تیلرسون با همتای قطری‌اش دیدار و با بن‌‌سلمان تلفنی گفت‌وگو کرد

گروه جهان الف،   3960830034

وزیر خارجه آمریکا، دوشنبه با همتای قطری خود، در واشنگتن دیدار و با ولیعهد عربستان سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از «روسیاالیوم»، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته در واشنگتن با همتای قطری‌اش «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های رسمی قطر گزارش دادند که تیلرسون و محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی در این نشست «روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های تقویت و گسترش مناسبات، آخرین تحولات منطقه از جمله در سوریه و لبنان، و همچنین پیامدهای اوضاع انسانی در یمن و میانمار را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»

براین اساس، آل‌ثانی همتای آمریکایی خود را در جریان «وضعیت بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس و تلاش‌های میانجیگرانه کویت» قرار داد و «پایبندی قطر را به پیشبرد امور به سمت مذاکره جهت حل و فصل این بحران در سریع‌ترین زمان ممکن، تأکید کرد.»

وزیر خارجه قطر همچنین بر «ضرورت کاهش تنش در منطقه» تأکید و خاطرنشان کرد که منطقه «تحمل بحران‌های بیشتر را ندارد.»

دیدار تیلرسون و آل‌ثانی در مقر وزارت خارجه آمریکا و در پی تداوم تنش در منطقه خلیج‌فارس انجام شد. عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از پنجم ژوئن گذشته قطر را به اتهام حمایت از تروریسم، محاصره دیپلماتیک و اقتصادی کرده‌اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی( واس)، از گفت‌وگوی تیلرسون و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع سعودی خبر داد.

طبق این گزارش، تیلرسون، عصر دیروز با بن‌سلمان تماس تلفنی برقرار کرده و با وی درباره روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها، راه‌های مبارهز با تروریسم و هماهنگ کردن تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات منطقه، گفت‌وگو کرد.