ثبت تخلفات موتورسیکلت‌ها توسط دوربین‌ از اول آذر

گروه اجتماعی الف،   3960820109

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای آذرماه تخلفات موتورسیکلت سواران تهرانی توسط دوربین‌های ثبت تخلف شناسایی می‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛ درخصوص طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف اظهار کرد: چند سال است که تخلفات خودروها توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، در فاز جدید با تغییراتی که در نرم‌افزار ایجاد شد، امکانی به‌وجود آمد که بتوانیم تخلفات موتورسیکلت سواران را از طریق دوربین‌ها شناسایی کنیم. همان تخلفاتی که برای خودروها توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شود مانند سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده وغیره برای موتورسیکلت‌ها هم قابل شناسایی است.
 
وی افزود:در حال حاضر بیش از هزار دوربین در شهر تهران کار ثبت تخلفات را به‌صورت مکانیزه انجام می‌دهند که همین دوربین‌ها تخلفات موتورسیکلت‌ها را نیز ثبت می‌کنند.
 
ثبت آزمایشی تخلف موتورسیکلت ها از 3 ماه گذشته
 
سردار مهماندار در رابطه با نحوه اجرای این طرح گفت: 3 ماه است که ما این کار را شروع کردیم و بیش از 300هزار پلاک موتورسیکلت متخلف را به‌صورت آزمایشی ثبت و ضبط کرده‌ایم تا صحت سنجی کنیم و مطمئن شویم نرم‌افزار این آمادگی را دارد که اطلاعات را به‌صورت کامل در اختیار ما قرار دهد و خطایی در آن وجود نداشته باشد.
 
وی درباره زمان اجرایی شدن طرح اظهار کرد: علی رغم اینکه بیش از 300هزار پلاک موتورسیکلت متخلف شناسایی شد اما این پلاک‌ها وارد اطلاعات اجرائیات نیروی انتظامی نشد و ما به‌صورت ارشادی این کار را کردیم. از ابتدای آذرماه امسال تمامی موتورسیکلت‌های شهر تهران تحت رصد دوربین‌ها قرار می‌گیرند و تمامی تخلفاتشان توسط دوربین‌ها شناسایی و وارد سامانه‌های اجرائیات راهنمایی و رانندگی می‌شود. این تخلفات برای متخلفین ثبت می‌شود و افراد در زمان مراجعه مانند خودروها این اطلاعات را روی صورت وضعیت خود مشاهده می‌کنند و باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با مبالغ جریمه موتورسیکلت‌ها گفت: هیچ تفاوتی بین مبالغ جریمه موتورسیکلت و خودروها وجود ندارد. برای مثال همان مبلغ جریمه عبور از چراغ قرمز که برای خودروها 200هزار تومان است، برای موتورسیکلت سواران هم محاسبه می‌شود.
 
یک سال حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک
 
سردار مهماندار در رابطه با برخورد پلیس با پلاک‌های مخدوش بیان کرد: از ابتدای آذر همزمان با اجرای عملیاتی این سامانه، حتماً طرح برخورد با پلاک مخدوش را برای موتورسیکلت‌ها مانند خودروها اجرا می‌کنیم. دستکاری و مخدوش کردن پلاک یک جرم است و حتماً این موتورسیکلت‌ها توقیف و راکب آنها بازداشت و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند چرا که این کار جرم است و قانون‌گذار بین 6 ماه تا یک سال حبس برای آن در نظر گرفته است.
 
وی تاکید کرد: تا ابتدای آذر ماه تخلفاتی که برای موتورسیکلت‌ها ثبت می‌شود به‌صورت آزمایشی است و این فرصت برای موتورسیکلت‌سواران متخلف وجود دارد که رفتارهای خود را اصلاح کنند. از ابتدای آذرماه علاوه بر ثبت تخلفات توسط دوربین‌ها، طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش در مورد موتورسیکلت‌سواران اجرا می‌شود. هر نوع پوشش مانند نصب کلاه و زنجیر روی پلاک از مصادیق مخدوش کردن و پوشش پلاک است. پلاک باید کاملاً در رویت شهروندان و پلیس باشد و قابلیت خواندن را داشته باشد، در غیر این صورت جرم است و ما با این مسئله برخورد می کنیم.
 
سردار مهماندار در پاسخ به این سوال که در حال حاضر تعداد زیادی از راکبان موتور سیکلت ها را نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می دهند که فاقد گواهی نامه هستند و نحوه جریمه این موتور سیکلت ها چگونه است؟، گفت: مسئولیت پلاک موتور سیکلت برعهده مالک اصلی است و در صورتی که شخصی موتور سیکلت خود را دراختیار شخص دیگری قرار دهد در این بازه زمانی تخلفی رخ دهد، مسئولیت آن برعهده مالک پلاک است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین