عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با الف: پول گرفتن از زائرین اربعین از سوی دستگاههای دولتی شایسته نیست

گروه اجتماعی الف،   3960815293 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
پول گرفتن از زائرین اربعین از سوی دستگاههای دولتی شایسته نیست

تصویری از پارکینگ زایرین اربعین 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از گرفتن پول اضافی از زائرین اربعین گفت: پول گرفتن از زائرین اربعین از سوی دستگاههای دولتی یک نوع کاسبی است و این پولها باید سریعا برگشت داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با انتقاد از عملکرد مسئولین و دستگاههای دولتی در ثبت نام از زائرین اربعین و گرفتن پولهایی از آنها به بهانه های مختلف از جمله بیمه، جمعیت هلال احمر، کارگزاری حج و پول پارکینگ خودروها گفت: عملکرد مسئولین مرتبط با مراسم اربعین به گونه ای بوده که مردم گلایه های زیادی دارند و ما شرمنده مردم و زائرین شدیم.

وی افزود: مسئولین باید مردم را برای زیارت ائمه و مراسم اربعین ترغیب کنند اما وقتی مردم خود جوش در این مسیر حرکت می کنند، متاسفانه شاهد سنگ اندازی برخی دستگاهها و مسئولین هستیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه ما سالیان سال در آرزوی زیارت عتبات و عالیات و برگزاری مراسم اربعین در کربلا معلی بودیم، تصریح کرد: حال که شرایط زیارت فراهم شده زیبنده نظام، سازمانها و ادارت دولتی نیست که به بهانه های مختلف از زوار پول و عوارض دریافت کنند.

حجت الاسلام ناصری نژاد تاکید کرد: دریافت پول آن هم اضافه تر از حد قانون، خلاف است هر چند ما معتقدیم که بهتر است در همان حد قانونی هم پولی از زائرین گرفته نشود.

وی با بیان اینکه مسئولین و دستگاههای دولتی باید برای امنیت و رفاه زائرین برنامه ریزی کنند، افزود:مسئولین ما تا کنون خوب عمل نکردند و طرف عراقی بهتر عمل کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اقدامات مسئولین و دستگاههای دولتی را مایه شرمساری دانست و اظهار امیدواری کرد تا مسئولین گذشته خود را جبران کنند.

حجت الاسلام ناصری نژاد با بیان اینکه پول گرفتن از زائرین در ایام اربعین از سوی دستگاههای دولتی یک نوع کاسبی است، تاکید کرد: ما با هر گونه سنگ اندازی در مسیر برگزاری پیاده روی اربعین مخالفیم و معتقدیم که دستگاههای دولتی در ایام اربعین نباید برای خود کاسبی راه بیاندازند.

وی با اشاره به ورودی 50 هزار تومانی برای پارکینگ ها در مرز از جمله پارکینگ مرز چذابه گفت: این پول ها غیر قانونی و خلاف است و باید به مردم برگردانده شود.

از هز زائر اربعین مبلغ 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج پول گرفته می شود. همچنین ورودی پارگینک در مرزها برای خودروهای زائرین 50 هزار تومان بود که بعد از اعتراضات زیاد به 20 هزار تومان رسید و برای هر شب توقف پنج هزار تومان به مبلغ اضافه می شود.

دیدگاه کاربران

کند ذهن۱۳۸۵۵۵۲۰:۱۶:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۱۵
سلام . 18900 تومن برای بیمه یه سفر خارجی زیاده ؟ حالا اگه زیاد هم باشه اشکالی داره که یه هموطن زایر آقا امام حسین ع چند هزار تومن به نظام سلامت کشور بپردازه ؟ 6200 تومن برای خدمات هلال احمر زیاده ؟ حالا اگه زیاد هم باشه اشکالی داره که یه هموطن زایر آقا امام حسین ع چند هزار تومن به سازمان هلال احمر بپردازه ؟ دریافت 50000 تومن از هر خودرو برای ورودی پارکینگ توی مرز زیاده ؟ حالا اگه زیاد هم باشه اشکالی داره که یه هموطن زایر آقا امام حسین ع که با ماشین خودش نا مرز رفته و اونهایی که باهاش رفتن نفری چند هزار تومن برای توسعه شهرهای مرزی که تو مسیرشون هست بپردازن ؟ جمع همه این مبالغ مثلا زورکی غیر قانونی و غیر شایسته هزینه سفر رو برای هر نفر چقدر افزایش میده ؟ اصلا قابل توجه و ذکر هست ؟ ولی جمعش لابد عددی میشه که بشه کارهایی باهاش انجام داد . اشکالی داره که زوار شریف آقا امام حسین ع پولشون منشا خیری بشه ؟ و اگر هزینه ها از بودجه عمومی باشه اشکالی نداره ؟
ناشناس۱۳۸۶۲۷۲۲:۵۳:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۵
شما ظاهرا منافع دارید مردم مستضعف عراق دار و ندار خود را می گذارند آن وقت شما قلک برای خود ساخته اید؟
کند ذهن۱۳۹۲۶۵۱۹:۴۳:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۱۶
سلام . بله عزیزم . منافع دارم . نصف این پولها به حساب من ریخنه میشه .
ناشناس۱۳۸۵۶۵۲۰:۴۴:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۱۵
سلام . 18900 تومن برای بیمه یه سفر خارجی زیاده ؟ حالا اگه زیاد هم باشه اشکالی داره که یه هموطن زایر آقا امام حسین ع چند هزار تومن به نظام سلامت کشور بپردازه ؟ 6200 تومن برای خدمات هلال احمر زیاده ؟ دریافت 50000 تومن از هر خودرو برای ورودی پارکینگ توی مرز زیاده ؟ حالا اگه زیاد هم باشه اشکالی داره که یه هموطن که با ماشین خودش نا مرز رفته و اونهایی که باهاش رفتن نفری چند هزار تومن برای توسعه شهرهای مرزی که تو مسیرشون هست بپردازن ؟ جمع همه این مبالغ اصلا قابل توجه و ذکر هست ؟ ولی جمعش لابد عددی میشه که بشه کارهایی باهاش انجام داد . اشکالی داره که زوار شریف آقا امام حسین ع پولشون منشا خیری بشه ؟ و اگر هزینه ها از بودجه عمومی باشه اشکالی نداره ؟
شناس۱۳۸۸۰۲۱۰:۱۲:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۱۶
سلام به محبان امام حسین ع کاش این پولهاخرج آبادانی شهرهای مرزی می شد
حسن۱۳۹۱۷۹۱۷:۳۷:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۱۶
هرکس اختیار دارد با توجه به علاقه اش هزینه کند ولی آنهائیکه با اربعین مشکل دارند اصلا با دین مشکل دارند
مرتضی۱۳۸۸۳۷۱۱:۰۵:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۱۶
شما باید به جیب مردم نگاه کنید، این هزینه ها، به اضافه هزینه ویزا و گذرنامه، به اضافه هزینه های سفر تا مرز که میخواستن بلیط اتوبوس رو هم دو برابر بکنن، بلیط هواپیما هم که قیمتش آزاده و بسیار گرون همه و همه هزینه های سفر رو برای مردم خصوصا کسایی که از شهرهای مرکزی و شرقی کشور میخوان بیان خیلی زیاد میکنه خود من بخاطر هزینه های زیاد نتونستم برم
ناشناس۱۳۸۵۶۸۲۰:۵۲:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۱۵
بذارید زیارت مردم درست باشه کسی که این همه رنج پیاده روی برخودش هموار می کنه چند هزارتومن پول براش چیزی نیست
ناشناس۱۳۸۶۶۱۰۰:۲۰:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۱۶
اصلا دلیل چنین نگرشی رو نمی دونم؟ حدود 3 میلیون ایرانی (از جمله اعضای خانواده من) راهی کربلا شدن بخاطر اعتقاداتی که دارن. در مقدس و پاک بودن این اعتقادات هم شکی نیست! ولی سوال اینجاست که آیا باید هزینه های این سفر از بودجه عمومی تامین بشه؟؟ من کاملا با این امر مخالم. باید تمامی هزینه ها از طرف خود زائرین تامین بشه و باری بر روی دوش دولت نباشه! شما ببینین چقدر از امکانات کشور الان وقف این راه پیمایی شدن. همه این ها هزینه داره و هزینه ها هم باید توسط خود افراد تامین بشه.
ناشناس۱۳۸۹۴۰۱۲:۳۷:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۱۶
بیابون پارکینگ بشه باید بابتش پول پرداخت کنه اونم ورودی به بیابون 50 هزارتومن هر شب 5 هزارتومن تو تهرانم پارکینک اینقدر گرون نیست حالا فرض کنیم چند تا نگهبانم اونجا بزارن مگه حقوق نگهبانا برای یه هفته چقدر میشه بابا انصاف هم خوب چیزی هست آژانس رفت برگشت میگیری رفت یه مبلغ هست مبلغ برگشت نصف میشه تازه شما برگشت تو ماشین نشستی حالا اتوبوسی که رفت پر میره برگشت خالی باید بلیتش بشه دوبرابر از امام حسین نمیترسید لااقل از خدایی که قبول دارید بترسید همون قوانین جاری رو برای زائر های امام حسین اجرا کنید. بعدم پول فوتبالیستا و هنر پیشه ها از بودجه فرهنگی کشور پرداخت میشه خروجی شم معلومه فرهنگ حسینی هم هیچ بودجه ای نمی گیره خروجیش معلومه
ناوال۱۳۸۷۳۳۰۸:۳۷:۰۲ ۱۳۹۶/۸/۱۶
سلام شما که می گی اشکال نداره چرا عراق خدمات رایگان به زوار می ده چرا دکان باید برای دولت باز بشه تا عراق هم شروع به عدم همکاری هوایی و غیره ... انجام بده و سال های بعد اونور هم دکان بشه چرا کشوری چون ترکیه وارمنستان و ...بدون ویزا و هلال وغیره باشه و خیلی دیگه..... امان از بی تدبیری
ناشناس۱۳۸۸۷۱۱۱:۴۵:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۱۶
عراق خدمات رایگان میده؟؟؟؟نه عزیز دل برادر.از قبل بهشون پرداخت میشه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین