دهقان: وزارت نفت از قراردادهای محرمانه دست بردارد/ هیچ‌وقت به توتال خوش‌بین نبودیم

گروه سیاسی الف،   3960829080

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به سابقه بدعهدی شرکت توتال در گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه ما از اول به این شرکت خوش‌بین نبودیم، گفت: چرا وزارت نفت باید برای 5 میلیارد دلار با التماس با شرکت سرمایه‌گذار فاسد توتال که هرجا رفته فساد کرده است، قرارداد ببندد؟

دهقان: وزارت نفت از قراردادهای محرمانه دست بردارد/ هیچ‌وقت به توتال خوش‌بین نبودیم
 

محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا گفت: با توجه به اتفاقاتی که در این مدت افتاده، چهره واقعی آمریکا برای همه روشن شده است و ما به دلیل حفظ وحدت عمومی و اینکه همه بدانند آمریکا بدعهد است باید مراقبت کنیم تا فضای درونی جامعه دوقطبی نشود.

نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون همه به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکره با آمریکا و خوش‌بینی نسبت به آن کار پسندیده‌ای نیست؛ تا جایی که رئیس جمهور نیز گفته‌اند که «مذاکره با آمریکا نوعی دیوانگی است». که این یک دستاورد مهم برای کشور است.

وی با بیان اینکه بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست، عنوان کرد: اصل توافق هسته‌ای از نظر اقتصادی منافعی را هم برای کشور داشته است و در کنار آن مضراتی، اما نباید به اینها خوش‌بین باشیم.

* در عمل فرقی میان آمریکا و اروپا وجود ندارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با  تآکید بر اینکه در شرایط کنونی، کشور نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید دقت شود تا دوباره فریب آمریکا و هم‌پیمانان آنها را نخوریم، به برخی از خوش‌بینی‌ها در داخل کشور نسبت به کشورهای اروپایی اشاره کرد و متذکر شد: برخی افراد در کشور می‌گویند که آمریکا بدعهد است، اما اروپا نه و حساب کشورهای اروپایی را از آمریکا جدا می‌کنند، در صورتی که کشورهای اروپایی نیز در عمل هیچ اقدامی برای برجام نکرده‌اند.

دهقان با برشمردن برخی از اقدامات کشورهای اروپایی علیه کشورمان گفت: برای مثال اگر دانشجوی ما بخواهد در یکی از بانک‌های انگلیس و یا فرانسه سرمایه‌گذاری و سپس پول خودش را برداشت کند، نمی‌تواند. یعنی تا این حد کشورهای اروپایی حاضر به همکاری نشده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورهای اروپایی برای اینکه ما را پایبند به برجام نگه دارند در حرف بدعهدی نمی‌کنند، اما در عمل بدعهدی‌های بسیاری کرده‌اند، یادآور شد: می‌خواهند ما به برجام پایبند باشیم و خودشان به آن عمل نکنند و از برجام برای فشار بیشتر علیه ما استفاده کنند، بنابراین همچنان تحریم‌های آمریکا باقی است و ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: آنها می‌خواهند آنقدر فشار بیاورند تا ما از برنامه موشکی و مبارزه با داعش دست برداریم، چراکه در برخی از موارد کشورهای اروپایی با آمریکا هم نظر هستند.

دهقان در ادامه به سخنان ماکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص برنامه موشکی ایران اشاره کرد و گفت: هدف و تاکتیک همه کشورهای اروپایی با آمریکا یکی است، بنابراین سیاستمداران ما باید دقت کنند که در دام جدید آنها گرفتار نشوند.

برخی از دولتمردان و سیاستمداران ما چشمان خود را به غرب دوخته‌اند

نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از دولتمردان و سیاستمداران ما چشم خود را به غرب دوخته‌اند، درحالی که انها نیز قابل اعتماد نیستند، تأکید کرد: اینگونه رفتارها برای کشور ما خطرناک است، رفتار ما باید در مقابل آنها سنجیده باشد، نه اینکه به دنبالشان باشیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جای چشم دوختن به غرب باید به توان داخلی خودمان تکیه کنیم، تشریح کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که بحث مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق را مطرح کرده‌اند، اما در کشور هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد، باید دید اشکال کار کجاست؟

مسؤولان باید در مبارزه با فساد جدی باشند

وی با اشاره به برخی از مفاسد مالی در کشور، افزود: اغلب مسؤولان شعار می‌دهند و کمتر عمل می‌کنند. برای مثال می‌گویند «پول نداریم». مبارزه با قاچاق که نیازی به پول ندارد، در میان مسؤولان باید اراده وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: جلوگیری از واردات اجناس قاچاق اراده، سلامت و صداقت می‌خواهد؛ برخی از مسؤولان نباید با اطرافیان خود رابطه اقتصادی داشته باشند. اینکه برخی بگویند ما با فساد مخالفیم، اما از نزدیکان خود حمایت کنند، درست نیست. واقعاً چرا باید این همه فساد در کشور وجود داشته باشد؟

از اول به توتال خوش‌بین نبودیم

دهقان به قرارداد شرکت فرانسوی توتال اشاره کرد و با بیان اینکه وزارت نفت باید از قراردادهای محرمانه خود دست بردارد و به منابع داخلی کشور تکیه کند، گفت: ما در کشور منابع نفتی، گازی و معدنی همچنین نیروهای متخصص زیادی داریم و اگر این سه با هم پیوند داده شوند کشور متحول خواهد شد.

وی به سابقه بدعهدی شرکت توتال در گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه ما از اول به این شرکت خوش‌بین نبودیم، افزود: چرا وزارت نفت باید برای 5 میلیارد دلار با التماس با شرکت سرمایه‌گذار فاسد توتال که هرجا رفته فساد کرده است، قرارداد ببندد؟

وزارت نفت باید از خام‌فروشی دست بردارد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون یک هزار و 400 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور است که این پول‌ها باید برنامه‌ریزی و به سمت تولید سوق داده شود، افزود: از طرفی در کشور منابع نفتی، گازی و معدنی زیاد داریم. اگر مردم بدانند جایی سود خوبی دارد پول خود را آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند، برای مثال می‌شود با پول مردم پالایشگاه‌های زیادی دایر کرد که متأسفانه به این مهم در کشور توجه نمی‌شود.

دهقان با تأکید بر اینکه نباید دوباره به کشورهایی که از آنها زخم خوردیم  اطمینان کنیم، ادامه داد: باید بر توان خودمان تکیه کنیم. وزارت نفت باید از خام‌فروشی دست بردارد، این بخش از تولیدات باید تبدیل به فراورده شود و به فروش برسد، آن‌ وقت تحریم‌ها هم نمی‌تواند به کشور ضربه وارد کند.

برخی از مسؤولان عادت کرده‌اند دائم به آمریکا و اروپا سفر کنند

وی با بیان اینکه کشورهای شرقی می‌خواهند با ما ارتباط خوبی داشته باشند، از برخی سفرهای خارجی مسؤولان انتقاد کرد و گفت: مسؤولان عادت کرده‌اند دائم به آمریکا و اروپا سفر کنند، در صورتی که بخش مهمی از جمعیت دنیا در شرق زندگی می‌کنند و می‌خواهند با ما رابطه داشته باشند. هندوستان و چین هرکدام جمعیت بزرگی دارند، اما به اینها توجه نمی‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به اختلافات آمریکا و روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه اکنون روسیه به دلیل همین اختلافات، بازارهای خود را به روی ما گشوده است، ادامه داد: چرا به این ظرفیت به درستی توجه نمی‌شود؛ باید مسؤولان به جای رفتن به آمریکا و اروپا بخشی از توان خود را برای ارتباط با کشورهای شرقی و همسایگان بگذارند.

نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: باید از اشتباهات گذشته درس گرفت و به توانمان در داخل کشور تکیه کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین