: نامه احمد توکلی به آیت الله آملی لاریجانی درباره توقیف 2 روزه روزنامه کیهان

گروه سیاسی الف،   3960820178 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس قوه قضاییه در مورد توقیف 2 روزه روزنامه کیهان نوشت.

نامه احمد توکلی به آیت الله آملی لاریجانی درباره توقیف 2 روزه روزنامه کیهان

به گزارش الف؛ دکتر احمد توکلی طی نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی؛ رئیس محترم قوه قضاییه توقیف 2 روزه روزنامه کیهان را غیر قانونی دانست.

متن این نامه به شرح زیر است:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی

با عرض سلام و احترام

روزنامۀ کیهان در روز دوشنبه 14/08/96 تیتر نخست خود را چنین انتخاب کرد: «شلیک موشک انصار الله به ریاض، هدف بعدی دبی» به همین دلیل، هیئت نظارت بر مطبوعات به این روزنامه تذکر می‌دهد و چون روز سه‌شنبه کیهان از خودش دفاع می‌کند، چهارشنبه سرپرست اداره کل مطبوعات وزارت ارشاد اعلام کرد به تصمیم شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، روزنامه کیهان دو روز نخست هفته آینده توقیف خواهد بود. ظاهراً این دستور بازپرس پس از شکایت دبیرخانۀ شورای عالی امنیت ملی صادر شده است.

از اهم وظایف دستگاه قضایی، مصرح در اصل 156 قانون اساسی «احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع» است که رهبر انقلاب در آخرین ملاقاتی که تابستان امسال با ایشان داشتید بر اجرای آن تأکید داشتند: «احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادی‌های مشروع مردم از وظایف مهم قوه‌ی قضائیه است و این قوه باید پرچم‌دار این موضوعات باشد.»

 اصل 24 قانون اساسی نیز نشریات و مطبوعات را در بیان مطالب آزاد می‌شمارد و موارد محدودیت را به قانون ذی‌ربط یعنی قانون مطبوعات موکول می‌سازد. پیش از آن‌که درستی یا نادرستی تذکر هیئت نظارت را ارزیابی کنم، وجاهت قانونی دستور بازپرس محترم، مسئله موردبحث این نامه است. شکی ندارم حمایت از آزادی مطبوعات نباید مانع رسیدگی به تخلفاتی گردد که احتمالاً به نقض حقوق افراد یا مصالح و امنیت ملی منجر می‌شود ولی آنچه مهم است استناد به قانون در سلب هر حقی از هر فردی است. به‌ویژه آن‌که به دست کسانی باشد که در اصل 156 قانون اساسی «نظارت بر حسن اجرای قوانین» از وظایف آنان شناخته شده است. صرف نظر از موضع ما نسبت به کیهان یا مطلب موضوع دعوا، به دلایل زیر توقیف دو روزه کیهان قانونی نیست.

الف) بعد از تعطیلی، سخت‌ترین مجازاتی که می‌توان برای یک رسانه در نظر گرفت توقیف آن است. قانون مطبوعات نشان می‌دهد که ادامه کار رسانه آن‌قدر مهم است که اولاً توقیف آن استثنا است و حتی در شرایط مجازات مسئولان آن نیز غالباً رسانه به کار خود ادامه می‌دهد. ثانیاً دوره توقیف غالباً کوتاه است و ثالثاً جز یک مورد که مقنن اختیار توقیف را به هیئت نظارت سپرده است، در بقیه موارد فقط رئیس دادگاه و رئیس دادگستری قدرت توقیف دارند و لا غیر. هیئت نظارت درباره برخی جرائم، مذکور در تبصره 2 ماده 12 حق دارد رسانه‌ای را توقیف کند و در صورت توقیف، پرونده را باید طی یک هفته به دادگاه بفرستد. موارد دیگر بدین قرار است:

1.      ماده 5، تبصره ۲ – مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم‌الاتباع است. در صورت تخلف، دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتاً تا دو ماه‌ توقیف و پرونده را خارج از نوبت رسیدگی نماید.

2.      تبصره 3 ماده 23 نیز مقرر می‌کند اگر نشریه از درج پاسخ فردی که به وی در آن توهین شده یا افترا زده شده است خودداری کند و به اخطار رئیس دادگستری نیز ‌‌اعتنا نکند، رئیس دادگستری پس از صدور دستور توقیف موقت نشریه که نباید بیش از ده روز باشد، پرونده را به دادگاه می‌فرستد. قابل‌ذکر است که در قانون مصوب 1364 در این تخلف، دادستان مقام صادرکننده دستور توقیف بود که در اصلاحیه سال 1379 این اختیار از وی سلب و به رئیس دادگستری واگذار شد.

3.      در تبصره ماده 31 نیز اختیار توقیف به دادگاه سپرده شده و دوره توقیف در بار اول فقط یک روز است: «‌تبصره – در مواد ۳۰، ۳۱ تا زمانی که پرونده در مرحله تحقیق و رسیدگی است، نشریه مورد شکایت حق ندارد نسبت به مورد رسیدگی مطلبی نشر دهد، در صورت تخلف رئیس دادگاه باید قبل از ختم تحقیقات حکم توقیف نشریه را صادر کند، این توقیف شامل اولین شماره بعد از ابلاغ می‌شود ‌و در صورت تکرار تا موقع صدور رأی دادگاه، از انتشار نشریه جلوگیری می‌شود.» در اینجا نیز در قانون قبلی اختیار توقیف با دادستان بود که قانون اصلاحیه سال 1379 این اختیار را از دادستان گرفته و به رئیس دادگاه سپرده است.

ملاحظه می‌فرمایید غیر از مورد مربوط به هیئت نظارت، قدرت توقیف فقط برای رئیس دادگستری و قاضی دادگاه به رسمیت شناخته شده است. نه‌تنها هیچ حقی برای بازپرس که عضوی از دادسرا است پیش‌بینی نشده؛ بلکه حق واگذارشده به ریاست دادسرا یعنی دادستان در قانون پیشین، در اصلاحیه از وی سلب گردیده است. این نکته نیز روشن است که در تمام موارد، دوره توقیف معمولاً کوتاه است تا دادگاه تکلیف را مشخص کند. اهمیت ادامه کار رسانه تا بدان جاست که حتی محکومیت‌های مسئولان رسانه، اگر آثار اجتماعی نداشته باشد، مانع ادامه کار رسانه نیست. ماده 44 قانون مطبوعات را ملاحظه بفرمایید (به‌ویژه به کلمه بلادرنگ):

«ماده ۴۴ – هرگاه حکم دادگاه مبنی بر برائت یا محکومیتی باشد که مستلزم سلب حقوق اجتماعی نباشد، از نشریه درصورتی‌که قبلاً توقیف شده باشد ‌بی‌درنگ رفع توقیف خواهد شد و انتشار مجدد آن بلامانع می‌باشد.»

ب) نکته مهم دیگر این است که حتی به فرض محال، قانون اختیار توقیف رسانه را به بازپرس داده بود، جای این پرسش هست که کدام بازپرسی به‌محض شکایت شاکی، بدون احضار متهم و استماع توضیحات وی و تفهیم اتهام دستور توقیف می‌دهد؟ توقیف اموال که اختیار آن به بازپرس داده شده است، تابع طی تشریفات خاص قضایی است و بدون مقدمات و به‌محض درخواست شاکی صورت نمی‌گیرد.

ت) بنا بر دلایل حقوقی تقدیم شده، لغو فوری تصمیم غیرقانونی توقیف روزنامه کیهان و برخورد مقتضی با بازپرس مربوط و ارجاع دهندگان پرونده را تقاضا دارد.

ریاست محترم قوه قضائیه!

 جنابعالی به وضعیت رسانه‌ها در جهان آگاهید و به دلیل تسلط به زبان خارجی ارتباط مستقیم با رسانه‌های خارجی برایتان عادی است، پس این درخواست برادرانه از شما برایتان عجیب نخواهد بود: با مجموعه‌ای از راهکارهای منسجم و مطالعه شده، راه رشد رسانه‌ها را که آزادی بیشتر است هموار فرمایید. پذیرش و عمل به این توصیه خیرخواهانه می‌تواند شفافیت را در نظام بالا ببرد و از شدت فساد که مبارزه با آن و تقویت عدالت از اهداف راهبردی جنابعالی است، به‌سرعت بکاهد. این اقدام جنابعالی موجبات خرسندی رسانه‌ها و حمایت آن‌ها از قوه قضائیه و قانون پذیری بیشتر را در کار رسانه­ای فراهم خواهد ساخت.

 احمد توکلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

19/08/1396

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۶۲۱۱۵:۱۰:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جناب توکلی از شما دیگه توقع نداشتم که حرکت تحریک آمیز و ضد امنیت ملی کیهان را این طور توجیه کنید !
ناشناس۱۴۱۸۳۴۱۹:۳۶:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
عجب . اونوقت تکلیف رسانه های عربی که مدام به ایرانیها توهین میکنن و تشویق هم میشن چیه ؟ حرکات اونها در راستای گسترش صلح و امنیت منطقه ست ؟
ناشناس۱۴۱۸۷۲۲۰:۴۱:۱۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اقدام آقای توکلی دفاع از اقدام کیهان نیست. بحث ایشان رعایت قانون از سوی دستگاه قضاء است که خود باید ناظر بر حسن اجرای قوانین باشد. تصمیم به توقیف نشریه با دادگاه آنهم پس از طی مراحل رسیدگی توسط هیات نظارت و دادگاه صالحه است؛ نه توسط بازپرس یا حتی دادستان.
ناشناس۱۴۲۸۹۵۱۱:۲۱:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۲
سخن حقی است که بد موقع عنوان شده است
ناشناس۱۴۱۸۹۱۲۱:۰۷:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
انشاالله قلم حامی،متقن و بُّرای جناب دکتر توکلی، شامل سایر نشریات نیز بوده باشد.
ناشناس۱۴۲۴۳۱۱۵:۴۳:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۱
بله بوده بویژه دفاع جانانه ای که از یاشار سلطانی میکند و از سوی همفکرانش سرزنش میشود توکلی مینویسد:؛برخی با پیش کشیدن گرایش سیاسی آقای یاشار سلطانی مرا ملامت کردند که چرا در این ماجرا مایه می‌گذاری؟ به این دسته از منتقدان عرض می‌کنم اگر ما مسلمانیم و به آزادی بندگان خدا معتقدیم و انقلابی طرفدار نظام جمهوری اسلامی هستیم و حفظ آبروی نظام را واجب می‌دانیم و قانون را مانند احکام شرع واجب الاتباع می‌شماریم، باید از مظلوم دفاع کنیم و با نقد حاکمان، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به جا آوریم. آقای یاشار سلطانی بر فرض منتقدان اشکالی هم داشته باشد، تازه می‌شود مانند من و منتقدین که اشکالات زیادی داریم، ولی مسلمان است. ایرانی است، شهروند تابع نظام جمهوری اسلامی است و به نظر بنده مظلوم است. و دفاع از مظلوم هر که باشد واجب است. اگر امروز کسانی در قبال نقض قانون- ولو با خیرخواهی و از سر غفلت- سکوت کنند، باید منتظر حاکم شدن اشرار بر سرنوشت ملت باشند.؛ 10 مرداد 96 http://old.alef.ir/vdciwya5ut1a3q2.cbct.html?497650
ناشناس۱۴۱۹۱۵۲۱:۴۸:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اصلاحطلب و منافع ملی ؟ آخرزمان شده
ناشناس۱۴۲۳۷۸۱۴:۴۷:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۲۱
چرا دارین سفسطه میکنین . ایشون قضاوتی در درست یاغلط بودن اقدام کیهان نکردند بلکه با استناد به موارد مختلف قانون اقدام باز پرس در توقیف رورنامه کیهان رو غیر قانونی دونستن بر فرض که کیهان هم متخلف باشه طبق قانون باز پرس صلاحیت صدور چنین حکمی رو نداشتند این کجاش دفاع از کیهانه
صابر۱۴۲۴۰۰۱۵:۰۸:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۱
آیا حتی یک مورد هم سراغ داریم که آقای توکلی برای تعطیلی سایر روزنامه ها هم اعتراضی داشتند؟من که بیاد ندارم. اگر بوده لطفا اعلام بفرمایند
ناشناس۱۴۲۴۱۸۱۵:۲۵:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۲۱
باید از امثال احمد توکلی تشکر کرد به خاطر شجاعتش . احمد توکلی که امروز توقیف کیهان را غیر قانونی میخواند همان کسی است که سوم شهریور 88 در حالیکه با امثال کروبی اختلاف نظر شدیدی داشت اما از روزنامه اعتماد ملی آقای کروبی دفاع و توقیف آن را غیر قانونی دانست. و خبرش در همین سایت الف منتشر شد . ببینید http://old.alef.ir/prtf1ydt.w6d01agiiw.html
علی بیک۱۴۱۶۵۱۱۵:۴۰:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جناب توکلی از شما بعید بود که از اقدامات خارج از منافع ملی آقای شریعتمداری دفاع کنید
مصدق۱۴۲۶۵۵۲۳:۴۵:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۲۱
لطفا اگر ایرانی وطن پرست هستید منافع ملی را که کیهان به خطر انداخته بیشتر توضیح دهید .
ناشناس۱۴۱۶۶۰۱۵:۴۷:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
آقای توکلی شما چرا ؟!
ناشناس۱۴۱۶۸۸۱۶:۱۱:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جناب توكلي يه نگاهی به ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری اصلاحی ۱۳۹۴ بندازید!!!!!!!
سید۱۴۱۶۶۱۱۵:۴۸:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
دفاع از آزادی از هر کسی و هر موقع خوب است چه کیهان باشد چه غیر کیهان
ناشناس۱۴۱۶۸۰۱۶:۰۴:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
من هم با شما موافقم ....ولی آیا ایشان برای تعطیلی سایر روزنامه ها هم اعتراضی داشتند؟من یادم نیست. لطفا تصیح بفرمایند اگر که اشتباه کرده ام...
سید۱۴۲۴۱۲۱۵:۱۸:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۲۱
در سال 88 در اوج آشوبها وقتی روزنامه اعتماد ملی که متعلق به آقای کروبی بود چه کسی به توقیف آن اعتراض کرد و خواستار برخورد با تخلفات مرتضوی شد؟ بله احمد توکلی بود که طی نامه ای رسمی به رئیس جدید قوه قضاییه (همین جناب آقای آملی لاریجانی)، توقیف روزنامه اعتماد ملی به مدیر مسئولی مهدی کروبی را غیر قانونی خواند. http://old.alef.ir/prtf1ydt.w6d01agiiw.html
محمد۱۴۱۷۲۶۱۶:۴۹:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
وقتی یک سایت به دلیل انتشار آپارتمانهای بخشیده شده توسط شهردار توقیف و مدیرآن دستگیر می شود چرا کسی نامه نمی نویسه؟
ناشناس۱۴۱۶۶۲۱۵:۴۹:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
به نظرم در این مورد هم تعجیل در قضاوت توسط دستگاههای مسوو ل صورت گرفت هم تعجیل در صدور حکم
شریف۱۴۱۶۶۵۱۵:۵۲:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
با خواندن متن خبر کیهان در می یابیم که کیهان نقل قول کرده از مقاومت یمن. مثل نقل قولهای بسیاری که از منابع دیگر میشود . مثلا اگر داعش بیانیه بدهد که به اروپا حمله میکنیم آیا زننده این تیتر باید تعطیل و محاکمه شود؟
ناشناس۱۴۱۶۸۵۱۶:۰۹:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
وقتی تیتر اول گنده بزنن بدون اینکه اشاره به کسی کنن که این حرف رو زده بله! کاملا کار اشتباهیه! چون کاملا مشخصه که مخصوصا و به عمد اینکار انجام شده، تیتر خبر بدون آوردن نام نقل قول کننده در تیتر یعنی نظر شخصی نویسنده خبر! مطمئن باش کیهانم با آگاهی کامل اینکار رو انجام داده تا چنین برداشت اشتباهی رو ایجاد کنه.
ناشناس۱۴۱۷۳۱۱۶:۵۳:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
تیتر کیهان بازتاب های بدی داشت و باید برخورد می شد همچنان که ترامپ شعارش "اول آمریکاست" ما هم باید "اول ایران "شعارمون باشه.
امیری۱۴۲۰۰۴۰۰:۲۹:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۱
در تیتر کیهان هیچ اشاره ای به اینکه این مطلب گفته یمنی ها است نشده است. در واقع تیتر کیهان همان اتهام مقامات سعودی علیه حاکمیت ایران را تایید کرد. مثل همیشه،تندروی کیهان آب به آسیاب دشمن ریختن بود.
ناشناس۱۴۲۱۰۰۰۷:۴۲:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۲۱
ببخشید این نقل قول مستقیم فقط به کیهان شده؟!!! مگر این بیانیه نبوده پس چرا هیچ رسانه دیگه نه تو ایران نه تو دنیا منتشرش نکرد؟
ناشناس۱۴۱۶۶۷۱۵:۵۴:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
2 روز توقیف شد اینهمه دردتون اومد. اگر جای اصلاح طلبا بودین که رسانه هاشون رو فله ای توقیف و کارمنداشون رو بازداشت میکنن چکار میکردین؟
ناشناس۱۴۱۶۶۹۱۵:۵۴:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
خوب بود از روزنامه نگاران حرفه‌ای خواسته می‌شد با خواندن تیتر و متن کیهان نظر حرفه ای خودشان را اعلام کنند
کمالی۱۴۱۶۷۱۱۵:۵۵:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جای بسی تشکر و سپاس است که جناب دکتر توکلی نظرات خود را با متانت و در کمال حق خواهی بدون واهمه بیان می فرمایند
ناشناس۱۴۱۶۷۳۱۵:۵۷:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۲۰
آنها که اقدام کیهان را خلاف مصالح ملی می دانند خوب است توجه کنند که تیتر کیهان یک روتیتر هم دارد: «گزارش کیهان از عملیاتی شدن تهدیدهای یمن» این روتیتر از نظر حرفه ای کاملا با تیتر هماهنگ است. کسانی که اخبار تجاوز سه ساله ی عربستان و امارات و... را علیه یمن تعقیب کرده اند بخوبی می دانند که ارتش یمن و کمیته های دفاع مردمی این کشور چندین بار و با صراحت از برنامه و قصد دفاعی و بازدارنده ی خود علیه عربستان و امارات سخن گفته بودند. تیتر کیهان هم به همین سابقه ی خبر و هشدارهای دفاعی ارتش و کمیته های دفاع مردمی یمن اشاره دارد. به همین خاطر کار کیهان از منظر اصول روزنامه نگاری یک اقدام کاملا حرفه ای است.
ناشناس۱۴۱۶۷۴۱۵:۵۸:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اگر به مواضع مسولان رسمی امارات در همین چند سال گذشته (غیر از ماجراجویی های دامنه دار این امیر نشین در باره ی جزایرسه گانه ی ایرانی) علیه ایران توجه کنیم، خواهیم دید که آنها از هیچ فرصتی برای بیان دیدگاه های افراطی خود چه علیه ایران و بویژه مشارکت در طرح ها و نقشه های ضد ایرانی، خودداری و کوتاهی نکرده اند. در این صورت چرا باید از یک روزنامه نگار و روزنامه ی ایرانی که فاقد مسوولیت رسمی و دولتی است، گلایه کنیم و آن را خلاف مصالح کشور بدانیم؟
ناشناس۱۴۱۸۷۳۲۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
نبايد بهانه به دست دشمنان نظام داد ، كيهان ميتوانست تيتر بهترى و عاقلانه اي ميگذاشت .
ناشناس۱۴۱۹۰۲۲۱:۲۸:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
توجه کنید که کیهان روزنامه حکومتی است نه یک روزنامه شخص و خصوصی
ناشناس۱۴۲۰۲۰۰۱:۰۷:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۲۱
به عنوان یک اصلاح طلب موافقم...مواضع امارات وحشتناک است آن هم با این همه سودی که از ایرانی ها نصیب خود کردند.
ش.ش۱۴۱۶۸۲۱۶:۰۷:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
آقای توکلی مثل شما جناحی و ضد مردم نیست که بگوید از این یکی دفاع کنم از آن یکی نکنم ایشان بنابر وظیفه هر جا که دید حق نیازمند به کمک است اقدام می کنند مثل همه آزادگان غیر وابسته به هوای نفس و دکان بازرار سیاسی
استاد دانشگاه۱۴۱۷۰۰۱۶:۲۱:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
مصوبات شورای عالی امنیت ملی را نمیتوان گزینشی تایید کرد!
سلام۱۴۱۷۴۳۱۷:۰۲:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
وقتی یک اتفاقی می افتد شما چند واکنش می توانید داشته باشید (من کیهانی نیستم فقط این تیتر را یک کار عالی میدانم که کلاس بالاتر کار آقای شریعت مداری نسبت به بقیه ی هم صنفی هایش را می رساند و به عنوان کسی که فعال رسانه ای بوده و خداحافظی کرده نظرم را بیان میکنم) 1. واکنش منفی که به معنی مخالفت است مثل این که تیتر میزدیم مرگ بر یمن که به آل سعود مظلوم تجاوز کرد!!! 2. واکنش منفعلانه مثلا تیتر میزدیم یک موشکی به یک جایی برخورد کرده به ما ربطی نداره تورم یک رقمی را عشقه (این واکنش بدترین واکنش سیاسی است که امروزه از آن تعبیر به اعتدال می شود چند سال دیگر همه به این نگاه می خندند اما امروز این نگاه مد است اما بدانید انفعال، اعتدال نیست از افراطی بودن هم بدتر است) 3. واکنش مثبت مثلا تیتر میزدیم آخ جون انصارالله بافتشون. این نگاه هم در کار رسانه ای بیش از 5 یا 6 بار درسال توصیه نمی شود از طرف دیگر تبعات هم دارد. از دست رفتن جایگاه رسانه های اصلاح طلب به خاطر خوشحالی های لیست امید به دلیل عدم دقت به این مورد است. 4. نگاه فرصت سازانه: طبق این نگاه شما با تیتری که میزنید خوشحالی خود را مستقیم مطرح نمیکنید بلکه با ذکر فرصتهایی که این اتفاق ایجاد میکند از آن بهره برداری میکنید. بزرگترین دستاورد این حمله ایجاد ترس است و با این تیتر شما یادآوری میکنید که مرگ برای همه هست و موشک بر سر شما هم خواهد آمد! این به نوعی حضور در یک بازی سیاسی با یک برگ برنده است. مثالهای زیادی از این موضوع در جهان وجود دارد به عنوان مثال بحث خلیج فارس و ترامپ را در نظر بگیرید: آقای روحانی به دو شکل می توانست جواب این مردک بی شرافت را بدهد: 1. ترامپ سنگ قبر سربازانت را بخوان و از مهندسانی که ناو کج شدتان را در جنگ با صدام از خلیج فارس بردند بپرس به این جا چه میگویند(این رویکر فرصت سازی میکند و به ترامپ و مهم تر مردم آمریکا یادآوری میکند ماجراجویی آنها هزینه ی سنگینی دارد که قبلا هم پرداخته اند) 2.آقای ترامپ از سربازانت که در این آبها هستند بپرس به اینجا چه میگویند.(انتهای انفعال را می توان از این سخن فهمید مثل این که در یک دعوا با آدم هایی که بویی از شرافت نبرده اند یک گوشه کتک بخوری و بعد بگویی شما لطفا ساکت باشید!!!خخخخخخخخخ) جالب است که با توجه به رویکرد دوم ترامپ حق دارد بگوید اگر من با این اقتدار در این آبها هستم که شما جرات هیچ حرفی را ندارید پس هر اسمی بخواهم روی آن میگذارم! من کدخدا هستم. اما رویکرد اول توسط خبرگزاری افراطی متحجر و بیسواد و تندرو ی تایمز! صورت گرفت که در یک عکس احساسی نام خلیج فارس را بر روی سنگ قبر یک سرباز آمریکایی نشان میداد! و بعد از آن یک موج جهانی بر علیه جنگ طلبی های ترامپ به راه افتاد. هر چند که انفعال گرایان ایران متاسفانه ازاین موج هیچ بهره ای نبردند وباید منتظر بمانیم ببینیم سر پیچ و مهره های صنعت موشکیمان چه بلایی می آید! پ.ن.:نگاه انفعالی امروزه مد سیاسی ایران است پنج سال دیگر همه با هم با صدای بلند به آن خواهیم خندید. اما متاسفانه با مجریان اصلی این نگاه با تمام خسارتهایی که به بار آورده اند هیچ برخوردی نخواهد شد و احتمالا مدعی هم می شوند! ...
ناشناس۱۴۱۷۶۰۱۷:۲۴:۳۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
غرب و همدستهای عربی حاشیه خلیج فارس 24 ساعته طبل جنگ با ایران و تهدید و گزینه های روی میز را دارند با قدرت بیان میکنند اونوقت تیتر یه روزنامه شده تحریک و که البته فقط یه روزنامه بوده نه دیدگاه دولت ایران شده تهدید امنیت و اقدامات خارج از منافع ملی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۴۱۷۷۵۱۷:۵۱:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
دلایل آقای توکلی محکم است. زنده باشی آقای توکلی. خدا به همراهت. حق هیچکس نباید پایمال شود. حتی کیهان
ناشناس۱۴۱۷۸۳۱۸:۰۵:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
جناب اقاي توكلي شما بايد مدافع منافع ملي باشيد
ناشناس۱۴۱۷۸۵۱۸:۰۷:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
عجیبه مقامات رسمی امارات و عربستان در این سال ها بارها کشورمان را تهدید کرده اند. فقط کافی است به تیتر روزنامه های آنها در همین یکی دو روز نگاه کنید، آن وقت نقل قول مقاومت یمن می شود اقدام علیه امنیت ملی. سازش، عقب نشینی و بزدلی در برابر امریکا و نوچه هایش چیزی جز ذلت به ارمغان نمی آورد.
ناشناس۱۴۱۸۲۳۱۹:۱۴:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
باسلام دفاع ازحقوق افراد حتی اگر مخالف ما باشند امری نیکو هست فقط نمیدانم اقای توکلی نسبت به توقیف دیگرمطبوعات تا الان نامه نوشته اندواعتراض کردند یا انهارا صحیح میدانسته وفقط این مورد را خطا
ناشناس۱۴۱۸۵۰۲۰:۰۵:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۲۰
دفاع از حق خوبه ولی کاش آقای توکلی از روزنامه های اصلاح طلب و از منتشر کننده نامه املاک نجومی و همین طور از حقوق محصورین نیز دفاع می کرد
حسام۱۴۲۴۰۳۱۵:۱۳:۴۰ ۱۳۹۶/۸/۲۱
اتفاقا دفاع کرده دفاع جانانه ای هم کرده . آن وقتی که یاشار سلطانی املاک نجومی در شهرداری را افشا کرد و بازداشت شد این احمد توکلی بود که صریح از اقدام او در مبارزه با فساد دفاع کرد این هم لینک خبر و نامه او http://old.alef.ir/vdciwya5ut1a3q2.cbct.html?497650
علی۱۴۱۸۷۸۲۰:۵۰:۲۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
کیهان تیتر درستی زده .انصاراله یمن گفت بود وکیهان نقل قول کرده بود چرا به قبای بعضی ها برخورده
سانی۱۴۱۹۳۹۲۲:۳۸:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
هیچ رسانه ای نباید اینطوری راحت توقیف بشه. من همیشه با مواضع کیهان مخالف بودم اما توقیف اون رو نمی پذیرم. هر روزنامه ای طرفدارای خاص خودش رو داره و محترمه حتی اگر مطالبش با عقاید من صددرصد مخالف باشه. اما جا داره از آقای توکلی بخوام که هنگام توقیف شدن روزنامه های اصلاح طلب هم همینطور به مقامات قضایی نامه بنویسند و و درخواست رفع توقیف و آزادی مطبوعات کنن. نه اینکه فقط هوای رفقای خودشون رو داشته باشن. البته در دفاع از کامنت های کاربران که قبلا خبرش رو زدین واقعا جا داره به آقای توکلی تبریک گفت که در راه انصاف قدم گذاشتن
طلبه۱۴۱۹۸۰۲۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۶/۸/۲۰
با عرض سلام به آقای دکتر توکلی؛ از دفاع مستدل و با مطانت شما تشکر می کنم. این دفاع چون از نگاه منافع ملی است و در آن رنگ جناحی و حزبی وجود ندارد ستودنی است. آقای دکتر باز هم تشکر
هموطن۱۴۲۰۵۱۰۵:۰۰:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۲۱
ازادی بیان تا زمانی که به مردم کشور و یا حتی یک فرد بی گناه، اسیب نزند قابل احترام است ، ولی اگر بجای حمایت از امنیت مردم کشور، باعث ایجاد تنش بشود، در ان صورت باید متوقف شود . بنابراین قاضی این پرونده حکم درستی صادر کرده است
ناشناس۱۴۲۱۱۶۰۸:۰۳:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۲۱
تیتر اینگونه القاء میکرد: بعدی را به دوبی میزنیم.متن چیز دیگری گفته باشد اما تیر حرف دیگری میزند.
ناشناس۱۴۲۲۶۵۱۲:۰۳:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۲۱
اولا ایکاش همیشه اینگونه از عدم رعایت قانون اظهار انزجار میکردیم ، نه فقط در خصوص کیهان . دوم آنکه هرکس اندکی از مباحث سیاسی و فنی نظامی اطلاع دارد متوجه خطای تیتر این روزنامه شده است و آقای توکلی نیز با هوشمندی از آن دفاع نکرده است و فقط به دفاع از حقوق عامه و رعایت قانون بسنده کرده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین