۱۲ فرد ثروتمند که ارثی برای فرزندانشان نمی‌گذارند

گروه عکس الف،   3960829160 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور معتقدند که برای ثروت خود بسیار زحمت کشیده‌اند و برایشان سخت است که ثروتشان را پس از مرگ به‌آسانی به فرزندان خود اعطا کنند.

۱۲ فرد ثروتمند که ارثی برای فرزندانشان نمی‌گذارند

از آنجایی که در انگلستان، اگر میراث فردی بالاتر از ۳۲۰ هزار پوند (۴۲۵ هزار دلار) ارزش داشته باشد، ۴۰ درصد آن به‌عنوان مالیات ارثیه در نظر گرفته می‌شود، افراد ثروتمند ترجیح می‌دهند پولشان در راه ارزشمندتری خرج شود.

زومیت: پایگاه بیزینس اینسایدر فهرستی ۱۲ نفره از افراد ثروتمند دنیا تهیه کرده است؛ در این لیست افرادی را می‌بینیم که حاضر نیستند تمام ثروت خود را پس از مرگ در اختیار فرزندانشان قرار دهند. اینکه این افراد می‌خواهند پولشان صرف مقاصد ارزشمندی شود یا خودشان تا آخرین اسکناس آن را خرج کنند مشخص نیست؛ ولی واضح است که بعضی از آن‌ها نمی‌خواهند ذره‌ای از این پول‌ به بچه‌هایشان برسد. در ادامه با این لیست همراه ما باشید. لیست به‌صورت صعودی و برپایه‌ی میزان ثروت تهیه شده است.

۱. نایجلا لاوسون با دارایی خالص ۱۵ میلیون دلار

نایجلا لاوسون

نایجلا لاوسون یک نویسنده‌ی حوزه تغذیه، شخصیت تلویزیونی و همچنین روزنامه‌نگار است. او یکی از پیشگامان انقلاب غذایی قرن ۲۱ است. یکی کتاب‌های او در این زمینه، «ضیافت؛ چگونه یک الهه‌ی خانگی باشیم» است. دارایی‌های لاوسون حدودا ۱۵ میلیون دلار ارزش خالص دارد.

لاوسون از ازدواج اولش دو فرزند بالغ دارد و از ازدواج دومش با چهره‌ی برجسته تبلیغاتی، چارلز استاک، که در سال ۲۰۱۳ از او جدا شد، یک دخترخوانده دارد. او در مراسم ازدواج دومش در سال ۲۰۰۸ به پایگاه My Weekly گفت:

من معتقدم که بچه‌های من نباید از نظر پشتوانه مالی احساس امنیت کنند؛ چراکه این امر زندگی آن‌ها را خراب می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها نتوانند پول دربیاورند. من در مورد این موضوع حتی با همسرم چارلز نیز مخالفت کردم؛ چراکه او معتقد بود ما باید برای فرزندانمان میراثی بر جای بگذاریم. من فکر می‌کنم که گاهی اوقات باید مخالف حرف‌های بقیه عمل کنیم.

۲. گوردون رمزی با دارایی خالص ۱۶۰ میلیون دلار

گوردون رمزی با ۴۰ رستورانی که در دنیا به‌همراه ۱۶ ستاره میشلن دارد، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های مطرح در صنعت رستوران بریتانیا است. این سرآشپز مشهور، حضور گسترده‌ای در برنامه‌های تلویزیونی دارد و از این طریق و به لطف برنامه‌هایی مانند استاد سرآشپز آمریکا (MasterChef USA)، استاد سرآشپز جوان (MasterChef Junior) و آشپزخانه جهنم (Hell’s Kitchen) تا اینجای سال ۶۰ میلیون درآمد کسب کرده است. این پدر که صاحب ۴ فرزند است در مصاحبه‌ای با تلگراف گفت:

قطعا ثروت من به آن‌ها (فرزندانش) نخواهد رسید. البته این کار به من به معنی این نیست که هیچ چیزی به آن‌ها ندهم. من به آن‌ها ۲۵ درصد از اموالم را خواهم داد. من خیلی خوش‌شانس بوده‌ام که شغلم ۱۵ سال در ایالات متحده دوام آورده است. درآمد شغل من بسیار بالا بوده و من به همه دارایی‌ام احترام می‌گذارم.

۳. استینگ با ارزش خالص ۳۰۰ میلیون دلار

استینگ

استینگ، نوازنده و موسیقی‌دان سرشناسی است که شهرتش به خاطر پیشگامی در گروه موسیقی راک پلیس بوده است. او تا به حال ۱۶ جایزه‌ی گرمی، سه جایزه‌ی بریت، یک گلدن گلوب و یک جایزه‌ی امی دریافت کرده است. دارایی خالص او چیزی حدود ۳۰۰ میلیون دلار است.

او که پدر ۶ فرزند است، در مصاحبه‌ای با Mail در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که حتی یک پنی از اموالش به بچه‌هایش نخواهد رسید. او گفت:

من به فرزندانم گفتم که هیچ پولی برای آن‌ها باقی نخواهد ماند؛ چراکه من و همسرم قصد داریم تا ذره‌ی آخر پول را خرج کنیم. آن‌ها باید کار کنند؛ البته خود فرزندانم هم این مطلب را می‌دانند و تا به حال به‌ندرت از من تقاضایی کرده‌اند و من به این امر افتخار می‌کنم.

۴. التون جان با دارایی خالص ۴۸۰ میلیون دلار

التون جان با فعالیت در موسیقی برای چهار دهه، سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد. سرمایه‌ی خالص او حدود ۴۸۰ میلیون دلار است. او صاحب دو فرزند است: زاکاری و الایا. او قصد ندارد پولی به فرزندانش بدهد. وی در مصاحبه با دیلی میرر (Daily Mirror) در این باره گفت:

اگر به فرزندانتان ثروت هنگفتی بدهید در واقع کار وحشتناکی انجام داده‌اید. درست است که فرزندان من زندگی باور نکردنی‌ و خوبی داشته‌اند؛ ولی این دلیل نمی‌شود که من درصدد رعایت اعتدال بین ظواهر زندگی آن‌ها برنیایم. بعضی از افراد برای پول احترام زیادی قائل هستند و بعضی هم برای کار.

او این تفکر را از وارن بافت (دومین فرد ثروتمند دنیا) دریافت کرده است. او می‌گوید:

بافت مدل خوبی از این تفکر است. او به بچه‌هایش تنها به‌اندازه‌ای پول داده است که بتوانند نیازهای اساسی زندگی مثل خانه، ماشین و سایر موارد را تأمین کنند و از طرفی آنقدر پول نداده است که بتوانند آثار هنری پیکاسو یا جت شخصی بخرند.

۵. سیمون کوول با ارزش خالص ۵۵۰ میلیون دلار

سیمون کوول یک تهیه‌کننده تلویزیون و موسیقی است که شهرتش مدیون کارهایی از قبیل: عامل ایکس (The X Factor)، استعدادهای بریتانیا (Britain’s Got Talent) و استعدادهای آمریکا (America’s Got Talent) است. درآمد سالانه‌ی او حدودا ۹۵ میلیون دلار است و ارزش خالص دارایی او چیزی حدود ۵۵۰ میلیون دلار است. او در گفت‌وگویی با Esquire در سال ۲۰۱۳ گفت:

من به انتقال از یک نسل به نسل دیگر اعتقادی ندارم. شما به افراد فرصت این را می‌دهید که خودشان را نشان دهند. شما زمان و اندیشه خود را صرف آن‌ها می‌کنید.

البته هنوز معلوم نیست که کوول پای حرف‌هایش ایستاده باشد یا خیر (مصاحبه با او قبل از به دنیا آمدن پسرش، اریک، در اوایل سال ۲۰۱۴ بود). با این حال انتظار می‌رود او پس از مرگش، دارایی‌هایش را به مؤسسات خیریه‌ی نگهداری از حیوانات و بچه‌ها ببخشد. او در مصاحبه با اسکوایر گفت:

من اموالم را به خیریه‌های کودکان و سگ‌ها خواهم داد.

۶. اندرو وبر با ارزش خالص ۱.۲ میلیارد دلار

اندرو وبر

وبر آهنگساز موسیقی تئاتر است. این آهنگساز با اکتساب هفت جایزه‌ی تونی، سه جایزه‌ی گرمی، یک جایزه‌ی آکادمی و یک مقام شوالیه، صاحب دارایی با ارزش خالص ۱.۲ میلیارد دلار است.

او که پنج فرزند دارد، در سال ۲۰۰۸ به دیلی میرر (Daily Mirror) گفت:

من قصد ندارم ثروتم را در اختیار فرزندانم قرار دهم؛ چراکه آن‌ها برای آن زحمتی نکشیده‌اند. آن‌ها هم چنین انتظاری از من ندارند. این کار من یک نوع اخلاق کاری است و من اعتقادی به ارث ندارم. من دوست ندارم به بچه‌هایم به‌طور ناگهانی پول هنگفتی برسد؛ چراکه آن‌ها در این صورت انگیزه‌ی کار کردن را از دست خواهند داد.

او ترجیح می‌دهد دارایی‌هایش پس از مرگش صرف موسیقی شود. وبر در مورد موضوع ارث می‌گوید:

احتمال اینکه من زودتر از همسرم کادلین بمیرم بالا است؛ بنابراین من این مسئله را به او واگذار خواهم کرد.

۷. جورج لوکاس با ارزش خالص ۵.۳ میلیارد دلاری

جورج لوکاس که به‌خاطر آثاری چون جنگ ستارگان و سری‌های ایندیانا جونز معروف شده، تهیه‌کننده‌ی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا است. او پس از فروش جنگ ستارگان و شرکت تولیدی‌اش با نام لوکاس‌فیلم به کمپانی والت دیزنی با قیمت ۴.۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲، ارزش دارایی‌هایش را به ۵.۳ میلیارد دلار رساند.

او پدر چهار فرزند است و از ازدواج اولش یک دخترخوانده و پس از آن دو فرزندخوانده دیگر و یک دختر از همسر دومش ملودی هابسون، در سال ۲۰۱۳ دارد. سخنگوی لوکاس در گفتوگو با هالیوود ریپورتر اذعان کرد که اکثر اموال لوکاس صرف هزینه‌های تحصیلی و بشردوستانه خواهد شد. لوکاس مؤسس بنیاد آموزشی جورج لوکاس است که با نام Edutopia شناخته می‌شود. هدف او از این کار بهبود آموزش‌هایی است که در مدارس به بچه‌ها داده می‌شود.

۸. پیر امیدیار با ارزش خالص ۱۰.۱ میلیارد دلار

پیر امیدیار

پیر امیدیار در سال ۱۹۹۵، ای بی (eBay) را راه‌اندازی کرد و تا سال ۲۰۱۵ ریاست آن را بر عهده داشت. امیدیار کم‌کم سهامش را فروخت. ارزش خالص دارایی‌های او ۱۰.۱ میلیارد دلار است. سرمایه‌گذاری اخیر امیدیار مشمول یک شرکت سرمایه‌گذاری فناوری، یک پلتفرم روزنامه‌نگاری تحقیقی و یک شبکه‌ی بشردوستی به نام Omidyar Network می‌شود.

امیدیار به همراه همسرش، پام، تعهدی را در سال ۲۰۱۰ امضا کردند که توسط وارن بافت، بیل گیتس و همسرش ملیندا پایه‌ریزی شده بود. هدف این تعهدنامه این بود که ثروتمندان اکثر اموالشان را پس از مرگ در اختیار مؤسسه‌های خیریه قرار دهند و صرف کارهای بشردوستانه کنند. تاکنون این تعهدنامه توسط بالغ بر ۱۵۰ نفر از میلیاردرها و افراد بسیار ثروتمند امضا شده است. امیدیار در مورد این تعهدنامه می‌گوید:

دیدگاه ما کاملا شفاف است. ما بیش از نیاز خانواده‌مان پول داریم. پس نیازی نیست که آن همه پول را نگه داریم. در نتیجه در صدد این برآمدیم که با این پول برخی از مشکلات دنیا را حل کنیم.

۹. مایکل بلومبرگ با ارزش خالص ۴۷.۱ میلیارد دلار

مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ مؤسس و مدیرعامل شرکت نرم‌افزار، داده و رسانه Bloomberg L.P و دهمین فرد ثروتمند دنیا است که ارزش خالص دارایی او ۴۷/۱ میلیارد دلار است.

بلومبرگ مالک دارایی‌هایی از قبیل یک نرم افزار مالی، یک پلتفرم خبری، یک شبکه‌ی تلویزیونی، سه مجله، یک آسمان‌خراش در منهتن و یک دفتر مرکزی به ارزش یک میلیارد پوند در لندن است. این شخصیت بزرگ تجاری و شهردار سابق نیویورک، به‌طور رسمی اعلام کرد که تمامی دارایی‌اش را به مؤسسه‌ی بشردوستانه خودش با نام بلومبرگ اعطا خواهد کرد. دو دختر بلومبرگ با نام‌های جورجینا و اما هم برای اوامر بشردوستانه کار می‌کنند.

۱۰. مارک زاکربرگ با دارایی خالص ۷۴ میلیارد دلار

زاکربرگ

دارایی  خالص زاکربرگ، مؤسس فیسبوک، ۷۴ میلیارد دلار است. او بعد از به دنیا آمدن دخترش، مکس، به همراه همسرش در پستی در فیسبوک اعلام کردند که ۹۹ درصد دارایی‌ آن‌ها به خیریه خواهد رسید. این پست در خطاب به مکس اینگونه گفته بود که:

ما می‌خواهیم تو در دنیایی بزرگ شوی که از دنیای اکنون ما بهتر باشد و برای این کار تمام تلاشمان را خواهیم کرد؛ چراکه نه‌تنها تو را دوست داریم، بلکه در قبال تمامی بچه‌های نسل بعد مسئول هستیم. 

این زوج، بنیادی با نام Chan-Zuckerberg Initiative تأسیس کردند که هدفش بهبود پتانسیل‌های انسانی و ایجاد فرصتی برابر برای همه بود. دختر بعدی آن‌ها هم با نام آگوست پس از آن به دنیا آمد.

۱۱. وارن بافت با ارزش خالص ۷۸.۹ میلیارد دلار

واران بافت

وارن بافت با دارایی با ارزش خالص ۷۸.۹ میلیارد دلار، دومین مرد پولدار جهان است. بافت یک سرمایه‌گذار و مدیرعامل کمپانی برک‌شایر هاتاوی است. این کمپانی در بسیاری از شرکت‌هایی مانند Kraft Heinz، Kraft Heinz، Duracell و حتی اپل سهام دارد. از بافت به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ یاد می‌شود.

بافت یک بشردوست واقعی است و می‌خواهد پس از مرگ، تمامی دارایی‌اش به مؤسسه‌های خیریه برسد و هیچ مقدار برای فرزندانش به ارث نمی‌گذارد. او تصمیم دارد به جای اینکه اموالش را به‌طور مستقیم به سه فرزندش بدهد، حدود ۲.۱ میلیارد دلار را در اختیار خیریه‌های فرزندانش قرار بدهد. اکثر اموال او به مؤسسه‌های خیریه بیل و ملیندا گیتس خواهد رسید. قسمتی از اموالش هم به مؤسسه خیریه‌ی سوزان تامسون، همسر اولش، خواهد رسید.

۱۲. بیل گیتس با دارایی خالص ۸۹.۶ میلیارد دلار

بیل گیتس

بیل گیتس به مانند اکثر میلیاردرهای دنیا، به‌عنوان مؤسس مایکروسافت، یک بشردوست واقعی است. او با کمک همسرش، ملیندا، بزرگترین مؤسسه‌ی خیریه‌ی دنیا را به نام The Bill & Melinda Gates Foundation تاسیس کرده‌اند؛ کار این مؤسسه، کمک به تمامی مردم دنیا برای ساخت زندگی‌ سالم و سازنده است.

سه فرزند او نیز ژن بشردوستی پدر را به ارث برده‌اند و از اینکه از دارایی‌های بیل گیتس، تنها ۱۰ میلیون دلار به آن‌ها می‌رسد (یعنی معادل ۰/۰۱۱۱۶ درصد از کل) خوشحال به نظر می‌رسند. گیتس در مصاحبه‌ای با AMA گفته است:

اینکه من برای فرزندانم ثروت زیادی بر جا بگذارم، به نفع آن‌ها نیست. وارن بافت کسی بود که در این مورد با من صحبت کرده بود و من فکر می‌کنم او در این‌باره درست می‌گفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۲۲۲۱۹:۵۷:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۲۹
در حال حاضر ما ایرانی ها هم چیزی نداریم به فرزندانمان بدهیم و از این بابت خیالمان راحته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین