سید حسن نصرالله: حریری در عربستان بازداشت است/ عربستان از اسرائیل خواسته به لبنان حمله کند/ عربستان در امور لبنان مداخله می کند، اما ایران کمک

گروه جهان الف،   3960819167 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

از روز شنبه گذشته لبنان وارد یک بحران سیاسی شد و این کشور در برابر یک مرحله جدید و مهم قرار گرفت و خطرات این مرحله وابسته به رفتار لبنانی‌ها بوده و تهدیدات و سخنانی را از اینجا و آنجا می‌شنویم.

حریری در عربستان بازداشت است/ عربستان از اسرائیل خواسته به لبنان حمله کند/ عربستان در امور لبنان مداخله می کند، اما ایران کمک

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اربعین حسینی و روز شهید حزب الله سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: در حالی امروز با یکدیگر دیدار می کنیم که در چنین روزی "احمد قصیر" دوران استشهادی ها را آغاز کرد تا دوران جدیدی از مقاومت و جهاد آغاز گردد و وی فرمانده استشهادی ها و رهبر فداکاران و بخشش کاران در راه عزت و کرامت لبنان و مردم این کشور و تمام امت است.

وی در ادامه این سخنرانی گفت: تعداد زائرانی که در اربعین امام حسین به کربلا رسیدند به 20 میلیون نفر از تمام جهان رسیده که تنها از ایران 2 میلیون زائر به کربلا رفته اند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش اضافه کرد: در راه حسین تعداد زیادی از برادران به کرامت الهی که همان شهادت است دست یافتند چون لیاقت آن را داشته و در واقع آنها صادق و مخلص بوده و در جهاد خود چیزی از این دنیا نخواسته و از کسی منتظر تشکر نبوده اند.

سید حسن نصرالله گفت: توانستیم سرزمین خود را آزاد کرده و نیروی بازدارندگی در برابر طمع و تهدیدات اسرائیل ایجاد کنیم و قادر شدیم که از امنیت و استقرار خود محافظت کنیم و امروز در خنثی سازی بزرگترین توطئه علیه ملت ها و کشورهای منطقه و بر دین اسلام و ارزش های اخلاقی و انسانی مشارکت داشتیم. این توطئه در هیبت داعش وهابی جلوه پیدا کرده بود که دولت آمریکا و عربستان آن را بوجود آورد و امروز آخرین نفس های خود را می کشد.

وی افزود: امروز در لبنان هر آنچه از کرامت، عزت، قوت و قدرت داریم به برکت شهدا از تمامی گروه های مقاومت و ارتش و نیروهای امنیتی بوده است. خانواده شهدا باید به آنها در این دنیا افتخار کنند و احساس امنیت و صلح و کرامت و آزادی امروز به برکت آنها بوده و زاد و توشه آنها برای آخرت نیز به شمار می آیند. ما امانتدار امانت این شهدا بوده و مسئولیت ما مسئولیت همگی بوده چون فداکاری آنها برای همگان و نه یک حزب یا گروه یا یک منطقه جغرافیایی به خصوصی بوده بلکه فداکاری آنها برای تمام لبنان و در دفاع از این کشور و امت بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد: از روز شنبه گذشته لبنان وارد یک بحران سیاسی گردید و این کشور در برابر یک مرحله جدید و مهم قرار گرفت و خطرات این مرحله وابسته به رفتار لبنانی ها بوده و تهدیدات و سخنانی را از اینجا و آنجا می‌شنویم.

نصر الله گفت: طی یک سال اخیر لبنان شاهد حالت ثبات سیاسی بود و شرایط خوبی داشتیم به گونه ای که رئیس جمهور انتخاب شد و دولت وحدت ملی تشکیل گردید و فعالیت خود را به صورت فعال و جدی آغاز کرد و پارلمان نیز فعال گردید و قانون انتخابات و بودجه تصویب شد و استخدام نیروهای امنیتی، نظامی، اداری و قضایی صورت گرفت و میان گروه های سیاسی و پس از سال ها دشمنی مذاکرات برگزار شد. امنیت و ثباتی داشتیم که مانند آن در جهان وجود نداشت و پیشتر نیز گفتم که امنیت لبنان بیش از امنیت آمریکا بوده و آن چیزی که در آمریکا از آن روز تا حالا روی داده بر این موضوع تاکید دارد.

وی افزود: ملت لبنان دارای آرامش روحی بود اما این بدین معنا نیست که مشکلی نداشتیم خود حریری نیز درباره فعالیت فرودگاه که نشان دهنده حالت امنیت و ثبات بوده، صحبت می کرد. شرایط مثبت کشور به دلیل همکاری تمامی گروه های سیاسی و کوتاه آمدن هایی بود که همگی آن را انجام دادند و امسال شاهد آزادسازی ارتفاعات در مرزهای شرقی بوده ایم.
سید حسن نصرالله اضافه کرد: در سایه چنین شرایط خوب و عالی و منطقی و در سایه نیت های خوب در میان گروه های مختلف سیاسی برای فعالیت تا زمان انتخابات پارلمانی، عربستان به سرعت اقدام به فراخواندن نخست وزیر کرده و وی را مجبور کردند با خواندن بیانیه ای که خودشان آن را نوشته بودند استعفا داده و لبنان را در برابر مرحله جدیدی قرار دهند.
وی گفت: اقدامی که عربستان انجام داده مداخله آشکار و بی سابقه در مجبور کردن رئیس دولت برای استعفا بوده و همه لبنانی ها از طریق اطلاعات و شواهد بر این موضوع اطمینان یافتند و همه دنیا از این موضوع اطلاع یافت و حتی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این موضوع را نمی دانسته است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حریری در عربستان در بازداشت به سر می برد و بازگشت وی به لبنان ممنوع شده و تلاش هایی برای حذف وی از رهبری جریان المستقبل وجود داشته و اقداماتی برای تحمیل رهبری جدید بدون رایزنی با جریان المستقبل بوده و تلاش هایی نیز هست تا نخست وزیر جدیدی بر رئیس جمهور و تمامی لبنانی ها تحمیل شود. 

سید حسن نصر الله گفت: آنها معتقدند که می توانند نخست وزیر جدیدی را بر لبنان تحمیل کنند و اقدامی را که انجام می دهند تحریک لبنانی ها علیه یکدیگر بوده و زمانی که پاسخی از این اقدام خود دریافت نمی کنند لبنانی ها را به ضعیف و ترسو بودن متهم می کنند، علاوه بر آن کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس را به اتخاذ اقدامات تنش آمیز علیه لبنان و فراخواندن شهروندانشان تشویق می کنند اما چیزی که خطرناک است تحریک اسرائیل برای حمله به لبنان است.

وی افزود: من درباره یک تحلیل صحبت نمی کنم بلکه اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد عربستان از اسرائیل خواسته تا به لبنان حمله کند و امروز در رژیم صهیونیستی بحث و بررسی هایی درباره این موضوع وجود دارد.

وی اضافه کرد: کاملا آشکار است که عربستان علیه لبنان و حزب الله در لبنان اعلام جنگ کرده و باید ارزش چیزی که در لبنان داریم را درک کنیم و عربستان شما را به نابودی و ویرانی فرا خوانده و از شما می خواهد که با دستان خود خانه هایتان را ویران کنید، آیا لبنانی ها این کار را انجام خواهند داد؟ آیا عربستان مصلحت لبنان را می خواهد؟ ما می دانیم که میان عربستان و حزب الله مشکل وجود دارد و ما از آن فرار نمی کنیم ولی آیا این تهدیدات و جنگ علیه حزب الله بوده یا علیه لبنان؟

سید حسن نصرالله گفت: باید لبنانی ها از رویدادهایی که در اطرافشان در منطقه روی می دهد عبرت بگیرند. درباره سوریه، مقامات سعودی در اردن جنگ را مدیریت می کردند اما نتیجه چه شد؟ آنها سوریه را نابود کردند و کسانی که از اردن جنگ را مدیریت می کردند امروز کجا هستند؟ همین موضوع در عراق و یمن نیز وجود دارد. همه لبنانی ها را به تفکر فرا می خوانم. آنها در برابر مرحله سرنوشت سازی قرار دارند و باید مسیر خود را انتخاب کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما مداخله آشکار عربستان در امور داخلی لبنان را محکوم کرده و اقدام اهانت آمیز آنها با نخست وزیر "سعد حریری" را از زمان رسیدنش به فرودگاه محکوم می کنیم و ما در حزب الله معتقدیم که اهانت به نخست وزیر لبنان اهانت به همه لبنانی ها به شمار می آید حتی اگر در سیاست با یکدیگر اختلاف داشته باشیم.

وی گفت: ما نیز همصدا با تمامی لبنانی ها و آن چیزی که روز گذشته جریان مستقبل اعلام کرد بر ضرورت بازگشت حریری به لبنان تاکید داریم و اگر استعفا داده است باید به لبنان بازگردد و هر چیزی را که می خواهد بگوید.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت روز شهید حزب الله گفت: هیچ لبنانی یا شهروند عربی یا هر انسان آزاده در جهان نباید درباره ادامه اقامت اجباری نخست وزیر لبنان ساکت بماند ما می گوییم که حریری در عربستان در بازداشت به سر میبرد و باید لبنانی ها در راستای بازگرداندن وی عمل کنند و پس از آن وی آزاد است. 

سید حسن نصرالله افزود: استعفای اعلام شده غیر شرعی، غیر قانونی و برخلاف قانون اساسی بوده و هیچ ارزشی ندارد چون تحت اکراه و اجبار بوده است. دولت کنونی دولت قانونی و شرعی و نه دولت استعفا داده شده است و وزیران کنونی وزیران دولت پیشبرد امور نبوده و هیچ نیازی به رایزنی های نیابتی همانطور که برخی از توطئه گران خواسته اند وجود ندارد.

وی گفت: زمانی که دولت مستعفی وجود داشته باشد در راستای رایزنی ها عمل می کنیم اما در حال حاضر دولت و نخست وزیر وجود دارد و اگر نخست وزیر بازگشت و اقدام به استعفا کرد پس از آن در برابر شرایط قانونی متفاوتی قرار می گیریم. مدیریت حکیمانه و آرام و مسئولانه تحت ریاست جمهوری میشل عون و نبیه بری می بایست محل اجتماع همه لبنانی ها بوده و می باید همه پشت این مدیریت حکیمانه متحد باقی بمانند.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: جنگ اعلام شده علیه لبنان و حزب الله در لبنان جنگ بی هدفی بوده و کسی که آن را اداره می کند هیچ تجربه ای در این زمینه ندارد. هوشیاری لبنانی ها و دور نگه داشتن آنها از خیابان و باقی ماندن ارتباط میان همگان باید ادامه یافته و ما بر ادامه ارتباط با همگان تاکید داشته و اراده ملی فراگیر ما در راستای حفاظت از کشور همان ضمانت بوده و امروز ما لبنانی ها در برابر اهانت، اجبار، کینه و تهدیدات آشکاری قرار داریم که می خواهد کشور را به مکانی دیگر ببرد و باید به مسئولیت و وابستگی خود به کشور احساس مسئولیت کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: باید درباره صحبت های شبکه العربیه درباره تلاش برای ترور حریری با وحود تکذیب این موضوع از سوی سازمان های امنیتی لبنان درنگ کنیم. صحبت ها درباره وجود تجهیزاتی برای ایجاد اختلال در مسیر فرودگاه و صحبت درباره ترور، سخنانی خطرناک بوده و باید برای چیزی که آنها برای آن مقدمه سازی می کنند هوشیار باشیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: درباره موضوع اسرائیل باید دقت کنیم و ما بروز گزینه جنگ با اسرائیل را بعید می دانیم اما نمی توانیم با قاطعیت این موضوع را بیان کنیم. اسرائیل وارد خط شده و امکان دارد که به شیوه های دیگری نیز وارد شود که یکی از آنها دستور صادر شده به سفارت های اسرائیل برای حمایت از عربستان در جنگ خود علیه حزب الله و تلاش آن برای تروریستی توصیف کردن حزب الله است و تردیدی وجود ندارد که اسرائیل با عربستان در این راستا همکاری خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل همچنان در راستای ایجاد فتنه تلاش می کند. هفته پیش رویداد بسیار مهمی در جنوب سوریه روی داد وی طی آن تعدادی گروه تروریستی با کمک اسرائیل به شهر بلده حضر در سوریه با اغلبیت دروزی وارد شدند. اسرائیل رسیدن این گروه های تروریستی به بلده حضر را تسهیل کرد و اگر شجاعت مردم این منطقه و ارتش سوریه نبود الان اوضاع به گونه ای دیگر در این منطقه رقم می خورد. اسرائیل همین اقدام را نیز می تواند در لبنان و از طریق تحریک یا از طریق ابزارهای امنیتی انجام دهد و امروز به اسرائیل درباره هرگونه سوء استفاده از اوضاع هشدار می دهد و اسرائیل گمان نکند که ما ترسیده ایم.  در موضوع اسرائیل باید هوشیار باشیم و البته خود اسرائیلی ها نیز هوشیار بوده و درباره منافع این جنگ صحبت می کنند و آنها فقط در راستای منافع خود عمل می کنند.

وی گفت: ما از وجود مشکل با عربستان فرار نمی کنیم و عربستان بسیار از ایران خشمگین است و بخشی از خشم نیز متوجه حزب الله بوده و ما دلیل خشم آنها را متوجه هستیم اما شیوه و واکنش توهین آمیز آنها را نمی توانیم درک کنیم.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: عربستان در سوریه آرزوهایی داشت که همگی بر باد رفت و امروز در بوکمال داعش به پایان رسید و در عراق نیز همین طور است و همگی می دانیم که چه کسانی داعش را به عراق آوردند و طرح آنها برای سرنگونی عراق با شکست مواجه شد و همگان نیز می دانیم که آنها جدایی کردستان را تایید کردند و در این موضوع نیز شکست خوردند و در یمن نیز جنگ آنها با شکست مواجه شد و حزب الله را جنایت کار معرفی می کنند چون حزب الله با جنگ و ایجاد گرسنگی مخالفت می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: صحبت درباره شلیک موشک توسط حزب الله از یمن توهین به یمنی ها به شمار می آید و کسی که این موشک را شلیک کرده خود یمنی ها بودند و هم اکنون آنها توانایی بزرگی در ساخت موشک داشته و زمانی که حوثی ها درباره ساخت پهپادهایی که از آنها در جنگ استفاده خواهند کرد صحبت می کنند این موضوع را باور نمی کنند اما آنها باید این توانایی ها را باور کنند و چون آنها توانایی یمنی ها را نادیده گرفتند در این جنگ با شکست مواجه شدند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: به حزب الله و ایران اتهام زنی می کنند اما حزب الله و ایران در کجای یمن هستند? این ملت یمن است که فداکاری می کند و صحبت درباره ایران و حزب الله فرار از شکست است. در زمینه شکست ها در منطقه نیز زیاده گویی می شود. در زمینه بحرانی که میان عربستان و همراهانش با قطر روی داد ما از هیچ طرفی جانبداری نکردیم اما باز شاهد آن بودیم که عربستان و همراهانش در این زمینه نیز شکست خوردند.

وی گفت: در بحرین نیز مسیر اشتباه باعث شکست اراده ملت نشد و دولت بحرین که به سرکوب و کشتار ملت خود پرداخت هم اکنون در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله گفت: زمانی که عربستان تمامی این شکست ها در منطقه را مشاهده می کند به لبنان می آید. عربستان در لبنان نفوذ داشته و ایران نیز در لبنان نفوذ دارد اما فرق اساسی میان این دو وجود دارد. عربستان در امور داخلی لبنان مداخله می کند اما ایران در امور داخلی این کشور هیچ مداخله ای ندارد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: عربستان گمان کرد که می تواند جنگی را در لبنان فعال کند، چون توانایی مقابله با ایران را ندارد. اما احساس توانایی در پیروزی بر لبنان و بر گروه های سیاسی مخالف با تبعیت از اراده عربستان، اشتباه است. اگر هدف مجازات حزب الله یا چیره شدن بر حزب الله است از آنها دعوت می کند که به دنبال گزینه چیره شدن بر حزب الله نباشند چون هر آنچه که انجام دهند نخواهند نوانست بر حزب الله چیره شوند و از آنها می خواهیم که به دنبال اهداف واقعی باشند. موضع ما درباره یمن تغییر نخواهد کرد چون موضعی انسانی، اخلاقی و عربی و خارج از محاسبه های سیاسی است. الجبیر روز گذشته گفت که ملت لبنان از سیطره حزب الله بیزار بوده و باید راهی را برای نجات ملت لبنان از سیطره حزب الله بیابیم. آیا شما می خواهید همانطور که ملت یمن را نجات دادید ملت لبنان را نجات دهید؟ آیا نجات ملت لبنان با اهانت به نخست وزیر و حزب و طائفه و تمام ملت آن کشور است. آیا نجات ملت لبنان از طریق ایجاد رعب و و حشت و از طریق تحریک سنی ها علیه شیعیان است؟ این مجازات لبنان است چون لبنان کشوری آزاد و مستقل بوده و هرگز به موضوعاتی که از خارج دیکته می شود سرخم نمی آورد و در این راستا نیز شهیدانی را تقدیم کرده است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: اگر می خواهند که حزب الله را مجازات کنند می توانم که راهی را به آنها نشان دهیم که اندکی عقل خود را برای مجازات حزب الله جدای از ملت لبنان به کار بیاندازند. اما اگر کینه آنها را به واکنش وا دارد به هیچ نتیجه ای نخواهند رسید. امروز ما همگی باید به امنیت و ثبات و وحدت خود پایبند بوده و هرگز نباید هراسی داشته باشیم چون ما با وحدت خود می توانیم قدرتمندتر باشیم و توانایی عبور از این مرحله را داشته باشیم.

دیدگاه کاربران

محسن۱۴۱۱۸۴۱۸:۵۲:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۹
جانم به این سید مقتدر و ولایت مدار! ایشان یه تنه تموم نقشه های آمریکا و ایادی سعودیشو با همین سخنرانی پنبه کرد تعریضی هم به حسن روحانی زدن! اونم عالی بود ما منتظریم تا ان شاالله به زودی نمازمان را در مکه و مدینه آزاد شده بخوانیم... و منتظریم رگباری از موشک های بالستیک قدرتمند یمنی بر سر آل سعود ببارد و تمام میادین نفتی این ها را نابود کند و به حمایت کننده اصلی دلار و ارز استکباری آمریکا پایان بدهند. ان شاالله آقا چند سال قبل فرموده بودند: غرب آسیای جدید غرب آسیای اسلام خواهد بود... و این را داریم به وضوح می بینیم و ان شاالله بزودی جبهه بین الملل مقاومت اسلامی ..بعد از نابودی کامل داعش و جبهه النصره و سایر تروریست ها برای پاکسازی تمامی پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی دست به کار خواهد شد و نظامیان آمریکایی که دشمن تر و خبیث تر از تروریست های دست پرورده اشان هستند را به هر نحوی شده یا نابود می کنند و یا از کشورهای اسلامی اخراج می کنند و پس از آن نوبت اسرائیل است که به امید خدا بزودی جبهه بین الملل مقاومت اسلامی خانه خانه صهیونیستها را جست وجو کرده و اون ها نابود خواهند کرد... تا چند سال پیش شاید این مسئله بعید به نظر می رسید اما با دیدن واقعیات و تحولات پر سرعت کنونی دنیای اسلام به سادگی قابل قبول و قابل باور است. و همه این ها به رهبری امام خامنه ای اتفاق افتاده است... و خدا هر چه عمر از همه ما مانده است را تقدیم به ایشان کند و وجودشون رو برای اسلام و مسلمین حفظ کنند ان شاالله .... ضمنا طرح جدید سایتتان مبارک... عالی شده
پرهام۱۴۱۳۱۶۲۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۱۹
موقعی که ما مثل سید حسن نصراله ها را داریم که اینقدر خوب به عربستان و اسراییل جواب می دهد نمی دانم چرا کیهان اینقدر کوته بینانه گرا به اسراییل و عربستان می دهد لااقل کمی از سید حسن نصراله یاد بگیرید که میگه موشک یمنی ها متعلق به یمنی ها است نه ایران و حزب الله
ناشناس۱۴۱۵۳۹۱۲:۴۹:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۲۰
درود خدا بر سید حسن
سمیع۱۴۲۴۹۴۱۸:۰۴:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۲۱
ملت شریف وازاده لبنان با نشان دادن وحدتی بزرگ عزتمندانه تو چونه اسراییل وعربستان ملعون انشالله میزند که اگه اسراییل بتونه خودش رو نگهداره این شاهزادهای ابلیس سعودی از خوردن گوشت یکدیگر نابودند که انشاالله اسراییل هم نابوده یا حق
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین