با آزادی «بوکمال» وعده سرلشکر سلیمانی عملی شد/آخرین پناهگاه داعش فرو ریخت

گروه جهان الف،   3960829024 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ارتش سوریه و متحدان آن دیروز موفق شدند شهر البوکمال در حومه دیرالزور را به صورت کامل آزاد کنند.

با آزادی «بوکمال» وعده سرلشکر سلیمانی عملی شد/آخرین پناهگاه داعش فرو ریخت

بر اساس گزارش المیادین، پس از درگیریهای سخت میان ارتش سوریه و متحدان آن با گروهک داعش، شهر البوکمال در مرز سوریه و عراق کاملاً آزاد شد؛ تعدادی زیادی از اعضای داعش در این درگیریها کشته شدند.با آزادسازی این شهر، ارتش سوریه و متحدان آن به پیروزی بزرگی دست یافته اند و موفق شده اند داعش را از آخرین پناهگاهش در سوریه بیرون برانند.نیروهای سوری و متحدان آن هم اکنون در حال خنثی سازی مین ها و بمب های کارگذاشته شده در این شهر هستند.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان، رزمندگان افغانستانی فاطمیون، پاکستانی زینبیون و عراقی حیدریون، شهر مرزی البوکمال را به طور کامل از لوث تکفیریان داعش پاکسازی کردند.

حال پس از حدود سه سال ویرانگری، جنایت و کشتار مردم بی گناه سوری و اشغال حدود 80 درصد از خاک این کشور، که در برگیرنده مهم‌ترین منابع نفت و گازسوریه است، داعش به سراب تبدیل شده و تنها وحشی گری و خونریزی این گروه سرسپرده آمریکا و استکبار در اذهان مردم خواهد ماند.
بی‌گمان یکی از خبرهایی که ایرانیان و همه مردم ستمدیده منطقه به ویژه مردم سوریه و عراق در انتظار شنیدن آن هستند، نابودی کامل داعش است؛ وعده‌ای که حدود سه ما پیش سرلشکر سلیمانی خطاب به پیکر شهید حججی داد و این وعده در حال تحقق است. او در صفحه ایسنتاگرام خود درباره این وعده نوشت: «پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت. ما باید به وعده خودمان صادق باشیم. آن انتقام، کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش در این کره خاکی خواهد بود. 30/6/96 »

پیامی که به زبان عربی و انگلیسی هم منتشر شد؛ اما سردار سپاهی که خواب را از داعشی های تکفیری ربوده است، دو ماه پیش نیز در 30 مهرماه در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم شهید حسین‌پور، تاکید کرد: «وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر و در آن تاکید کردم تا ۳ ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم، الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است و تا ۲ ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند.»

همچنان‌که المیادین گفته است: فرمانده سپاه قدس ایران شخصا فرماندهی نبرد آزادسازی شهر البوکمال سوریه را برعهده داشته است.علاوه بر این مرکز فرماندهی نُجَباء در سوریه چند روز پیش نیز از حضور سرزده سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس در جمع رزمندگان این گروه مقاومت در شهر مرزی البوکمال خبر داد. منابع میدانی به المیادین بیان کردند: البوکمال از نظر نظامی تحت کنترل ارتش سوریه و متحدانش است و تلاش می‌شود که بازمانده‌های داعش در بخش‌های غربی پاکسازی شوند.  این منابع به هلاکت ۵۰ داعشی و زخمی شدن ده‌ها تکفیری دیگر در جریان درگیری‌های شدید با نیروهای ارتش سوریه و متحدانش در البوکمال اشاره کردند.

تا عصر روز گذشته، ارتش سوریه بر بیش از ۸۵ درصد از شهر البوکمال مسلط شده بود و ۱۵۰ داعشی از البوکمال به سوی شرق فرات از طریق تونل‌ها فرار کرده بودند. منابع سوری همچنین از فرار سرکرده‌های مطرح گروه تروریستی داعش از المیادین به سمت مناطق تحت سیطره گروه‌های مورد حمایت آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده بودند. به گفته این منابع، حدود 150 تروریست داعشی به سمت شرق رودخانه فرات گریخته‌اند که مهم‌ترین آنها ابوحسن العراقی موسوم به والی البوکمال و چندین سرکرده دیگر چون صدام الجمل و ابوسمیه الانصاری هستند.

پناه بردن تروریست‌های داعشی متواری از البوکمال به سمت گروه‌های مورد حمایت آمریکا که به اختصار قسد خوانده می‌شوند، دلیل و مدرک دیگری بر رابطه این گروه تروریستی تکفیری و آمریکاست که قبلاً نیز بارها در راستای نجات آنها مواضع ارتش سوریه و هم‌پیمانان را بمباران و همچنین در موضوع سیطره گروه‌های مورد حمایت این کشور بر شهر الرقه، طی توافقی با داعش، تروریست‌هایش را از این شهر به جبهه‌های درگیری در حومه دیرالزور منتقل کرده بود. نبرد البوکمال از این حیث اهمیت دارد که آخرین مرکز داعش در سوریه محسوب می‌شود و سرکرده‌های داعش در این شهر قرار دارند. ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مانع تراشی در مسیر پیشروی‌های ارتش سوریه و متحدانش اقدام می‌کند و شرایط را برای فرار داعشی ها به مناطق تحت سیطره نیروهای دموکراتیک سوریه فراهم می‌آورد.

روز جمعه 26 آبان نیز راوه از آخرین پایگاه‌های تروریست‌های داعش در عراق آزاد شد و نیروهای عراقی با تحت کنترل در آوردن این شهر، آخرین نقطه اشغال‌شده داعش در مرز سوریه و عراق را آزاد کردند که پس از این عملیات حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، آزادی این شهر و پاکسازی عراق از لوث داعش را به مردم و نیروهای مسلح عراقی تبریک گفت.

کوثری: باور نیروهای مردمی موجب شکست داعش شد
آقای محمد اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آزاد‌سازی شهر استراتژیک بوکمال سوریه، به روزنامه صبح نو گفت: باید اشاره کنم که جبهه مقاومت از روزی که مقابله با حرکت استعماری آمریکا و متحدان سعودی‌اش را شروع کرد، به لطف خدا پیروز میدان بود. آنها با تشکیل گروه تروریستی داعش قصد داشتند تا سوریه و عراق را تجزیه کنند و به نظر خودشان کشوری اسلامی تشکیل دهند و بعد به ما حمله کنند اما تحلیلگرانشان حساب این روزها را نمی‌کردند که داعش از عراق و سوریه بیرون روند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان محور مقاومت مستکبرند، تصریح کرد: آن‌ها آن‌قدر متکبر بودند که تجربه دفاع مقدس، ولایت‌مداری و جهاد محور مقاومت را دست کم گرفتند. به لطف خدا جبهه مقاومت نشان داد که با فرماندهی دقیق توانست آخرین سنگرهای تروریست‌ها را در جنوب منطقه فرات در سوریه و شهر بوکمال و همچنین آخرین مقر آنها را در راوه عراق آزاد کند. این کارشناس امور غرب آسیا، ادامه داد: شکست گروه‌های تروریستی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه باور نیروهای مردمی است که به لطف خدا و انگیزه الهی میسر شد. ما دراین مبارزات به اتحاد و انسجام بزرگی در محور مقاومت دست یافتیم. وحدت و یکپارچگی‌ها و انگیزه الهی در محور مقاومت موجب شد تا لطف خدا نصیب مقاومت شود و این پیروزی ها به‌دست آید.

کوثری، با اشاره به خارج کردن لانه‌های شیطانی از عراق و سوریه، عنوان کرد: در پایان ماه صفر پیروزی‌های محور مقاومت به اوج خود رسیدند و موجب شدند تا این لانه‌های شیطانی یکی پس از دیگری از عراق و سوریه خارج شوند و ان‌شاالله با سقوط داعش شاهد ساختن و بازسازی این کشورها و توسعه دوباره آنها باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۷۸۳۷۰۹:۰۷:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۹
افرین ومرحبا بر بزرگمرد جنگ ایران جناب آقای قاسم سلیمانی خدا شما رو برای ایران عزیز سلامت بدارد محبوب دل همه هستید پیروز و سرفراز باش دلاور
جعفر۱۴۷۸۴۹۰۹:۲۲:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۹
الله اکبر ولله الحمد درود بررزمندگان من جمله سردار قاسمی
ناشناس۱۴۷۹۰۷۱۰:۳۲:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۹
الله اکبر
ناشناس۱۴۸۰۶۹۱۴:۴۴:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۲۹
بر داعش و حاميانش لعنت.
ضدجنگ۱۴۸۱۶۷۱۷:۳۶:۴۴ ۱۳۹۶/۸/۲۹
داعشی هاکه با سلام وصلوات با پشتیبانی امریکا وروسیه از طریق خاک ترکیه(عوارضی دادن) پای کوبان رفتند تا درجای دیگری شروع کنند!؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین