درباره گربه خانم توسلی

محسن مهدیان گروه سیاسی الف،   3960809292 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
درباره گربه خانم توسلی


دلنوشته خانم توسلی برای مرگ گربه اش بازتاب فراوانی در شبکه های اجتماعی داشته است. این دلنوشته از دو "وجه عاطفی" و "وجه سیاسی" قابل توجه است.


یکم. وجه عاطفی ماجرا


برخلاف واکنش های صورت گرفته به این سوگواره محزون که بعضا با طنز و تمسخر همراه بوده است، دلنوشته خانم توسلی طبیعی و واکنش عاطفی اش قابل فهم است. این تالم ناشی از فقدان یک موجود زنده است که مدتها دلبستگی بدان وجود داشته است. او حقیقتا نسبت به از دست دادن گربه اش تنگدل و غمین است. با شدت و حدت متفاوت برای همه ما نیز صادق است. اما او یک بازیگر سینماست که تنها شهرت یافته و دلیلی ندارد واکنش یک عالم عارف را انتظار داشته باشیم.


و اما وجه سیاسی داستان مهمتراست


بجای خانم توسلی هر سلبریتی دیگری بود تحلیل ما در بند اول متوقف می ماند. اما وی بازیگری است که به یک چهره سیاسی هم شهرت دارد. مثلا نام خانم توسلی بجز سینما به جشن تولد آقای خاتمی هم مطرح است. به همایش تقدیر از عارف و حمایت از روحانی هم نامدارست. خانم توسلی در حمایت از آقای روحانی نوشت: " همه ما به امید زنده ایم و روحانی را تَکرار می کنیم."


اما خانم توسلی که به امید اصلاحات زنده بود، بعد از مرگ گربه اش از "تکرار می کنم" نیز ناامید می شود: " دیگه هیچی از خدا نمی خوام...فقط منتظرم که زودتر بیام پیشت..." یعنی مرز امید و ناامیدی اش، مرگ یک گربه است. امید به روحانی اش فراتر از مرگ گربه نرفته است.


این ویژگی شبکه های اجتماعی بسیار راهگشا است. مواضع سیاسی افراد را باید همراه با سبک زندگی شان تحلیل کرد؛ همراه با ویژگی های شخصیتی شان فهمید. افراد در شبکه های اجتماعی تنها از مواضع سیاسی شان نمی گویند، از زندگی شخصی و روحیات و خلقیات شان هم روایت می کنند. مواضع سیاسی افراد را باید در کنار همین خلقیات تحلیل کرد و وزن داد.


ابعاد ماجرا را تامل فرمائید؛ پروژه "تکرار می کنم" بر گرده چه افرادی نشسته است و سرنوشت یک کشور به چه اوزان شخصیتی متصل است!... انشاالله برای مردم روشنگر خواهد بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۴۴۴۴۱۷:۲۱:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۹
شما هم شدید کیهان! آسمون به ریسمون میبافید!
ناشناس۱۳۴۴۹۴۱۷:۴۹:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۹
همین تفکر است که وقتی می بیند لیستی با دادن ۲ میلیارد تومان پول بسته شده ، اصلا برایش مهم نیست...چون ان لیست قرار است حامی هنجار شکنی این ها باشند.
علی۱۳۴۹۰۷۰۸:۵۸:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۱۰
ببینید گربه ایشون چقدر تحلیل های عاطفی، سیاسی، اجتماعی، انسانی و حیوانی راه انداخته!بیخود بنده خدا دلش براش تنگ نمیشه. شخصیتی بوده و میلیون ها ساعت کردم از جمله خودم در تحلیل این عزیز پر کشیده گذشته. ول کنید، این سایت ها، شبکه ها اجتماعی و تحلیل گران عزیز، گربهه مرد! ول کنید وقت خودتونو ومردمو نگیرید. هر کی خواست هم دردی کنه و یا حمله کنه، بره به صفحه شخصی صاب گربه، عرض ارادت کنه.
ناشناس۱۳۵۶۸۰۱۴:۰۹:۱۴ ۱۳۹۶/۸/۱۱
نکته مهمی که غافل مانده است این است که با کابینه ای که رییس جمهور بسته ، خیلی از افراد امیدشان ناامید شده است.
ناشناس۱۳۴۵۱۵۱۸:۱۷:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۹
اتفاقا کاملا این مطلب درسته. کسانی که امید و ناامیدیشان به گربه ای وابسته است (هرچند بنده هم به حیوانات بسیار علاقه دارم و همچنین اعتقاد دارم همین علاقه باعث میشود هیچوقت یک حیوان را از محیط طبیعی زندگیش به چهاردیواری قفس ها محصور نکنم. و در طبیعت به آنها نیکی کنم.) چطور در روزهای انتخابات بار سنگین دنیوی و اخروی یک تصمیم را (که از قضا برای دیگران هم آنرا واجب میدانند) بر دوش خود میگذارند. کم ندیدیم در همین چند ماه کسانی که پرده از روی خود برداشتند و خود واقعی شان را فریاد زدند و مردم آنها را به وضوح دیدند. کاش برای تصمیم های آینده شان به آنها رجوع نکنند و آنها را مقدم بر عقل خود ندانند.
گارفیلد۱۳۴۵۹۸۱۹:۵۷:۴۴ ۱۳۹۶/۸/۹
یعنی یک گربه نمی تواند اینقدر عزیز باشد ؟
العبد۱۳۴۶۵۶۲۱:۰۹:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۹
ای کاش ایراد سخن را می گرفتید به جای افتراء زدن ؟!
ناشناس۱۳۴۷۰۸۲۲:۳۳:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۹
آسمان به ریسمان بافتن اولین عبارتی بود که به ذهنم رسید و ان را در اولین اظهار نظر دیدم.
راه۱۳۴۷۸۳۰۰:۲۳:۵۶ ۱۳۹۶/۸/۱۰
خدایا ما را با شهدا و محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت محشورمان کن . آمین یا رب العالمین _________________________________________________________________________________
فرناز۱۳۴۸۷۷۰۸:۱۸:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۱۰
ولی این نوشته شما نشون می ده عصبانی هستید و هر چیزی باربط و بی ربطی را به آن وصل می کنید.
زاهد۱۳۴۹۱۸۰۹:۲۱:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
با سلام و احترام 28.8% جمعیت باسواد استان ایلام در سال 1395 دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. ایلامیها از این نظر حائز رتبه اول ایران و حتی منطقه خاور میانه می باشند. نکته تامل برانگیز و تکان دهنده این است که در همان سال آمار خود کشی 472 نفر بوده است. ایلام بالاترین نرخ خود کشی آن هم به روش دردناک خود سوزی را داراست. به عنوان یک شهروند ایرانی از عزیزان خواهشمندم که به مسائل و مصائب مبتلا به جامعه ایرانی بیشتر توجه کنیم. متاسفم که عرض کنم که زود دیر می شودشاید دیگر نشود جبران کرد. درد و غم و فشاری که باعث می شود جوانان برومند هموطنم به حدی از نا امیدی برسند که جان عزیزشان را اینگونه از دست بدهند بسیار زیاد است. بیایید دست به دست هم دهیم تا آلام ایلامیها و ایرانیان کمتر شود تا کمتر شاهد این حوادث و اخبار دهشتناک باشیم. شاید یکی از دلایل این خودکشی ها و خود سوزی ها;دیده نشدن; و عدم توجه به این افراد باشد. تلاش کنیم این عزیزان را قبل از فاجعه ببینیم; و مورد تفقد قرار دهیم. حرفشان را بشنویم و درد دلشان را جدی بگیریم. برای ما غم و اندوه جوان تحصیل کرده نا امید ایرانی و تلاش در رفع آن مهمتر است از هر ;سلبریتی ( آن هم از نوع خود خوانده) و دغدغه بی ارزشش, خواه هانیه باشد یا هر کس دیگری.
ناشناس۱۳۴۴۵۲۱۷:۲۵:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۹
آدمهای کوچکی که احساس بزرگی می کنند!
هموطن۱۳۴۶۶۵۲۱:۲۸:۲۶ ۱۳۹۶/۸/۹
همه انسانها معجزه بدون تکرار خداوند . پس باز عزت و بزرگ هستند تفکر همه انسانها تا وقتی که به دیگران اسیب نزند محترم است
ناشناس۱۳۴۴۵۸۱۷:۲۹:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۹
خدا رو شکر از جنس اصلاحطلبا نیستم
Vahid۱۳۴۶۰۸۲۰:۰۲:۴۵ ۱۳۹۶/۸/۹
خداروشکر حداقل اصلاح طلب داریم
رسول۱۳۴۶۱۹۲۰:۱۴:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۹
من هم خوشحالم که شما جزو اصلاح طلبان نیستید!
ناشناس۱۳۴۶۴۳۲۰:۵۲:۳۳ ۱۳۹۶/۸/۹
البته
مجید۱۳۵۲۶۹۱۶:۳۷:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۱۰
ما هم خدا رو شکر میکنیم که نیستی
ناشناس۱۳۴۴۶۰۱۷:۲۹:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۹
جنت مکان ، پیشولی!!!
ناشناس۱۳۴۴۶۳۱۷:۳۱:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۹
این ها که مدام دم از فرهنگ ۲۵۰۰ ساله و اریایی میزنند، اسلام به کنار ، کجای این حرکات ، با فرهنگ ایرانی مطابق است..؟
ناشناس۱۳۴۶۷۷۲۱:۵۱:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۹
گرفتی ما را کجا نگهداشتن حیوان غربی هست
ناشناس۱۳۴۸۸۹۰۸:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۱۰
فرهنگ ایرانی تربیت بچه است نه بچه گربه.
ناشناس۱۳۵۴۰۱۲۲:۳۲:۰۶ ۱۳۹۶/۸/۱۰
لقب کفتر بازها تو ایران عشق بازان هست یعنی بالاترین لقب را برای پرورش دادن یک حیوان
ناشناس۱۳۴۴۶۴۱۷:۳۳:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۹
امشب در اردوگاه اصلاح طلبان ...است!! هر چی باشه ۹۰ درصد رای اصلاحات را بازیگران و.. با گفتمان « بزن و برقص» جمع می کنند...
کامبیز۱۳۴۸۸۰۰۸:۲۱:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۱۰
اردوگاه اصلاح طلبان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بس کنید!!!
ناشناس۱۳۴۴۷۱۱۷:۳۷:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۹
واقعا
ناشناس۱۳۴۴۷۲۱۷:۳۸:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۹
بخشی از بدنه رای اصلاح طلبان ، همین هایند. یک معادله نانوشته ای بین این جماعت و اصلاحات وجود دارد مبنی بر این که ما از هنجار شکنی شما حمایت می کنیم، در عوض شما هم در ایام انتخابات برای حقوق های نجومی و ویژه خواری اقازاده های ژن خوبمان ، از ملت بیعت بگیرید.
علی۱۳۴۵۹۴۱۹:۴۸:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۹
حقا که خوب گفتی!
ناشناس۱۳۴۴۷۷۱۷:۴۰:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۹
به نظرم این حرفهای خانم توسلی باید توسط روانشناسها تحلیل بشه
ناشناس۱۳۴۵۰۱۱۷:۵۳:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۹
به روانشناس کار ندارم به این جور آدم ها میگند گربه باز!
ناشناس۱۳۵۰۵۷۱۲:۲۲:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۱۰
به یزید هم میگفتند بوزینه باز
فرناز۱۳۴۴۸۰۱۷:۴۲:۲۸ ۱۳۹۶/۸/۹
نقد حرفها و رفتار چهره ها امری طبیعی است نباید ناراحت باشند . کسی که میاد اینجوری مینویسه باید به دیگران حق بده نقدش کنند تا بفهمه کجاها اشتباه کرده
میکائیل۱۳۴۴۸۴۱۷:۴۴:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۹
اولا که زندگی خودشه و به شما چه .. درثانی خیلی از این حیوانات از آدم های هفت خط این روزها با وفاتر و مورد اطمینان تر هستنند . درضمن آدم در موقع ناراحتی عمیق ممکنه هر چیزی بگه ؛ پس زیاده روی نکنید .
ناشناس۱۳۴۹۹۹۱۰:۵۹:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
کسی زندگی شخصیشو جار نمیزنه.
ناشناس۱۳۴۴۸۹۱۷:۴۶:۴۹ ۱۳۹۶/۸/۹
یک نادان برای بدبخت کردن یک ملت کافیست...
عليرضا۱۳۴۴۹۰۱۷:۴۶:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۹
تحليل جالبي بود. نويسنده متن به نكته ظريفي اشاره كردند .
سینا۱۳۴۴۹۹۱۷:۵۲:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۹
وجه سیاسی: پسر گلم بزرگ میشه دور از ما رامتین ما کاناداست
ناشناس۱۳۴۵۰۲۱۷:۵۳:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۹
جالب است که این تحلیل کاملا دو موضوع را برعکس گرفته است! بعد سیاسی که گفتید کاملا بی ربط بود اما بعد عاطفی واقعا نگران کننده که مرگ گربه مانند مرگ یک انسان از سوی ایشان در نظر گرفته شده است! در ضمن برای راحت شدن خیال شما عرض کنم که 90% تمامی افراد مشهور جامع اصلاح طلب بوده و به آقای روحانی رای داده اند
روح الله۱۳۵۲۰۳۱۴:۵۷:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۱۰
اين آمار رو از کجا آوردي؟؟؟؟؟؟؟ دقت کردي با توجه به تعداد آرا قطعا يک عده در اين جامعه هم به احمدي نژاد راي دادند و هم به روحاني؟ مگر اينکه دروغ مسخره تقلب رو باور کرده باشي که در اين صورت هيچ بحثي نيست. با همين فرمون ادامه بده.
ناشناس۱۳۴۵۰۳۱۷:۵۴:۰۳ ۱۳۹۶/۸/۹
به نظر میرسه مشکل این نیست که ایشون نسبت به گربشون خیلی احساس و عاطفه داشتند. اگرچه برای من قابل درک نیست شدت این احساس ولی بماند. مهم این است که ما ملت باید انسانهای فرهیخته و اهل فکر و اندیشه را الگو قرار دهیم . نباید سلبریتی باشند هنرمندان ورزشکاران و .... مگر انکه اثبات کنند(!) که فرهیخته و اهل دانش و تفکر هستند.
dayani۱۳۴۵۰۷۱۸:۰۳:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۹
درروزگاری که مردها و زنان فرزندان خردسال خود را به راحتی می کشند، می فروشند و مردانی که به کودکان کمتر از چند سال تجاوز می کنند، مسرت بخش است که خانمی تا این اندازه به یک حیوان دلبسته بوده است.
ناشناس۱۳۴۸۹۳۰۸:۳۸:۲۲ ۱۳۹۶/۸/۱۰
دلبسته گربه بودن مسرت بخش نیست زمانی حرفهای ایشان مایه دلگرمی بود که به همان حوادث تلخ جامعه واکنش نشان میداد
ناشناس۱۳۴۵۲۶۱۸:۲۷:۳۶ ۱۳۹۶/۸/۹
یعنی به گربش بگه مامانم طبیعیه ؟
محسن۱۳۶۴۸۲۲۰:۲۰:۱۲ ۱۳۹۶/۸/۱۲
اگر میخواهی مسخره کنی بکن.من به گربه ای که فقط غذا میدهم از کلمه عزیزم و ملوسک استفاده میکنم،هر روز هم دعا میکنم برود خودش غذا پیدا کند.هنوز نرفته،دلم میگیرد. خدمت هموطنان مسخره گر و ریاکار عرض کنم از نشانه های مومن،یکی محبت و اطعام به حیوانات است. نه اینکه فکر و ذکر ما این باشد اما وقتهایی میشود که فکر کنی روزی این حیوان و سرپناه این حیوان به دست من است.
ناشناس۱۳۴۵۲۸۱۸:۲۸:۵۱ ۱۳۹۶/۸/۹
این نوشته فقط جنبه عاطفی داره و بس..
ناشناس۱۳۴۵۳۳۱۸:۳۴:۰۸ ۱۳۹۶/۸/۹
ميزان حزن ايشان براي از دست رفتن يك گربه خانگي شايد قابل بحث باشد. اما سياسي كردن موضوع (صرفاً بخاطر اينكه اين خانم در انتخابات از فردي جانبداري كرده) بيشتر جاي بحث دارد. آنچه ديده مي شود يك احساس حزن ناگهاني و زود گذر است كه بعد از يك دوره حداكثر چند روزه فروكش خواهد كرد بدون اينكه با دروغ، غيبت، تهمت، اختلاس، فريب و ... آلوده شده باشد. لذا اساساً اين موضوع ...پتانسيل سياسي شدن ندارد آقاي مهديان.
ناشناس۱۳۴۵۳۵۱۸:۳۴:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۹
چه بي ربط
ناشناس۱۳۴۵۵۴۱۸:۵۷:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۹
ایشان شرافت این را داشتند که نسبت به سرنوشت یک حیوان،که قطعا انیس تنهایی ایشون بوده،شفقت نشون دادند.شما نسبت به یک انسان،یعنی خانم توسلی،این شفقت رو داشتیدکه نمک روی زخم نپاشید و... سیاسی نکنید؟...
تیزبین۱۳۴۵۶۲۱۹:۰۵:۲۵ ۱۳۹۶/۸/۹
دوستان زیاد ساده لوح نباشین اینجور ادمها از هر فرصتی برای اومدن به صدر اخبار استفاده میکنن زیاد جدیش نگیرینش.. همین
جمالی۱۳۴۵۷۱۱۹:۱۴:۲۷ ۱۳۹۶/۸/۹
واقعا متاسفم برای خودمون که همه چیو به رنگ سیاسی میبینیم
مجیدی۱۳۴۶۳۱۲۰:۳۴:۳۲ ۱۳۹۶/۸/۹
نکته اصلی این متن دقیقا همینه! یعنی سیاست در کشور ما به امری سطح پایین بدل شده و متاسفانه افرادی با تصورات ساده لوحانه و به شدت بچگانه در شکل دهی به آرای مردم و ساختارهای سیاسی کشور دست دارند. کمپین های انتخاباتی در چندسال اخیر در ایران نشان دهنده سواد سیاسی به شدت پایین در برخی اقشار اتفاقا تحصیلکرده اجتماع است. در این مقاله کوتاه نویسنده به درستی به نکته قابل تاملی اشاره کرده.
ناشناس۱۳۴۸۹۵۰۸:۳۹:۲۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
سطحی نگری هم خوب نیست هاااااااااااااااااااااااا
علی۱۳۴۵۹۶۱۹:۵۳:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۹
یک سردرگمی عجیب فرهنگی در کشور ما و بویژه بر اکثریت ساکنین کلانشهرهایی مثل تهران حاکمه! علاوه بر شکاف طبقاتی، شاهد شکاف های عجیب فرهنگی بین طبقات مختلف جامعه هستیم، که جا داره روانشناسان و جامعه شناسان دلسوز (که خیلی هم کم هستند) و نه روشنفکرنماها تحلیل کنند و راه حل ارائه بدهند.
کریم خان زند۱۳۵۱۳۲۱۳:۴۴:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۱۰
احسنت علی جان! جانا سخن از زبان ما می گویی!
ناشناس۱۳۴۶۱۸۲۰:۱۳:۳۴ ۱۳۹۶/۸/۹
عشق به حیوانات همان عشق به محیط زیست است که در میان ما ایرانیان پدیده تازه ای است هر چند داعیه های فراوانی داریم کافیست یک مقایسه سطحی با اروپائیان بکنیم .
ناشناس۱۳۴۶۳۰۲۰:۳۲:۴۸ ۱۳۹۶/۸/۹
وافعا میشه هر چیزی را سیاسی نکرد؟ آخه چه سودی در این کار هسن که کوچکترین چیزها یا اصلا هر چیزی را به سیاست ربط می دهید؟ این کار شما اصلا درست نیست.
ناشناس۱۳۴۶۴۰۲۰:۵۰:۳۹ ۱۳۹۶/۸/۹
لطفا به جای پرداختن به;گربه خانم توسلی ; به مسائل مهم مملکت بپردازید !!! حالا ایشون راجع به گربه اش یک حرفی زد . شما هرچی هست را گذاشتی کنار , چسبیدی به گربه !! تازه نقد و بررسی اش هم میکنید !! خیلی جالبه !.... !!
ناشناس۱۳۴۶۷۸۲۱:۵۱:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۹
انتظار زیادی نداشته باشید از جماعت سلبریتی....!!
ناشناس۱۳۴۷۱۴۲۲:۴۴:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۹
در جهانیکه جان صدها هزار انسان پشیزی ارزش ندارد قطعا ناراحتی از فوت گربه تا حدی تعجب برانگیز است در مملکتی که دهها میلیون نفر در مرگ تدریجی هستند
هامون۱۳۴۷۵۱۲۳:۴۲:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۹
به نظرم هیچ کدوم از کسانی که کامنت گذاشتن تا حالا یک حیوون خونگی نداشتن یک صمیمیت عمیقی بین انسان و حیوان خانگی شکل میگیره که به نظرم اگر خانم توسلی چیز عیر ازین مینوشت بایستی تعجب می کردیم
ناشناس۱۳۴۷۷۵۰۰:۱۳:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
کاش روزی بیاید که به زندگی عقاید شخصی یکدیگر کاری نداشته باشیم.خانم توسلی با هر عقیده مسلک یا با هر دلنوشته ای اختیار تام زندگی خودشان را دارند حتی اگر تمام دنیایشان در یک گربه یا هرچیز دیگر خلاصه شود
ناشناس۱۳۴۷۹۴۰۰:۵۲:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۱۰
این که یکی از آن ۲۴میلیون نفر چنین واکنشی برای از دست دا ن گربه اش نشان داده یعنی آن حرکت باطل است؟؟؟ تشکیلات سیاسی اصلاح طلبان چه نسبتی با خانم توسلی داد که چنین تحلیل های ... می کنید؟؟ هانیه توسلی در حد یک پست اینستا و شرکت در یک مراسم نمادین تولد به اصلاحات نزدیکی داشته، ....
سالم۱۳۴۷۹۹۰۱:۰۴:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۱۰
از اینکه خانم توسلی از اصلاحات طرفداری میکند خشمگین هستید و یک مطلب عاطفی و شخصی را سیاسی کرده اید
ناشناس۱۳۴۸۰۲۰۱:۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۸/۱۰
تسلیت عرض میشود
ناشناس۱۳۴۸۱۳۰۱:۳۵:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۱۰
در مملكتى كه كودكان بى سر پرست گرسنه وجود دارد شرط عقل وانصاف وانسانيت وفرهنگ نيست كه گربه باز وسگ باز باشى و ان را نشانه تجدد وتمدن بدانى ! غربى ها براى نگهدارى بعضى حيوانات دلايل وفرهنگ خودشان را دارند كه بسيارى از اين دلايل امنيتى اقتصادى است ! حالا اين ادم ها با اين سطح شعور بيايند الگو وراهنماى مردم بشوند در تصميم گيريهاى حياتى مملكت ! ؟يه جاى كار دولتمردانى كه مورد حمايت اين طور افراد قرار مى گيرند مى لنگد !وبيشتر از همه دست وپاى صدا وسيما است كه در كار تحميل اين افراد به فرهنگ مردم فلج ونا كار امد وبى مسؤليت است !
آرش۱۳۴۸۵۲۰۷:۲۱:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۱۰
كار خانم توسلي اشتباه است و جاي دفاع هم ندارد اين به كنار .در تعجبم چرا اين موضوع را سياسي مي كنيد و ربطش ميدهيد به اصلاح طلبان؟!!
ناشناس۱۳۴۸۶۴۰۷:۵۲:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۱۰
اقای مهدیان ای کاش گاهی اوقات از اختلاسها و وضعیت اداره جات و مشگلات تولیدکنندگان و اینکه تولید در ایران ممنوع است و عوض حمایت از تولید بیمه تولید کننده را جریمه میکند بانکها برای تولید وام نمیدهندو به کارگاه سوخت دولتی تعلق نمیگیرد و هزار های دیکر مینوشتید
ناشناس۱۳۴۸۹۰۰۸:۳۶:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۱۰
چه ربطی به سیاست داره؟
ناشناس۱۳۴۸۹۱۰۸:۳۶:۱۸ ۱۳۹۶/۸/۱۰
اگر خانم توسلی از نوشته شما راضی نباشد، یعنی حق الناس به گردن شماست
ناشناس۱۳۴۸۹۶۰۸:۴۰:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
بازیگرن دیگه...................
tabandeh۱۳۴۹۰۱۰۸:۴۷:۴۳ ۱۳۹۶/۸/۱۰
یک خانم جوان هنرپیشه که احتمالا طبع لطیفی هم داره از مرگ حیوان خانگیش اندوهناک شده و درمورد احساسات شخصیش چیزی نوشته. در عجبم که نویسنده محترم و برخی از مخاطبین چطوری ذره بین رو برداشتن، آسمون و ریسمون رو بهم بافتن و قضیه را ارتباط دادن با جنبش اصلاح طلبی، انتخابات ریاست جمهوری و مبارزه با استکبار جهانی و ...!!!! کمی خودمون و نوع نگاهمون رو نقد کنیم بد نیست
نادعلی۱۳۴۹۳۷۰۹:۴۹:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
قلم فوق العاده زیبا و با واقعیت روزگار ما بسیار نزدیک است . متاسفانه افراد در چنین مواقعی واقعیت های اجتماعی و سیاسی و جانبداریهای بی محتوای خود را لو میدهندو هویت واقعی آنها آشکار می شود .
ناشناس۱۳۵۰۳۹۱۱:۵۴:۵۹ ۱۳۹۶/۸/۱۰
جناب فیلسوف شما بفرمایید چه کسانی مردم را نا امید کرده اند
حسین۱۳۵۰۶۱۱۲:۲۹:۲۳ ۱۳۹۶/۸/۱۰
یک زن میشه مادر محسن یکی مادر گربه!!! ببین تفاوت ره از کجاس............؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس۱۳۵۲۷۶۱۶:۵۰:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۱۰
واقعا
ناشناس۱۳۵۲۶۴۱۶:۲۷:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۱۰
تسلیت
ناشناس۱۳۵۲۷۴۱۶:۴۳:۳۵ ۱۳۹۶/۸/۱۰
هدف از این تحلیل چیست؟ ایراد گرفتن و قضاوت در مورد افراد... فرض کنیم ایرادی را در شخصی یافتیم. آیا با رسانه ای کردن آن کمکی به بهبود رفتار شخص می کنیم. می توانستید تذکر را در خفا به خودشان بدهید. سردار سلیمانی در مورد مردم چه رویکردی دارد؟ رفتار و ارشاد رهبر در خصوص افراد بخصوص جوانان چگونه است؟ بزرگان ما چگونه امر به معروف و نهی از منکر می کردند؟ این گونه برخوردها با افراد باعث افزایش اختلافات، حصار کشیدن ها و چند دستگی ها می شود.... اگر ایشان و امثال ایشان اشکالی داشته باشند اینگونه برخورد از طرف ما اشکالات بیشتری دارد . چون ما بسیار مدعی دین مداری و عدالت مداری هستیم... خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند...
goli۱۳۵۴۵۳۰۱:۵۶:۴۲ ۱۳۹۶/۸/۱۱
در روز نامه خو ا ندم یک مردی عاشقانه پنج گربه را نگه د ا ری کرده بود, وقتی فوت کرده بو د گربه ها شب تا صبح خورده بو د ند گو شت های صورتش را
سینا۱۳۵۷۷۶۱۷:۲۷:۱۶ ۱۳۹۶/۸/۱۱
در کشور ما تصور اشتباهی در مورد مراجعه به روانپزشک وجود داره اگه من بگم ایشون به روانپزشک نیاز داره همه میگن داره بهش فحش میده...
ناشناس۱۳۶۰۱۶۲۲:۴۵:۵۷ ۱۳۹۶/۸/۱۱
بهتر بودایشان بجای عشق به یک گربه و نگهداری از او یک دختر نیازمند را سرپرستی می کرد و به او عشق می ورزید. جایی که انسانها در تنگنا هستند اولویت ایشان با یک گربه است؟؟!!
ناشناس۱۳۶۲۷۷۱۳:۴۷:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۱۲
میشه اول متن تون اون روایت رو که میگه نگه داشتن سه حیوان در خانه موجب برکت هست؛ گربه، خروس و کبوتر رو هم اضافه کنید. روایت در کتاب مفاتیح الحیاه هم آورده شده و ظاهرا از نظر سند مشکلی نداره.
ناشناس۱۳۶۵۳۵۰۰:۱۶:۱۱ ۱۳۹۶/۸/۱۳
وقتی انسان از درون تهی باشه ارزش ها رو فراموش میکنه . مثل ارزش زندگی و زنده ماندن . این که تو این دنیا فرصت کوتاهی داره و باید قدرشو بدونه .به گربه دل میبنده و با مردن گربه زندگی براش تموم میشه. بنابراین مهم نیست اصلاح طلب باشه یا نباشه .حالا این خانم از قضا اصلاح طلب هم هست.
ناشناس۱۳۶۵۴۸۰۱:۲۳:۰۷ ۱۳۹۶/۸/۱۳
یک وجه دیگر که نویسنده محترم نادیده گرفت شخصیت فرهنگی ایشان است که با بازیگری در فیلمها و سریالهای گوناگون و گاه فاخر کسب کرده اند و دیگر ایشان چه بخواهد چه نخواهد در معرض قضاوت است و برای همین است که در محافل سیاسی برای تاثیر گذاری دعوت می شود (چرا مثلا یک فرد معمولی را دعوت نمی کنند؟)و بهتر است امثال ایشان رفتار و کردارشان سنجیده و مطابق فرهنگ اصیل ایرانی باشد تا در آینده از آنها به نیکی یاد شده و دستمایه طنز نگردند و دیگر اینگه در همجواری هنر و حکم رانی(سیاست) این هنر و هنرمند است که قربانی می شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین