ایران 1 - 0 ونزوئلا ؛ برد خفیف تیم ملی در روز سیاه ایران

گروه ورزشی الف،   3960822302

تیم ملی ایران با یک گل موفق به شکست ونزوئلا در دیداری دوستانه شد.

ایران 1 - 0 ونزوئلا ؛ برد خفیف تیم ملی در روز سیاه ایران

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ در دیداری دوستانه در ورزشگاه خانگیNEC نایمخن هلند به مصاف ونزوئلا رفت که شاگردان کی روش توانستند حریف آمریکای جنوبی خود را با یک گل شکست دهند.

علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۷ برای ایران موفق به گلزنی شد.

ترکیب ایران: علی‌رضا بیرانوند (محمدرشید مظاهری ۴۶)، رامین رضاییان، سید جلال حسینی (امید ابراهیمی ۶۱)، مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت‌اللهی (اکبر ایمانی ۴۶)، علی کریمی، اشکان دژاگه (سامان قدوس ۴۶)، وحید امیری، احسان حاج صفی، علی‌رضا جهانبخش (کاوه رضایی ۶۱)، رضا قوچان‌نژاد (سردار آزمون ۶۱).

ترکیب ونزوئلا: فارینیز (کونتراس ۴۶)، هرناندز، اویخادا، چانسلور، آنخل، فیگوئرا، آراندا، آنیور، موریلو، روندون، ماچیس (لوسینا ۷۵).

گزارش نیمه نخست

دقیقه ۲: علی‌رضا جهانبخش در همان دقایق از جناح راست حرکتی را آغاز کرد و با ارسال خوبش رضا قوچان‌نژاد را در موقعیت خوب گل‌زنی قرار داد اما قوچان‌نژاد با ضربه‌ای بی‌دقت توپ را از بالای دروازه به بیرون زد.

دقیقه ۳: ایران در این دقیقه صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه ونزوئلا شد. اشکان دژاگه این ضربه را به دیوار دفاعی ونزوئلا کوبید و در برگشت، ضربه علی‌ کریمی از کنار دروازه ونزوئلا به بیرون رفت.

در دقیقه ۷، شوت سعید عزت اللهی از پشت محوطه جریمه به راحت در آغوش فارینیز قرار گرفت.

در دقیقه ۱۴، کار تاکتیکی بازیکنان ایران در سمت راست زمین ونزوئلا به شکل بسیار خوبی صورت گرفت تا در مقابل محوطه جریمه، توپ به حاج صفی برسد. حاج صفی هم از این موقعیت استفاده کرد اما شوت محکم او در میانه راه به صورت بازیکن ونزوئلا خورد و راهی به دروازه نیافت.

در دقیقه ۱۸، یک بار دیگر کار تاکتیکی بازیکنان ایران جواب داد اما باز هم بازیکنان ایران در زدن ضربه پایانی کم دقت بودند و دروازه ونزوئلا بسته ماند.

در دقیقه ۲۵، پاس خوب احسان حاج صفی به وحید امیری منجر به شوت زنی این بازیکن شد و ضربه محکم این بازیکن با فاصله اندک از دروازه ونزوئلا، به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۹، سانتر اشکان دژاگه از روی نقطه کرنر با ضربه سر سید جلال حسینی به توپ همراه شد که توپ با اختلاف اندکی بیرون رفت.

در دقیقه ۳۱، شوت روندون از فاصله‌ای حدودا ۳۰ متری از کنار دیرک دروازه ایران عبور کرد.

در دقیقه ۳۶، روی سانتر بازیکنان ونزوئلا از روی ضربه ایستگاهی و خروج اشتباه بیرانوند، توپ مقابل پای بازیکن این تیم قرار گرفت اما شوت او به سمت دروازه خالی ایران را سید جلال حسینی از روی خط برگشت داد.

در دقیقه ۴۴، سانتر ارسالی بازیکنان ایران در داخل محوطه شش قدم به امیری رسید اما هافبک ایران به جای ضربه زدن به توپ سعی در کنترل آن داشت که دروازه‌بان حریف توپ را در آغوش گرفت.

گزارش نیمه دوم

در دقیقه ۵۰، روی کار تیمی ونزوئلایی‌ها، این تیم صاحب موقعیت شوت زنی شد که ضربه مهاجم این تیم را محمدرشید مظاهری در آغوش گرفت.

در دقیقه ۵۵، سانتر سامان قدوس از روی نقطه کرنر با ضربه سر چکشی و محکم پورعلی‌گنجی مواجه شد اما دروازه بان تازه وارد این تیم توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۵۶، سانتر رامین رضاییان از سمت چپ زمین ونزوئلا به داخل محوطه جریمه این تیم، با ضربه سر قوچان نژاد به گل تبدیل شد اما داور این گل را به نشانه آفساید مردود اعلام کرد.

گل: در دقیقه ۵۷، ضد حمله تند و تیز بازیکنان ایران با خروج اشتباه دروازه‌بان این تیم همراه شد و امیری با یک پاس در عمق جهانبخش را مقابل دروازه خالی ونزوئلا قرار داد و او هم گل نخست بازی را برای ایران به ثمر رساند. جهانبخش در شهری گلزنی کرد که اولین تیم باشگاهی‌اش در هلند متعلق به این شهر (نایمخن) است.

در دقیقه ۵۸، روی اشتباه اکبر ایمانی مهاجم ونزوئلا صاحب موقعیت شد و ضربه این بازیکن را مظاهری دفع کرد.

در دقیقه ۶۰، سانتر بازیکن ونزوئلا و ضربه آکروباتیک بازیکن این تیم با اختلاف زیاد از بالای دروازه مظاهری عبور کرد.

در دقیقه ۶۳، پاس قوسی حاج صفی به داخل محوطه جریمه ونزوئلا به سردار آزمون رسید که شوت سرکش و یک ضرب او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۶۶، وحید امیری ابتدا سردار آزمون را در داخل محوطه جریمه ونزوئلا صاحب توپ کرد و او با پشت سر گذاشتن چند بازیکن توپ را به کاوه رضایی سپرد که ضربه او با برخورد به مدافعان این تیم راه به دروازه نیافت.

در دقیقه ۷۰، سوتلود بعد از دریبل پورعلی گنجی سانتر خود را به روی دروازه ایران فرستاد که روندون در حالتی نامتعادل توپ را به بیرون زد.

در دقیقه ۷۲، سانتر بازیکن ونزوئلا مقابل دیرک دروازه ایران به روندون رسید اما ضربه او را حاج صفی قطع کرد. این حمله ادامه داشت و بازیکنان ایران با اشتباهات خود چندین بار موجبات تهدید دروازه رشید مظاهری را فراهم کردند.

در دقیقه ۷۶، با اشتباه دروازه بان ونزوئلا توپ مقابل پای رضایی افتاد که سانتر او روی سر پورعلی گنجی فرود آمد اما مزاحمت مدافع حریف مانع از به سرم رسیدن گل دوم ایران شد.

در دقیق ۷۷، بازیکنان ونزوئلا روی یک ضد حمله سریع، حوالی محوطه شش قدم ایران صاحب موقعیت گل شدند که روی بی دقتی بازیکنان این تیم، موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۸۳، پاس بسیار خوب کاوه رضایی پشت سر بازیکنان ونزوئلا به سردار آزمون رسید اما شوت آزمون را دروازه‌بان ونزوئلا با پا برگشت داد.

در دقیقه ۸۸، شوت سوتلدو با واکنش بسیار خوب رشید مظاهری همراه شد تا کماکان دروازه ایران بسته بماند.

این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین