کدام کشور نسبت به قربانیان حملات شیمیایی در سوریه بی‌تفاوت بود؟

گروه جهان الف،   3960828081

به عقیده مقامات پارلمانی روسیه، آمریکا تنها تلاش می‌کند تصمیم سیاسی خود در مورد مقصر بودن دولت سوریه در حملات شیمیایی را به دیگران تحمیل و حمله موشکی خود به پایگاه الشعیرات را توجیه کند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویکتور بوندارییف" رئیس کمیته امور فاع و امنیت شورای فدراسیون (سنای) روسیه معتقد است که آمریکا تلاش می کند تا تصمیم گیری سیاسی خود در مورد حملات شیمیایی در سوریه که بر اساس متهم کردن پیشاپیش دولت سوریه است را به دیگران تحمیل کند و در این راستا روسیه را هم متهم نموده که به قربانیان این حملات شیمیایی احترام نمی گذارد. 

این سناتور با یادآوری اینکه روسیه برای مدت زمان طولانی تلاش کرد تا سازمان ملل به حقیقت استفاده از سلاحهای شمیایی در سوریه واکنش نشان دهد، افزود: «ما در ماه آوریل پیشنهاد اعزام کارشناسان بین المللی به شهر "خان شیخون" و پایگاه هوایی الشعیرات را به منظور انجام آزمایشات دقیق و بررسی شواهد را مطرح کرده بودیم. سایر اعضای شورای امنیت به رهبری آمریکا نسبت به سخنان بی تفاوت بوده و تهدیدات در این زمینه را نادیده گرفتند. در آن زمان چه کسی واقعا نسبت به سرنوشت قربانیان حملات شیمیایی بی تفاوت بود؟»

بوندارییف افزود: «ولی زمانی که بخش قابل توجهی از خاک سوریه پاکسازی شد، تازه امکان کشف انبارهای مملو از مواد سمی تروریستها پیدا شد و در آن زمان امکان انجام تحقیقات کامل فراهم شد و دیگر انکار استفاده از سلاحهای شیمیایی فایده نداشت. و تازه در آن زمان آمریکا اعتراف کرد که تروریستها در سوریه از تسلیحات حاوی مواد سمی استفاده کرده اند.  

این مقام پارلمانی تاکید کرد: «اکنون هم آمریکا همه را در یک گروه قرار داده و می گوید هم تروریستها و هم بشار اسد و ارتش و متحدان آن "جنایتکار" هستند. و در همین راستا شاهد هستیم که آمریکایی‌ها یکبار دیگر در عرصه بین المللی "آواز" حمایت از قطعنامه ای غیرکارشناسانه و کاملا سیاسی را سرداده است.»

بوندارییف گفت: «این وضعیت یادآور اوضاع عراق است، زمانی که آمریکا بدون دلیل بر وجود تسلیحات شیمیایی و میکروبی در این کشور اصرار داشت تا صرفا توجیهی برای اقدام غیرقانونی این کشور برای حمله به عراق شود.»  

وی افزود: «اکنون نیز آمریکایی‌ها سعی دارند ارتش سوریه و بخصوص شخص "بشار اسد" را مقصر استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور نشان دهند. کاملا مشخص است که هدف اصلی آنها چیست: بی اعتبار کردن رئیس جمهوری سوریه، برای اینکه موفق نشده اند از او از راههای نظامی انتقام بگیرند. و تمام فعالیتهای به اصطلاح "تحقیقاتی" آمریکا نیز برای رسیدن به این هدف است و من فکر نمی کنم که بتوان انتظار سازشی در این مورد از طرف آمریکایی داشت.»  

به گفته وی، روسیه با وتوی قطعنامه پیشنهادی آمریکا، با ادامه ماموریت گروه تحقیق مشترک سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاحهای شیمیایی در مورد حملات شیمیایی در سوریه، مخالفت نکرده، بلکه با تصمیم گیری بی پایه و اساس و کاملا سیاسی در این باره مخالف است.  

آمریکا تنها به دنبال توجیه اقدام خود و نه روشن شدن حقیقت است

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در مورد اتهام جدید آمریکا به روسیه در مورد بی احترامی به قربانیان حملات شیمیایی در سوریه، گفت: «دقیقا این اتهامات متوجه خود طرف آمریکایی است و مقامات واشنگتن تنها قصد دارند از مکانیزم تحقیقات در این مورد، برای توجیه درست بودن اقدام آنها در حمله موشکی به پایگاه نیروی هوایی سوریه در الشعیرات در تاریخ 4 آوریل، استفاده کنند.»

این سناتور بلندپایه یادآور شد که بعد از آنکه گروههای مخالف سوری خبر قربانی شدن حدود 80 نفر از مردم شهر "خان شیخون" در استان ادلب سوریه را دادند، آمریکا بدون انجام هیچ تحقیقاتی، پایگاه هوایی الشعیرات را هدف حملات موشکی خود قرار داد و از آن زمان تاکنون مقامات واشنگتن تنها در تلاش هستند تا ثبات کنند این اقدامشان درست بوده و تشکیل گروه تحقیق سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاحهای شمیایی هم فقط برای این منظور بوده است.  

کاساچوف تاکید کرد، همانطور که مقامات روس بارها گفته اند، ادامه ماموریت گروه تحقیق در شکل کنونی آن دورنمایی نداشته و باید در آن تجدید نظر شود و مواضع مسکو در شورای امنیت هم تنها بر این اصل استوار است. وی گفت: «این موضع گیری روسیه تنها به خاطر احترام به قربانیان این حملات و مردم سوریه و با هدف روشن شدن واقعیت ماجراست.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین