وان پلاس 5T با نمایشگر بدون حاشیه و قیمت ۵۰۰ دلاری معرفی شد

گروه فناوری الف،   3960826016

وان پلاس، طی رویدادی در نیویورک، از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی وان پلاس ۵ با نام OnePlus 5T و نمایشگر بدون حاشیه رونمایی کرد.

وان پلاس 5T با نمایشگر بدون حاشیه و قیمت ۵۰۰ دلاری معرفی شد

به گزارش زومیت، اگر طی ماه‌های گذشته، زومیت را دنبال کرده باشید، به‌طور حتم تاکنون بارها با نام OnePlus 5T در میان انبوه خبرها مواجه شده‌اید؛ اما اکنون نوبت آن رسیده است که پس از گمانه‌زنی‌ها و شایعات بی‌پایان، وان‌پلاس از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی پرچم‌دار خود به‌صورت رسمی رونمایی کند.

وان‌ پلاس 5T که دقایقی پیش در شهر نیویورک رونمایی شد، در عین مدرن‌سازی زبان طراحی، با هدف بهبود عملکرد بخش‌هایی از نسل پیشین آن، نظیر دوربین ارائه شده است. برخلاف نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی گوشی وان‌پلاس ۳ که در آن, بخش عمده‌ای از تمرکز چینی‌ها بر بهبود مشخصات فنی معطوف بود، گوشی جدید وان‌پلاس بیش از هرچیزی، در طراحی ظاهری خود تغییراتی تجربه کرده است.

وان پلاس 5T

فاحش‌ترین تغییر وان پلاس ۵‌ تی نسبت نسل پیشین، نمایشگر ۶ اینچی AMOLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ محسوب می‌شود که حاشیه‌های بسیار باریکی آن را احاطه کرده است؛ بدین ترتیب، حسگر اثر انگشت نیز از حاشیه‌ی پایین نمایشگر حذف شده و به پنل پشتی گوشی منتقل شده است که به زعم بسیاری، محلی مناسب و بهینه برای این حسگر به‌شمار می‌رود.

فراتر از نمایشگر، باقی المان‌های طراحی وان‌‌پلاس ۵‌ تی، نسبت به نسل پیشین این گوشی، بدون تغییر باقی مانده است؛ بنابراین، مواردی نظیر کلید‌ها، پورت‌ها (پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون) و جنس بدنه با آنچه پیش از این در گوشی وان‌‌پلاس ۵ تجربه کرده بودیم، تفاوتی ندارد. پرچم‌دار جدید چینی‌ها از تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ بهره می‌برد و این تراشه را ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. وان‌پلاس، گوشی جدید خود را در دو نسخه‌ی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار خواهد کرد.

وان‌پلاس 5T از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد که به‌ لطف فناوری شارژ سریع Dash Charge چینی‌ها، می‌توان آن را در زمان کوتاهی شارژ کرد. متأسفانه بدنه‌ی این گوشی پرچم‌دار در برابر آب و گرد‌وغبار مقاوم نیست؛ اما با توجه به برچسب قیمتی آن، می‌توان نقص یادشده را نادیده گرفت.

وان پلاس 5T

وان‌پلاس دوربین دوم با لنز تله‌فوتو را در گوشی وان‌پلاس ۵‌تی کنار گذاشته و اکنون دوربین دوم این گوشی با لنزی مشابه دوربین اصلی با دیافراگم f/1.7 و سنسوری ویژه برای شرایط نوری ضعیف همراه شده است. سنسور دوم ۲۰ مگاپیکسلی و ابعاد پیکسل‌ها در آن معادل ۱ میکرون است؛ باید خاطرنشان کنیم که لنز این سنسور از لرزش‌گیر اپتیکال بهره نمی‌برد.

اپلیکیشن دوربین تنها در شرایط نوری بسیاری ضعیف، به‌صورت خودکار به دوربین دوم سوئیچ می‌کند؛ بنابراین در اغلب اوقات، از دوربین اصلی برای ثبت تصاویر استفاده خواهد شد و بدین ترتیب، تصاویر خروجی نیز در اغلب سناریوها، مشابه وان‌پلاس ۵ خواهند بود.

وان پلاس 5T

قابلیت جالب توجه دیگر وان‌پلاس ۵ تی، سیستم تشخیص چهره‌ی آن است. این سیستم حین احراز هویت کاربر، به بررسی ۱۰۰ ویژگی چهره‌ی وی توسط دوربین جلو تکیه دارد؛ بنابراین به‌طور حتم، عملکرد و دقت آن، نزدیک به فیس‌آی‌دی در آیفون ۱۰ نخواهد بود.

وان‌پلاس ۵‌ تی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۱.۲ روانه‌ی بازار خواهد شد؛ اما وان‌پلاس مدعی است که تا پایان سال ۲۰۱۷، یک نسخه‌ی بتا از اندروید اوریو را برای کاربران گوشی‌های وان‌پلاس ۵ و ۵‌ تی آماده خواهد کرد. با این حال، نسخه‌ی پایدار از به‌روزرسانی یادشده اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد.

وان پلاس 5T

وان‌پلاس عرضه‌ی جهانی پرچم‌دار جدید خود را از ۳۰ آبان و به‌صورت همزمان در چند کشور آغاز خواهد کرد؛ بنابراین دیگر خبری از سیستم دعوت‌نامه‌ای نخواهد بود. چینی‌ها برای نسخه‌ی ۶/۶۴ گیگابایتی و ۸/۱۲۸ گیگابایتی، به‌ترتیب برچسب قیمتی ۴۹۹ و ۵۵۹ دلاری در نظر گرفته‌اند که نسبت قیمت بالای ۸۰۰ دلار پرچم‌داران کنونی، رقم بسیار معقول‌تری محسوب می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین