چرا از کیهان کلهر نمی‌پرسید؟

گروه فرهنگی الف،   3960822257

حواشی و حرف و حدیث‌ها در دنیای سینما به عنوان یکی از ارکان همیشگی تولیدات و رخدادهایی شده‌اند که در این حوزه اتفاق می‌افتند. در این بین همین حاشیه‌ها هستند که با درج و انعکاس اخبار آن‌ها در رسانه‌ها باعث می‌شوند که همیشه این فضا با موضوعی محل بحث و مناقشه باشد.

چرا از کیهان کلهر نمی‌پرسید؟

به عنوان نمونه، مدتی پیش بود که خبر حضور یک بازیگر ترکیه‌ای در فیلم «جن زیبا» به کارگردانی مهرداد فرید، سر و صدا به پا کرد و بازتاب‌های مختلفی را از موافق تا مخالف به خود اختصاص داد.در این باره برخی از رسانه‌ها و منتقدان معتقد بودند که این انتخاب جای بحث دارد و شاید لزومی برای رقم زدن چنین اتفاقی در فیلم وجود نداشت.
بعضی دیگر نیز استفاده از بازیگران خارجی را عاملی برای گریز فیلمساز از چارچوب‌هایی که برای بازیگران ایرانی به ویژه خانم‌ها در نوع پوشش و حجاب وجود دارند، می‌خوانند و حضور این بازیگر را نیز به همین موضوع ارتباط می‌دهند.


به گزارش صبح نو، در کنار این افراد گروهی تنها اخبار مربوطه را بدون نگاه خاصی منعکس می‌کنند.در ادامه این اخبار جنجال برانگیز به تازگی اخباری مبنی بر حضور «آینور دوغان» خواننده سرشناس کُرد و ترکیه، در جدیدترین فیلم آقای کامبوزیا پرتوی، که با عنوان «کامیون» در حال آماده شدن برای جشنواره فیلم فجر است، منتشر شد. خبری که بازهم سر و صدا به پا کرد.

پرتوی:فضای فیلم به این اتفاق نیاز دارد
پرتوی درباره حضور این خواننده در فیلمش به «صبح نو» گفت: حضور آینور دوغان، یک پیشنهاد از طرف آهنگساز کار بود و در حال حاضر ما و ایشان در حال مطالعه و بررسی هستیم که این اتفاق چه کمکی می‌تواند به فیلم کند و این همکاری در صورت وقوع برای بخش‌هایی از آهنگ متن کار اتفاق می‌افتد.


او در پاسخ به استفاده از هنرمندان از خواننده گرفته تا بازیگران خارجی در فیلم‌ها و تولیدات ایرانی و لزوم این اتفاق بیان کرد: زمانی که کاری ساخته می‌شود باید ببینیم که آن فیلم به چه چیزی نیاز دارد. من هم مثل هر فیلمساز دیگری، در خدمت فیلم و داستانی هستم که با یک گروه قرار است ساخته شود.


درباره «کامیون» هم چون بخشی از این فیلم در کردستان می‌گذرد و زبان آن هم کردی است، در نتیجه ما در این فکر هستیم که چه عواملی می‌توانند ما را به فضایی که کار دارد، نزدیک‌تر کند و برای مخاطب هم قابل باور باشد. این اتفاق هم مسأله عجیبی نیست و همان طور که ما عرب‌ها را می‌آوریم تا در فلان کار چیزی بخوانند و نقش خاصی را بازی کنند، برای دیگر تولیدات نیز به همین شکل است و تفاوتی ندارد، تلاش ما بر فضاسازی بهتر در کار است، به همین دلیل در بعضی موارد لازم است تا از چهره‌های دیگری که در کشورهای دیگر هستند و می‌توانند کمکی برای فیلم باشند، در چارچوبی که وجود دارد استفاده کنیم.
وی درباره دلیل انتخاب این خواننده گفت: برای این فیلم هم من بررسی کردم و از بین خوانندگان کرد خودمان و کسانی که حداقل من می‌شناسم و با آن‌ها آشنا شدم، کسی که ویژگی‌های لازم را برای این فیلم را داشته باشد ندیدم و در واقع بین خوانندگان خود ما چنین شخصی نبود؛ به همین دلیل با توجه به صدای خاصی که خانم آینور دارد، ما دیدیم که حضور او می‌تواند اتفاق خوبی برای فیلم باشد و به آن کمک کند، از همین رو این پیشنهاد مطرح شد.

چرا به بقیه انتقاد نمی‌کنید
پرتوی با اشاره به همکاری آینور دوغان با کیهان کلهر، ادامه داد: در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا سراغ این خواننده رفته‌اید، جدا از بحث کمکی که به فضای فیلم می‌کند، باید بگویم که چرا این سؤال را از کیهان کلهر نمی‌پرسید و به او انتقاد نمی‌کنید که چرا در آلبوم خود از خواننده کرد خارجی استفاده کرده؟ خوب آقای کلهر هم موسیقی و صدای ایشان را برای کارشان مناسب دیدند و این اتفاق افتاد، به همین دلیل مسأله رخ داده، چیز عجیبی نیست.


او اضافه کرد: خود من در فیلم کافه ترانزیت به یک بازیگر روس برای بازی در یکی از نقش‌ها نیاز داشتم و در این راستا گشتیم و یک نفر را پیدا کردیم، اتفاقی که به هیچ یک از ایرانیان و گروه‌ها لطمه‌ای وارد نکرد، آن زمان کسی به این مسأله معترض نشد که‌ای وای بازیگران ما در خطر افتادند و صحبت‌های این چنینی دیگری که گهگُداری مطرح می‌شوند، چرا که این نیاز خود فیلم بود و اگر هر فیلمسازی برای کارش چنین نیازی را حس کند، سراغش می‌رود تا کار بهتری را ارائه دهد. الان نیز همین طور است، فیلمنامه و فضای فیلم «کامیون» به یک خواننده غیرایرانی نیاز دارد و ما نیز در همین راستا سراغ چنین شخصی رفتیم.
کارگردان فیلم «کامیون» در پاسخ به این که آیا حضور دوغان قطعی شده است یا خیر گفت: ما این پیشنهاد را با ایشان در میان گذاشتیم و صحبت‌هایی در این زمینه شده ولی ما همچنان در حال بررسی هستیم که ببینیم حضور او تا چه اندازه می‌تواند به فیلم کمک کند.


این کارگردان که در این فیلم از یک بازیگر غیرایرانی دیگری به نام تروسکا جولا، نیز استفاده کرده است، در خصوص این چهره نیز عنوان کرد: تروسکا کولا هم بازیگر کردی است که او هم به دلیل فضایی که فیلم دارد، انتخاب شد و پیش از این نیز در فیلم‌های مربوط به آن طرف بازی کرده است.

کامیون در راه جشنوراره فجر
پرتوی درباره حضور «کامیون» در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: این فیلم که صدا گذاری آن به پایان رسیده، در حال آماده شدن برای جشنواره فیلم فجر است و در روزهای آتی فرم مربوط به جشنواره را هم پر می‌کنیم.
در فیلم سینمایی «کامیون» خانم‌ها و آقایان سعید آقاخانی، نیکی کریمی، تروسکا جولا، رامین راستاد، یعقوب پرسا، نسرین مرادی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

آخرین عناوین