تحریم‌های جدید آمریکا کاغذپاره نیست!

گروه سیاسی الف،   3960825073

روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را مشابه تحریم های قبلی دانسته و اثرگذاری آن را قابل توجه ندانسته است. این درحالیست که متن قانون جدید تحریمی آمریکا خلاف این ادعا را نشان می دهد.

تحریم‌های جدید آمریکا کاغذپاره نیست!

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی تحت عنوان «به دشمن گرا ندهیم» در سرمقاله امروز خود، ویروسی بودن تحریم های جدید آمریکا بر علیه ایران را یک ادعای نادرست خوانده و بیان نموده است که «ادعای تسری ویروسی تحریم‌ها، ادعایی نادرست است و کاتسا از جهت تسری تحریم‌ها تفاوتی با سایر تحریم‌های غیر‌قانونی و غیر‌مشروع ایالات‌متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد.»

در واقع این روزنامه به نوعی بیان نموده است که تحریم های جدید آمریکا کاغذپاره ای بیش نیست و با تحریم های قبلی این کشور تفاوتی ندارد؛ لذا اثری هم در تبادلات مالی ایران نخواهد داشت.

به گزارش مقاومتی نیوز، اما بررسی ها حاکی از آن است که در متن تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تسرّی ویروسی تحریم ها به وضوح اشاره شده است و مطالعه متن دقیق قانون که به نظر می رسد نگارنده متن مذکور از آن غفلت کرده یا بر آن تسلط نداشته، این موضوع را تایید می کند.

چرا تحریم های جدید کاغذپاره نیست؟

مهمترین بخش تحریمی قانون «مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران ۲۰۱۷ (S.722)» که پس از تغییراتی به قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» موسوم به «کاتسا» تغییر نام یافت، بخشی با عنوان «اعمال تحریم های مرتبط با تروریسم بر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است.

براساس بخش «۴(a)» قانون اولیه، هر فرد و نهاد درگیر یا فرد و نهادی که احتمال درگیری در فعالیت های موشک های بالستیک ایران، از جمله فراهم کردن مواد و نقش داشتن در توسعه برای دستیابی ایران به موشک های بالستیک یا حمل و نقل آن دارد و افراد و نهادهای فراهم کننده خدمات مالی، کالا، تکنولوژی در حمایت از افراد درگیر در فعالیت های موشک بالستیک ایران یا نهادهایی که به نیابت از این افراد و نهادها کار می کنند یا در کنترل آنها می باشند، شامل این تحریم‌ها می شوند، که براساس تحریم‌های تشریح شده در بخش «۴(b)» باید اموال و دارایی ها، سود آنها و تراکنش هایی که این افراد در آمریکا یا تحت کنترل آمریکا انجام می دهند بلوکه شود و همچنین از صدور ویزا برای آنها خودداری می شود.

همچنین بر اساس بخش«۵(b)»، سپاه و تمامی افراد، وابستگان و عوامل آن (در داخل و خارج ایران) شامل این تحریم می‌شوند. طبق بخش«۵(c)» نیز اعمال این تحریم‌ها، بر اساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ مربوط به افراد و سازمان های تروریستی است که بر این اساس همه افراد، گروه ها و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران که در کنترل سپاه هستند یا نیمی از آن در اختیار سپاه است و همچنین افراد و نهادهایی که از سپاه پاسداران حمایت می کنند، یا به آن خدمات و کمک ارائه می کنند شامل این تحریم می‌شوند.

در نتیجه اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (افک) آمریکا باید اموال و دارایی افراد مشخص شده توسط وزارت خارجه یا وزارت خزانه‌داری را که در آمریکا یا تحت کنترل آمریکاست بلوکه کند و سپاه، وابستگانش و تمامی افراد و نهادهایی که به سپاه پاسداران خدمات ارائه می دهند، در لیست تحریم (SDN) قرار می گیرند، که ارائه خدمات مستقیم یا غیرمستقیم به آنها ممنوع می شود.

ضروری است رسانه ها از انتشار مطالب خلاف واقع که به مسئولین آدرس غلط می دهد بپرهیزند و به جای کاغذپاره خواندن تحریم های جدید، راهکارهای بی اثرسازی آن و مقاوم سازی اقتصاد ایران را ترویج نمایند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین