نامه آیت‌الله جنتی به کروبی: از وصیت امام(ره) تاسی کنید

گروه سیاسی الف،   3960821239

پانزده سال پیش در چنین روزهایی -20 آبان 81- دبیر شورای نگهبان به رئیس مجلس وقت نامه‌ای نوشت و در آن به اهانت علنی علیه شورای نگهبان در مجلس اشاره و انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین در این نامه آیت‎الله جنتی از حجت الاسلام مهدی کروبی درخواست كرده بود كه نمايندگان مجلس با آرامش و استدلال و مباني حقوقي و شرعي و به دور از هرگونه احساسي گرائي به تدوين و تصويب قانون بپردازند.

متن این نامه به شرح زير است:
حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي كروبي رياست محترم مجلس شوراي اسلامي با سلام در جلسه‌ علني شماره‌ 261 مجلس شوراي اسلامي كه در روز سه‌شنبه 14 آبان سال 81 پيرامون گزارش شور اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مورد لايحه‌ اصلاح قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي توسط نمايندگان محترم ملت شريف، مطالبي عنوان گرديد كه توام با توهين و اهانت به شوراي نگهبان بود. اين روش متاسفانه در دوره‌ ششم مجلس شوراي اسلامي بارها مشاهده شده است. به‌ويژه از ابتداي سال جاري تشديد شده؛ به نحوي كه به طور متوسط در هر جلسه‌ علني چند توهين و اهانت به شوراي نگهبان به ثبت رسيده است.

شوراي نگهبان معتقد است كه مجلس شوراي اسلامي، محل استدلال و فهم و مصلحت و منافع ملت توام با آرامش و فضاي اخلاقي است و بايد مجلس با ريزنگري و دقت موشكافانه صرفا با لحاظ نمودن منافع دين، مردم و كشور، شجاعانه اظهارنظر كرده و تصويب قانون نمايند، نه جايي است كه عواطف، احساسات فردي، توام با خطابه بر مصالح ملي سايه افكند و در پوشش آن بر دستگاه‌ها و نهادهايي كه جايگاه آن در قانون اساسي، وصايا و سخنان حضرت امام رضوان الله عليه و رهبري معظم انقلاب اسلامي كاملا معلوم است، يورش برده و با كلمات ركيك و توهين‌آميز، چنين نهادهايي را مورد حمله قرار دهد.

حضرت امام« رضوان الله عليه» قبلا به آن دسته از افرادي كه از طريق عواطف و احساسات بر رفتار و عملكرد شوراي نگهبان خرده گرفته و توهين مي‌كردند هشدار داده و فرمودند:« چنان‌چه مشاهده مي‌شود افرادي كه نظر شوراي نگهبان موافق ميلشان نبوده، دست به شايعه‌افكني و يا خداي ناكرده توهين مي‌نمايند و به پخش اعلاميه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند. غافل از آن‌كه پيامد اعمال و جوسازي‌هاي آنان ... چه خواهد شد ... معلوم نيست در صدر مشروطيت در دوره‌ي اول با فقهاي ناظر به قوانين به اين نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدريج، فقها را از مجلس بيرون راندند و بر سر ملت، آن درآوردند كه ديديم. بنابراين آقايان هشدار مي‌دهم كه تضعيف و توهين به فقهاي شوراي نگهبان، امري خطرناك براي كشور و اسلام است. اميد آن دارم كه اين نحو امور تكرار نشود و به شوراي نگهبان تذكر مي‌دهم كه در كار خود استوار باشيد و با قاطعيت و دقت عمل فرماييد ».

شوراي نگهبان بنا بر توصيه‌ حضرت امام راحل و بر اساس جايگاه قانوني و شرعي كه دارد به دور از هرگونه غوغاسالاري و رفتار احساس و عاطفي كه ممكن است عده‌اي را هم معطوف به خود و يا جذب خود نمايد، به منظور امانت‌داري و حفظ مصالح ملي و منافع ملت شريف و دولت خدمتگذار، با قاطعيت به وظايف قانوني و شرعي خود عمل خواهد كرد و از برادران و خواهران عزيز خود در مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهم كه با آرامش و استدلال و مباني حقوقي و شرعي و به دور از هرگونه احساسي گرائي به تدوين و تصويب قانون بپردازد و از جناب‌عالي انتظار دارد با تاسي از وصيت امام راحل، رضوان‌الله عليه كه خود مقلد حضرت ايشان بوده‌ايد اجازه ندهيد در مجلس شوراي اسلامي يكي از نهادهاي قانوني مورد هتاكي قرار گيرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین