رئیس جمهور فرانسه مطرح کرد؛ ایران مواضع ما را بد برداشت کرده است/ از سعد حریری به عنوان نخست وزیر لبنان استقبال خواهد شد

گروه جهان الف،   3960826099 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور فرانسه با ادعای اینکه ایران اظهاراتش درباره استعفای الحریری را بد برداشت کرده، گفت ایران باید سیاست‌هایی کمتر تهاجمی در منطقه اتخاذ کند.

 ایران مواضع ما را بد برداشت کرده است/ از سعد حریری به عنوان نخست وزیر لبنان استقبال خواهد شد

 «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (جمعه) گفت از ایران می‌خواهیم سیاستی کمتر ستیزه‌جویانه در منطقه اتخاذ کرده و موضعش را در قبال برنامه موشکی مشخص کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ماکرون در ادامه با ادعای اینکه ایران اظهارات وی را بد برداشت کرده، گفت  فرانسه در ماجرای استعفای الحریری از نخست وزیری لبنان، بی‌طرف است.

وی همچنین افزود که از «سعد الحریری» به عنوان نخست وزیر لبنان در پاریس استقبال خواهد کرد و پس از آن الحریری طی «روزها یا هفته‌های آتی» به لبنان باز می‌گردد.

گفتنی است وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه اعلام کرده بود ایران در صورت لزوم با تحریم‌هایی جدید به دلیل برنامه موشکی‌اش رو به رو خواهد شد.

«آگنه روماته اسپاین»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «همان‌طور که می‌دانید اتحادیه اروپا در حال حاضر تحریم‌هایی علیه نهادهای موشکی دخیل در برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعمال کرده است.»

او این اظهارات را پاسخ به سوالی برای روشن کردن منظور «امانوئل ماکرون» از بیان اظهاراتی در امارات درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح کرد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه گفت: «در صورت لزوم، می‌توان تحریم‌های جدید [علیه برنامه موشکی ایران] وضع کرد.»

چندی قبل امانوئل مکرون در سفر به کشورهای خلیج فارس پیشنهاد اعمال تغییرات در توافق هسته‌ای ایران را ارائه داد تا به این صورت برنامه موشکی ایران نیز در آن گنجانده شود.

مکرون گفت توافق هسته‌ای ایران باید «حفظ شود» اما باید دو ستون دیگر به آن افزوده شود. رئیس جمهور فرانسه گفت قصد دارد «فعالیت‌های موشکی ایران» را مورد مذاکره قرار دهد «و در صورت لزوم، تحریم‌هایی درباره آن وضع شود». وی همچنین ادعا کرد خواستار انجام مذاکراتی درباره «هژمونی ایران در سراسر منطقه» است.

مکرون در دبی گفت: «من تلاش می‌کنم تمامی طرف‌هایی که برجام را زیر سوال برده اند، شرکای آمریکایی ما و عربستان سعودی را قانع کنم». وی پس از آن به عربستان سعودی سفر کرد و گفت درباره برنامه موشکی ایران «بسیار نگران» است. وی در ریاض ادعا کرد: «نگرانی‌های بسیاری درباره ایران وجود دارد. ما باید درباره موشک‌های بالستیک ایران مذاکراتی ترتیب دهیم».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۶۳۱۷۲۰:۵۷:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۶
مکرون می خواهد برای طرح مذاکرات موشکی ایران قرار است به ایران سفر کند. با توجه به اظهارات ضدایرانی این فرد چه لزومی دارد که برای استقبال از او فرش قرمز پهن شود؟ تا شاهد گستاخی‌های بیشتر مقامات فرانسوی و بلکه به طور کلی غربی باشیم؟
ناشناس۱۴۶۳۲۰۲۰:۵۸:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۲۶
چرا دولتمردان ما این همه کمک به اقتصاد درحال فرو ریختن فرانسه یار صدام و پلیس بد مذاکرات هسته‌ای و هم‌فکر آمریکا با قراردادهای طویل‌المدت می‌کنند؟
ناشناس۱۴۶۳۸۴۲۲:۵۷:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۲۶
جناب مکرون!! شما بد حرف نزنید تا بد برداشت نشود!!!!
ناشناس۱۴۶۴۱۲۰۰:۰۱:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۲۷
اینا عادتشونه هرجا سفر می کنن خودرا موافق مواضع اونا نشون میدن بیان ایرانم باب میل ما حرف میزنن ! پس خیلی جدیشون نگیرید !
محمد۱۴۶۴۳۱۰۱:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۲۷
آمریکا دوشید رفت حالا نوبت فرانسه است که با دادن وعده های الکی، سران مرتجع عرب را بدوشد.
کریم2۱۴۶۴۷۴۰۸:۰۳:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۲۷
آقای روحانی تحویل بگیر! یه فرش قرمزدیگه بنداز زیر پای رنو و پژو و توتال وایرباس و....
ناشناس۱۴۶۷۵۶۱۴:۴۳:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۲۷
چی کاسبی نفتی شما بهم خورده ؟
ناشناس۱۴۶۴۸۵۰۸:۲۱:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۲۷
ما هم از برنامه هسته ای رژیم اشغالگر قدس نگرانیم آقای ماکرون آنها 400 کلاهک هسته ای دارند و به دنبال تحقق تئوری های تئودور هرتزل پایه گار صهیونیست ستند آنها به دنبال اشغال از نیل تا فرات هستند......آقای ماکرون واقعا بی منطقی است که تحمل موشک های دفاعی ایران را نداری اما در مقابل یک رژیم غاصب که اندیشه شکل گیریش توسعه طلبی و نژاد پرتانه است......این رژیم تهدیدی برای صلح جهانی است.....لذا من ابعنوان یک شهروند از طرف کشورم جموری اسلامی ایران متعهد میشوم که در صورت جمع شدن سلاح های هسته ای و کشتار جمعی اسراییل تمام موشک هایمان را نابود کنیم......هرچند زهی خیال باطل
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین