از دربی مربیان استقلالی تا «ال شمالینو»/ کار سخت نفت برابر اکسین

گروه ورزشی الف،   3960830013

هفته چهاردهم از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور امروز با برگزاری ۹ بازی پیگیری می شود که در حساس ترین این دیدارها ملوان و خونه به خونه با هم دیدار می‌کنند.

 
به گزارش مهر، چهاردهمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور را با ۹ دیدار پشت سر خواهیم گذاشت که طی آن بادران و مس کرمان در تهران، ماشین سازی و نساجی در تبریز، صبا و مس رفسنجان در قم، آلومینیوم اراک و شهرداری ماهشهر در اراک، فجر و شهرداری تبریز در شیراز، خونه به خونه و ملوان در بابل، گل گهر و راه آهن در سیرجان، ایرانجوان و برق جدید در بوشهر و نفت و اکسین در مسجد سلیمان با هم دیدار خواهند داشت.

* خونه به خونه - ملوان
شاید این دیدار از نظر جدولی حساسیت خیلی بالایی نداشته باشد، اما قطعا تقابل تیم‌هایی پر طرفدار از استان‌های گیلان و مازندران نمی‌تواند خالی از جذابیت و حساسیت باشد. 

خونه به خونه با جواد نکونام نتایج خوبی گرفت و توانست تا رده ششم جدول هم بالا بیاید و برای خود شانس صعود به لیگ برتر قائل باشد. اما ملوان فصل خوبی را با دست نشان سپری نمی‌کند. این تیم با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها با ۱۷ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. نکونام و یارانش بسیار امیدوارند تا با پیروزی در این بازی حساس خانگی تا رده چهارم جدول صعود کرده و زمینه را برای هفته‌های آینده و صعود به رده‌های بالاتر جدول آماده نمایند.

* نفت مسجد سلیمان - اکسین البرز
حساس ترین بازی این هفته از نظر جدولی دیدار بین تیم های اول و پنجم جدول است. نفت مسجد سلیمان و اکسین البرز که با هدایت دو سرمربی استقلالی نتایج خوبی در رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول گرفته‌اند مدعی صعود هستند، در دیداری رو در رو باید با هم رقابت کنند. 

نفت مسجد سلیمان با ۴ امتیاز اختلاف امتیاز نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده‌اش از حاشیه امنیت نسبتا مناسبی در جدول برخوردار است. اما حفظ این حاشیه امنیت مناسب مستلزم پیروزی در این دیدار خانگی اما سخت است.

نفتی‌ها همچنان با ۹ یپروزی دارای بیشترین تعداد برد در بین همه تیم‌ها هستند و خط حمله این تیم هم با به ثمرر ساندن ۱۸ گل به همراه مس کرمان و بادران پرکار ترین و پر خطر ترین خط حمله لیگ یک هستند. ضمن این که خط دفاعی آنها با ۶ گل خورده در کنار تیم برق جدید شیراز بهترین عملکرد را داشته‌اند. پیمان میری و میلاد میداودی با ۴ گل زده خطرناک ترین مهاجمان این تیم هستند و احمد داودی با ۳ گل در تعقیب این دو مهاجم است.

شاهین شفیعی مهاجم تیم اکسین هم با ۵ گل زده خطرناک ترین مهاجم تیم اکسین است که قطعا سفارشات لازم به مدافعان تیم نفت مسجد سلیمان در خصوص این مهاجم زهر دار شده است.

* بادران - مس کرمان
دیدار تیم‌های نارنجی پوش تهرانی و کرمانی را می‌توان یک دیدار شش امتیازی بین دو تیمی دانست که برای خود حق حضور در کورس صدرنشینی قائلند و فاصله امتیازی شان در جدول از عدد ۲ تجاوز نمی‌کند. 

بادران بعد از پشت سر گذاشتن افتی چند هفته‌ای بار دیگر به دوران خوب بازگشته است و توانست رفته رفته به رده‌های بالای جدول بازگردد. 

هر دو تیم با ۱۸ گل زده در کنار هم و به همراه نفت مسجد سلیمان بهترین خطوط حمله لیگ یک را در اختیار دارند. 

مهدی تیکدری با ۵، مقداد اکبرخواه با ۴ و یاسر فیض با ۳ گل زده بهترین گلزنان تیم مس کرمان هستند. در آن سوی میدان هم قائم اسلام خواه، امیر میربزرگی و اکبر صغیری بازیکنان خطرناک تیم بادران هستند که می‌توانند روی نتیجه بازی تاثیر گذار باشند.

* ماشین سازی - نساجی
پاشازاده و خطیبی در نقش سرمربیان دو تیم نساجی و ماشین سازی روز راحتی را مقابل هم پیش رو ندارند. یکی برای کم کردن فاصله از صدر جدول و دیگری برای زیاد کردن فاصله از انتهای جدول تیم‌های خود را روانه این دیدار کرده‌اند.

نساجی با ۲۶ امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده نفت صدرنشین است و به خوبی می‌داند که با کوچکترین لغزشی یکبار دیگر جای خود را به برق جدید شیراز می‌دهد. تجربه نشان می‌دهد پاشازاده برای باز کردن دروازه حریفانش بیشتر از ساق مهاجمانش به ضربات سر مدافعانش دل بسته است. در تیم نساجی مدافعان گلزنان برتر هستند و یک مدافع به اسم مجتبی ممشلی با ۵ گل زده بهترین گلزن این تیم است. در این تیم اکثر قریب به اتفاق گل ها روی ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسد.

اما بر خلاف نساجی، در تیم ماشین سازی یک مهاجم به اسم حامد پاکدل با ۷ گل زده بهترین گلزن این تیم و خطرناک ترین بازیکن آنها است. 

* ایرانجوان - برق جدید
برق جدید را می‌توان پدیده این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول کشور نامید. تیمی که بر خلاف انتظارات در بالای جدول قرار گرفته است.

شاگردان داود مهابادی در حالی در یک در دیداری حساس در بوشهر به مصاف  ایرانجوان می‌روند که این تیم جنوبی هم در هفته‌های اخیر بهتر از ابتدای فصل نتیجه گرفته است. سعید خردمند با ۳ گل زده بهترین گلزن تیم برق جدید شیراز است و در تیم ایرانجوان یک مدافع کناری به اسم اویس کرد جهان با ۷ گل بهترین گلزن این تیم است که البته به احتمال زیاد به دلیل مصدومیت در این بازی قادر به همراهی کردن تیمش نیست. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  9. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  10. وحدت ملی با وعده صادق

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  20. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  23. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  24. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین