روحانی در پایان جلسه روسای سه قوه و در جمع خبرنگاران: ناامید کردن مردم از آینده، هدف قدرتهای بزرگ بویژه آمریکاست/رسانه ها در دام نیافتند و هوشیار باشند/ مردم سرمایه خود را به بانک‌ها و مؤسسات مورد اعتماد بسپارند

گروه سیاسی الف،   3960820149 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفتگو و تبادل نظر کردند.

ناامید کردن مردم از آینده، هدف قدرتهای بزرگ بویژه آمریکاست/رسانه ها در دام نیافتند و هوشیار باشند/ مردم سرمایه خود را به بانک‌ها و مؤسسات مورد اعتماد بسپارند

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری جلسه سران سه قوه اظهارداشت: بسیاری از مسایل در دستگاه اجرایی، یا قضایی و یا مقننه مورد بررسی قرار می‌گیرند که بهم مرتبط هستند و چنانچه به طور طبیعی و عادی مورد رسیدگی قرار بگیرند، چه بسا نیازمند زمان بسیار طولانی است و این به نفع کشور نیست. لذا در جلسه روسای قوا چنین مسایل مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیماتی اتخاذ می‌شود که سرعت عمل را بیشتر کند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: بعضی از تصمیماتی که در سایر جلسات از جمله جلسه شورای عالی فضای مجازی نیز اتخاذ می‌شوند، نیاز است که در جلسات سران قوا در خصوص عملیاتی و اجرایی شدن آن تصمیم‌گیری شود که جزء مباحث امروز نیز بود.

رییس جمهور با بیان اینکه در جلسه امروز "امیدواری مردم کشورمان نسبت به آینده کشور، شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی" مورد تأکید قرار گرفت، گفت: همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی، گردانندگان فضای مجازی و تریبون‌های مختلف، باید متوجه این نکته مهم باشند که تصمیم و هدف قدرت‌های بزرگ بویژه آمریکا و آنچه در منطقه شاهدیم نسبت به ایران، نهایتاً برای این است که مردم را به آینده ناامید و کم‌امید کرده و در فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها دچار تردید کنند؛ لذا همه باید هوشیار باشند که در زمین دشمن بازی نکرده و در این دام نیافتند.

دکتر روحانی، بررسی موضوع مالباختگان موسسات اعتباری را یکی دیگر از جلسات سران سه قوه برشمرد و گفت: در این خصوص اولاً اینکه پیش از این مجوز چنین مؤسساتی را دستگاه‌های مختلف می‌دادند، لذا اگر از این به بعد، این مؤسسات صرفاً از بانک مرکزی مجوز بگیرند و کاملاً مراقبت و نظارت شود، بخش بزرگی از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

رییس جمهور اضافه کرد: در برخی از موارد هم مؤسساتی دچار مشکلاتی شده و مردم گرفتار شدند، از این‌رو تصمیم بر این شد که نمایندگان روسای سه قوه این مسأله را پیگیری کنند تا هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

دکتر روحانی گفت: اگر مؤسسات دچار مشکلاتی شدند، ضمن اینکه وظیفه داریم مشکلات مردم را برطرف کنیم؛ ‌از طرف دیگر بانک مرکزی هم محذوراتی دارد و نمی‌توان گفت که از پول بانک مرکزی برای حل این مشکلات استفاده کند. البته برای این مسایل می‌توان اعتباراتی در نظر گرفت، ضمن اینکه در این زمینه سه قوه باید با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رییس جمهور اظهارداشت: گشایش‌هایی از جلسه قبلی سران سه قوه در این خصوص ایجاد شده و گام‌های خوبی برداشته شده است و ان‌شاء‌الله در این گام‌ها تسریع خواهد شد. برای آینده نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و مردم هم مراقبت کنند و سرمایه خود را به بانک‌ها و مؤسساتی که کاملاً معروف و مورد اعتماد هستند، بسپارند و در خصوص مؤسساتی که به ارایه سودهای بالا تشویق می‌کنند، تردید داشته باشند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بحث و بررسی در مورد مسایل منطقه‌ای از دیگر مباحث جلسه امروز بود، اظهار داشت: مردم منطقه موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست آوردند این در حالی است که در خرداد سال 93، ‌شاهد بودیم که تروریست‌ها در عراق جولان داده و داعش شهر بزرگ موصل را تصرف کرد. این خطر برای کل عراق از جمله بغداد نیز متصور بود و در سوریه نیز همین شرایط جریان داشت، اما امروز مردم عراق، سوریه و لبنان با پشتیبانی ارتش‌های خود و حمایت‌های کشورهای دوست و بویژه جمهوری اسلامی ایران توانستند تقریباً از این مشکلات رهایی یابند و مسأله تروریسم در حال پایان یافتن است و دیگر شهری در اختیار داعش و تروریست‌ها نیست و در آینده نزدیک بساط اینها جمع خواهد شد.

رییس جمهور گفت: از سوی دیگر به دنبال تجزیه‌طلبی و بر هم زدن مرزهای جغرافیایی در منطقه برآمدند که در این مسیر هم ناموفق بودند. لذا امروز شاهد موفقیت‌های بزرگی در سطح منطقه هستیم و با این موفقیت‌ها طبیعی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب آن ناراحت و عصبانی باشند.

دکتر روحانی اضافه کرد: در مسأله یمن سال‌هاست که مردم فقیر این کشور را بمباران می‌کنند و بیماری وبا شیوع پیدا کرده و مردم در قحطی و گرسنگی بسر می‌برند و فضای دریا و هوا را برای کمک به مردم این کشور بسته‌اند و این غیرقابل تحمل است.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: شرایط امروز منطقه نشان می‌دهد که توطئه‌هایی که وجود داشت، نقش بر آب شده، لذا دنبال نقشه‌ها و توطئه‌های دیگری در منطقه هستند و مردم لازم است که در این زمینه هوشیار باشند و مسئولین هم توجه و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

رییس جمهور تأکید کرد: آنچه برای ثبات و امنیت منطقه لازم باشد و هماهنگی‌های ضروری در این زمینه را در جلسه سران قوا مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم.

دکتر روحانی در پایان با قدردانی از حضور مردم بزرگوار ایران در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع جهانی است که در طول چند روز در عراق انجام می‌شود. از مردم بزرگوار ایران بخاطر عشق به اهل بیت(ع) و فداکاری در مسیر امام حسین(ع) قدردانی و از مردم و دولت عراق نیز بخاطر میزبانی از زائران ابا عبدالله(ع) سپاسگزاری می کنیم.

رییس جمهور همچنین با قدردانی از تلاش تمامی نهادها و دستگاه‌های عمومی، دولتی و مردمی بخاطر خدمتگزاری به زائران حسینی ابراز امیدواری کرد عشق مردم نسبت به اهل بیت(ع) پایدار بوده و همواره بتوان از سرمایه‌های معنوی بزرگی که از خاندان رسالت نشأت گرفته بهره‌مند گردید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۱۶۰۰۱۴:۴۲:۳۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
از سال 92 با مجوز بانک مرکزی موسسه فرشتگان منحل و در موسسه آرمان ایرانیان تجمیع شد و در سال 94 موسسه آرمان ایرانیان منحل و در موسسه کاسپین تجمیع شد پس طبق مستندات مشخص است مجوز را بانک مرکزی داده یا عامدانه اجازه داده با پوز بانک های دولتی موجود در موسسه کاسپین مردم 9 ماه بیش از 6800 میلیارد تومان سپرده گذاری کنند یا بواسطه عدم نظارت و کوتاهی اجازه داده از طریق شبکه شتاب بیش از 4880 میلیارد تومان از سپرده های مردم بعنوان تسهیلات بی بازگشت به بانک ها و شرکت های حقوقی خاص پرداخت شود که در هر دو صورت بانک مرکزی مقصر است و باید از طریق پرداخت کلیه مطالبات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین شامل اصل و سود طبق قرارداد جبران مافات کند .اگر دولت باز هم بازی درآورد بایستی قوه از طریق پاسخ محکومیت بانک مرکزی موضوع ماده 236 ، دولت را رسما محکوم به پرداخت کلیه مطالبات مردم و پرداخت از محل بودجه 1396 کند و همچنین طرح سئوال از رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و سریعا پیگیری گردد تا دولت هزینه عدم اجرای قانون را در افکار عمومی بپردازد و دیگر محافظه کاری نکند.
ناشناس۱۴۱۶۰۱۱۴:۴۳:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۰
روحانی گفت بانک مرکزی هم محذوراتی دارد و نمی‌توان گفت که از پول بانک مرکزی برای حل این مشکلات استفاده کند.چرا نمی توان گفت مشکل را خود بانک مرکزی بواسطه عدم نظارت و کوتاهی بوجود آورده است باید از محل منابع پر قدرت بانک مرکزی کلیه مطالبات مردم شامل اصل سپرده + سود طبق قرارداد موسسه مجاز کاسپین بی فوت وقت پرداخت شود .نتیجه ارجاع تخلفات بانک مرکزی به قوه از طریق ماده 236 بعد از چند ماه تاخیر مشخص شود .سئوال از رئیس جمهور به کمیسیون مربوطه ارجاع شود .کارها را بایستی از طریق صحیح انجام داد قرار نیست مسکن تزریق شود بایستی با پرداخت کلیه مطالبات سپرده گذاران کاسپین اعتماد مردم به سیستم بازگردد.
رضا۱۴۲۳۳۰۱۳:۴۷:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۲۱
با چه بودجه ای؟پول جیب من و شما را که همان پول بانک مرکزی است صرف پرداخت پول به طمعکارانی کند که سپرده با سود 60 تا 120 درصدی باز کرده اند؟
ناشناس۱۴۱۶۰۲۱۴:۴۵:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۲۰
دولت روحانی هنوز فکر می کند می تواند در پشت درهای بسته به یک الگو توافق کند لیکن در عمل چیز دیگری را اجرا کند .تمام مشکلات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین بواسطه کوتاهی و تعلل دولت می باشد .اسناد مستند گویای همه چیز است و مجلس برخواسته از دل مردم پرونده محکومیت بانک مرکزی را با امضاء 183 نماینده تائید و جهت استفاده از قوه قهریه طی ماده 236 به قوه قضائیه فرستاده ، لیکن دولت به انحاء مختلف سعی در تعلل دارد گویا می خواهد بعنوان یک اهرم از این مسئله سوءاستفاده نماید که لازم است تذکر جدی به دولت داده شود تا اعتماد رفته مردم بازگردد و مسئولینی که با کلمات جهت خریدن وقت بازی می کنند محاکمه گردند کلماتی همچون فرشتگان سابق (موسسه ای که در سال 92 منحل شده چرا نبش قبر می گردد) مجوز مشروط بدون اطلاع رسانی به عموم ، کتمان موسسه آرمان ایرانیان و عدم ذکر اسم آن در صورتیکه موسسه آرمان ایرانیان فقط تغییر اسم داده و به کاسپین تبدیل شده ، دریافت ذخیره قانونی 800 میلیارد تومانی از یک موسسه حقوقی (دریافت در سه نوبت با اسم های مختلف لیکن ماهیت همه اسم ها از نظر حقوقی فقط یک موسسه بوده ) دولت روحانی بدترین ضربه را به اعتماد مردم زد و مردم را دستاویز قرار داد و گویا هیچ اعتقادی به رفع مشکلاتی که خود بانک مرکزی دولت روحانی جهت سپرده گذاران موسسات مالی خصوصا کاسپین بوجود آورده ندارد.
ناشناس۱۴۱۶۸۹۱۶:۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۲۰
یک بام دو هوا نمی شود اگر قرار بر مراقبت مردم هست همه چیز را آزاد بگذارید تا مردم خود مراقب باشند در غیر این صورت بایستی جایی که به این موسسات مجوز می دهد پاسخگو هم باشند .
ناشناس۱۴۱۷۱۴۱۶:۳۵:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۲۰
باید با فروش نفت به قبل از تحریم ها و برگشت پولهای بلوکه شده و راه افتادن سوئیفت قیمت دلار بشدت کاهش می یافت اما مسولان مصنوعی آنرا بالا نگه داشته اند و هر روز گرانتر می کنند در واقع. مسولان امید مردم به آینده را از بین برده اند نه آمریکا
محمد۱۴۱۷۲۹۱۶:۵۱:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۲۰
بلاخره ما نفهمیدیم بانک ها برای سپرده گذاری معتبر هستند یا نه ظاهرا یک مسئول بانک مرکزی اعلام کرده دولت بابت بانکها و سپرده گذاران تعهدی ندارد.در ضمن موسسات اعتباری از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته اند که الان مردم سرگردان دریافت پولهایشان هستند
احمدی۱۴۱۷۶۸۱۷:۴۵:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۲۰
بارفتار بانک مرکزی با سپرده گذران مالباخته نیازی به دشمن خارجی نیست
امیر۱۴۱۷۷۴۱۷:۵۰:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
با سلام ، لطفا موسسات مورد اعتماد را معرفی نمایید.
ناشناس۱۴۱۸۰۸۱۸:۴۸:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۲۰
آقای رئیس جمهور محترم "ناامید کردن مردم از آینده،" را شما با هدف رای آوردن انجام دادید که خیلی خیلی خوب جواب داد و رای آوردید
ناشناس۱۴۱۸۸۸۲۱:۰۳:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۲۰
اگر مشکل بیکاری فقط بیکاری که تعین کننده است در کشور حل شود بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد
ناشناس۱۴۲۱۴۰۰۸:۳۸:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۲۱
شما خودتون بیشتر از همه ملت رو نا امید کردین
ناشناس۱۴۲۲۶۱۱۱:۵۷:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۲۱
با داشتن همچین دولتی نیاز به آمریکا نداریم
ناشناس۱۴۲۲۷۹۱۲:۳۶:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۲۱
فعلا که ناامید کردن مردم جزو اهداف شما مسئولان گرامی شده نه دشمنان! آقای روحانی اگر که زحمتتان نمی شود به وزیر محترم علومتان بفرمایید یک نظارتی بر دانشگاه بی در و پیکر پیام نور هم بنماید که در سال اشتغال با اهدافی که مشخص نیست چه هست دست به قطع حقوق و قطع همکاری تعداد زیادی از اساتید هیات علمی خود زده و این افراد بی پناه را تا مرز جنون کشانده هست... من نمی دانم مسئولان گرامی از ناامیدی و بیچاره نمودن مردم به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستند؟!
ناشناس۱۴۲۳۲۲۱۳:۳۶:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۲۱
سپرده گذاران کاسپین مظلومان تاریخ خواهند ماند و شما هم ظالمان آن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین