لادی هابارد برنده جایزه ادبی «ارنست گاینز» شد

گروه کتاب الف،   3960823176
لادی هابارد برنده جایزه ادبی «ارنست گاینز» شد

به گزارش الف کتاب، ایبنا به نقل از دیلی میل، لادی هابارد، نویسنده اهل نیواورلئانز برای نخستین رمان‌اش به نام «ریبکینز بااستعداد» برنده جایزه ادبی «ارنست گاینز» شد. او در ماه ژانویه سال 2018 در مراسمی عمومی جایزه 10 هزار دلاری خود را دریافت خواهد کرد.
 
«ریبکینز بااستعداد» درباره سفرهای مردی 72 ساله به اسم جانی است که متوجه می‌شود آخرین فرد خانواده وی، الوئیز از استعدادی ویژه بهره می‌برد. الوئیز پیش از تولد، پدر خود را از دست می‌دهد؛ پدری که توانایی بالا رفتن از هر دیواری را داشت. جانی نیز قادر است نقشه مکان‌هایی که تاکنون به آن‌ها سفر نکرده است طراحی کند. دیگر اعضای خانواده نیز هر کدام توانایی خاصی دارند.
 
هابارد پس از شنیدن این خبر به «آسوشتیدپرس» گفت: «دریافت این جایزه برای من افتخار بزرگی است. این کتاب اولین تجربه من در حرفه نویسندگی است و توجه به کتاب برای من بسیار ارزشمند است. جایزه‌ای که به نام نویسنده بزرگ «ارنست گاینز» مزین شده و تاکنون نویسندگان بزرگی به آن دست یافته‌اند.»
 
هابارد 47 ساله اهل ماساچوست است، در فلوریدا بزرگ شده اما در حال حاضر در نیواورلئانز زندگی می‌کند. او تاکنون چندین داستان کوتاه و شعر منتشر کرده و پیش از این برنده جایزه مؤسسه «رونا جاف» در سال 2016 شده است. وی در حال حاضر استادیار دانشگاه «تولان» در بخش مطالعات آفریقا است و دروسی چون آثار علمی-تخیلی و سوررئالیسم در فرهنگ و ادبیات آمریکایی-آفریقایی را به دانشجویان آموزش می‌دهد.
 
هابارد معتقد است دریافت این جایزه به او اجازه می‌دهد با فراغ بال بر روی آثار دیگر خود کار کند. او می‌گوید: «در حال نوشتن رمانی تاریخی هستم که نیاز به تحقیقات زیادی دارد و دریافت هدیه مالی این جایزه به من اجازه می‌دهد نگران درآمدم در ماه‌های آینده نباشم.» وی مشتاقانه منتظر دریافت جایزه و دیدار با «ارنست گاینز» است: «دوست دارم به او بگویم به آثارش علاقه زیادی دارم. او نقش مهمی در نویسنده شدن من داشته است. داشتن الگویی که مثل من آفریقایی-آمریکایی است به من امید و انگیزه نوشتن داد و فهمیدم من هم می‌توانم نویسنده‌ای موفق باشم و آثارم خوانده شوند. به همین دلیل دیدار با ارنست گاینز برای من فرصت بزرگی به حساب می‌آید.»
 
جایزه «ارنست گاینز» و البته هدیه مالی آن توسط گروه بشردوستانه «باتون روژ» برای تقدیر از داستانِ نویسندگان آفریقایی-آمریکایی شکل گرفت و به نام ارنست هاینز نامیده شد تا اهمیت این نویسنده آفریقایی-آمریکایی را در دنیای ادبیات نشان دهد.
 
ارنست گاینز نویسنده آفریقایی- آمریکایی کتاب «درسی قبل از مرگ» است که آثارش به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و در کالج‌های مختلف تدریس می‌شود. «درسی قبل از مرگ» در سال 1993 برنده جایزه حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا شد. ارنست گاینز نشان «شوالیهِ» کشور فرانسه و مدال علوم انسانی آمریکا را نیز دریافت کرده است.
 
کریستال ویلکینسون سال گذشته جایزه «ارنست گاینز» را برای کتاب «پرنده توانگر» دریافت کرد. از دیگر برندگان این جایزه می‌توان به نویسندگانی چون تی. جرونیمو جانسون برای کتاب «به براگزویل خوش آمدید»، آتیکا لاک برای «فصل برش»، استفانی پاول واتز برای داستان «آنچه را می‌بریم که لازم داریم» و دینا مَنگِستو برای داستان «چطور هوا را بخوانیم» اشاره کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین