زلزله مهیب دلهای مردم، روی گسلهای دردناک اظهارات سیاسیون

امیرمعلمی*، گروه سیاسی الف،   3960829349 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

جدا از اقدامات ستودنی بسیاری از مقامات کشور، برخی اقدامات و اظهارات مسئولان، در شرایط بحرانی مردم، جای بازخوانی و تأمل دارد.

زلزله مهیب دلهای مردم، روی گسلهای دردناک اظهارات سیاسیون

این روزها بیش از مصیبت مردم زلزله زده و حل مصائب آنها، دغدغه دو جناح سیاسی کشور زیر سؤال بردن مسکن مهر از یک طرف و دفاع از آن در طرف مقابل است. در این رابطه چند نکته را باید به هر دو طرف متذکر شد.

اولین تذکر را باید به جناب حقانیان داد که بواسطه انتساب ایشان به رهبر انقلاب بیش از دیگران باید مراقب ادبیات خود باشند. حتی اگر انتقاد ایشان هم بحق باشد، اینگونه سخن گفتن با معاون اول رئیس‌جمهور کشور هم بی‌اخلاقی و نادرست است.

تذکر دوم متوجه جناب آقای جهانگیری است؛ هنوز ساعتی از زلزله نگذشته و بسیاری از زیرآوارماندگان، زنده هستند و ثانیه‌ها حیات و ممات آنها را تعیین می‌کند، پیش کشیدن بحث مسکن مهر، و انتقاد به به دولت قبل فقط یک معنی در ذهن متبادر می‌سازد: "حداقل دغدغه برای مشکلات مردم وجود ندارد و هیجانات سیاسی بر حیاتی‌ترین حقوق مردم یعنی حق زندگی آنها غلبه پیدا کرده است." از جناب ایشان می‌پرسیم آیا خود را حتی لحظه‌ای جای انسانهای گرفتار یا زیرآوار مانده که زنده ماندن و نجاتشان به ثانیه‌ها وابسته است، تصور کرده‌اند که چنین به فکر انتقام از رقیب سیاسی افتاده‌اند؟

+ بیشتر ببینید: "مسکن‌"ولوژی با نگاه به عوامل بخشی و کلان

تذکر سوم را از دو جهت باید به جناب رئیس‌جمهور داد:

هم از جهت نوع همدردی و سخن گفتن با مردم مصیبت زده - از داخل سقف ماشین، بجای قرار گرفتن در کنار آنها و درآغوش گرفتن آنها.

و هم از جهت سخن اشتباهی که در مورد مسکن به زبان آوردند که در هیاهوی رسانه‌ها گم شد. شاید بدترین جمله‌ای که می شد در این چند روز گذشته از مسکن مهر نقل کرد - و اتفاقاً بدان پرداخته نشد - این جمله آقای روحانی باشد که: " اگر خود مردم خانه خود را بسازند، بهتر از این است که ما بخواهیم برای آنها مسکن ایجاد کنیم."

این جمله در ظاهر جمله نادرستی نیست، اما بواقع بدترین جمله در مورد مسکن است؛ چراکه:

اول) اصل سی و یکم قانون اساسی: داشتن مسکن متناسب با نیاز ،حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند بخصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

باتوجه به اینکه اتفاقاً رییس‌جمهور کشور یک حقوقدان است، باید بیش از هر کسی به این وظیفه فراموش دولت خود واقف باشد. شاید در ادامه پاسخ دهند دولت موظف به اجرایی شدن این اصل شده و نه ساختن آن؛ در پاسخ باید گفت که

اولاً ساختن مسکن هم یکی از راههای اجرایی شدن این اصل است و ثانیاً این دولت که مخالف ساختن مسکن برای مردم است، باید گزارشی از اقدامات جایگزین در راستای اجرایی شدن این اصل و خانه‌دار کردن مردم و مخصوصاً محرومین ارائه نماید. جناب آقای روحانی می‌توانند توضیح دهند که با طرح مسکن اجتماعی‌شان تا حالا چند خانه ضد زلزله ساخته‌اند؟!

بالاخره جناب رئیس‌جمهور که یک حقوقدان هستند باید پاسخ دهند تکلیف این اصل قانون اساسی در دولت ایشان چه سرنوشتی پیدا کرده است.

دوم) قسمت بدتر این ماجرا اینجاست که رئیس‌جمهور یک کشور از حداقل آگاهی نسبت به زندگی مردم، محروم باشد. همه مردم می‌دانندکه مسکن مهر دچار نقایصی است، اما آیا ایشان و معاونشان آگاه هستند کسی که توانایی ساختن مسکن شخصی ندارد برای فرار از فشار زندگی مستأجری، به مسکن مهر - به عنوان مسکنی حداقلی - پناه آورده است؟

آقای رئیس‌جمهور! شما که توصیه ساختن مسکن را به مردم می‌نمایید، می‌دانید که باپولی که مردم برای مسکن مهر صرف کردند، حتی نمی‌شود یک مسکن معمولی هم اجاره کرد، چه رسد به ساختن آن؟!! البته مسئولینی که خود در مسکن چند میلیاردی زندگی می‌کنند، چگونه می‌توانند از دردهای مردم دید درستی داشته باشند؟ این حکایت آشنای زندگی اکثریت اعضای دولت ایشان است که جمله ذکر شده را از یک جمله اشتباه به یک جمله مصیبت بار تبدیل می‌نماید.

گذشته از این موارد اظهارات قائم مقام وزیر راه و مسکن دولت جناب روحانی هم قابل اعتناست که هم از نظر تخصصی و هم از نظر مقام مرتبط با موضوع مسکن، بیش از هرکسی صلاحیت اظهار نظر در مورد مسکن مهر دارد. ایشان اتفاقاً نظرات جناب روحانی و معاون اولشان را در مورد هم کیفیت مسکن مهر و هم در مورد تعداد کشته شده‌ها بصورت تخصصی رد نموده‌اند.

در پایان ایشان و معاون اولشان را به این نصیحت امام علی (ع) به مالک اشتر جلب می کنم: و مردم در كارهاى تو چنان می‌‏نگرند كه تو در كارهاى واليان پيش از خود می‌‏نگرى و درباره تو آن مى‌‏گويند كه درباره آنان می‌‏گويى.

*امیر معلمی؛ پژوهشگر مؤسسه احیاگران تمدن فاخر

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۱۲۴۰۷:۲۳:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱
اگر قرار مسکنی ساخته بشه که با زلزله ویران بشه دولت نسازه و تورمش رو همون مردم بیچاره نکشن بهتره این چه توجیه مسخره ای بود هیچ نظارتی بر ساخت و ساز نیست
امیر۱۴۹۴۴۵۱۴:۳۲:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱
معنی ساختمان مقاوم دربرابر زلزله ساختمانی نیست که آسیب نمیبینه بلکه ساختمانی است که سازه آن فرو نمیریزه و از جان ساکن حفاظت میکنه . آسیب به ساختمان بعد از زلزله امری اجتناب ناپذیر هستش
ناشناس۱۴۹۶۷۹۰۰:۰۸:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲
هرگز اشراف درد ضعفا را درک نخواهند نمود . هرگز .
متعجب۱۴۹۶۹۳۰۱:۵۴:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲
آیا فرو ریختن آوار سنگ و شیشه و دیوار که نه تنها موجب مرگ و جرح ساکنین خانه میشود بلکه باعث مرگ و جرح افراد در اطراف عبورگاه ها خصوصا معابر پر ازدحام میگردد ولی اسکلت ساختمان فرو نمیریزد نیز در استانداردها و ساخت وسازها دیده نمیشود؟
ناشناس۱۴۹۵۶۴۱۹:۱۳:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۱
حد اقل متن را بخوان بعد اظهار نظر بفرمایید
ناشناس۱۴۹۶۰۴۲۰:۳۵:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۱
عزیز این خانه ها ویران نشدن بلکه دیوارشون فقط ریخته. زلزله مهیب بوده، بسیاری خونه های غیر این نابود شدن، این دلیل نمیشه بگیم چون ممکنه اینطور بشه پس دولت خونه نسازه کلاً! حداقل اون خونه هایی که از قبل قولش رو داده بودن تکمیل کنن - بحث بیشتر بر سر این هست که چرا وسط این همه بدبختی گیر دادن به این قضیه، حتی اگرم درست باشه انقد گیر دادن به مسکن مهر درست نبود، اونجا 400نفر مرده بودن طرف اومده میگه مسکن مهر ظاهراً خراب شده! انگار منتظر آتو بود طرف! بابا اونجا بالای 90درصد خونه ها غیرمسکن مهره
ناشناس۱۴۹۱۳۴۰۷:۵۸:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۱
حالا حرفهای حقانیان بحقه جل الخالق!!!!
بی نام۱۴۹۲۴۹۱۰:۲۲:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۱
سلام ای کاش کمی با تامل میخوندی این متن رو . نوشته اگر به حق باشه نه به حقه. بیاییم جدای از حذب و گروه و گرایش سیاسی متن ها رو بخونیم.
ناشناس۱۴۹۶۵۰۲۲:۱۸:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۱
برادر اصلا متن رو خوندی؟
ناشناس۱۴۹۱۴۰۰۸:۰۷:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱
بسيارعالى،مستدل ومتين سپاس
ناشناس۱۴۹۲۷۹۱۱:۱۲:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۱
" طرح مسکن اجتماعی‌شان تا حالا چند خانه ضد زلزله ساخته‌اند؟!" "ردم برای مسکن مهر صرف کردند، حتی نمی‌شود یک مسکن معمولی هم اجاره کرد، چه رسد به ساختن آن؟!! " کاملا استدلال درست و عالی دولتی که دستاورد آن در این چهار سال در تمام عرصه ها تقریبا هیچ بود راستی غیر از اخوندی دنبال بک عده دیگر هم بگردید مثل عراقچی و تخته روانچی و .... که نمی دانند با نقض برجام چه کنند؟!!!
ناشناس۱۴۹۴۹۴۱۵:۵۵:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۱
مسکن مهر= نابود کننده صنعت ساخت وساز کشور وحیف ومیل مصالح ساختمانی بعنوان مسکن ارزان
ناشناس۱۴۹۵۱۱۱۶:۳۶:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۱
این چهار سال فعلا ویرانی های قبلی اشکار شده ...ساختن پیشکش.. کمی منصف و عادل باشید قاضیان گرامی
صمد۱۴۹۲۸۴۱۱:۱۸:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۱
چراوقتی‌مسئولین‌دولتهای‌نهم‌ودهم‌توسط‌جهانگیری‌بی‌عرضه‌خطاب‌میشوندیامردم‌بی‌شناسنامه‌وبیسواد خطاب‌میشوند‌یابه‌جهنم‌حواله‌میشوندآنهم‌توسط‌عالیترین‌مقام‌اجرایی‌کشور‌حرفهای‌ایشان‌‌مورداعتراض واقع‌نمیشودامادرموردحرف‌یک‌فردمنسوب‌به‌دفتررهبری‌‌حرف‌ایشان‌که‌درراستای‌خدمت‌به‌مردم‌‌مصیبت‌ زده‌است‌گفته‌میشودحرف‌ایشان‌نادرست‌وغیراخلاقی‌میشود‌لطفااین‌پارادوکس‌راحل‌بفرمایید‌
احمد۱۴۹۵۲۹۱۷:۱۵:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۱
آقای حقانیان با توجه به جایگاه دفتر مقام معظم رهبری این کلمات از او بسیار زشت بود به نظر بنده ایشان بخاطر ضربه زدن به رهبری خودش استعفا دهد تا بیش از این بین مردم بیت رهبری مورد هجمه قرار نگیرد
علی۱۴۹۴۲۰۱۴:۰۲:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۱
نساختن مسکن توسط دولت بهتر ازساختنمسکن شل و وله
رسولی هستم۱۴۹۴۶۰۱۴:۵۴:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۱
از آقای جهانگیری و امثال ایشان که بیش از سی سال است مسئولیت های مدیریتی کشور را به عهده دارند گله مندیم!!! کاش ساده زیست بودند. امید ما آقای خامنه ای هستند. خدا طول عمر بده به ایشون.
ناشناس۱۵۰۶۵۸۰۹:۰۵:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۴
اقای جهانگیری که اگه منصف بودن همان زمان که 50 نفر در قطار تبریز جزغاله شدن به اقای وزیرشان (اخوندی) تشر می زدن که حیف اینهمه پول اتووووووووووماتیک کردن توقف قطارها. اقای جهانگیری چرا ان موقع دهانشان باز نشد که کاش رانندگان قطارها خودشان ترمز می کردند به جای اینکه دولت بخواهد مداخله کند و برایشان ترمز بگیرد با سیستم فوقققققققققق مدرن.!!!!!
ناشناس۱۴۹۴۹۳۱۵:۴۹:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱
دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند بخصوص روستانشینان و کارگران (زمینه اجرای این اصل را فراهم کند)نه اینگه مسکنی بسازد که باطوفان هوار شود
ناشناس۱۴۹۴۹۷۱۶:۰۸:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱
اصل سی و یکم قانون اساسی: داشتن مسکن متناسب با نیاز ،حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند بخصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. در این اصل دولت وظیفه دارد زمینه اجرای آن را فراهم کند نه آن که خود مسکن بسازد. بنابراین سخن رییس جمهور درست است.
ناشناس۱۵۰۱۴۷۰۸:۱۸:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۳
الان می خاستم همین رو بنویسم که دیدم شما نوشتی. درسته که میگن همه چیز را همگان دانند. این آقا چه تفسیری از این اصل کرده که میخواسته توجیهاتشو به این اصل گره بزنه؟ امیدوارم به مسائل، خصوصا قانون اساسی نگاه عمیق تر بشه تا به یه راه حل اساسی منجر بشه نه اینکه فقط تسویه حساب سیاسی رخ بده. این مقالات برای مردم نون و آب نمیشه.
ناشناس۱۴۹۵۴۴۱۸:۰۲:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۱
براي يك لحظه خودتون رو بذارين جاي اون بنده خدايي كه با كلي اميد وارزو والبته وام بانكي كمر شكن كه هر ماه تا سالها بايد بپردازه !حالا چي داره هيچبي نداره بجز بدهي به مردم به بانك شرمندگي به زن وبچه والبته كه يك چادر ومقداري كمكهاي مردمي كه از گشنگي نميره . حضرت عباسي اگه شما جاي اون بنده خدا بودين با خودتون نميگفتين كاش دستم ميشكست و عضو اين مسكن مهر نميشدم ؟
ناشناس۱۵۰۶۵۷۰۹:۰۲:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۴
برای یک لحظه هم خودت رو بذار جای اقافرهادی که در سرپل ذهاب خانه شخصی و تیراهنی خودش اوار شد روی سر خانواده اش و هم زنش را از دست داد هم بنیتا و هم عبدالباسطش را یعنی یک خانه سه نفر کشته داده ، بیش از کل کشته های مسکن مهر که جمعا دو نفر بودن.
ناشناس۱۴۹۵۷۰۱۹:۳۷:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱
اقا والا دوره احمدی نزاد خونه ده برابر شد اقا ما مسکن مهر نخواستیم که بهای اون ده برابر شدن قیمت خونه باشه
ناشناس۱۵۰۶۵۵۰۹:۰۰:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۴
توجه داشته باش برای بی بی سی حرف نمی زنی که بتونی خالی ببندی انگار ما هم توی همین ایران زندگی می کردیم ها کی ده برابر شد که ما متوجه نشدیم؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 در ضمن کمی مطالعه بفرما تا متوجه بشی که اثرات فعالیت یا عدم فعالت دولتها در مواردی مانند مسکن چند سال بعد مشخص میشه به خاطر ساخت انهمه مسکن مهر بود که اقای روحانی چند سال با خیال راحت سخنرانی می کنند و اثرات نساختن مسکن توسط ایشان در سالهای بعد خودش رو نشون خواهد داد.
ناشناس۱۴۹۵۹۰۲۰:۰۴:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۱
نوبسنده یه سوزن به خود زده یه جوال دوز به دیگران. شاید انتقاد از آقا وحید در ابتدای متن صرفا توجیه بی طرفی بوده. در ضمن منظور رئیس جمهور این بوده که مردم برای خودشان مسکن مناسبتر و مستحکم تری از آنچه که بنام مسکن مهر ساخته شد می توانند بسازند
ناشناس۱۴۹۶۰۱۲۰:۱۹:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۱
به دوراز درگیری جناحی وقتی قرار چنین تعدادی مسکن ساخته بشود بهتر است ابتدا به مراکز دانشگاهی مراجعه می شد نقشه های زمین شناسی دریافت می کردند تا روی گسل ساخته نشودیا اگر قرارساخته به شود ازفناوری بهتری استفاده می شد
ناشناس۱۴۹۶۷۲۲۳:۱۳:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۱
امیر معلمی؛ پژوهشگر مؤسسه احیاگران تمدن فاخر!!!!!! تو هم دنبال مطرح کردن خودتی
ناشناس۱۴۹۷۶۱۱۰:۳۵:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲
قاه قاه........!
ناشناس۱۵۰۵۲۲۲۲:۳۸:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۳
"آقای رئیس‌جمهور! شما که توصیه ساختن مسکن را به مردم می‌نمایید، می‌دانید که باپولی که مردم برای مسکن مهر صرف کردند، حتی نمی‌شود یک مسکن معمولی هم اجاره کرد، چه رسد به ساختن آن؟" جناب آقای پژوهشگر: اولا اتفاقا صحبت همین است که برای کاستن از قیمت تمام شده وتحویل ارزان ان به متقاضیان، به جای ساخت مسکن جمعی وومجتمع انبوه،بدیهیات اولیه کیفی که شامل مکان یابی مناسب،فراهم نمودن زیر ساختها، استفاده از پیمانکاران وشرکتهای سازنده معتبر ونطارت بر ساخت و... صرفنطر گردیده ویک چهار دیواری فاقد کیقیت وایمنی در مناطق فاقد امکانات، تحویل مردم ناتوان از تامین مسکن عادی گردیده است.اتفاقا وقت رسیدگی همین الان است که داغ مردم تازه است تا هیچکس جرات نکند اینگونه با جان وسرمایه مردم بازی کند ودر مجامع بین المللی، حیثیت ایران به باد رود؟ ثانیا چکونه ازآقای جهانگیری برای انگیزه طرح این موضوع، نیت خوانی کرده اید؟ مگر انتخاباتی در راه است واصلا اعتباری برای رقیب باقی مانده است که ایشان بخواهد از آن سواستفاده کند؟ با مراجعه به آرشیو همین سایت الف، در خواهید یافت که ایشان،وزیر فعلی راه وشهر سازی وخود رئیس جمهور طی سالیان گذشته، بارها این پروژه را به حق وفاقد از ماهیت انگیزه مطرح شدن آن، فاجعه نامیده اند واختصاص به زلزله اخیر ندارد
ناشناس۱۵۰۶۵۲۰۸:۵۷:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۴
اره ساخت مسکن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! را از اقای اخوندی یاد بگیریم و همینطور مجهز کردن قطارها به سیستم فوق مدرن توقف اتوماتیک؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۰۷۱۷۱۰:۴۳:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۴
احمد توکلی ادعا دارد دکترای اقتصاده الله اعلم اما هر اقتصاد دانی با حداقل اطلاعات می داند کار دولت تصدی گری نیست که بخواهد خودش مسکن بسازد بلکه باید زمینه ساخت مسکن ایمن و مناسب را برای مردم ایجاد نماید از این بابت حرف رییس جمهور منتخب که شخص توکلی ظاهرا کینه شخصی دارد کاملا صحیح است هرچند این نظر درج نمیشه اما به احمد توکلی که مدعی دکتری اقتصاد!!!!!!!!است نشان دهید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین