سعدالله‌زارعی: سفر پوتین به تهران نشان‌دهنده همگرایی ایران و روسیه است

گروه سیاسی الف،   3960810111 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه در حالی امروز چهارشنبه برای شرکت در نشست سه جانبه به تهران سفر می‌کند که در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رییس جمهور کشورمان موضوعات مرتبط با سوریه و مبارزه با تروریسم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سفر پوتین به تهران نشان‌دهنده همگرایی ایران و روسیه است

به گزارش صبح نو، سعدالله زارعی کارشناس امور بین‌الملل در مورد سفر پوتین به تهران گفت: سفر پوتین به تهران که برای چندمین بار صورت می‌گیرد از این جهت اهمیت دارد که منطقه ما در پسا تروریسم به سر می‌برد و
جمع بندی مشخصی از صحنه منطقه در حال شکل گیری است. این دیدارها مقدمه‌ای خواهد بود برای انسجام بیشتر طرفین با مسائل منطقه‌ای و احیاناً تصمیمات مهمتر.


این کارشناس امور غرب آسیا با بیان اینکه آنچه امروزه تمایل داریم، داشتن منطقه مستقل است، تصریح کرد: در عین حالی که منطقه مستقل می‌خواهیم، داشتن یک روسیه مقتدر را هم در نظر داریم و این یک شعار مناسب برای موضع ما نسبت به اعتلای آن و در واقع وضع منطقه است که تحت سیطره دشمنان نباشد و ملت‌ها بر آن سیطره یابند.


زارعی با اشاره به اینکه با شعار استقلال منطقه می‌توان به فرمول جدیدی در منطقه رسید، عنوان کرد: ظرفیت تهران و مسکو در منطقه به شکل همگرایی در آمده است و منطقه مورد بحث ما بزرگ و غنی است و نیازمند چنین همکاری‌هایی در سطح گسترده است . این دو در کنار هم می‌توانند یک فضای پرنشاط که منافعش را روسیه و ایران می‌برند، به وجود آورند.