توهین به زائران اربعین و تحقیر آنها توسط آقای حمیدرضا جلایی پور

اکبر نبوی، گروه اجتماعی الف،   3960820200 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
توهین به زائران اربعین و تحقیر آنها توسط آقای حمیدرضا جلایی پور

آقای حمیدرضاجلایی پور در کانال تلگرامی خود، یادداشتی در باره ی راهپیمایی_اربعین خود نوشته است. ایشان در یک بند از یادداشت خود به زائران امام حسین (ع) توهین و آنها را تحقیر کرده است:

«جمهوری اسلامی به مناسبت مراسم اربعین این فرصت را پیدا می‌کند که خدمات حمل و نقل و تغذیه‌ای خود را در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار دهد و اقشار ضعیف هم به عشق امام حسین از این امکانات استفاده می‌کنند و چند روز خاطره‌انگیز را در عراق س‍‍پری می‌کنند. به‌عنوان مثال اینجانب سه روز قبل از اربعین شاهد بودم هشتاد در صد امکانات فرودگاه امام خمینی در خدمت زائران امام حسین (ع) قرار گرفته بود. در صورتی‌که معمولا امکانات این فرودگاه اصلی ایران در طول سال در اختیار طبقه متوسط ( روبه‌بالا) و طبقه بالا است. اقشاری را پیش از پروازشان در فرودگاه دیدم که بهترین امکان مدرنی را که ممکن است در طول زندگی از آن استفاده کنند همان ماشین مدرن بنز حمل جنازه بهشت زهرا است. ولی حالا با بهترین هواپیما یا اتوبوس وی ای پی به کربلا می‌روند.»*

1 ــ این توهین و تحقیر در حالی انجام می شود که دست برقضا، زائرانی که با هواپیما به مراسم اربعین می روند، اقشار متوسط به بالا هستند. و اقشار عاشق و ضعیف، همچون سالهای پیش، از مرز زمینی و با رنج و مرارت خود را به نجف و کربلا می رسانند.

2 ــ نوشته ی نامناسب آقای جلایی پور به گونه ای است که انگار دولت ایران، مخارج سفر زائران را پرداخت می کند و یا یارانه ای سنگین برای این امر اختصاص می دهد. در حالیکه نه تنها چنین نیست بلکه دستگاه های دولتی و غیر دولتی به کاسبی مشمئز کننده از زائران مشغول اند. کافی است به چند نمونه از این کاسبی توجه شود:

افزایش نرخ ارز


در حالی که دلار در بازار آزاد 4015 تومان است ولی دولت نرخ دلار را برای زائران اربعین4250 تومان محاسبه کرده است، افزایش نرخی که با توجه به ثبت‌نام میلیونی زائران، رقمی میلیاردی خواهد شد. آیا در خصوص سایر مسافرت‌ها هم همینطور است؟

درآمد 82 میلیارد و 570 میلیون تومانی بیمه، جمعیت هلال احمر و کارگزاری سازمان حج از زائران اربعین ‼️

 

به گزارش خبرنگار الف، بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولین تا روز یکشنبه 14 آبان برای 2 میلیون 300 هزار زائر ویزا صادر شده است.

بر این اساس از هر زائر اربعین مبلغ 18 هزار و 800 تومان بصورت اجباری برای بیمه سفر گرفته می شود که بدین ترتیب بیمه تا روز یکشنبه از زائرین اربعین 43 میلیارد و 240 میلیون تومان درآمد داشته است.

همچنین کارگزاری سازمان حج و زیارت از هر زائر 10 هزار و 900 تومان دریافت کرده که درآمد کارگزاری سازمان حج تا روز یکشنبه به 25 میلیارد و 70 میلیون تومان رسیده است.

جمعیت هلال احمر نهادی است که باید بصورت رایگان خدمات ارائه کند نیز از هر زائر اربعین شش هزار و 200 تومان بصورت اجباری دریافت کرده که درآمد این جمعیت هم به 14 میلیارد و 260 میلیون تومان رسیده است.
(نکته: آیا هلال احمر در ایام نوروز هر سال که چندین میلیون تن از هموطنان به سفر می روند و جمعیت هلال احمر موظف است با استقرار ایستگاه هایی در بزرگراه ها و جاده های کشور به آنها خدمات ارائه کند، در مبدا سفر از آنها پول دریافت می کند؟)

افزایش صد در صدی کرایه ی اتوبوس ها برای انتقال زائران به عراق.

پارکینگ مرزی شلمچه: زمین خدا را کرده اند پارکینگ و اول اعلام کردند ورودی آن 50 هزار تومان است. پس از اعتراض ها، آن را به 20 هزار تومان کاهش دادند به اضافه شبی 5 هزار تومان. به این معنا که اگر هموطنی سفرش 10 روز طول بکشد، باید هفتاد هزار تومان پول پارکینگ پرداخت کند.

آقای جلایی پور عزیز!

امثال بنده به کسانی چون شما، به چشم اهل تامل و دقت نگاه می کنیم (هرچند ممکن است با بسیاری از مواضع و نوشته های شما موافق نباشیم) با چنین نوشته هایی باورهای ما را نسبت به خود سست نکنید.

*حمیدرضا جلایی پورــ عنوان یادداشت: ابعاد جدید عزاداری مردمی اربعین ــ مورخ هجدهم آبان نود و شش

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۶۸۶۱۶:۰۹:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
این نوشت دفاعی برای خود باقی نگذاشته چون جوابش در میان مردم هست و باید از آنها پرسید
ناشناس۱۴۱۶۹۳۱۶:۱۷:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
خود امام حسین (ع) جوابشو تو همین دنیا بده ان شاء ا...
ناشناس۱۴۱۷۰۱۱۶:۲۲:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۲۰
تحقیر نیست ؛ حقیقت است
امیر۱۴۱۷۷۱۱۷:۴۸:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
امثال شما معلوم نیست دقیقا فازتون چیه !!! خود برتربینی در مقابل جامعه خود و خود تحقیری در برابر غرب دارید
ناشناس۱۴۱۸۲۵۱۹:۲۲:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اول متن بالا رو بخون بعد نظر بده
ناشناس۱۴۱۸۳۳۱۹:۳۴:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جدی ؟
ناشناس۱۴۱۸۶۷۲۰:۳۵:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
یعنی از 2000000 نفر زایر چند نفر با هواپیما رفتند که آقای جلایی پور آشفته شدند.؟
ناشناس۱۴۱۹۱۳۲۱:۴۵:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
آقای جلایی پور بنده سال گذشته از مرز زمینی رفت و وارد این اقیانوس انسانی عظیم شدم. اما متأسفانه امسال پاسپورتم گیر یکی از این سفارتهای از نظر شما سطح بالا افتاد و سعادت حضور نداشتم. ان شاء الله سال دیگه نمی گذارم این با کلاسها منو گیر بندازن.
ناشناس۱۴۱۹۷۴۲۳:۳۴:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
حقیقت اون حماقتی هست که شما دچارش هستید...
میرزائی۱۴۱۹۸۶۲۳:۵۱:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
این آقا که چوب حرفی رو که زده میخوره و کاملا در اشتباهه، ولی اگه نظرش اینه چرا دولت فکری برای این قشر ضعیف در بقیه سال نمیکنه؟؟ لازم نیست از نظر تغذیه ای و هواپیما به این قشر کمک کنید، مشکلات معیشتی اینها رو تا اربعین سال آینده حل کنید که جز بنز بهشت زهرا، امکانات رو در سطح زندگی ببینن، نه وقتی که مردن
مینو۱۴۱۹۹۳۰۰:۰۳:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۲۱
اصلا متن را نخوندی فقط رو هوا میگی حقیقته منطق شما اینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میلاد۱۴۲۸۶۲۱۰:۴۹:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۲۲
سلام دوست گرامی، میدانی حقیقت چیست؟ حقیقت انتخاب چنین افرادی برای سکانداری این مملکت که خودماانتخاب کردیم، نمک می خورند ونمک دان میشکنند!!!!!!!
ناشناس۱۴۱۷۱۰۱۶:۳۱:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
یعنی دیگه بد تر ازاین نمیتونسته نظر بده . دولت که بیابون خالی رو به اسم پارکینگ به زائرین میفروشه . بلیطها رو چند برابر میکنه . تا بتونه از مردم پول میگیره . اونوقت اینجوری نوشتن این آقایان واقعا غیر قابل تحمله
آریابان۱۴۱۷۴۸۱۷:۰۶:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
در میان اینهمه هزینه ها که زائرین اجبارا باید پرداخت کنند اتفاقا هزینۀ بیمه منطقیست زیرا در حقیقت "حادثه خبر نمیکند" و درمورد پرداخت هزینۀ دو سرۀ اتوبوس برای یک سربا برگشت خالی ، اینهم یک مورد منطقیست که در زمان تعطیلات نوروز هم عمل میشه و کسی نباید توقع داشته باشه که اجحافی به رانندگان زحمتکش اتوبوس ها بشه ؛ ولی پرداخت هزینۀ پارکینگ واقعا بی انصافیست ، اونهم پارکینگی که فاقد هرگونه امنیت تضمین شده است (بر اساس نوشتۀ روی قبض) و یا فاقد هرگونه سقف و یا حتی امکانات اولیه میباشد زیرا پارسال که بدلیل بارش شدید باران ، ماشین ها در گل فرو رفتند و سپس با آفتابی شدن هوا در گل های خشگ شده فروماندند ، نه تنها جرثقیلی در کار نبود بلکه جستجو و یافتن تراکتور و پرداخت هزینه مربوطه به عهدۀ صاحب ماشین بود و البته هیچکسی هم جوابگوی آسیب ها و صدمات ناشی از تکاپوی تراکتور (نه جرثقیل !!!!) برای خارج کردن ماشین ها از گودال گل های خشگ شده نبود ؛
ناشناس۱۴۵۴۱۵۰۹:۴۴:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۲۵
انگار نوروز امسال، تو ایران تشریف نداشتید و گرنه یادتون می اومد که رییس همین حمل و نقل گفت که در نوروز علیرغم برگشت خالی اتوبوسها قیمت اتوبوسها افزایش پیدانخواهد کرد.
ناشناس۱۴۱۷۶۱۱۷:۲۸:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
من ساکن کانادا هستم. برای سفر به عتبات اومدم ایران. پرواز ما اول به نجف بود که به خاطر بدهی ایران ایر چند ساعت قبل از پرواز به بغداد تغییر کرد. به خاطر خرابی هواپیمای خریداری شده پس از برجام ۱۵ ساعت تو فرودگاه معطل بودیم . ما رو بردن هتل فرودگاه ولی رو زمین استراحت کردن مردم. حتی گفتن نمازخونه خرابه و مردم گوشه لابی هتل نماز خوندن حتی یه موکت برا نماز پهن نکردن. رفتار همه پرسنل هتل و فرودگاه با مسافران عتبات بسیار بد هست. این هجم از توهین و تحقیر رو هیچوقت ندیده بودم. بالاخره این جریان اربعین ادامه داره ولی اونایی که اینجوری مردم رو تحقیر میکنن عاقبت خوبی ندارن
ناشناس۱۴۱۷۷۶۱۷:۵۳:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۲۰
بنده با خوندن یادداشت جلایی پور همچین برداشتی مبنی بر توهین نکردم. در ضمن آقای جلایی پور باید بداند اکثر این زائران از قشر غیرمرفه یعنی متوسط هم هستند. در ضمن امری چنین یک مساله مذهبی است که همان بحث های مربوط به امنیت ملی و فرستادن پیام های مربوطه به آن به قدرتهای منطقه ای است.
ناشناس۱۴۱۷۹۱۱۸:۱۶:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
نگوئید دولت خرجی برای این زائران متقبل نشده است آیامی دانیدهزینه امنیت این زائران بسیاربالاست ..
علیرضا۱۴۱۸۰۵۱۸:۳۷:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
بنده و همکارانم که همگی هیأت علمی دانشگاه هستیم برای این سفر ارزشمند عازم شدیم. بسیاری از دوستان هم اظهار تأسف می کردند که موقعیت این سفر را ندارند. متأسفم برای امثال آقای جلائی پور که نمی توانند حقیقت این حرکت عظیم و معنوی را درک کنند.
ناشناس۱۴۱۸۱۴۱۸:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
متن کاملشو خوندم یه جامعه شناس این جوری تحلیل میکنه واقعا جای خجالته این تحلیله یا تحقیر مردم
ناشناس۱۴۱۸۲۴۱۹:۲۰:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
متاسفانه برخی از اهل علم خود را ورای عامه مردم دانسته و با نگاه از بالا به مردم نگاه می کنند که مایه تاسف بسیار هست
سینا۱۴۱۸۳۱۱۹:۳۳:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
متن کامل اقای جلایی پور رو اگه بخونی چیز دیگری است و هدف از ان نوشته چیز دیگری بوده
ناشناس۱۴۱۸۳۲۱۹:۳۴:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
خوبه وقتی یکی میخواد نظر بده از حداقل هوش و عقل برخوردار باشه . با این قیمتهای سر گردنه که برای ایام اربعین در نظر گرفته میشه ، با یک حساب سرانگشتی ، هزینه مسافرت هوایی هر نفر و هزینه های اونجا سر به میلیونها تومن میزنه . ( حالا اینکه چرا باید یکی اینهمه هزینه کنه به خودش ربط داره . همونجور که وقتی کسی میره دوبی یا آنتالیا و همینقدر یا بیشتر هزینه میکنه کسی ازش سوال و جواب نمیکنه ) . حالا چجوریه که این جماعت فقیر حساب میشن و اون افرادی که از ... و ... اومدن به همون فرودگاه تا مثلا به آسیای جنوب شرقی یا کشورهای همسایه یا حتی اروپا و کانادا مسافرت کنن ، ثروتمند ؟! و فرض کنیم ، البته فقط با کم هوشی مفرط و نهایت بی سوادی ، که اونهایی که رفتن زیارت فقیر بودن ، و در مقابل اونهایی که رفتن جاهای دیگه خیلی پولدار . آیا میشه افراد رو صرفا براساس دارایی اونها دسته بندی کرد ؟ بدون در نظر گرفتن شعور و شرافت اونها ؟ شخصیت انسانی و شان اجتماعی اونها ؟ این نوع تقسیم بندی بیشتر از اونکه دیگران رو از هم جدا کنه ، به معنای مشکل شخصیتی .. ست . شاید این قصه ها مربوط به اولین باری بوده که ایشون پاش به یک شهر بزرگ و یا یک فرودگاه رسیده ؟! پی نویس : سانسورچی محترم الف ، ما که واقعا از زحمات شما بی نصیب نموندیم . برای راحتی خودتون هم که شده از سانسور کردن ، و حذف این متن خودداری کنین ، چون مساله مهمیه . خیلی متشکرم
ناشناس۱۴۱۸۳۵۱۹:۳۶:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
دستگاه امام حسین رو کننده ی طینت افراد است
ناشناس۱۴۱۸۴۵۱۹:۵۹:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اگر معتقدید جلایی پور توهین کرده بهتر است بروید با خودش مصاحبه کنید و چراییش را بپرسید..!! بروید از خودش سوال کنید
ناشناس۱۴۱۸۵۲۲۰:۰۸:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
با توجه به سوابق جناب جلایی پور، بیان اینگونه تحلیل های بی ارزش...از ناحیه شخص ایشان چندان جای تعجب ندارد. نمی دانم ..با مصلحت اندیشی از کنار آن گذشتند...
ناشناس۱۴۱۸۵۷۲۰:۱۸:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اصلاحطلب .....
ناشناس۱۴۱۸۸۱۲۰:۵۲:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
نمیدونم جلایی پور کیه قشر ضعیف نیستم زائر اربعین هم نبودم اما سطحی نگری و ح.. از حرفهای این جناب میباره
الی۱۴۱۸۸۶۲۱:۰۰:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جماعت روشنفکر توانایی فهم عاشورا و امام حسین(ع) رو نداره....
حسن۱۴۱۹۰۵۲۱:۳۰:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اصلاح طلبان برای ابراز وجود واقعا چیزی ندارند وبخاطر رای یک مشت آدم که فقط بدنبال...هستند حاضرند هرچه ...، را به زبان بیاورند
ناشناس۱۴۱۹۰۶۲۱:۳۰:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
ایشان از منظر یک جامعه شناس مسپله را دیدن و شما هم هم از منظر یک ایدلوژیک
ناشناس۱۴۲۰۱۴۰۰:۵۵:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۲۱
اتفاقا مشکل اینجاست که هیچ جامعه شناسی همچین تحلیل بی معنایی نمیکنه . قصه اینه که این فرد شخصا با اعتقاد اون جماعتی که به این زیارت رفتن مشکل داره اما اونقدر باهوش نیست که بتونه نظر شخصی خودش رو مخفی کنه . بنابراین با یک ژست جامعه شناسی سعی کرده به اونها توهین کنه تا آروم بگیره . ولی بدتر خودش رو مضحکه دیگران کرده .
سجاد۱۴۱۹۳۲۲۲:۲۳:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
الان شما که منفی دادید به چه منظور بود
ناشناس۱۴۱۹۳۸۲۲:۳۰:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
آقای جلایی پور یه جور منت میذاری انگار شما ولی نعمت ما هستی, از چی ناراحتید از اینکه مردم انقد امام حسینو دوس دارن؟ وظیفه دولت خدمت به مردمه گرچه نشون داد در کاسبی از مردم اینبار چیزی کم نذاشت
ناشناس۱۴۱۹۴۷۲۲:۵۴:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
همکار من 13روز در سفر بوده300هزارتومان کل هزینه اش بوده است
ناشناس۱۴۲۰۶۶۰۶:۲۲:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۲۱
هزینه شون از جیب شما و جلایی پور و دولت نبوده هزینه ش از دستان با سخاوت عراقیها تامین شده که بعد از مرز صلواتی مردم رو بین شهرها جابجا میکنن و در خونه هاشونو باز میذارنو مردم را با اصرار میهمان میکنن و وعده های غذایی اونهارو تامین میکنن. برای شما قابل درک نیست چون همیشه به فکر سوءاستفاده از موقعیت و مسافر و زائر و توریست هستین. بستگان نزدیک من رفتن و وقتی برگشتن گفتن از عراقیها فقط خجالت کشیدن و از رفتار ایرانی ها در موقعیتهای مشابه شرمسار بودن
ناشناس۱۴۲۴۷۳۱۷:۰۶:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۱
چرا شعار میدی! ما رفتگر فرستادیم اونجا! هزینه از جیب ساکنان بیچاره تهران است!
ناشناس۱۴۱۹۸۴۲۳:۴۶:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
سلام لازم است قبل از انکه نام دستگاه هایی که با نام و مبلغ کاسبی ذکر نموده اید و آنان را در جامعه بی اعتبار و.. قلمداد می کنید گزارشی از نوع خدمات ارایه شده توسط انان و میزان هزینه ها را اخذ نموده تا سلب اعتماد صورت نگیرد ضمن اینکه عملکرد آنان زیر نظر نهاد های نظارتی مورد ارزیابی قرار می گیرند .
ناشناس۱۴۲۰۸۴۰۷:۱۶:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۲۱
مشکل جلایی پور نیست! مشکل مردمی است که هزاران مشکل دارند و از حل اون مشکلها عاجزند . آنها تنها راه خلاصی از آن مشکلات را قدرت ماورایی می دانند ! و منتظر همان قدرت هستند ! این تنها امید آنهاست و نمی خواهند این امید کمرنگ شود!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین