نواز شریف: دادگاه پاکستان هیچ گاه گریبان دزدها را نگرفته

گروه جهان الف،   3960829335

نواز شریف نخست وزیر برکنار شده پاکستان گفت: دادگاه عالی پاکستان هیچ گاه گریبان دزدها را نگرفته و هر بار به بهانه‌های واهی به دولت ما که تمام همتش خدمت به مردم پاکستان بوده حمله کرده است.

 به گزارش ایرنا از رسانه های پاکستان، نواز شریف نخست وزیر برکنار شده پاکستان پس از بازگشت به کشورش از لندن در جمع هوادارانش، علاقه شدید خود برای بازگشت به میدان سیاست و رد صلاحیت خود را بی‌دلیل اعلام کرد .

نخست وزیر سابق پاکستان افزود: هیچ دادگاهی نمی‌تواند مانع ارتباط من با مردم شود و اینک بازگشته‌ام تا تقاضای تجدید نظر خود را به مردم پاکستان ارائه کنم آنها خواهند گفت که آیا من یک مفسد اقتصادی هستم یاخیر.

رئیس حزب مسلم لیگ - نواز - گفت: افرادی نظیر پرویز مشرف با وجودی که نامشان در پرونده قتل بی‌نظیر بوتو وجود دارد اینک در خارج از کشور به سر می‌برند و هیچ مقام یا فردی سوال نمی‌ کند که چرا هیچ توجهی به احضاریه‌های مکرر دادگاه نمی‌کنند.

وی افزود: نه از زندان ترس دارم و نه از مرگ، ولی مردم پاکستان شاهد هستند که در دوران نخست وزیری خود جز خدمت به مردم هدفی نداشته‌‌ام و نسل‌‌های آینده ادعاهای مرا تایید می کنند.

وی گفت: درجریان بررسی پرونده فساد اقتصادی من، کمیته تحقیقات نتوانست مدرکی پیدا کند و در اصل من و فرزندانم باید تبرئه می‌شدیم، ولی در کمال تعجب رد صلاحیت شدیم.

به گزارش ایرنا، روز ششم مرداد ماه گذشته و در پی صدور حکم دادگاه عالی پاکستان، صلاحیت نخست وزیری &#۳۹;میان‌ محمد نواز شریف&#۳۹; سلب شد و او برای سومین بار در طول حیات سیاسی خود مجبور شد تا در نیمه راه مسئولیت نخست وزیری، مهم ترین کرسی قدرت سیاسی کشورش را ترک کند.

نواز شریف و فرزندانش مریم نواز، حسین نواز و حسن نواز براساس اسنادی که موسسه پانامایی &#۳۹;موسک فونسکا&#۳۹; در سال های گذشته افشا کرد و به &#۳۹;پرونده پاناما&#۳۹; معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند و نواز شریف توسط حکم داده عالی سلب صلاحیت و سپس برکنار شد.

با رد شدن درخواست تجدید نظر نواز شریف از سوی دادگاه عالی، وی تقریبا تمام امیدش را برای تغییر حکم دادگاه از دست داده است.

نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان بعد از صدور رأی دادگاه به علت فساد مالی موسوم به پرونده پانامالیکس برکنار شد.

دادگاه عالی پاکستان روز جمعه ششم مردادماه و پس از حدود ۱.۵ سال از آغاز روند رسیدگی قضایی به اتهام های فساد مالی ادعا شده علیه نخست وزیر این کشور و فرزندانش(پرونده اسناد پاناما)، سرانجام با صدور حکم نهایی، رای به &#۳۹;سلب صلاحیت &#۳۹;نواز شریف&#۳۹; داد.

جلسات دادگاه برای بررسی پرونده فساد مالی نواز شریف و خانواده وی در جریان است.

سخنان نواز شریف در حالی بیان می‌‌شود که کمتر از پنج ماه به انتخابات آتی پاکستان باقی مانده است و اینک علاوه بر او اسحاق دار وزیرخزانه داری پاکستان و شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب نیز به شدت تحت فشار هستند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین