آمار مجروحان به 6000تن رسید/ حضور ارتش در مناطق زلزله‌زده/تعداد کشته‌شدگان به345 نفر رسید/118 پس لرزه

گروه اجتماعی الف،   3960822011 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

به دنبال وقوع زلزله شدید در سلیمانیه عراق برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

آمار مجروحان به 6000تن رسید/ حضور ارتش در مناطق زلزله‌زده/تعداد کشته‌شدگان به345 نفر رسید/118 پس لرزه

معاون استاندار کرمانشاه تعداد کشته های زلزله در استان کرمانشاه را ۱۲۹ نفر و تعداد مصدومان را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد

لرزیدن تعداد زیادی از استان‌های کشور طی شامگاه یکشنبه موجب وحشت عمومی و حضور مردم در خیابان‌ها شد. در این گزارش علاوه بر آخرین وضعیت خسارات زلزله در غرب کشور، اخبار برخی از استان‌هایی که در جریان این زمین‌لرزه تکان خوردند آمده است.  مطابق اطلاعات اولیه منشأ لرزش استان‌های مختلف کشورمان وقوع زلزله در مرز کرمانشاه با کشور عراق بوده است. این زمین‌لرزه در منطقه «ازگله» استان کرمانشاه ثبت‌شده است.

امدادرسانی به زلزله‌زدگان زلزله ۷.۲ ریشتری استان کرمانشاه که شب گذشته همزمان با این استان در چند استان‌ کشور نیز احساس شد، همچنان ادامه دارد. سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به ۲۰۷ تن رسیده است.

وزارت بهداشت آخرین آمار مصدومان تا این لحظه را ۲۵۰۴ نفر اعلام کرده است.

 جزئیات اخبار مربوط به این زمین‌لرزه را در زیر می‌خوانید.

 16:10  : 125 مصدوم زلزله در راه تهران/ درخواست از شهرداری برای اسکان همراهان مصدومان

علیرضا عسگری مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اشاره به مدیریت موفق دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اقدامات درمانی حادثه شب گذشته زلزله غرب کشور اظهار کرد: با توجه به تخریبی که در برخی بیمارستان‌های منطقه صورت گرفته، بیماران نیازمند به اقدامات درمانی بیشتر به شهرستان‌های همجوار به خوبی منتقل شده‌اند. ۱۲۵ بیمار نیز وارد تهران می‌شوند و هماهنگی‌های لازم با تهران و البرز برای پذیرش آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: کادر اعزام پزشکان و پرستاران داوطلب به این مناطق به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند. ۲۰۰ نیروی پزشک و پرستار نیز به کادر درمانی کرمانشاه اضافه می‌شوند. وزیر بهداشت نیز در حال حاضر به همراه معاونان و مشاوران خود در منطقه حضور دارد.

عسگری تاکید کرد: از شهرداری تهران و همچنین دستگاه‌های حمایتی انتظار داریم که به اسکان همراهان بیماری که از کرمانشاه به تهران اعزام می‌شوند کمک کنند چراکه آنها باید در شرایط روحی و روانی خوبی قرار بگیرند.

 

15:30:اعلام شماره حساب برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور

در پی تشکیل کمیته بحران به منظور کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه در ستاد مرکزی سازمان بهزیستی کشور ، امروز تیم کمیته بحران به مدیریت رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد عازم استان کرمانشاه شدند.

 سازمان بهزیستی شماره حساب ۹۰۱۹۰ بانک ملت؛ شماره مشارکهای مردمی بهزیستی کشور را ویژه کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اعلام کرد.

 

15:00: تعداد زخمی‌های زلزله غرب کشور به بیش از ۶۰۰۰ نفر رسید/ تعداد کشته شدگان زلزله غرب کشور به 345 نفر رسید.

 

14:45: دمای هوا در برخی مناطق زلزله زده کرمانشاه امشب به نزدیک صفر درجه می‌رسد.

 

14:40: زلزله‌زدگان ثلاث باباجانی به غذا، دارو، پتو و چادر احتیاج فوری دارند

نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی با ابراز گلایه از خدمت‌رسانی کُند به زلزله‌زدگان گفت که در حال حاضر در منطقه ثلاث باباجانی احتیاج به غذا، دارو، پتو و چادر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان وجود دارد. ما از دولت، وزرا و رییس‌جمهور می‌خواهیم که هر چه سریعتر این امکانات را فراهم کنند.

14:30وزیربهداشت وارد کرمانشاه شد

وزیر بهداشت به همراه وزیر کشور و رییس جمعیت هلال احمر ایران برای بررسی وضعیت مصدومان زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور وارد کرمانشاه شد.

 

14:00 پیام ظریف  در پی زلزله شدید در غرب کشور

وزیر خارجه کشورمان جان‌باختن تعدادی از هموطنان‌مان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت.

  13:30سازمان پزشکی قانونی آخرین آمار کشته‌شدگان زلزله غرب کشور را ۳۴۱ نفر اعلام کرد.

معاینه ۳۴۱ جسد در کرمانشاه + آمار تفکیکی شهرستان‌ها

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور ۳۴۱ جواز دفن تا این لحظه (ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جانباختگان شهرستانها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

معاینه شده در کرمانشاه ۱۸ نفر
فوتی‌های اسلام آباد ۲۲ نفر
فوتی‌های کرند ۱۴ نفر
فوتی‌های سرپل ذهاب ۲۴۱ نفر
فوتی‌های قصر شیرین ۲۸ نفر
فوتی‌های ثلاث ۱۵ نفر
فوتی‌های جوانرود ۳ نفر

 

13:20نبود آب و برق؛ مهمترین مشکلات مناطق زلزله‌زده

اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل منطقه برق و آب است لذا تلاش می‌کنیم مشکل آب را با تانکرهایی که قرار است به منطقه برسند، برطرف کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مشکل آب شرب سرپل ذهاب که عمده مشکل این منطقه است، تا فردا برطرف شود.

 

 13:10اعزام یگانهای منطقه پدافند هوایی غرب به مناطق زلزله زده

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی گفت: یگانهای منطقه پدافند هوایی غرب کشور در همدان، کرمانشاه، ایلام و آبدانان برای کمک به آسیب دیدگان زلزله در آماده باش کامل قرار گرفتند.

 

12:45: اعزام تیم مشاوره‌ بهزیستی به مناطق زلزله زده غرب کشور

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور از اعزام تیمی از این سازمان با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای به بازماندگان زلزله غرب کشور خبر داد.

 

12:30 رییس جمهور فردا به کرمانشاه می‌رود

رییس جمهور فردا (سه شنبه)درجمع زلزله‌زدگان غرب کشور حاضر می‌شود.

12:00تشکیل ستاد ویژه کمک به زلزله‌زدگان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

مخبر رییس ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن تشکیل ستاد به تمام زیرمجموعه های آن  دستور تامین و ارسال تجهیزات و اقلام مصرفی مورد نیاز به مناطق زلزله زده را صادر کرد.
شایان ذکر است ازساعات اولیه صبح امروز 20 تریلی موادغذایی،درمانی و پتو از طرف ستاداجرایی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

11:45 جمع کشته‌های زلزله استان کرمانشاه به 328 نفر رسید

پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام صدور 328 جواز دفن تا این لحظه (ساعت 11:40 دقیقه) برای جان باختن زلزله شب گذشته، تعداد جان باختگان شهرستان‌ها را به تفکیک زیر اعلام کرد:

کرمانشاه 10 نفر
اسلام آباد 22 نفر
کرند 14 نفر
سرپل ذهاب 236 نفر
قصر شیرین 28 نفر
ثلاث 15 نفر
جوانرود 3 نفر

 

11:20 جدیدترین آمار مصدومان و کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد

 ایرج حریرچی با بیان اینکه تاکنون 5346 نفر در بیمارستان‌های کرمانشاه پذیرش شده‌اند گفت: 3748 نفر به صورت سرپایی، 717 نفر بستری و 400 نفر ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: 274 نفر نیز به سایر بیمارستان‌های استان و همچنین همدان اعزام شده‌اند. همچنین 207 نفر نیز تاکنون فوت شده‌اند. این در حالیست که پزشکان و پرستاران متعددی از شهرهای دیگر عازم مناطق زلزله‌زده‌ هستند. شرایط از نظر تعداد مجروحان تقریبا پایدار است اما با توجه به اینکه روستاها به صورت کامل آواربرداری نشده‌اند، آماده هستیم مجروحان جدید را بپذیریم.

 

11:10ترافیک فوق سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از افزایش ترافیک محورهای ورودی به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: پلیس راه از تردد اتومبیل‌هایی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند جلوگیری خواهد کرد، لذا درخواست می‌کنیم مردمی که مسوولیتی در مناطق زلزله زده ندارند از تردد در این مناطق خودداری کنند.

 

 

11:00 آسمان امروز و فردای کرمانشاه ابری است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کرمانشاه و سرل پل ذهاب گفت: آسمان این شهرها با افزایش ابر طی روز آینده همراه خواهد بود.

 

10:55 : کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در مناطق زلزله زده/ بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان به دلیل افزایش کشته‌شدگان و مصدومان زلزله شب گذشته خبر داد.

 

10:50 :وزیران کشور و بهداشت به همراهی تیمی از ریاست جمهوری عازم استان کرمانشاه شدند

به دستور رییس جمهور ، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

 

10:40: اعزام اکیپ امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تا ظهر/زلزله دیشب ربطی به گسل تهران ندارد

شهردار تهران با بیان اینکه تا ظهر امروز یک اکیپ برای امداد، کمک‌رسانی و اهدای موادغذایی و بهداشتی به مناطق زلزله زده اعزام می شود،گفت: زلزله شب گذشته مربوط به گسل‌های زاگرس بود و هیچ ربطی به تهران که تحت تاثیر گسل‌های البرز است، ندارد.

 

10:30:انتقال مصدومان به تهران در صورت نیاز

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شرایط مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است و در صورت نیاز مصدومان به مناطق دیگر از جمله تهران منتقل می‌شوند.

 

10:10: اسامی کشته‌شدگان زلزله غرب کشور اعلام شد

سازمان پزشکی قانونی اسامی 14 تن از کشته شدگان زلزله استان کرمانشاه را اعلام کرد.

 سازمان پزشکی قانونی فهرست اسامی جانباختگان زلزله استان کرمانشاه را تا  ساعت  10:18  اعلام کرد.

 09:48 آمادگی سازمان ملل برای کمک به ایران پس از وقوع زلزله در غرب کشور

 گری لوئیس هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در ایران نیز در واکنش به زلزله شب گذشته در غرب ایران یک پیام تسلیت در صفحه توئیتر خود منتشر و با مردم ایران ابراز همدردی کرد. وی در این پیام نوشت: «تسلیت به دولت و مردم  ایران برای زلزله مرگبار در مرزهای غربی این کشور. وضعیت  در نیمه شب گذشته خیلی مشخص نبود اما با طلوع خورشید بیشتر درباره کشته شدگان و افراد زخمی اطلاعات به دست می‌آید. در صورت نیاز سازمان ملل آماده همکاری است».

  09:36 آماده باش یگان‌های غرب ارتش جهت کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور یگانهای مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تیپ از این نیرو جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد محل حادثه شدند. به دلیل نیاز به برقراری بیمارستان صحرایی در منطقه، آسایشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخلیه و تبدیل به بیمارستان صحرایی شد و در همان ساعات ابتدایی نیز ۲۷۰  مصدوم توسط تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی مورد مداوا قرار گرفتند.

به گفته وی، کلیه آمبولانس‌های بهداری های ارتش در مناطق غربی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند. در حال حاضر فرماندهی نیروی زمینی در حال عزیمت به مناطق حادثه دیده هستند.

 

 09:33 آخرین آمار مصدومان زلزله غرب کشور/آماده باش بیمارستان‌های تهران برای پذیرش مصدومان

بنابر آخرین خبر اعلامی وزارت بهداشت از آمار مصدومین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تعداد مصدومان تاکنون به ١٦٨٦ نفر رسیده است. همچنین ۱۳۶ دستگاه آمبولانس، ۲۰ واحد اتوبوس آمبولانس و سه فروند هواپیما برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزم شده‌ است.  ۲۰۰  تخت بیمارستانی نیز برای اعزام مصدومین به استان‌های همجوار آماده شده‌اند. همچنین چهار باب بیمارستان صحرایی در این مناطق مستقر شده است. همچنین تاکنون  ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و شش ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده اند. در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان هستند.

 

 09:33 فراخوان برای کمک به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده

سخنگوی سازمان انتقال خون در  فراخوانی از تمامی دارندگان گروه خونی -  O (او منفی) دعوت کرد تا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

 09:32 استقرار ۱۴۰ آمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ قطعی دست‌کم ۲۰۰ تن در زمین لرزه غرب کشور خبر داد و گفت:۱۴۰ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند .

 09:09 ترافیک سنگین در محورهای ورودی مناطق زلزله‌زده

 سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در محورهای قصرشیرین و سرپل ذهاب خبر داد و با بیان اینکه با توجه به زلزله‌ای که شب گذشته در این استان به وقوع پیوست و قصرشیرین و سرپل ذهاب را درگیر کرد، شاهد بسته شدن برخی از محورها بوده‌ایم، گفت: برخی محورهای مواصلاتی و اصلی پس از وقوع زلزله همچون محور سرپل ذهاب – پاوه، دالاهو – پل ذهاب مسدود شد که خوشبختانه با کمک نیروهای امدادی بلافاصله بازگشایی شد.

 

 08:55 اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت

 معاون مدیریت بحران کشور نیز نجات جان مجروحان و بیرون آوردن زیرآوار ماندگان را اولویت اصلی نیروهای امدادی در زلزله کرمانشاه دانست و در عین حال از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت خبر داد.

علی ربیعی نیز با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله، اعلام کرد: تمام دستگاههای ذیربط وزارت در  استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شدند.

 

۰۸:۳۵ مردم از تردد بی مورد در مکان های زلزله زده خودداری کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده استان در راستای تسهیل و سرعت در خدمات رسانی به آن ها خبر داد و گفت: از مردم می خواهیم از تردد بی مورد در مناطق زلزله زده و ایجاد ترافیک خودداری کنند.

۰۸:۳۰  شمار کشته شدگان زلزله شب گذشته به ۲۰۰ نفر رسید

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه آخرین آمار کشته شدگان زمین لرزه شب گذشته را در کشور ۲۰۰ نفر بیان کرد و گفت: ۱۶۴ نفر از این تعداد در استان کرمانشاه فوت کرده اند، وی همچنین آخرین آمار زخمی ها را ۱۶۸۶ نفر در مجموع استان های درگیر با زمین لرزه اعلام کرد.


۰۷:۳۰ افزایش تعداد مجروحان

بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آمار مجروحان زلزله را ۱۶۸۴ نفر اعلام کرد.


۰۶:۵۹ بالگردها پرواز کردند

امیر سرتیپ حیدری فرمانده  نیروی زمینی ارتش با اشاره به پرواز بالگردها به سمت مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: پادگان ابوذر سرپل ذهاب بیمارستان شد.


۰۶:۲۲ اسامی مصدومان بستری در بیمارستان قصرشیرین:


1. والیه نجفی
2. فاطمه خانی
3. امید افشار
4. شمسی ویسی
5. فرانک ویسی
6. پروین خدایی
7. مریم رضایی
8. بغرین صفری
9. عبدالکریم حیدری
10. فرزاد خیری
11. میلاد نجفی
12. محمد رضا ابراهیمی
13. سیاووش حیدری
14. کریم حیدری
15. محمد امیر محمدی
16. علی تاری
17. امیر فتاحی
18. شراره راد
19. سیما یارمرادی
20. طلیه نظری
21. متین امیری
22. پریناز رستمی
23. حبیب حسینی
24. حمید حافر
25. والیه سلیمی
26. شمس الله حسین نیا
27. اقبال نوروز آبادی
28. محمد نورایی
29. مصطفی احمدی
30. آمنه دلدی
31. سوگل یارمرادی
32. مریم جمالی
33. آنتا سجادی
34. سمیه مرادی
35. مریم مالکی
36. یار حسن پرواره
37. شایان پیشیار
38. توران مرادی
39. آرمیتا برمخ
40. عبدالحمید ترابی خواه
41. محمد رضا فرامرزی
42. سیما عزیزی
43. گل بانو موسیان
44. پیمان محمدی
45. سلطان مراد محمدی
46. عباس رئوف
47. امید رئوف
48. نرگس حبیبی
49. سیامک یازی
50. هستی بایسته
51. دیگ وار مازودی
52. ارسان یار
53. فاطمه فتاحی
54. معصومه عبدالملکی
55. فتانه مرادی
56. پیمان مرادی
57. آیدین مرادی
58. سهیلا رستمی
59. شاهین امامی
60. علی نودهی
61. اوالفضل بامشاد
62. هادی نادری
63. نسرین پارسه
64. شیرین نوروزی
65. زهرا نعیمی
66. رحمان درون پرور
67. عزن گلرخ
68. مولود محمدی
69. اسد همتی
70. ملک میرزایی
71. حبیب الله حسینی
72. گوهر نجفی
73. سمیرا جلیلی
74. کیانوش وسیع پیام
75. قباد آلی نژاد
76. زهرا کرندی
77. عبدالله فرخی
78. پرستو رستمی
79. لیدا الیس پور
80. فرید هاشمی
81. شراره راغ
82. فاطمه خانی
83. مرضیه رجبی
84. علیجان نظری
85. سوسن جگرلو
86. روح الله عزیزی
87. مژگان احمدی نژاد
88. سهراب موسیوند
89. علی محمد منصوری
90. سلمان قنبری
91. لیلا حسینی
92. پروین حسینی
93. محیا حسینی
94. فرشته صیادی
95. منظر صیادی
96. جمیله دهقانمنش
97. سهراب ترابی
98. نقی گودرزی
99. زهرا محبی
100. سمیه مرادی
101. احمد اولاد
102. شهاب شرقی
103. غزال پرنو
104. علیشاه رحمانی
105. آرمان عزیزی
106. فرزانه سالمی
107. فوزیه بازداران
108. میلاد پایبرجا
109. آرش فرامرزی
110. فاطمه نعمتی جگرلویی
111. مرضیه الهی
112. شریف نوروزی
113. میثم هاشمی
114. احسان هاشمی
115. حبیب الله حسینی
116. حسین پارس
117. گودرز رضایی
118. حسن مرادی
119. غمرناز نوروزی
120. فرامرز حبیبی

 ۰۶:۱۱ نیاز به چادر برای اسکان اضطراری

فرماندار قصرشیرین گفت: فوری ترین نیاز ما در قصر شیرین تعدادی چادر برای اتمام عملیات اسکان اضطراری است.


۰۵:۵۲ محورهای مواصلاتی روستایی کرمانشاه تا ۱۰صبح باز می‌شوند

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: محورهای مواصلاتی روستایی کرمانشاه تا ۱۰صبح باز می‌شوند.


۰۵:۲۱ تعداد کشته ها به ۱۴۱ نفر رسید

بهنام سعیدی معاون پیش‌بینی و پیشگیری و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آمار کشته ها را ۱۴۱ و مجروحان را ۸۶۶ نفر اعلام کرد.


۰۵:۰۰ ۳ روز عزای عمومی در کرمانشاه اعلام شد

استاندار کرمانشاه سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام کرد.


۰۴:۴۹ فعالیت ۷۳۰ نیرو در مناطق زلزله‌زده/عمده کار نجات و جستجو انجام شد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت ۷۳۷ نیروی امدادی در مناطق زلزله‌زده گفت: عمده کار جستجو و نجات زلزله‌زدگان انجام‌شده است. مرتضی سلیمی در سخنانی با اشاره به اینکه ۲۹ تیم جستجو و نجات در مناطق زلزله زده فعال هستند، اظهار داشت: علاوه بر این ۳۳ تیم امدادی دیگر در منطقه حضور دارند.

وی با بیان اینکه نیروهای ۴ استان همدان، لرستان، کردستان و مرکزی وارد مناطق زلزله شده اند، تصریح کرد: بخش عمده ای از کار جستجو و نجات زلزله زدگان انجام شده است و امیدواریم تا قبل از طلوع آفتاب کار جستجو و نجات افراد پایان یابد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ۲۵ درصد مردم زلزله زده اسکان اضطراری یافته اند، افزود: ۹ تیم درمان اضطراری نیز در مناطق زلزله زده حضور دارند. اقلام چادر و پتو نیز قبل از ساعت ۸ تا ۹ صبح از سوی استان های مختلف به مناطق زلزله زده می رسند.


۴:۳۸ تعداد کشته ها به ۱۲۹ نفر رسید

۰۴:۳۵ آغاز عملیات آواربرداری در کرمانشاه

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که ساعت ۴ بامداد امروز آغاز شده و در حال برگزاری است، اظهار کرد: آواربرداری‌ها در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه آغازشده است.


۴:۲۳ تعداد جان باختگان تا ساعت ۴ بامداد ۱۱۷ نفر

وزیر کشور تعداد جان باختگان زلزله را تا ساعت چهار بامداد دوشنبه ۱۱۷ نفر اعلام کرد.

بنابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی گفته است: کار امداد و نجات همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی چادرهای اضطراری به صاحبان خانه هایی که منزلشان آسیب دیده است توزیع می کنند.


۰۳:۵۸ نیاز زلزله‌زدگان به پتو/ مشکل سوخت در کرمانشاه نداریم

استاندار کرمانشاه از نیاز زلزله‌زدگان به پتو خبر داد و گفت: در جایگاه‌های سوخت خودرو کرمانشاه، مشکل سوخت نداریم. هوشنگ بازوند با بیان اینکه الان جاده های ارتباطی برقرار است، تصریح کرد: هنوز برخی روستاها و بخش ها برق شان وصل نشده که فکر میکنم تا یک ساعت دیگر برق این مناطق وصل شود.


۰۳:۵۰ افزایش تعداد کشته ها به ۹۳ نفر

رئیس اورژانس کشور از افزایش تعداد کشته های زلزله در استان کرمانشاه به ۹۳ نفر خبر داد. این امار را شبکه خبر به نقل از پیرحسین کولیوند تایید کرده است.


۰۳:۴۴ برق «سرپل ذهاب» قطع است/ کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از قطعی برق در منطقه «سرپل ذهاب» و کمبود پزشک متخصص خبر داد.


۰۳:۲۷ افزایش تعداد بالگردهای امدادی اعزامی به مناطق زلزله‌زده به ۱۰ فروند

رئیس سازمان امداد و نجات از افزایش تعداد بالگردهای امدادی اعزامی به مناطق زلزله‌زده، به ۱۰ فروند خبر داد.


۰۳:۱۹ سرما در مناطق زلزله زده کرمانشاه/ مردم در خیابان ها آتش افروختند

 در پی زلزله  در استان کرمانشاه ده‌ها هزار نفر از مردم شب را در هوای سرد در خیابان های سپری می کنند. به دلیل روشن ماندن تعداد زیادی از خودرو ها و افروختن آتش در کنار خیابان توسط مردم دود و فضای مه آلودی سطح شهر کرمانشاه را فرا گرفته است.


۰۳:۰۴ احتمال افزایش کشته ها تا ۱۰۰ نفر

منابع غیررسمی از کشته شدن ۶۰ نفر در سرپل ذهاب و بیش از ۴۰ نفر در ثلاث باباجانی و قصر شیرین خبر می‌دهند.


۳:۰۰  عملیات آواربرداری هر چه زودتر در مناطق زلزله زده انجام شود

وزیر کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: امکانات و تجهیزات مورد نیاز هر چه سریعتر از استانهای مجاور به مناطق زلزله زده منتقل شود. رحمانی فضلی از نیروهای سپاه و ارتش خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ایجاد بیمارستان صحرایی و آواربرداری در مناطق زلزله زده اقدام کنند.


۰۲:۳۶ پیش‌بینی اسکان اضطراری ۷۰ هزار نفر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: پیش‌بینی اسکان اضطراری ۷۰ هزار نفر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه شده است.


۰۲:۲۱ تصاویر حضور مردم کرمانشاه در سطح شهر پس از وقوع زلزله

 


۰۲:۱۵ ادارات استان کرمانشاه فردا تعطیل نیست

 ادارات استان کرمانشاه فردا تعطیل نیست و فقط مدارس استان تعطیل است.


۰۲:۱۴ بسیج امکانات سپاه/ ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در ایلام و کرمانشاه

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در استان‌های کرمانشاه و ایلام برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان خبر داد.


 ۲:۰۴ دستور وزیر بهداشت

با دستور وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.


۰۲:۰۳ آمار کشته ها به ۶۱ نفر رسید

رئیس اورژانس کشور تعداد کشته های زلزله در سرپل ذهاب استان کرمانشاه را ۶۱ و تعداد مجروحان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

کولیوند با اشاره به اینکه با هماهنگی با عزیزان سپاه و فرمانده پدافند غیرعامل و فرمانده نیروی زمینی ارتش، ۲۰ فروند بالگرد آماده شده است، افزود: یک هواپیما هم برای انتقال مصدومین به تهران آماده است.


۰۱:۴۸ اسکان اضطراری زلزله‌زدگان ۳ شهر استان کرمانشاه

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در ۳ شهر استان کرمانشاه خبر داد.


۰۱:۲۷ آمار کشته ها به ۳۰ نفر رسید

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از مجروح شدن ۲۰۰ نفر و کشته شدن ۳۰ نفر در استان کرمانشاه براثر وقوع زلزله خبر داد


۰۱:۰۱ تصاویر جدید از خسارات زلزله

 

۰۰:۵۹ ستاد بحران وزارت کشور تشکیل جلسه داد/ زلزله در مرز رخ داده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل جلسه ستاد بحران وزارت کشور در پی وقوع زلزله خبر داد و گفت: آمار مجروحان و فوتی‌ها ضدونقیض است.

اسماعیل نجار در سخنانی با اشاره به اینکه ستاد بحران وزارت کشور در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه تشکیل جلسه داده است، اظهار داشت: زلزله ۷.۳ ریشتری در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه در مرز استان کرمانشاه و عراق داشتیم، نزدیک ترین محل به کانون زلزله در کرمانشاه، منطقه «ازگله» است و با شهرهای عراق فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هم وقوع چنین زمین لرزه ای در آن منطقه نداشته ایم، تصریح کرد: منطقه ازگله ۵ کیلومتر با کانون زلزله فاصله دارد؛ این زلزله استان های همجوار را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه زلزله در قصرشیرین و سرپل ذهاب و روستاهای منطقه شمال غرب کرمانشاه بیشترین تاثیر را داشته است، افزود: آمار مجروحان و فوت شدگان حادثه یک مقدار ضد و نقیض است و به محض جمع بندی؛ آمار صحیح ارائه می شود.


۰۰:۴۶ ریزش کوه باعث انسداد برخی محورهای استان کرمانشاه شد

بهمن خسروانی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در محورهای ثلاث باباجانی- جوانرود، پاتاق- سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه، ریزش کوه باعث انسداد محورها شده است.


۰۰:۴۵ آخرین وضعیت زوار در عراق

مجید آقابابایی مدیرکل مرزی وزارت کشور اعلام کرد که به رغم حادثه زلزله ساعاتی قبل در عراق ، ایران و نوار مرزی دو کشور زائران ایرانی در امنیت و آرامش در حال ورود به کشور هستند.


۰۰:۴۳ ثبت ۱۲ پس لرزه

پس از وقوع زمین لرزه ۷.۲ ریشتری در استان کرمانشاه ۱۲  پس لرزه تا کنون ثبت شده است.


۰۰:۴۲ تمام فرودگاه‌های غرب کشور فعال هستند

شرکت فرودگاه ها اعلام کرد: با وجود زلزله به وقوع پیوسته در غرب ایران، تمام فرودگاه های این منطقه فعال هستند.

طبق اعلام این شرکت، فرودگاههای ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه هیچ اشکالی در فعالیت ندارند و برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.


۰۰:۴۰ آمار جدید از امدادرسانی

سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد تا کنون ۶۰ مصدوم  به بیمارستان قصرشیرین منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

پیرحسین کولیوند در سخنانی اظهار داشت: تاکنون دو نفر براثر زلزله فوت شده اند.


۰۰:۳۹ دستور رئیس جمهوری

رییس جمهوری دستورات لازم را برای امدادرسانی و رسیدگی به مردم مناطق زلزله زده غرب کشور صادر کرد.

در پی وقوع زلزله در بخشهایی از استانهای غربی و مرکزی کشور ، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.


۰۰:۳۷ ۲۰ فروند بالگرد آماده پرواز هستند

رئیس اورژانس کشور از امدادرسانی به ۶۰ مصدوم زلزله‌زده در بیمارستان قصر شیرین خبر داد و گفت: ۲۰ فروند بالگرد آماده پرواز هستند.


۰۰:۰۲ لزوم آماده باش استان های معین/۶ نفر در قصر شیرین جان باختند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بر لزوم آماده باش استان های معین کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تاکنون شش نفر در قصر شیرین بر اثر زمین لرزه جان باخته اند.


تصاویری از حضور مردم در خیابان

 

 

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.


۰۰:۰۲ ۵ شهرستان کرمانشاه خسارت دیدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از وارد شدن خسارت به ۵ شهرستان در استان کرمانشاه براثر زلزله خبر داد.

مرتضی سلیمی در سخنانی با اشاره به اینکه ۵ شهرستان سرپل ذهاب، قصر شیرین، جوانرود، ثَلاثِ باباجانی و گیلانغرب درگیر حادثه زلزله شده اند و بیشترین خسارت را دیده اند، اظهار داشت: سگ های جستجو گر به منطقه اعزام شده و اقلام امدادی نیز به مناطق ارسال شده اند.

وی یادآور شد: تیم های ما کار اسکان اضطراری و جستجوی مجروحان را در دستور کار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه گزارش های اولیه حاکی از این است که خسارات در شهرها کمتر و در روستاها بیشتر است، افزود: تاکنون ۲۵ نفر خدمات امداد رسانی دریافت کرده و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

سلیمی با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از طلوع آفتاب کار نجات و رهاسازی مجروحان را به اتمام برسانیم، تصریح کرد: ۴ فروند بالگرد اول صبح از استان ایلام به کرمانشاه اعزام می شوند، یک فروند بالگرد نیز در کرمانشاه مستقر است.

وی یادآور شد: ساعت ۶:۳۰ صبح بالگردها پرواز می کنند.


۰۰:۰۰ وضعیت ۴ سد بزرگ غرب کشور نرمال است

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: با توجه به بزرگی زلزله و مطابق دستورالعمل ها لازم ، بازرسی از سدهای در بازه ۱۲۵ کیلومتر از مرکز زلزله  که شامل سدهای داریان، زیویه، گیلانغرب و دایک گیلانغرب انجام شده است و شرایط نرمال گزارش شده است.


۲۳:۵۸  اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش

در پی وقوع زلزله در استانهای غربی کشور و احتمال ایجاد خسارت در ساختمان مدارس ، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس خصوصا در استانهای ایلام ، کرمانشاه و لرستان حتما قبل از حضور دانش آموزان در مدرسه ، نسبت به کنترل وضعیت بنای مدرسه اقدام نمایند و از عدم احتمال ریزش سقف و دیوار و ... اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است مدارس خشتی و فرسوده در این میان از اولویت برخوردارند. بدون شک تعطیلی احتمالی مدارس در برخی استانها نافی ضرورت این امر در روزهای بعد از تعطیلی نخواهد بود.


حضور مردم استان های مختلف کشور در خیابان ها و پارک ها 


۲۳:۴۷ اعزام اتوبوس آمبولانس به کرمانشاه/بالگردها فردا صبح پرواز می‌کنند

رئیس اورژانس کشور با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه و اعزام اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله‌زده، گفت: بالگردهای امدادی نیز فردا صبح به سمت این استان پرواز می‌کنند.

محسن کولیوند در سخنانی با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: این زلزله خساراتی را در قصر شیرین به وجود آورده و تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به سمت استان کرمانشاه عازم هستم، تصریح کرد: بالگردهای امدادی را آماده کرده ایم تا اول صبح پرواز کنند و خدمات با کیفیت بهتری را به مردم ارائه دهند.

رئیس اورژانس کشور با تاکید بر اینکه شهر قصر شیرین خسارت زیادی را متحمل شده است، افزود: آمار کشته های زلزله دو نفر است.

کولیوند با بیان اینکه در سایر استان های غربی وضعیت آرام است و احتمالی در خصوص کشته و زخمی شدن مردم وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر تیم های واکنش سریع در تمام مناطق مرزی کار خود را انجام می دهند.


۲۳:۴۱ تعداد مجروحان زلزله بیشتر از حد انتظار است

معاون سیاسی فرماندار قصر شیرین از آغاز عملیات امدادرسانی به مردم زلزله زده قصر شیرین خبر داد و گفت: تعداد مجروحان زمین لرزه بیشتر از حد انتظار است.

نعمت الله نازپروده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت شهرستان زلزله زده قصر شیرین اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه برق این شهرستان قطع شد.


۲۳:۳۴ واکنش وزیر ارتباطات

 

 


۲۳:۳۳ تمامی مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است

 آموزش و پرورش استان کرمانشاه با توجه به خطرات احتمالی ناشی از وقوع زمین لرزه تمامی مقاطع تحصیلی این استان در روز دوشنبه را تعطیل اعلام کرد.


۲۳:۳۱ پس لرزه ها تا چند ماه ادامه خواهد داشت

علی مرادی رئیس شبکه لرزه نگاری کشوری در گفتگو با خبرنگار مهر  با بیان اینکه این زلزله در نزدیکی سیستم گسلی زاگرس مرتفع رخ داده است، گفت : انتظار پس لرزه را تا چندین ماه دیگر در منطقه مرزی و استان کرمانشاه خواهیم داشت.


۲۳:۲۹ میزان تخریب در شهرهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین بالا است

 گزارش های رسیده از خبرنگاران مهر در شهرستانهای مختلف استان کرمانشاه حاکی از تخریب های بالا به ویژه در شهرهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین است.


۲۳:۲۷ اعزام ۳۵ تیم امدادی به «قصر شیرین» و «گیلانغرب»

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به مجروح شدن ۱۵ نفر در کرمانشاه براثر زلزله گفت: ۳۵ تیم امدادی به این استان اعزام شد.

مرتضی سلیمی با اشاره به اینکه زلزله ای با قدرت ۷.۶ تا ۷.۲ به مرکزیت حلبچه ثبت شده است، اظهار داشت: امیواریم در سریع ترین زمان ممکن بتوانیم به مناطق زلزله زده خدمات رسانی کنیم

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه قطع برق در روستاها را داریم، افزود: نیروهای ما در استان های ایلام، کردستان و همدان آماده باش هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

سلیمی یادآور شد: استان های معین در آماده باش کامل هستند و تجهیزات امدادی و امکانات اسکان اضطراری به منطقه زلزله زده ارسال می شود.


۲۳:۲۵ آمار اولیه مجروحان

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد مصدومان زلزله اخیر غرب کشور به ۱۹ نفر رسید.  ۷ نفر در سردشت، ۱۰ نفر در سنندج، یک نفر در ایلام و یک نفر در شوش مصدوم شده اند.


۲۳:۲۳ جای نگرانی برای سلامت زائران ایرانی حاضر در عراق وجود ندارد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از سلامت کامل زائران ایرانی در شهرها و اماکن مقدسه عراق خبر داد.

 سیدعلی مرعشی گفت:زلزله ۷.۲ ریشتری در سلیمانیه عراق هیچ خطری برای زائران ایرانی که پس از اربعین در این شهر مانده اند نداشته است.


۲۳:۲۰ وضعیت آب و برق

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: زلزله باعث قطع برق در برخی شهرستان ها و روستاهای کرمانشاه شده ولی وضعیت آب و برق در ایلام عادی است. شرکت های آب و برق در استان های کردستان، ایلام، کرمانشاه و استان های معین در وضعیت آماده باش هستند.


۲۳:۱۸ منازل غیرمستحکم در «قصر شیرین» تخریب شدند

فرماندار قصر شیرین با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در کرمانشاه گفت: در شهر قصر شیرین منازل غیرم است حکم تخریب و ۲ نفر نیز فوت شدند.

فرامرز اکبری با اشاره به وقوع زلزله در منطقه «ازگله» استان کرمانشاه گفت: این زلزله خساراتی را وارد کرده و منازلی که استحکام نداشته اند تخریب شده اند.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه در حال حاضر برق قطع است، نمی توان بررسی دقیق از میزان خسارات داشت.

فرماندار قصرشیرین با اشاره به اینکه تعدادی مجروح شده اند و یک تا دو نیز فوت شده اند، افزود: باتوجه به اینکه شیشه منازل شکسته شده و افراد زخم برداشته اند و در حال حاضر مشغول خدمات رسانی به این افراد هستیم.


۲۳:۱۲ آمار اولیه فوتی‌ها

 فرماندار قصر شیرین از فوت دو نفر در قصر شیرین خبر داد و گفت: این دو نفر زیر آوار زلزله مانده اند.

فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان مرزی قصرشیرین به علت شدت زلزله دو نفر فوت شده اند.

وی بیان کرد: تعداد زخمی های شهر زیاد است اما آمار دقیقی از آنها در دست نیست.

اکبری عنوان کرد: شدت خرابی ها در قصر شیرین زیاد است اما به دلیل قطعی برق، برآورد دقیقی از خسارتها نداریم.


۲۲:۵۵ زمین لرزه اصلی تمام شده است/ پس لرزه ها ادامه دارد

رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: زمین لرزه اصلی تمام شده است و احتمالا پس لرزه ها ادامه داشته باشد.

دکتر محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله ای که رخ داده با بیان اینکه محل وقوع زلزله کرمانشاه بوده است، گفت: این زلزله ۵کیلومتری ازگله، ۲۵ میلومتری تازه آباد، ۳۷ کیلومتری باینگان رخ داده است.

مختاری خاطر نشان کرد: این زلزله ۲۱۰ کیلومتر از بغداد، ۱۰۰ کیلومتر از سلیمانیه، ۳۲ کیلومتر از سرپل ذهاب فاصله داشته است.

وی با بیان اینکه نزدیک ترین استانهای زلزله سنندج و کرمانشاه هستند، خاطر نشان کرد: لرزه اصلی به اصفهان، رشت، تهران رسیده است.

رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه زمین لرزه اصلی تمام شده است و احتمالا پس لرزه ها ادامه داشته باشد، گفت: پس لرزه ها حوالی محل وقوع یعنی کرمانشاه رخ خواهد داد که باید اهالی این استان به جای امن بروند و نکات ایمنی هنگام وقوع زلزله را رعایت کنند.

به گفته مختاری، در حال حاضر نیز پس لرزه هایی در کرمانشاه رخ می دهد که عمق آن کم است؛ زلزله های عمق کم خطرناک است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که نمی توان زلزله را پیش بینی کرد ولی به احتمال زیاد لرزه اصلی اتفاق افتاده است.



۲۲:۴۵ تعدادی مجروح در «قصرشیرین» زیرآوار هستند

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: تاکنون اعلام‌شده در قصر شیرین تعدادی مجروح زیر آوار هستند.

اسماعیل نجار در سخنانی با اشاره به اینکه الان شورای مدیریت بحران کرمانشاه تشکیل جلسه داده است، اظهار داشت: بزرگترین زلزله رخ داده در ساعات پیش، ۷.۳ ریشتر در منطقه ازگله کرمانشاه بوده است و دوستانی که از منطقه گزارش می دهند، اعلام کرده اند که تاکنون در قصر شیرین تعدادی مجروح زیر آوار داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه و شرایط را مورد بررسی قرار می دهیم، لذا مردم آرامش خود را حفظ کنند، تصریح کرد: ابعاد زلزله در جاهای مختلف مثل همدان و خوزستان نیز احساس شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند و اخبار رسمی را از کانال های رسمی دریافت کنند.

نجار یادآور شد: زلزله در تهران خیلی ضعیف احساس شده و مردم آرامش خود را حفظ کنند.


۲۲:۳۸ مطابق اطلاعات مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک زلزله ۷.۳ ریشتری در کرمانشاه ثبت شده است.

 


۲۲


۲۲:۳۴ تیم های پیش رو هلال احمر عازم کرمانشاه شدند/تلفات جانی گزارش نشد

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام تیم های پیش رو جمعیت هلال احمر به کرمانشاه گفت: هنوز تلفات جانی از زلزله ها گزارش نشده است.

مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری در حلبچه، اظهار داشت: تیم های پیش رو جمعیت هلال احمر به کرمانشاه و شهرهای قصرشیرین اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گزارش اولیه حاکی از این است که برق های کلیه روستاهای اطراف قصرشیرین و کرمانشاه قطع شده است، تصریح کرد: سیستم های مخابراتی دچار مشکل شده و برخی روستاها دچار خسارت شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر یادآور شد: تا الان تلفاتی اعلام نکرده اند اما خساراتی در ۸ روستا اعلام شده است.


 استان هایی که تکان خوردند/ جزئیات اخبار و خسارات


تهران

به دنبال وقع زلزله اصلی در مرز ایران و عراق پیش برخی مناطق استان تهران دچار لرزش خفیف شد. بر اساس اطلاعات خبرنگاران مهر در استان تهران، تاکنون این زلزله در برخی مناطق تهران، رباط کریم، پردیس، پیشوا و ورامین احساس شده است.

گزارش ها از دیگر مناطق استان تهران نیز از لرزش خفیف حکایت دارد. اسماعیل نجار شامگاه یکشنبه اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتی که بنده کسب کردم، لرزش تهران بسیار ضعیف بوده است. وی افزود: امیدوارم مشکلی نبوده باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

 سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران هم گفت: تماسی برای زلزله با آتش نشانی تهران گرفته نشده است.  مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش فرمانداری ها و نیروهای امدادی استان تهران خبر داد.


کردستان

 ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه امشب یکشنبه ۲۱ آبان ماه زلزله ای سنندج را لرزاند و شدت این زمین لرزه به حدی بود که مردم با سرعت تمام از منازل خود خارج شدند. هر چند که تا این لحظه در خصوص محل اصلی وقوع این زلزله در کردستان خبری منتشر نشده است، ولی در حال حاضر شمار زیادی از مردم سنندج از منازل خود خارج شده و در کوچه و معابر عمومی حضور دارند.

بعد از وقوع زلزله شبکه تلفن همراه در سنندج از دسترس خارج شد و شبکه مشغول است. تا این لحظه گزارشی در خصوص خسارت های احتمالی از روستاهای نزدیک به محل وقوع زلزله در شهرهای استان کردستان منتشر نشده است.

 مدیرکل مدیریت بحران کردستان گفت: تا این لحظه گزارشی از خسارت های احتمالی زلزله در استان کردستان دریافت نشده است.  بخشدار اوارمان استان کردستان هم گفت: خوشبختانه بعد از بررسی های صورت گرفته، زلزله امشب خسارتی در روستاهای این بخش به دنبال نداشته است.


تبریز

زلزله ای امشب شهر تبریز را هم لرزاند. این زمین لرزه در شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی احساس شده است.


کرمانشاه

زلزله با شدت زیادی کرمانشاه را هم تکان داد. پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتر در منطقه ازگله کرمانشاه، ترافیک و بی نظمی شدیدی در خیابانهای شهر کرمانشاه به وجود آمده و مردم منازل خود را ترک کرده و به خیابانها آمده اند

فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور از ورود گردان نیروی مخصوص تیپ ۳۵ ارتش به صحنه کمک رسانی به مردم خبر داد. امیر آریانفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک گردان نیروی مخصوص از تیپ ۳۵، تیپ ۷۱ پادگان ابوذر، تیپ ۱۸۱ اسلام آباد و تیپ ۱۲۳ شهید آبشناسان و تیپ ۲۸۱ بیستون و نیروهای هوانیروز وارد صحنه خدمت رسانی به مردم کرمانشاه شده اند.

بیمارستان های ارتش نیز در آماده باش کامل هستند.


لرستان

 زلزله همچنین خرم آباد مرکز استان لرستان را تکان داد. این زمین لرزه در مناطق مختلف استان لرستان احساس شد و مردم را به خیابان کشاند. مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه، از وارد شدن خسارت به رومشکان و قطعی برق برخی مناطق خبر داد.

رضا آریایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: در پی این زمین لرزه شهرهای استان های لرستان نیز لرزیدند.

وی با بیان اینکه با وقع این زلزله برق برخی مناطق کوهدشت، رومشکان و پلدختر برای دقایقی قطع شد، تصریح کرد: با تلاش پرسنل شرکت برق بخشی از برق این مناطق وصل شده و برق مابقی مناطق نیز به زودی وصل می شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اعلام نظر فرماندار رومشکان در رابطه با خسارت به برخی از واحدهای مسکونی شهری و روستایی فرسوده و نامقاوم گفت: خوشبختانه تا این لحظه خسارت و جراحت انسانی از این زلزله در لرستان گزارش نشده است.

آریایی بیان داشت: ستاد مدیریت بحران لرستان امادگی خود را برای کمک رسانی به استان کرمانشاه اعلام کرده است، اما تاکنون از ما کمکی درخواست نشده است.

 مدیر کل مدیریت بحران لرستان گفت: وقوع زمین لرزه منجر به مجروح شدن ۲ نفر در کوهدشت شد.


همدان

زلزله ای همدان را هم تکان داد. شدت زمین لرزه به قدری بود که مردم به خیابان آمدند. فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: وضع شهرستان اسدآباد آرام و هیچ خسارتی ایجاد نشده است.

حسین افشاری در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هیچگونه اسیب جدی و تخریب اساسی به شهرستان اسدآباد وارد نشده است.

وی افزود: در تماسی که با دهیاران و مسئولان در سطح شهرستان داشتم، هیچگونه اماری محتمل بر ایجاد خسارت و ضرر و زیانی ثبت نشده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: مرکز زمین لرزه فوق در جنوب غرب سلیمانیه، حدفاصل سرپل ذهاب و حلبچه رخ داده است.

وی تاکید کرد: این زمین لرزه با قدرت ۷.۴ دهم ریشتر و در عمق ده کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

افشاری تصریح کرد: همه تاسیسات خدماتی در شهرستان برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با اشاره به اینکه این استان معین کرمانشاه در وضعیت بحرانی است، گفت: نیروهای امدادی استان برای اعزام به منطقه در حالت آماده باش هستند.

فرماندار نهاوند گفت: ستاد بحران شهرستان نهاوند به محض وقوع زلزله برقرار شد. نهاوند آماده اعزام نیروهای امدادی و پذیرش مجروحان شهرستان های هم مرز کرمانشاه است.


شیراز

شامگاه یکشنبه زمین لرزه شیراز را هم به لرزه درآورد. این زلزله در اکثر نقاط شهر شیراز احساس شد.


ایلام

زلزله در ایلام به حدی شدید بود که مردم در شهر ایلام خانه های خود را ترک کردند. برق برخی از مناطق ایلام  پس از وقوع زلزله قطع شده که بعد از ساعتی مشکل حل شد. زلزله ایلام باعث شکسته شدن شیشه های برخی از منازل شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران ایلام از مردم خواست امشب در پارک ها بخوابند.  احمد کرمی گفت: مردم آرامش خود را حفظ کنند و از طریق روابط عمومی استانداری و صدا و سیما و رسانه های رسمی اخبار را پیگیری کنند.

وی از مردم خواست که خونسردی خود را حفظ کنند و با آرامش شهر را ترک کنند.  مدیریت بحران استان ایلام گفت: زلزله  ایلام خوشبختانه تلفات نداشته است.

تمام مقاطع تحصیلی در سطح استان ایلام فردا دوشنبه تعطیل شد.

رئیس پلیس راه استان ایلام از ریزش کوه در محور ایلام به سرابله و مسدود شدن جاده خبر داد و گفت: در اثر پس لرزه زلزله در استان ایلام برای مدت کوتاهی جاده مسدود شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم گفت: زلزله ۴۲ مصدوم در ایلام برجای گذاشته است.

 در پی وقوع زمین لرزه و خسارات ناشی از آن ادارات استان ایلام امروز دوشنبه تعطیل هستند.


اصفهان

مشاهدات و اطلاعات خبرنگار مهر از سطح شهر اصفهان و چندین خیابان حاکی از وقوع زلزله خفیف در این شهر دارد. زلزله در خیابان های کاوه، منظقه بهارستان، خانه اصفهان و نیز شهر شاهین شهر احساس شده است.

همچنین خبرها حاکی از وقوع زلزله در شهرستان آران و بیدگل این استان دارد که هنوز از میزان تلفات انسانی و مالی آن خبری منتشر نشده است.

 رئیس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مرکز زلزله امشب در غرب کشور بوده و در استان اصفهان تنها احساس زلزله‌ را داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه جای نگرانی در استان اصفهان وجود ندارد، افزود: پیش بینی در این زمینه نداریم و استان در امنیت کامل است.


زنجان

زمین لرزه مناطق مختلف استان زنجان را هم لرزاند و باعث شد مردم منازل خود را ترک کنند.  مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: خوشبختانه زمین لرزه شامگاه امروز(یکشنبه) در استان زنجان خسارتی در پی نداشت.


قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین هم گفت: زلزله در استان قزوین هیچگونه خسارتی نداشته است.

حدود ساعت ۲۲.۱۲  دقیقه زمین لرزه ای به قدرت ۷.۳  ریشتر در مرز ایران و عراق در کرمانشاه رخ داد که ادامه آن در استان قزوین هم احساس شد.

ایرج زاهد پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: زمین لرره در مناطق مختلف استان و شهرستانهای بویین زهرا تاکستان و البرز هم ثبت شده اما خوشبختانه هیچگونه خسارتی در بر نداشته است.


مرکزی

زمین لرزه شهر اراک و تعدادی از دیگر شهرهای استان مرکزی را هم لرزاند. این زمین لرزه حدود ساعت ۲۲ روز یکشنبه در اراک و تعدادی از دیگر شهرهای استان مرکزی احساس شد. مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: زمین لرزه ساعت ۲۲ امشب تقریبا در تمام نقاط استان مرکزی احساس شده و هم اکنون در وضعیت آماده باش هستیم.

سعید فرخی بیان کرد: با اطلاعی که از طریق فرمانداران دریافت شده، تاکنون مشکل یا خسارت خاصی در رابطه با زلزله امشب از شهرستان های استان مرکزی گزارش نشده است.

فرخی تصریح کرد: هم اکنون تمامی دستگاه های مسئول و نیروهای مرتبط استان مرکزی درحال آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز مرکز مدیریت بحران استانداری فعال و در حال رصد وضعیت کل استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: باتوجه به وقوع زلزله، هم اکنون نیروهای امدادی هلال احمر استان در آماده باش هستند و درصورت نیاز به مناطق زلزله زده غرب کشور نیرو اعزام می کنیم.


اردبیل

زلزله ۷.۳ ریشتری در مرز غربی کشور، استان اردبیل را هم لرزاند و شدت این زمین لرزه موجب ترس و وحشت مردم شد.  در پی وقوع زمین لرزه در مرز غربی کشور و احساس شدن آن در اردبیل، مدیریت بحران این استان به حالت آماده باش درآمد.

مسعود امامی یگانه تصریح کرد: خسارت زمین لرزه در اردبیل محسوس نیست اما با هدف مداخله احتمالی در امداد رسانی و حمایت از هموطنان در حالت آماده باش هستیم.


خوزستان

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز هم از آماده باش کلیه ایستگاه های آتش نشانی به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی خبر داد.

مقصود حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وقوع لرزش هایی در اهواز حسب دستور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز به منظور آمادگی در مواجه با حوادث احتمالی کلیه ایستگاه های عملیاتی سازمان آتش نشانی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی در ارتباط با وقوع حادثه در مناطق منبع آب و کوی رمضان گفت: بحمدالله تا این لحظه خبری از رخداد حادثه در این مناطق گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی اهواز در پایان به مردم توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی مراتب را هرچه سریعتر با سامانه ارتباطی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی درمیان گذاشته و راه را برای ورود مأموران این سازمان باز نگه دارند.


آذربایجان غربی

 شدت زلزله امشب یکشنبه در مرز ایران و عراق به حدی بود که تمامی شهرهای آذربایجان غربی این زمین لرزه را احساس کردند. به دلیل بالا بودن شدت زمین لرزه مردم دچار رعب و وحشت شده و به خیابانها پناه بردند با وجود اینکه زمان زیادی از وقوع این زمین لرزه می گذرد اما مردم هنوز در خیابانها حضور دارند.

این زمین لرزه خسارات زیادی به بخش های مختلف زده و ریزش سقف یکی از بخش های بیمارستان امام خمینی ارومیه، ترک دیوار خوابگاه دانشجویی، ریزش دیوار منازل در شهرستان سردشت بخش هایی از خسارات این زمین لرزه در آذربایجان غربی است.

همچنین این زمین لرزه موجب مصدوم شدن سه نفر در شهرستان مرزی سردشت شده است که هم اکنون به بیمارستان اعزام و تحت مداوا قرار دارند.

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: در پی وقوع زمین لرزه شدید در کرمانشاه و مرز ایران و عراق و احساس آن در استان هیچ خسارت جانی گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی هم گفت: بر اثر وقوع زمین لرزه اخیر سقف یکی از بخش های بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه ریزش کرد.


سمنان

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس ریشتر شامگاه یکشنبه گرمسار را لرزاند اما تا کنون از خسارات احتمالی گزارشی دریافت نشده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵درجه در مقیاس امواج درونی زمین، ریشتر، گرمسار را لرزاند و باعث هراس مردم این شهرستان شد موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ۲۲:۴۵ درج کرده است.

بر اساس گزارش این موسسه زمین لرزه گرمسار در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در موقعیت ۴۸.۲۵درجه عرض شمالی و ۵۵.۲۳درجه عرض شرقی ثبت شده است.


مازندران

 زمین لرزه به بزرگی ۳.۵ ریشتر حوالی شهر پول از پول شهرستان نوشهر در مازندران را لرزاند.

دیدگاه کاربران

م مریدی۱۴۲۸۷۸۱۱:۱۱:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۲۲
من در مشهد زندگی میکنم . آمادگی پذیرایی از یک خانواده 4 نفره از زلزله زدگان شهرستان سر پل ذهاب و قصر شیرین را در منزل خودم دارم. در صورت نیاز میتوانم با وسیله شخصی خودم دنبال ایشان به کرمانشاه بروم. 09153026513
ناشناس۱۴۲۹۹۰۱۳:۰۴:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۲۲
دمت گرم
سلیم۱۴۳۰۰۱۱۳:۱۷:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۲۲
روحانی کجاست چرا نرفت کرمانشاه؟؟؟
ناشناس۱۴۳۱۲۳۱۵:۰۹:۵۳ ۱۳۹۶/۸/۲۲
حضور رئیس جمهور در این منطقه چه کمکی می کند ؟
ناشناس۱۴۳۲۸۷۱۸:۳۰:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۲
اگر موفق شدی خبر بده ما هم شاید بتونیم کمک کنیم.
ناشناس۱۴۲۹۹۱۱۳:۰۵:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۲
افرین..
فرشید۱۴۳۱۳۰۱۵:۱۷:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۲
الف چرا درباره مسکن مهر سرپل ذهاب که درصد بالایی از اون تخریب شده چیزی نمینویسی؟!
ناشناس۱۴۳۲۶۲۱۷:۴۲:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۲۲
کاش مساجد همت کنند و کمک های لازم را جمع اوری و به زلزله زده ها برسانند.
ناشناس۱۴۳۳۰۴۱۸:۵۱:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۲۲
خدا به همه صبر بده
ناشناس۱۴۳۳۰۵۱۸:۵۱:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۲۲
واقعا خدا بهشون صبر بده
ناشناس۱۴۳۴۰۸۲۱:۳۸:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۲۲
چرا از پیشنهاد سازمان ملل یا سایر کشورها ،حداقل برای اوردن سگهای زنده یاب استقبال نمیشود ..در این مواقع این عرف بینالمللی است و اشکالی ندارد...جان مردم مهم است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین