عاداتی که می توانند به دیابت منجر شوند

گروه سلامت الف،   3960809033

اگر تا دیر وقت بیدار می مانید ممکن است خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهید. مطالعه ای که به تازگی توسط دانشمندان کره ای انجام شد، نشان داد، افرادی که تا دیر وقت بیدار می مانند، احتمال بیشتری دارد به بیماری دیابت مبتلا شوند، حتی اگر هشت ساعت در شبانه روز بخوابند.

دیابت، بیماری است که در آن سطوح گلوکز خون، یا قند خون، بیش از اندازه بالا می رود. گلوکز از غذاهای مصرفی تامین می شود و انسولین هورمونی است که به گلوکز در دسترسی به سلول ها و تامین انرژی مورد نیاز آنها کمک می کند. در صورتی که انسولین به میزان کافی در دسترس نباشد، گلوکز در جریان خون باقی می ماند و ابتلا به دیابت را در پی دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از "ریدرز دایجست"، اضافه وزن یا عادات بد غذا خوردن تنها مواردی نیستند که می توانند به دیابت منجر شوند. شاید شگفت زده شوید اگر بدانید برخی عادات که بی اهمیت به نظر می رسند ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهند.

کاهش مصرف قهوه

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

مطالعات نشان داده اند که مصرف قهوه (کافئین‌دار و بدون کافئین) می تواند حطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. مطالعه ای که در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد تی.اچ. چان انجام شد، نشان داد خطر ابتلا به بیماری دیابت در افرادی که روزانه شش فنجان قهوه می نوشند، نسبت به آنهایی که قهوه نمی نوشند، 33 درصد کمتر است. برخی اجزا قهوه به نظر می رسد مقاومت به انسولین را کاهش می دهند و ممکن است سوخت و ساز گلوکز، فرآیند تبدیل گلوکز به انرژی، را تقویت کنند.

بیدار ماندن شبانه مزمن

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

اگر تا دیر وقت بیدار می مانید ممکن است خود را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهید. مطالعه ای که به تازگی توسط دانشمندان کره ای انجام شد، نشان داد، افرادی که تا دیر وقت بیدار می مانند، احتمال بیشتری دارد به بیماری دیابت مبتلا شوند، حتی اگر هشت ساعت در شبانه روز بخوابند.

افرادی که تا دیر وقت بیدار می مانند در برابر سطوح بالای نور مصنوعی از منابع مختلف مانند تلویزیون و گوشی های هوشمند قرار می گیرند، که این شرایط با کاهش حساسیت به انسولین و تنظیم ضعیف قند خون پیوند خورده است. همچنین، بیدار ماندن تا دیر وقت با کیفیت پایین خواب و کمبود خواب پیوند خورده است که می تواند در سوخت و ساز اختلال ایجاد کند.

رژیم غذایی با محتوای پروبیوتیک کم

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

زمانی که جمعیت باکتری های مضر روده بیشتر از جمیعت باکتری های خوب می شود، خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد. معده شما به باکتری های خوب که پروبیوتیک نامیده می شوند، نیاز دارد تا شرایط خوب گوارش شکل بگیرد. سطوح پایین این باکتری های مفید می تواند به شکل گیری التهاب منجر شده و در نهایت مقاومت به انسولین را موجب شود. غذاهایی مانند ماست، کلم ترش، و برخی پنیرها را در رژیم غذایی خود جای دهید تا جمعیت باکتری های خوب ساکن بدن شما افزایش یابد.

گرم کردن مجدد غذا در ظروف پلاستیکی در مایکروویو

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

گرم کردن مجدد غذاهای آماده که در بسته بندی ها و ظروف پلاستیکی قرار دارند می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. دو ماده شیمیایی در تولید این بسته بندی ها و ظروف استفاده می شوند که با خطر افزایش یافته ابتلا به دیابت در کودکان و نوجوانان پیوند خورده اند. این مواد شیمیایی مقاومت به انسولین را افزایش می دهند، که در کنار فشار خون بالا از پیش زمینه های ابتلا به دیابت محسوب می شود.

قرار نگرفتن در معرض نور خورشید

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

این که خود را از پرتوهای مضر و سرطان‌زای خورشید محافظت کنید، اهمیت دارد، اما مواجهه ناکافی با نور خورشید نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش دهد. بنابر نتایج مطالعه ای که توسط پژوهشگران اسپانیایی انجام شد، افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بدون در نظر گرفتن وزن، احتمال بیشتری دارد به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مبتلا شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید ویتامین D در بدن کمک می کند، که پژوهشگران معتقدند این ویتامین در عملکرد درست لوزالمعده که تولید انسولین را بر عهده دارد و به تنظیم قند خون کمک می کند، نقش دارد. افزون بر مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین D، پس از مشورت با پزشک می توانید مصرف مکمل این ویتامین را نیز مد نظر قرار دهید.

تلویزیون تماشا کردن بیش از اندازه

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

نتایج مطالعه ای که در دانشگاه پیتسبورگ انجام شد، نشان داد هر ساعتی که بی تحرک در برابر تلویزیون سپری می کنید، خطر ابتلا به بیماری دیابت را تقریبا تا چهار درصد افزایش می دهد. نشستن بیش از اندازه می تواند به ذخیره چربی احشایی منجر شود که افزایش دور کمر را در پی دارد. وزن شکمی اضافی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را در نتیجه کاهش حساسیت بدن به انسولین افزایش می دهد.

نخوردن صبحانه

عادات شگفت انگیزی که می توانند به دیابت منجر شوند 

نادیده گرفتن وعده غذایی صبحگاهی نه تنها شما در ادامه روز بسیار گرسنه می سازد، بلکه می تواند شرایطی عالی برای ابتلا به دیابت نوع 2 ایجاد کند. هنگامی که بدن را از غذا محروم می سازید، سطوح انسولین دچار اختلال می شود، که این شرایط کنترل قند خون را دشوارتر می سازد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین