سیف: کمبود ارز نداریم/امسال افزایش قیمت دلار نظم مناسب‌تری داشته است

گروه اقتصادی الف،   3960826101 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کل بانک مرکزی، با بیان اینکه پشتوانه ارزی کشور شرایط بسیار خوبی دارد، گفت:افزایش قیمت ارز بنابر تقاضای فصلی بوده و نمی تواند استمرار پیدا کند.

سیف: کمبود ارز نداریم/امسال افزایش قیمت دلار نظم مناسب‌تری داشته است

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت دلار به بیش از 4 هزار و ١٠٠ تومان، گفت:سال گذشته در همین بازه زمانی چنین وضعیتی مشاهده شد، البته در سال جاری با یک نظم مناسب‌تری این افزایش قیمت صورت گرفته است و این یک تقاضای فصلی است که می‌تواند کنترل شود و نمی‌تواند استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمان اربعین بانک مرکزی توانست نظمی برای تقاضای ارز ایجاد کند، افزود: در حال حاضر پشتوانه ارزی کشور شرایط بسیار خوبی دارد و بانک مرکزی بازار را به دقت زیر نظر داشته و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته قیمت دلار به همین سطوح رسید اما در نهایت در پایان سال به 3هزار و700 تومان کاهش یافت، تصریح کرد: بانک مرکزی با منطق تعادل بازار و جلوگیری از نوسانات هیجانی بازار را کنترل می‌کند و در حال حاضر به هیچ وجه کمبود ارز در کشور وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۳۰۳۲۰:۴۴:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۲۶
بجای کاهش برای افزایش ارز نظم درست کرده اند! همانا به پول ملی تا کی؟
ناشناس۱۴۶۳۱۴۲۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۶
صد رحمت به محمود بهمنی!
ناشناس۱۴۶۳۲۱۲۱:۰۰:۵۰ ۱۳۹۶/۸/۲۶
آقای جهانگیری چندی قبل در نمایشگاه مطبوعات گفتند: فساد را با کمک مطبوعات ریشه‌کن کنیم. عرض می‌کنم منشأ بسیاری از فسادها دروغ است و با دروغ آغاز می‌شود. اصولا با وعده‌های عملی نشده در این چند سال چگونه می‌خواهید با فساد مبارزه کنید؟
ناشناس۱۴۶۳۲۵۲۱:۰۳:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۲۶
"در سال جاری با یک نظم مناسب‌تری این افزایش قیمت صورت گرفته است" خدایا خودت یه کاری کن!!!!
ناشناس۱۴۶۳۲۹۲۱:۰۷:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۶
آقای سیف در بحبوحه انتخابات وعده وام با پرداخت اقساط یارانه‌ای را داد ولی با گذشت 4 ماه از پایان انتخابات دیگر هیچ خبری از این نوع ادبیات نیست چرا که مرکب‌شان از پل گذشت.
ناشناس۱۴۶۳۳۷۲۱:۱۲:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۲۶
فقط حرف حرف حرف.
ناشناس۱۴۶۳۴۹۲۱:۳۸:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۲۶
حقیقت این است که طی ماه‌های گذشته خود بانک مرکزی ارز دولتی را با شیب تند گران کرده و به تبع آن نرخ بازار سیاه هم به همان شکل افسارگسیخته گران شده است.
ناشناس۱۴۶۴۰۶۲۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۶/۸/۲۶
ایشان حقیقت را گفته چون سیاست اقتصادی دولت اعتدال این است که امروز را به فردا و امسال را به سال آینده برسند. برای این منظور، هیچ برنامه خاصی‌ برای تغییر و تحول اقتصادی، و ایجاد رونق پایدار که لازمه رفع بیکاری و رفاه و بهبود وضعیت طبقات پایین است ندارد. فقط ۵ درصدی که رانت و ژنتیک بهتر دارند. به همین دلیل است که مساله کاهش سود بانکها را آنجور مدیریت کردند. با دادن فرصت ۱۱ روزه حدقا تا یکسال آینده ، دوباره رونق را با فرستادن حتی سپرده‌های کوتاه مدت به بلند مدت به عقب انداختند. از این ستون به آن ستون فرج است. خلاصه اینکه سیاست بانک مرکزی و دولت، کاهش تدریجی‌ قدرت مصرف مردم ایران است. وقتی‌ مردم قدرت خرید نداشته باشند، به صورت طبیعی‌ میزان تولید و نیاز کارخانه‌ها و سرمایه گذرها به واردات ماشینهای صنعتی و مواد اولیه کاهش خواهد یافت و در نتیجه نیاز به ارز خارجی‌ برای واردات مورد نیاز رونق، نزم مناسب تری خواهد داشت! به هر حال این ملت ایران و به خصوص طبقات ضعف جامعه است که بیشترین بها را برای ادامه مدیریت آقایان خواهند پرداخت و به صورت خزنده و تدریجی‌، هر سال بیشتر از سال گذشته فقیر تر خواهند شد. وقتی‌ شما سود بالا را برای دارنده‌های پول سنگین، برای جلوگیری از رونق و افزایش نیاز ارزی، تجویز می‌کنید، آن طبقه محدودی که دارای سپرده‌های چند صد میلیونی هستند، به صورت عجیبی‌ ثروتمند تر خواهند شد، پس عجیب نیست که حالا ضریب جینی که شاخص اصلی‌ فاصله طبقاتی در کشورهای دنیا است، حالا در ایران به بالاترین‌ها در دنیا ، حتی بالاتر از کشورهای سرمایه داری رسیده و این یعنی‌ عواقب بسیار شوم، فرهنگی، اجتماعی ، اقتصادی و حتی امنیتی. ولی‌ تا مساله امنیتی بروز نکند، دولت به سیاست خود ادامه خواهد داد، چون برای این آقایان، ادامه پست و قدرت مهم است و ناهنجاری‌های اخلاقی، فرهنگی‌ و اقتصادی را میتوان به راحتی‌ با توجیهاتی همچون ماهواره و مسئولیت والدین، توجیه کرد.
ناشناس۱۴۶۴۳۵۰۲:۴۸:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۲۷
اصلا برای چی باید گرون بشه که حالا بی نظم یا با نظم.این کشورهایی که دچار جنگ شده اند در منطقه و با خاک یکسان شده اند،شخم زده شده اند،ارزش پول ملی شان تکان نخورده.با کشوری مثل ایران که ۳۹ سال پیش ،کشورهای قدرتمند اروپایی صف می کشیدند و طلب وام می کردند،کشوری با این همه منابع نفت و گاز ،معادن بماند،چه کرده اید که دلار ۴ تا تک تومان امروز به بیش از ۴۰۰۰ تومان رسیده،یعنی پول ما در طول ۳۹ سال هزار بار حقیر تر شده است به لطف شما.یعنی مردم ما از مردم همه جهان فقیرتر شده اند،هزار تومان ما ۳۹ سال پیش می شد ۱۴۲ دلار آمریکا،امروز همان هزار تومان با مدیریت شما می شود کمتر از ۲۵ سنت.
ناشناس۱۴۶۴۵۸۰۷:۰۲:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۷
خسته نباشید. دست شما درد نکند .اگر اجازه دهید برایتان اسپند دود کنیم .
ناشناس۱۴۶۴۶۷۰۷:۴۲:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۲۷
متاسفانه دولت دستاوردی نداشته و با ایجاد دستاورد خیالی سعی داره کارش رو موجه جلوه بده. یادم میاد وقتی قرار بود روحانی رئیس جمهور بشه دوستان می گفتن دلار باید برگرده به همون 1000 تومن و با این شعار خیلی ها رو راغب به رای دادن به خودشون کردن. حالا چی شد که افزایش نرخ دلار نظام مند شده و این نظام مندی دستاورد تلقی میشه؟!!! یا اینکه آقای روحانی می گفت تمامی تحریم ها برداشته میشه. چی شد که امروز می گین اگه برجام نبود وضع خیلی بد تر می شد؟ مگه هدف شما برداشته شدن تمامی تحریم ها نبود؟ چی شد؟
ناشناس۱۴۶۴۶۹۰۷:۴۸:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۲۷
اصلا چرا باید افزایش قیمت داشته باشیم تا آنکه با شیب ملایم یا تند باشد. آقای سیف آیا دولتیان صرافی دار تعیین کننده نیستند ؟
محمد۱۴۶۴۹۰۰۸:۲۵:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۷
حرف خنده داری است. اینکه می فرمایند مشکلی نیست منظور خودشان یا بر و بچ هستند یا مردم. دلار 3700 تومانی 4100 تومان شده اونوقت شما می فرمایید رشد فصلی است.!!!!!! مگر تو کشورهای دیگر هم ارزش پولشون فصلیه!!!!!؟؟؟؟ نظارت شماره همان نگاه کردن است. والا بفرمایید در این فرایند افزایش قیمت چه کاری انجام دادین!! شدین احمدی نژاد که ادعا می کرد گوجه در خونشون نصف قیمت ادعایی مردم است
ناشناس۱۴۶۵۰۳۰۸:۴۹:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۷
یعنی پیش فرض اینه‌که باید قیمت دلار افزایش پیدا کنه حالا با نظم بیشتر یا کمتر. خدای نکرده تصپر برگشت به دلار زیر ۳ تومن و زیر ۲ تومن و‌افزایش ارزش پولی نکنیم
علی۱۴۶۵۱۴۰۹:۰۵:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۲۷
راست میگه بنده خدا! با شیب ملایم بوده. این همه دروغ؟! دلار دولتی چند؟! از تک نرخی چه خبر؟ دلار 4100، قیمت خوبیه، نه؟ سکه چی؟ اگر آخر این دوره شما، چند برابر دوره احمدی نژاد زندگی مردمو خراب نکردید؟! یادتون رفته هر روز توی رسانه های خودتون چطور نرخ دلار آنلاین میدادید؟ الان با شیب داره میره و معلوم نیست کجا!!!
ناشناس۱۴۶۵۲۴۰۹:۱۴:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۲۷
الان سه ماهه که ایشون افزایش قیمت رو با یک چیز توجیه می کنه و هر بار یک بهونه، یک بار مسافرت های خارجی، یک بار اربعین و حالا هم افزایش فصلی. جالبه که بهونه های ایشون تمامی نداره.
ناشناس۱۴۶۶۵۰۱۲:۲۹:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۲۷
زمان محمود که دلار 4 برابر شد کجا بودی ؟ باعث و بانی این تحریم ها کی ؟
ناشناس۱۴۶۵۲۷۰۹:۲۶:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۲۷
خیلی ممنون که خیلی منظم قیمت ارز را افزایش می دهید...
حامد۱۴۶۵۶۴۱۰:۱۸:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۷
به هر حال ایشان بسیار متعهدند. به کی؟ معلوم نیست.
ارش۱۴۶۵۸۸۱۰:۴۹:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۷
استارت تورم خورد
ناشناس۱۴۶۶۰۱۱۱:۰۳:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۲۷
طی ماه‌های گذشته خود بانک مرکزی ارز دولتی را با شیب تند گران کرده و به تبع آن نرخ بازار سیاه هم گران شده است.
ناشناس۱۴۶۶۰۵۱۱:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۲۷
پول الکترونیک را راه اندازی کنید مشکل ارز حل میشود
ناشناس۱۴۶۶۲۱۱۱:۵۱:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۷
انصافا اگر این بزرگواران با فارغ التحصیلان مقطع ابتدایی هم جایگزین بشن تغییری ایجاد نمیشه. گرون کردن بصورت منظم انجام شده !!!!!! بر این مژده گر جان فشانم رواست.
ناشناس۱۴۶۶۵۸۱۲:۴۳:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۷
دروغ چرا؟
ناشناس۱۴۶۸۹۰۱۷:۵۳:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۲۷
سیگنال گرانی ارز و کمبود آن زده شد..
ناشناس۱۴۷۱۴۶۰۴:۱۷:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۲۸
تورم زیر 10% است؟! بابا درغگوئی تا کجا. سود بانکی آورید پائین. ارز و طلا را ببرید بالا که کمبود بوجه را جبران کنید. باشیب مناسب افزایش یافت. شب مناسب یعنی 40% گرانتر شد. یورو بود 3800 الی 4000 الان 4800 الی 4900 شده فقط طی چند ماه. ولی تورم زیر 10% رفته!؟
فرهاد۱۴۷۳۹۳۱۶:۰۱:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۲۸
قدیما می گفتند کاهش ارزش پول ملی حالا می گویند نظم قربونت برم خدا
فریدون۱۴۷۵۸۲۲۱:۰۲:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۲۸
مسبب اصلی این گرانی ارز خود بانک مرکزی و شخص رئیس ان است بقیه اش فرار به جلوست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین