سه تغییر تغذیه ای برای کاهش خطر ابتلا به شایع ترین سرطان زنانه

گروه سلامت الف،   3960829260

اگرچه سرطان سینه به طور مستقیم با تغییرات غذایی خاص مرتبط نیست، اما مطالعات نشان داده که تغذیه سالم با تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم متابولیسم، تا حد زیادی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل ازlivelovefruit اینطور ثابت شده که مصرف سبزیجات و میوه ها و اجتناب از رژیم های غذایی با چربی های اشباع شده، خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان بالای ۴۰ سال به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

اجتناب از چربی های اشباع: اگر بتوانید مقادیر چربی های اشباع شده در رژیم غذایی تان را تا ۲۵ درصد در روز کاهش دهید، احتمال ابتلا به سرطان سینه را تا حد قابل توجهی کاهش خواهید داد. چربی های سالم مانند روغن گلرنگ، دانه های کتان، کنف و کنجد مصرف کنید. در اکتبر سال ۲۰۱۵، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که گوشت های فرآوری شده اعم از هات داگ، سوسیس و ژانبون، بیکن و ... باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود. برخی از مطالعات نیز رابطه مصرف گوشت های فرآوری شده و ابتلا به سرطان سینه را مطرح کرده اند.

مصرف کافی گیاهان: مطالعات نشان داده که افزایش مصرف میوه و سبزی بخصوص نوع خام آنها با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است. میوه ها و سبزیجات روشن مانند فلفل قرمز، گوجه فرنگی و هویج گزینه های بسیار عالی هستند. به طور خاص، خوردن سبزیجات و میوه های رنگ روشن برای پیشگیری از سرطان سینه توصیه شده است. زیرا کاروتنوئیدهای موجود در آنها منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این دسته از خوراکی ها حاوی رنگدانه های گیاهی به نام فلاونوئیدها هستند که خاصیت ضد سرطان دارند. زیرگروه فلاونوئیدها موسوم به فلاونول و فلاون در پیاز، کلم بروکلی، بادمجان، کرفس، کاهو، فلفل، سیب زمینی، سیب، پرتقال، خربزه، چای سیاه، قهوه، چای بابونه، و بسیاری دیگر از گیاهان معطر وجود دارد.

مصرف بیشتر فیتواستروژن ها: کاهش هورمون استروژن بعد از یائسگی در بدن زنان، خود عامل خطر ابتلا به سرطان سینه است. با این حال مصرف انواع خاصی از میوه ها و سبزیجات می تواند بر میزان استروژن بدن شما تاثیر بگذارد. از آنجا که قرص های جایگزین هورمون خالی از عوارض نیستند، شما نیازمند یافتن راه های دیگری برای دریافت استروژن فوق العاده سودمند و نجات بخش خواهید بود. بسیاری از غذاها دارای خاصیت های شبه استروژنی هستند و فیتواستروژن نامیده می شوند. در واقع باید تلاش کنید روزانه ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم استروژن طبیعی دریافت کنید. سبزی ها، میوه ها و غلات سرشار از فیتواستروژن شامل سیب، زردآلو، خرما، آلو، گیلاس، چغندر، هویج، گوجه فرنگی، سیب زمینی، زیتون، خیار، بادمجان، فلفل و کلم بروکلی، جو، جو دو سر، گندم، برنج، تخم بذرکتان، رازیانه، تخمه آفتابگردان، هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین