توهین به زائران اربعین و تحقیر آنها توسط آقای حمیدرضا جلایی پور

اکبر نبوی، گروه اجتماعی الف،   3960820200 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
توهین به زائران اربعین و تحقیر آنها توسط آقای حمیدرضا جلایی پور

آقای حمیدرضاجلایی پور در کانال تلگرامی خود، یادداشتی در باره ی راهپیمایی_اربعین خود نوشته است. ایشان در یک بند از یادداشت خود به زائران امام حسین (ع) توهین و آنها را تحقیر کرده است:

«جمهوری اسلامی به مناسبت مراسم اربعین این فرصت را پیدا می‌کند که خدمات حمل و نقل و تغذیه‌ای خود را در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار دهد و اقشار ضعیف هم به عشق امام حسین از این امکانات استفاده می‌کنند و چند روز خاطره‌انگیز را در عراق س‍‍پری می‌کنند. به‌عنوان مثال اینجانب سه روز قبل از اربعین شاهد بودم هشتاد در صد امکانات فرودگاه امام خمینی در خدمت زائران امام حسین (ع) قرار گرفته بود. در صورتی‌که معمولا امکانات این فرودگاه اصلی ایران در طول سال در اختیار طبقه متوسط ( روبه‌بالا) و طبقه بالا است. اقشاری را پیش از پروازشان در فرودگاه دیدم که بهترین امکان مدرنی را که ممکن است در طول زندگی از آن استفاده کنند همان ماشین مدرن بنز حمل جنازه بهشت زهرا است. ولی حالا با بهترین هواپیما یا اتوبوس وی ای پی به کربلا می‌روند.»*

1 ــ این توهین و تحقیر در حالی انجام می شود که دست برقضا، زائرانی که با هواپیما به مراسم اربعین می روند، اقشار متوسط به بالا هستند. و اقشار عاشق و ضعیف، همچون سالهای پیش، از مرز زمینی و با رنج و مرارت خود را به نجف و کربلا می رسانند.

2 ــ نوشته ی نامناسب آقای جلایی پور به گونه ای است که انگار دولت ایران، مخارج سفر زائران را پرداخت می کند و یا یارانه ای سنگین برای این امر اختصاص می دهد. در حالیکه نه تنها چنین نیست بلکه دستگاه های دولتی و غیر دولتی به کاسبی مشمئز کننده از زائران مشغول اند. کافی است به چند نمونه از این کاسبی توجه شود:

افزایش نرخ ارز


در حالی که دلار در بازار آزاد 4015 تومان است ولی دولت نرخ دلار را برای زائران اربعین4250 تومان محاسبه کرده است، افزایش نرخی که با توجه به ثبت‌نام میلیونی زائران، رقمی میلیاردی خواهد شد. آیا در خصوص سایر مسافرت‌ها هم همینطور است؟

درآمد 82 میلیارد و 570 میلیون تومانی بیمه، جمعیت هلال احمر و کارگزاری سازمان حج از زائران اربعین ‼️

 

به گزارش خبرنگار الف، بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولین تا روز یکشنبه 14 آبان برای 2 میلیون 300 هزار زائر ویزا صادر شده است.

بر این اساس از هر زائر اربعین مبلغ 18 هزار و 800 تومان بصورت اجباری برای بیمه سفر گرفته می شود که بدین ترتیب بیمه تا روز یکشنبه از زائرین اربعین 43 میلیارد و 240 میلیون تومان درآمد داشته است.

همچنین کارگزاری سازمان حج و زیارت از هر زائر 10 هزار و 900 تومان دریافت کرده که درآمد کارگزاری سازمان حج تا روز یکشنبه به 25 میلیارد و 70 میلیون تومان رسیده است.

جمعیت هلال احمر نهادی است که باید بصورت رایگان خدمات ارائه کند نیز از هر زائر اربعین شش هزار و 200 تومان بصورت اجباری دریافت کرده که درآمد این جمعیت هم به 14 میلیارد و 260 میلیون تومان رسیده است.
(نکته: آیا هلال احمر در ایام نوروز هر سال که چندین میلیون تن از هموطنان به سفر می روند و جمعیت هلال احمر موظف است با استقرار ایستگاه هایی در بزرگراه ها و جاده های کشور به آنها خدمات ارائه کند، در مبدا سفر از آنها پول دریافت می کند؟)

افزایش صد در صدی کرایه ی اتوبوس ها برای انتقال زائران به عراق.

پارکینگ مرزی شلمچه: زمین خدا را کرده اند پارکینگ و اول اعلام کردند ورودی آن 50 هزار تومان است. پس از اعتراض ها، آن را به 20 هزار تومان کاهش دادند به اضافه شبی 5 هزار تومان. به این معنا که اگر هموطنی سفرش 10 روز طول بکشد، باید هفتاد هزار تومان پول پارکینگ پرداخت کند.

آقای جلایی پور عزیز!

امثال بنده به کسانی چون شما، به چشم اهل تامل و دقت نگاه می کنیم (هرچند ممکن است با بسیاری از مواضع و نوشته های شما موافق نباشیم) با چنین نوشته هایی باورهای ما را نسبت به خود سست نکنید.

*حمیدرضا جلایی پورــ عنوان یادداشت: ابعاد جدید عزاداری مردمی اربعین ــ مورخ هجدهم آبان نود و شش