کریم شیره ای ،گلوی کبری را بخاطر سرقت انگشتر و مواد،آنقدر فشار داد تا مرد/ حکم قصاص برای قاتل

گروه حوادث الف،   3960821015

خراسان نوشت:ساعت 20:30 شب بیست و چهارم تیر سال 1394 مردی با مراجعه به کلانتری شهید باهنر مشهد پرده از راز یک قتل برداشت.

او به ماموران انتظامی گفت: پسر معتادم که کریم نام دارد شب گذشته زن ناشناسی را به منزل آورده و از صبح با او در حال نزاع بود تا این که دقایقی قبل متوجه شدیم پسرم آن زن ناشناس را به قتل رسانده است و هم اکنون قصد دارد جسد او را به بیرون از منزل ببرد.

در پی اعلام این خبر بلافاصله نیروهای انتظامی عازم محل مذکور در خیابان حر شدند و جوان 39ساله را در حالی دستگیر کردند که جسد زن را داخل چندین کیسه و کارتن میوه قرار داده بود. با انتقال متهم به مقر انتظامی، تحقیقات از «کریم شیره ای» آغاز شد.

وی در همان مراحل اولیه بازجویی گفت: ساعات اولیه بامداد بود که آن زن ناشناس به دنبال مکانی برای استعمال مواد مخدر می گشت. من هم او را به منزلم آوردم تا در آن جا موادش را مصرف کند ولی وقتی من هم سرگرم مصرف مواد شدم در یک لحظه فهمیدم که او مقداری از مواد مخدر مرا دزدیده است چرا که مواد من به مقدار قابل توجهی کم شده بود. به همین دلیل از او خواستم تا موادی را که سرقت کرده به من بازگرداند اما او این موضوع را انکار می کرد تا این که برای پس گرفتن مواد مخدر با او درگیر شدم.

پسر نوجوانی که آن شب شاهد عینی این حادثه تلخ بود نیز به دستور مقام قضایی بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت. این نوجوان در اظهارات خود به پلیس گفت: آن شب وقتی کریم با آن زن که «کبری» نام داشت درگیر شد با چوب و میله آهنی به سر و بدن او ضربات متعددی زد و بعد هم گلویش را فشار داد تا این که دیگر آن زن بی حرکت شد! گزارش اختصاصی خراسان حاکی است در پی اعترافات صریح متهم درباره چگونگی وقوع جنایت و همچنین بازسازی صحنه قتل، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه این شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت.
متهم به قتل در جلسات دادگاه که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده (قاضی وقت شعبه پنجم دادگاه کیفری یک) و قاضی بنده ای برگزار شد ضمن اقرار دوباره به قتل زن جوان گفت: آن شب وقتی در حال مصرف مواد بودیم آن زن تعدادی نگین انگشتری را که متعلق به من بود سرقت و در لباس هایش مخفی کرده بود. به همین دلیل عصبانی شدم و در حالی که مواد زیادی مصرف کرده بودم او را زدم و سپس گلویش را فشار دادم تا آن ها را بازگرداند ولی او چند ساعت بعد فوت کرد.

متهم این پرونده جنایی در حالی که از وقوع این حادثه پشیمان بود، ادامه داد: من قصد کشتن او را نداشتم و تنها می خواستم اموالم را پس بگیرم. بنابر گزارش خراسان، اظهارات این متهم در حالی صورت می گرفت که پزشکی قانونی نیز جراحت ها و صدمات متعددی را روی پیکر مقتوله تایید کرده بود اما در نهایت علت اصلی مرگ آن زن ناشناس را خفه کردگی و عوارض ناشی از آن ذکر کرد.

در آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی، اگرچه متهم به وارد کردن ضربات و همچنین فشردن گلوی زن جوان، اقرار کرده بود اما باز هم تلاش کرد تا به نوعی فشردن گلوی او را انکار کند. در عین حال قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، پس از شنیدن آخرین دفاعیات متهم و با توجه به محتویات پرونده، اقاریر صریح وی در جلسات دادرسی و همچنین گزارش ماموران هنگام انتقال جسد، اتهام وی را محرز دانستند و او را به قصاص نفس و پرداخت دیه سنگین به دلیل وارد آوردن ضربات غیرکشنده محکوم کردند.

رای صادره از سوی دادگاه، با اعتراض متهم قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین