پاسخ نیکزاد به جهانگیری/ پرداختن به تسویه‌حساب سیاسی دور از جوانمردی است

گروه سیاسی الف،   3960824146 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری درباره پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله زده واکنش نشان داد.

پاسخ نیکزاد به جهانگیری/ پرداختن به تسویه‌حساب سیاسی دور از جوانمردی است

وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری درباره پروژه‌های مسکن مهر مناطق زلزله زده واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم متن پاسخ علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی به اظهارات معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه می‌آید؛

«"انالله و انا الیه راجعون"
  اتفاق ناگوار زلزله اخیر غرب کشور، سبب تاسف عمیق اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مردم عزیز ایران اسلامی و بخصوص مردم غیور و شریف غرب کشورمان و خانواده های عزادار جانباختگان و مجروحین ناچارم مطالبی را به استحضار مردم عزیزمان برسانم.

1-  در حالیکه همه نیروهای لشکری و کشوری، امدادی و سایرین مشغول امداد و نجات و اسکان موقت زلزله زدگان هستند، برخورد سیاسی و جناحی و غیر اخلاقی، جفا در حق مردم و زلزله زدگان می باشد و سیاسیون از آب گل آلود ماهی میگیرند .
2-  مسکن مهر، طرحی ملی و مبتنی بر قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن (مصوب مجلس شورای اسلامی) می باشد که در چارچوب مقررات و ضوابط فنی و با نظارت سازمان نظام مهندسی و براساس پروانه های صادره از سوی مراجع ذیصلاح و توسط پیمانکاران و انبوه سازان و سازندگان و تعاونی ها احداث گردیده است و براساس آمارهای صحیح و دقیق هیچ موردی از تخریب سازه ساختمانهای مسکن مهر در این زلزله ارائه نگردیده است و تنها در مواردی تخریب دیوارهای جانبی و دیوارهای داخلی تعدادی از ساختمانها که (توسط شرکت تعاونی مشاغل آزاد احداث گردیده ) گزارش گردیده است که در جای خود لازم است بررسی و علت یابی گردد.

3-  اینکه معاون اول محترم رییس جمهور بر خلاف واقعیت اعلام نماید که اکثر خانه های تخریب شده مربوط به مسکن مهر است بسیار تاسف آور و پرداختن به اغراض سیاسی در چنین شرایط بحرانی دور از شان مقامات عالی رتبه کشور است و در اولین ساعات وقوع زلزله بدون حضور میدانی چطور به این نکته کارشناسی رسیده است ؟ جای بسی تعجب و حیرت است .

4-  از مجموع 88840  واحد مسکن مهر شهری و روستایی احداثی در استان کرمانشاه  در دولت نهم و دهم تنها دیوارهای تعدادی از واحدهای مسکونی دچار آسیب گردیده و این در حالی است که درهمین منطقه تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی تخریب گردیده و فرو ریخته است و اشاره مقامات رسمی دولت به عمومیت تخریب ها در مسکن مهر دور از واقعیت است.

5-  بنابر آمارهای رسمی از مجموع 432 عزیزی که در این حادثه دلخراش جان باخته اند، تنها 2 نفر از ساکنین واحدهای مسکن مهر بوده اند و بزرگنمایی برخی افراد نسبت به تلفات و خسارات ناشی از مسکن مهر جای تاسف دارد در این حادثه با توجه به اینکه بالغ بر 30500 واحد شهری و روستایی تخریب شده است اگر گفته معاون اول صحیح می باشد باید عمده تلفات در مسکن مهر می بود آیا این چنین است؟

6-  با وجود شدت 7.3 ریشتری زلزله از این منطقه، با عنایت به نوسازی 37000 واحد مسکن روستایی در دولت نهم و دهم، خوشبختانه تلفات و خسارات ایجاد شده در روستاها به حداقل رسیده است اگر بازسازی مسکن های روستایی در دولت نهم و دهم در استان کرمانشاه نبود تکرار غم بار تلفات زلزله بم با 6.5 ریشتر بیش از 26 هزار جانباخته و دهها هزار مجروح دور از انتظار نبود
7-  متاسفانه معاندان و مغرضان با انتشار تصاویر خرابی های ایجاد شده توسط تروریستها در سوریه و مصر در تلاش هستند تا این خرابی ها را به مسکن مهر نسبت دهند که انتظار می رود دستگاهای مسئول با روشنگری از این اقدام غیر اخلافی ممانعت نمایند.

8-  دولت مردان بدانند که از عمر دولت شان نزدیک به 5 سال گذشته است بجای پاس دادن همه ی نابسامانی ها به دولت گذشته از عملکرد خودشان بگویند و رئیس محترم دولت هم بداند پروژه اعلامی تان در کرمانشاه را تعاونی مسکن مشاغل آزاد ساخته است نه دولت قبلی ، دولت قبل تسهیلات ارزان قیمت و زمین ارزان به افراد واجد شرایط طبق قانون واگذار نموده است . آیا اگر 88840 واحد مسکن مهر شهری و روستایی ساخته نمی شد و مردم در ساختمان غیرمسکن مهر و غیر مقاوم اسکان می یافتند ویرانی آن مسکن ها فاجعه مصیبت بار بر مردم بوجود نمی آورد ؟

9-  اکنون زمان تمرکز بر امداد و نجات و رساندن آب و برق تامین نیازهای اولیه زلزله زدگان عزیز از جمله پتو و غذا و پوشاک و لوازم گرمایشی می باشد و پرداختن به تسویه حسابهای سیاسی دور از جوانمردی است.

انشاالله خداوند با همه ما با نیات و اعمالمان رفتار کند و مردم بزرگ ایران را از این امتحان سر بلند بیرون آورد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۴۷۱۴۱۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۲۴
معاون اول راست گفته است. چرا زلزله ۷.۳ ریشتری خسارات مشابهی به سایر ساختمان ها نداشته و فقط سازه های مسکن مهر را تخریب نموده؟
ناشناس۱۴۵۰۲۱۱۷:۱۵:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۴
این دولت از خودش هیچی نداره . هیچی . این ناهنجاریهای اخلاقی طبیعیه . مسکن مهر مایه افتخاره . ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- کسانیکه در پروژه های مسکن مهر ساکن نیستند از درک این حقایق عاجز و محرومند .
ناشناس۱۴۵۱۷۱۲۰:۴۱:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۲۴
سلام خوبی شما؟ حالت خوبه؟ کلی از ساختمان های شخصی ساز تخریب شدن اومدن پایین. کدوم ساختمان مسکن مهری اومد پایین؟ موفق باشید.
جواد۱۴۵۲۶۸۲۲:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۲۴
داداش سازه مسکن مهر سالمه، دیوارها ی سفالی ریخته، یکم عکس ها را ببین بعد نظر بده،
ناشناس۱۴۵۳۶۹۰۷:۱۲:۱۳ ۱۳۹۶/۸/۲۵
كدام سازه اسيب ديده است
ناشناس۱۴۴۷۲۱۱۲:۳۴:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۴
عکسها نشون میده که مسکن مهر خیلی تخریب شده. علت کم بودن تلفات اینه که قبل از زلزله اصلی یه زلزله خفیف تر اومد و حسابی ساکنین مسکن مهر رو ترسوند (خیلی ها هم زخمی شدن) بنابراین همه ریختن بیرون و متواری شدن. از اینرو وقتی زلزله اصلی اومد، مساکن مهر خالی بود !!! وگرنه اگر خدای نکرده زلزله دومی در ابتدا می آمد فاجعه مسکن مهر خیلی عمیق می شد. در ضمن بازمانده های مسکن مهر تمام هست و نیستشون رو از دست دادن و با وضعیت مملکت ماوضعشون از مردم جان باخته بهتر نخواهد بود !!! الف جان لطفاً منتشر کن!
ناشناس۱۴۵۱۷۴۲۰:۴۳:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۲۴
سلام ببخشید این همه کشته چرا مثل اون یکی ها نیومدن بیرون؟ واقعا منطق بعضی ها نمیدونم از کجا اومده. موفق باشید.
مصطفی۱۴۵۱۹۵۲۱:۱۱:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۲۴
اگه زلزله خفیف بود که برای همه بود.نبود.
ناشناس۱۴۵۱۹۶۲۱:۱۴:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۲۴
عکسی از مسکن مهر که تخریب کامل شده باشه وجود نداره. اسکلت خانه ها سالم هستند. هرچند که تخریب دیوارها قطعا نقیصه است.
مجيد۱۴۴۷۵۲۱۲:۵۸:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۴
اتفاقا مسكن هايي كه بصورت شخصي ساخته شده كمتر آسيب ديده است ، بايد حقوق مردم را از نيكزاد و عواملش بازخواست نمايد
بينام۱۴۴۷۵۸۱۳:۰۲:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۲۴
بيمارستان تخريب شده كه وزير بهداشت كنوني افتتاح كردند و وزارت مسكن آخوندي مجري آن بوده هم مسكن مهر است.
ناشناس۱۴۴۷۶۹۱۳:۱۳:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۴
انشالله گزارش کاملی دررابطه باتخریب واحدهای مسکن مهر تهیه شود وافکارعمومی قضاوت خواهندکرد عجله نکنید
کمیل۱۴۵۰۶۲۱۷:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۲۴
داداش تاسیس بیمارستان 1371 است
ناشناس۱۴۴۷۷۵۱۳:۱۷:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۴
رو که نیست!!!!
ناشناس۱۴۴۷۹۱۱۳:۲۶:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۲۴
وزیر راه قبلی هم منشاء خیلی از راه سازی ها و عمرانی بوده و قصور پیمانکار و مهندسین ناظر ربطی نه به وزیر قبلی دارد و نه فعلی و همچنین نه دولت بلکه نظارت بهتری باید اعمال گردد تا دیگر بار شاهد اینچنین حیف و میل منابع توسط از خدا بی خبران نباشیم
ناشناس۱۴۴۸۴۲۱۴:۱۳:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۲۴
همونقدر كه امثال احمدي نژاد در پس بردن اين كشور سهيم بودند ياران ايشون هم هنوز نپذيرفتند كه چقدر در نابساماني ها مقصر هستند خدا به راه راست هدايتتون كنه
ناشناس۱۴۴۸۴۵۱۴:۱۷:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۲۴
یعنی چه ؟؟؟ پس کی وقت تسویه حسابه؟؟
ناشناس۱۴۴۸۵۰۱۴:۱۹:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۲۴
ساخت مسکن بی کیفیت بدتر از ناجوانمردی است
ناشناس۱۴۴۸۵۵۱۴:۲۳:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۲۴
طبق آمار رسمی در مسکن مهر فقط 2 نفر جان خود را از دست داده اند سیاسی بازی ممنوع
ناشناس۱۴۴۹۲۹۱۵:۳۱:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۴
این دو نفر خودکشی کردن نه زیر آوار مردن مستحکمترین ساختمان ها جهان ساختمان ها مسکن مهر است
رضا۱۴۵۳۸۱۰۸:۱۵:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۲۵
ناسپاس حق شما حلبي آبادهاي اطراف شهرتونه
some1۱۴۵۱۹۲۲۱:۰۹:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۲۴
کدوم آمار رسمی‌؟ الکی‌ از خودتون امر در نیارین
ناشناس۱۴۴۸۶۴۱۴:۳۵:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۲۴
اینهم بازی جدید دولته تمام این مسکن ها در کرمانشاه در دولت روحانی افتتاح شد یادتون نیست چه گردو خاکی به پا کردن رسانه های دولت اون بیمارستانی که پودر شد چی؟ اون که در دولت روحانی ساخته شد
ناشناس۱۴۴۸۸۵۱۴:۴۹:۵۰ ۱۳۹۶/۸/۲۴
از قدیم گفتن نون وپنیر با دل درد روش قیمت چلوکباب در میاد ! این مثل حکایت همین مسکن مهر است که با زلزله به روزی افتاده که تازه اگر بشود آنها را باز سازی کرد قیمت مسکنی می شود که از اول با هزینه بالا اما ایمن ساخته شده !
ناشناس۱۴۴۸۹۲۱۴:۵۹:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۲۴
مخالفم ساختمانهایی نظیر برجهای مسکونی و تجاری و مسکن مهر برای عمر مفید حدود 100 سال ساخته میشوند نه 10 سال و 20 سال شدت زلزله در کانون آن 7.3 ریشتر بوده و در محلهای نشان داده شده در عکسها بدلیل دوری از کانون زلزله شدت آن کمتر بوده است.
ناشناس۱۴۴۸۹۹۱۵:۰۳:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۴
مسکن مهر یک حرکت انقلابی بود که با قیمت بسیار نازل و در حجم بسیار زیاد ساخته و در اختیار مردم واجد شرایط قرار گرفت .
زهرا۱۴۵۲۶۳۲۲:۴۸:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۲۴
بيا من مسكن مهر دارم با مسكن شما عوض كنم فقط يك ماه بجاي ما زندگي كن توش ببين تا صبح خواب داري از همه جاش اب چكه ميكنه و داغونه!!! هفته پيش اسانسورش سقوط كرد يكنفر كشته شد تو پرند!! هفته قبل ترش برق گرفتگي تو اسانسورش!!!! خجالت هم خوب چيزيه!! همون نيكزاد بياد تو مسكن مهر زندگي كنه!! ببين مياد خودش و هفت جد ابادش!! يا همشون لواسان و زعفرانيه زندگي ميكنن!!!!
ناشناس۱۴۴۹۷۵۱۶:۱۱:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۲۴
آقای جهانگیری مردم بیچاره زیر آوارن شما داری خودتو تخلیه می کنی
ناشناس۱۴۵۰۰۹۱۶:۵۷:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۲۴
ناجوانمردی نبود که پول ملت بدبخت را به جیب زدید واین اطاقهای مرگ را تحویلشون دادید ؟
بابک۱۴۵۱۳۰۱۹:۳۰:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۲۴
باز کی بود کی بود شروع شد
ناشناس۱۴۵۱۶۱۲۰:۲۹:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۲۴
آقایان سر مسند ریاست اصلاح طلب تو را خدا کار کنید وقتتان تمام شد مردم به شما اعتماد کردن رای دادن
جواد۱۴۵۱۹۱۲۱:۰۸:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۴
درشهرمانه وزیرقبلی ونه وزیرفعلی هیچ کدام نه معماربودن نه کارگر.همشهری خودم همه کاره بودکه با وانت امدوبا ماشین اخرین مدل رفت من موندم و مسکن مهرر بی مهربله
ناشناس۱۴۵۲۰۸۲۱:۲۷:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۲۴
البته هم ما باید متوجه باشیم که در زلزله های قبلی که با همین شدت بوده تلفات ما چند ده هزار بود ولی در زلزله اخیر تلفات ما به یک هزار هم نرسید و باید از تمام کسانی که در این سالها سیاست مقاوم سازی ساختمانها را مدیریت کردند تشکر کرد.
ناشناس۱۴۵۲۴۰۲۱:۵۸:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۲۴
دير نيست که ايشون هم به بست نشينان بپيوندد.
ناشناس۱۴۵۲۹۶۲۳:۳۴:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۲۴
خیانت پیمانکاران ومسئولین ذیربط هیچ ارتباطی به جناح خاصی نداره وروحانی واحمدی نژادهیچکدام مستقیما"درمسکن مهرویابیمارستان تخریب شده کارگری نکرده اند.س نتیجه میگیریم که ازماست که برماست.
ناشناس۱۴۵۳۷۱۰۷:۲۷:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۲۵
همانطور كه پيمانكار بيمارستان تخريب شده بازداشت شده بايد همين اقاي نيگزاد به عنوان ساخت مسكن مهر با اين بي كيفيتي جوابگو باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین