چرا قاسم افشار تلویزیون تماشا نمی‌کند؟

گروه فرهنگی الف،   3960804179 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

صفاری از سردبیران پیشین خبرگزاری صداوسیما در یادداشتی با عنوان " چرا قاسم افشار تلویزیون تماشا نمی کند" توضیحاتی را منتشر کرد.

چرا قاسم افشار تلویزیون تماشا نمی‌کند؟

صفاری یکی از سردبیران پیشین خبرگزاری صدا وسیما  یادداشتی را پس از دیدارگروهی از مجریان قدیمی تلویزیون با قاسم افشار منتشر کرد که در  ادامه شرح آن را از نظر میگذرانید:

روز سه شنبه برای همه ما قدیمیهای خبر تلویزیون روزی متفاوت بود. قرار بود همگی به دیدن قاسم افشار برویم. گوینده ای توانا و خوش اخلاق که سالهای شیرینی را در همکاری با او گذرانده بودیم. ساعت 4 بعد از ظهر تقریبا همه آنهایی که قول حضور داده بودند در دفتر قاسم افشار بودند. جلسه ای پر از شادی و خنده و خاطرات شیرین گذشته ودور. قاسم افشار هم با همان هوش همیشگی به هر سخنی واکنشی طنز آمیز نشان میداد و بر شادی و خنده همه دامن میزد.

خنده دار ترین تصویری که در دفتر کار قاسم افشار میشد دید یک تلویزیون حدود 40 اینچی بود که روی میز کار درست جلوی قاسم قرار داشت. قاسم در وسط خنده ها وشوخیهایش به ما فهماند که به علت قند بالا و ضعف بینایی از این تلویزیون بزرگ به عنوان مانیتور رایانه استفاده میکند. صحبت از دیدن تلویزیون هم شد و گفت که ساختمان بلندی جلوی خانه او بنا شده و سیگنالها را دریافت نمیکند. بهر حال گفتیم و خندیدیم و جلسه تمام شد و بیرون آمدیم.

روز بعد یکی از دوستان پستی در اینترنت گذاشت و با انتشار عکسهایی که خود گویای فضای خنده و شوخی حاکم بر جلسه بود نوشت که قاسم افشار دیگر تلویزیون نگاه نمیکند. بعد از آنهم کانالهای معلوم الحال در فضای مجازی نوشتند که قاسم افشار که بعداز سال 88 با نظام مشکل پیدا کرده دیگر تلویزیون نمیبیند.

بنده که به عنوان سردبیر خبر سیما در مواردی برای رفع ورجوع کردن گافهای همکاران گوینده روی آنتن به زحمت فراوان میافتادم، فکر نمیکردم که روزی مجبور شوم همینکار را در فضای مجازی و در دوران پس از بازنشستگی انجام دهم. اما برای جلوگیری از سوء استفاده کسانی که به دنبال کم کردن مدافعان نظام اسلامی و افزودن به مخالفان آن به هر قیمتی هستند چند نکته را متذکر میشوم

1-جدا شدن آقای افشار گوینده خبر سیما از مجموعه عزیزان رسانه ملی هیچ ارتباطی به حوادث سال 88 و مسائل قبل و بعد از آن نداشت. بنده همان سالها سردبیر خبر 14 بودم. گویندگان دیگری هم بودند که همان زمان به دلایل اداری و نظایر آن از خبر کنار رفتند و به سرعت جذب بخشهای دیگر سازمان شدند و صدا و تصویرشان هنوز هم دیده و شنیده میشود. برخی هم مانند آقای افشار به دلایل خاص خودشان دیگر جلوی دوربین نمیآیند. گروه دیگری هم بودند که به شکل کاملا آشکار از حوادث 88 حمایت کردند و الان هم با سلام و صلوات به کار جلوی دوربین در رسانه ادامه میدهند و ...... بنابر این به قول شاعر این کجا و آن کجا!!!

2- با شناختی که از خود و دیگر عزیزان حاضر در آن برنامه دارم، جمع حاضر در برنامه دیدار با آقای افشار تنها برای تجدید دیدار با یک همکار خوب و قدیمی به دیدار ایشان رفت و به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد که از این حرکت اخلاقی در جهت مطامع سیاسی و جناحی افرادی که اوج و افولشان حداکثر ظرف چند ماه و یا سال به پایان میرسد بهره برداری شود.

3- بسیار دوست داشتم که این سخنان را از زبان آقای افشار بشنوم و چند پیام هم به ایشان دادم که خودشان جمله عزیزمان را در مورد ندیدن تلویزیون اصلاح کنند اما ایشان به هر دلیلی اینکار را صلاح ندیده اند. کما اینکه پیشنهادهای متعدد مدیران سازمان را برای همکاری ( که برخی از آنها را شخص اینجانب به ایشان منتقل کرده ام) رد کرده اند. بهرحال ما فعالان رسانه ملی که عمری را در این سازمان گذرانده ایم همچنان که کباب این سازمان را خورده ایم گاهی لازم است پیاز را هم نوش جان کنیم. گاهی به ما توجه فراوان میشود و گاهی هم کم توجهی. همه اینها لازمه کار در رسانه ملی است و همه اینها نمیتواند از ما که همه وجودمان را در خدمت به نظام اسلامی و اهدافش قرار داده ایم وسیله ای برای مخالفت و یا بی اعتنایی به آن بسازد. و در پایان یک جمله خطاب به دوست عزیزمان: مازیار ناظمی مگر اینکه دستم بهت نرسه!!!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۳۰۳۵۲۱۶:۲۰:۳۱ ۱۳۹۶/۸/۴
مرد دوست داشتنی خبر سیما که هر کجا هستند آرزوی سلامتی داریم براشون -
جهانبازی۱۳۰۳۹۱۱۷:۱۶:۱۷ ۱۳۹۶/۸/۴
کاش از این پیشنهادات به ما هم می شدِ......
ناشناس۱۳۰۴۵۰۱۹:۰۹:۱۹ ۱۳۹۶/۸/۴
درود بر شرفت
a۱۳۰۵۸۷۲۱:۳۹:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۴
شما آقای افشار هستی!!؟ سخنگوی آقای افشاری؟!! وکیل ایشان هستی؟ .. سمت شما نسبت به ایشان دقیقه چیه!!!!؟
امیر پیمان۱۳۰۷۱۹۰۲:۵۶:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۵
با سلام فرمایشات شما کاملا متین ولی قبول کنیم که نگاه مدیران رسانه ملی یه نگاه فرا گیر و متنوع جامعه نیست و بسیاری از مردم ناامید و بی رغبت شده اند ....امیدوارم روزی به چنان رشد فکری برسیم ....و تفاوت نگااها را بپذیریم طبیعتا انسان موجودی تغییر پذیر هست و هر نگاه پخته تری در گذر زمان جایگاه مناسبش را خواهد یافت پس از نگاههای مخالف فرار نکنیم و این شرط وحدت میباشد و جای سواستفاده به مغرضان نمیدهد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین