۵ و نیم میلیون نفر علاوه‌بر تامین اجتماعی از بیمه سلامت ایران هم استفاده می‌کنند

گروه سلامت الف،   3960803295 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: ۵ و نیم میلیون نفر علاوه بر دارا بودن بیمه تامین اجتماعی از خدمات بیمه سلامت ایران هم استفاده می‌کنند و هر دو دفترچه را دارند.

به گزارش ایران، طاهر موهبتی در نشست خبری ظهر امروز در اداره کل بیمه سلامت ایران افزود: ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده کشور به صورت رایگان بیمه هستند و همین امر بار مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای کشور دارد.

وی گفت: مصوبه هیئت وزیران مبنی بر استفاده از بیمه رایگان فقط در مراکز دولتی، با تاخیر اجرایی می‌شود و ما فقط بر اجرای آن تاکید کردیم و از اختیارات خود روش اجرا را با حداقل مشکل برای مردم در پیش گرفتیم.
موهبتی افزود: این موضوع شامل روستائیان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارکنان دولت نمی‌شود.
وی گفت: در بخش سرپایی مراجعات بسیار بالاست و بعضی استان‌ها توان پذیرش بیمار سرپایی ندارند، اما باز ما گفتیم در برخی استان‌ها که شرایط بهتری دارند مردم می‌توانند با دفترچه خود به بخش خصوصی مراجعه کنند.
موهبتی افزود: کسانی که می‌خواهند با دفترچه بیمه سلامت به بخش خصوصی مراجعه کنند تنها با پرداخت ۲۰ هزار تومان در ماه می‌توانند صندوق خود را تغییر دهند و اگر توان پرداخت همین رقم را هم در ماه نداشت با تأییدیه کمیته امداد، دفترچه آن‌ها قابلیت استفاده در مراکز خصوصی را هم پیدا می‌کند.

جزئیات تغییرات پوشش بیمه سلامت ایرانیان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ابلاغیه اخیر این سازمان مبنی بر پوشش بیمه‌شدگان صندوق «بیمه رایگان همگانی» صرفا در خدمات بخش دانشگاهی و دولتی و مصوبه مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۶ را تشریح کرد.

موهبتی گفت: ۵ صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان شامل صندوق‌های بیمه‌ای «کارکنان دولت»، «روستاییان»، «سایر اقشار»، «بیمه ایرانیان» و «بیمه رایگان همگانی» است که ابلاغیه اخیر تنها شامل بیمه‌شدگان صندوق «بیمه رایگان همگانی» است.

وی افزود: حدود ۲۳ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایرانیان مشمول این ابلاغیه می‌شوند و این مصوبه مجلس باید از ابتدای امسال اجرا می‌شد، اما به هر دلیلی تا کنون اجرایی نشده بود.

موهبتی گفت: افراد علاقه‌مند به دریافت خدمات از بخش خصوصی، می‌توانند صندوق بیمه‌ای خود را عوض کنند و در قالب صندوق بیمه ایرانیان و با پرداخت حق بیمه ماهانه حدود ۲۰ هزار تومان، خدمات مورد نیاز خود را از بخش خصوصی دریافت کنند.

وی افزود: ما اعلام کردیم در استان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مربوط و اداره کل بیمه تفاهم کنند که ظرفیت بخش دولتی آن استان در بخش سرپایی کافی نیست، اجازه داده می‌شود که بیمه‌شدگان مذکور همچنان از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: این مصوبه مجلس، داروخانه‌ها را شامل نمی‌شود و بحث دارو از این مصوبه مستثنی شده و از سوی سازمان پرداخت می‌شود البته نسخه باید در بخش دولتی صادر شده باشد.

وی با اشاره به همپوشانی بیمه‌ها افزود: یکی از روش‌های مدیریت هزینه‌ها، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای است، نامه‌ای هم زده‌ایم تا اطلاعات برخط از سازمان تامین اجتماعی بگیریم و به این ترتیب همپوشانی‌ها را به طور کامل حذف کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۹۸۱۳۱۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۶/۸/۳
یعنی مقایسه دو تا فایل لیست یا دیتابیس با همدیگه اینقدر کار سختیه؟
ناشناس۱۲۹۸۲۵۲۰:۰۸:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۳
تامین اجتماعی هیچ منتی سر هیچ کس ندارد فرزند من ماهانه 400 هزار تومان پرداخت میکند اگر کسی ماهانه 400 هزار تومان پس انداز کند تا 20 سال دیگر انقدر جمع میشود و سود بانکی دارد که نیازی به حقوق تامین اجتماعی نداشته باشد اما خوب برا ی ما ایرانیها حقوق سر برج چیز دیگری است منت ندارد تامین اجتماعی سالهای سال این پولهارا نگه میدارد بعد از 20 سال یا بیشتر این پولهایی که ماهانه پرداخت میشود را پس میدهد
هموطن۱۳۰۰۲۲۰۶:۵۲:۰۰ ۱۳۹۶/۸/۴
هزینه های اصلاح فرایندها بسیار کمتر است باور کنید بعضی از مردم چند دفترچه دارند و با هر دفترچه امکان سوء استفاده هم هست سامانه سلامت باید زودتر راه اندازی شود
ناشناس۱۳۰۱۳۵۱۰:۴۹:۰۱ ۱۳۹۶/۸/۴
اگر حق بیمه عادلانه و محاسبه شده باشد کسی از داشتن دو بیمه توسط مردم هراس ندارد . طرف حق بیمه را داده و حق دارد تا از منافعش استفاده کند . برای هر چیزی نمی توان مردم را تحت مراقبت قرار داد نه دولت امکانش را ندارد نه با این همه جمعیت امکان پذیر است این وسط فقط سر افراد صادق و قانونمند کلاه می رود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین