۴۵۲۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۳۰
تااین مردم خیروهمیشه درصحنه هستندماچرانخوریم بااین پول میشه چهاربارکرمانشاه راازنوساخت.
ناشناس۱۴۹۰۵۴۲۳:۳۴:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۳۰
نوش جان تصویب کنید .مشکلی نیست .اما پای مردم که بیاد وسط باید در سختی بینهایت زندگی کنیم چون تحریم هستیم چون جنگ بوده ...
ناشناس۱۴۹۱۸۰۰۹:۰۳:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۱
خداییش خیلی دیگه تابلو و ضایع است حتما باطل میکنند
سید جان۱۵۰۰۷۳۲۲:۱۹:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲
عزیزان اصلا تعجب نکنید اگر غیر از این بود باید تعجب می گردید . در کشور ما یک عده دارند برای یک لقمه نان جانشان را می دهند یک عده نیز از سیری دارند می ترکند . این است وطن من ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین